Tuning - chłodzenie ???

Gość

Tuning - chłodzenie ???

Post autor: Gość »

Pytanko. Jak silnik jest stuningowany, moc podniesiona to czy układ chłodzenia pozostaje niezmieniony? Czy taki układ daje rade schłodzic silnik, czy jakos go przerabiają, bo u mnie ( patrz temat Termostat) sie troche gotuje i ostatnie co mi zostalo to przeczyścić układ, ale jak to nic nie da to chcialem przerobic układ na ciśnieniowy. Zawsze to wytrzymal by do wiekszej temperatury. Gdzies czytalem ze wystarczy wstawic trojnik i zawor kieronkowy i odpowiedni korek. Tylko czy dla silnika to jest OK i wlasnie sie chcialem co robia z układem po tuningu silnika, bo raczej na zwyklym ukladzie to musi sie tam dopiero gotować???
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Uważam że powinieneś przede wszystkim poszukać usterki, u mnie w żadnej sytuacji się nie zdarza abym miał kłopoty z chłodzeniem nawet w największe upały, w korkach, w górach, przy ostrej jeździe temperatura nie rośnie powyżej normy (wskazówka temperatury dochodzi do połowy skali i stoi jak zamurowana w żadnej sytuacji nie drgnie). Może czujnik temperatury masz uszkodzony i komp nie wie jaka jest temperatura chłodziwa i nie włącza wentylatorów dostatecznie wcześnie ?

Tak na zdrowy rozum:
Płyn się gotuje - wniosek: (a: Płyn krąży zbyt wolno) lub (b: chłodnica oddaje ciepło zbytw wolno) lub (c: silnik produkuje zbyt dużo ciepła)

ad a) pompa uszkodzona ?, układ przytkany?, zapowietrzony?
ad b) przytkana chłodnica?, nie wszystkie 'żeberka' drożne? (możesz sprawdzić temperaturę płynu opuszczającego chłodnicę, 'pomacać' chłodnicę jak się temperatura rozkłada na jej powierzchni), wentylatory pracują zbyt słabo, worek foliowy siadł na chłodnicy :twisted:
Jeśli płyn opuszczający chłodnicę jest chłodny to albo krąży zbyt wolno, albo silnik za bardzo grzeje, jeśli jest gorący to albo chłodnica słabo oddaje ciepło, albo wentylatory słabo dmuchają. (nie wiem jaka powinna być temperatura płynu opuszczającego chłodnicę, może ktoś wie?)
ad c) trudno mi powiedzieć coś na ten temat, ale przypuszczam że powinieneś zauważyć wysokie zużycie paliwa.

Nie odpuszczaj tematu, moim zdaniem ten układ spokojnie mógł by schładzać silniki po 300 hp.

Pozdrawiam Rafał.
Gość

Post autor: Gość »

Bede probowal przeczyścić układ i sprawdzić chłodnice, ale jak zlac caly plyn zeby zalac układ plynem do czyszczenia?
Gość

Post autor: Gość »

Wlasnie kupilem plyn do czyszczenia chlodnic który dolewa sie do plynu chlodzacego, wiec z czyszczeniem nie ma problemu. Bardzo prawdopodobne sa te czujniki, ale tam sa trzy, chyba trzeba wymienic wszystkie???
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Cześć
A sprawdzałeś czy Ci płyn nie ucieka???
Ja w swoim ciągle dolewałem bo doszłem do wniosku że mi się pompa kończy. Okazało się jak wjechałem na kanał że mam popuszczone obejmy na wężach przy rurkach wychądzących ze ściany grodziowej z nagrzewnicy. Wystarczyło dokręcić choć i tak musze je zmienić.

Efekt miałem ten sam co ty. Ciągle mi się tylko grzał. W mieście na światłach to była tragedia. Rosło mi ciśnienie (we krwi :twisted: :twisted: ) bo wskazówka od temp. ciągle rosła.

Pozdrawiam, Karol - kollek
Gość

Post autor: Gość »

Na pewno nie ucieka. Jak po trzsie jest nagrzany i postoji chwile na wolnych to zaraz wywala plyn do zbiorniczka, ale jest nadzieja ze to czujniki bo troche go dzisiaj nagrzalem i wentylatory sie nie zalaczaja. Jutro czyszcze układ w poniedzialek wymieniam czujniki. A propo w japamoto powiedzieli mi po 85-90 za sztuke od wentylatorów (bo od zegara jest ok) a w aktyw po 70.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”