Regulacja twardośći zawieszenia.
Regulacja twardośći zawieszenia.
Witam
Chciałem zapytać czy ktoś z was wie może dokładnie na jakiej zasadzie działa ta regulacja.Czy to jest hydrauliczne utwardzanie amorków, czy jakieś zaciski na amortyzatorach.Czy to się lubi zepsuć??
Narazie działa i bardzo fajnie można to odczuć przy przełączeniu z soft na sport.ALe nie wiem czy mogę sie tym bawić na mieście i dopasowywać do sposobu jazdy czy lepiej jedno ustawić i nie kombinować??
Boje się ,że jak klęknie to będzie bardzo drooogie do naprawienia Wie ktoś może dokładnie??
Pozdrawiam
Chciałem zapytać czy ktoś z was wie może dokładnie na jakiej zasadzie działa ta regulacja.Czy to jest hydrauliczne utwardzanie amorków, czy jakieś zaciski na amortyzatorach.Czy to się lubi zepsuć??
Narazie działa i bardzo fajnie można to odczuć przy przełączeniu z soft na sport.ALe nie wiem czy mogę sie tym bawić na mieście i dopasowywać do sposobu jazdy czy lepiej jedno ustawić i nie kombinować??
Boje się ,że jak klęknie to będzie bardzo drooogie do naprawienia Wie ktoś może dokładnie??
Pozdrawiam
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO
Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...
Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
2,2 TURBO
Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...
Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Rozebrałem od góry te silniczki i one przekręcają takie cuś w środku. Czy nie można by ręcznie tego podkręcić np. Cęgami aby troszke zawieszenie uwardzić. Przekręcając z normala na sport bodaj jest 1/4 pełnego obrotu to jak by przekręcić o 2 pełne obroty jeszcze dalej to dało by to pożądany efekt?????
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
przeszukaj forum... gdzies juz byla o tym mowaAXEL pisze:Może ktoś już regenerował regulowane?
Co ,gdzie ,za ile?
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie
w powijakach T/A 5,7V8
www.non-stop.waw.pl
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie
w powijakach T/A 5,7V8
www.non-stop.waw.pl
Sterowanie zawieszeniem!!
Witam
Wszystkim , którym nie działa sterowanie zawieszeniem a nie mają serwisówki tak jak ja oznajmiam ,że po wymianie dwóch przekaźników sterowanie owo zaczeło mi działać i ja jestem w niebo wzięty!!!!:)
Podczas naprawy świateł(których i tak nie naprawiłem) wymieniłem przekaźniki , które znajdują się pomiędzy prawą lampą a akumulatorem.
Od razu zaczął być słyszalny dźwięk silniczków-wszystkich:)))
Ale teraz mam z tym problem i pytanie do Was.Czy jeżeli nie działało a ja uruchomiłem to czy trzeba coś ustawiać lub resetować kompa albo cuś??Sprawa wygkląda tak ,że jak jade na normal to samochód jest bardzo miękki i jedzie się bardzo przyjemnie, jak zrobie na sport to jedzie się normalnie ale nie mogę zrobic na sztywny.Tak jakby coś się przestawiło i kiedy mam na soft lub normal jest tak samo.Silniczek działa na każdej pozycji i jest słyszalny dźwięk, ale tak jakby omineło jedną pozycję.
Co wy na to??
pozdr
Wszystkim , którym nie działa sterowanie zawieszeniem a nie mają serwisówki tak jak ja oznajmiam ,że po wymianie dwóch przekaźników sterowanie owo zaczeło mi działać i ja jestem w niebo wzięty!!!!:)
Podczas naprawy świateł(których i tak nie naprawiłem) wymieniłem przekaźniki , które znajdują się pomiędzy prawą lampą a akumulatorem.
Od razu zaczął być słyszalny dźwięk silniczków-wszystkich:)))
Ale teraz mam z tym problem i pytanie do Was.Czy jeżeli nie działało a ja uruchomiłem to czy trzeba coś ustawiać lub resetować kompa albo cuś??Sprawa wygkląda tak ,że jak jade na normal to samochód jest bardzo miękki i jedzie się bardzo przyjemnie, jak zrobie na sport to jedzie się normalnie ale nie mogę zrobic na sztywny.Tak jakby coś się przestawiło i kiedy mam na soft lub normal jest tak samo.Silniczek działa na każdej pozycji i jest słyszalny dźwięk, ale tak jakby omineło jedną pozycję.
Co wy na to??
pozdr
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO
Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...
Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
2,2 TURBO
Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...
Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Cześć Sqad.
Dzwoniłem dzisiaj do Ciebie z pytaniem pewnym ale nie odbierałeś.
Byłem na diagnostyce i wszystkie amorki wykazało powyżej 80% sprawności.Myślę ,że niezły wynik i ,że powinno się dać usztywnić.??
Ale nie o to mi przecież chodzi.
Sęk w tym ,że jak mam na soft jest miekki, jak na normal tak samo miekki a jak na sport to sie robi sztywniejszy.Tak jakby nie widział jedenj pozycji.Zastanawiam się ,czy podczas uruchamiania lbu kiedy padł przekaźnik jeżeli był na sporcie to czy teraz Sport nie jest dla niego normal a normal- Soft??i wtedy sport by nie działał.
Czy jeżeli macie serwisówke możecie sprawdzić czy to sie jakoś resetuje , a może razem z kompem i wtedy w jakiej pozycji powinno być ustawione??
Dzwoniłem dzisiaj do Ciebie z pytaniem pewnym ale nie odbierałeś.
Byłem na diagnostyce i wszystkie amorki wykazało powyżej 80% sprawności.Myślę ,że niezły wynik i ,że powinno się dać usztywnić.??
Ale nie o to mi przecież chodzi.
Sęk w tym ,że jak mam na soft jest miekki, jak na normal tak samo miekki a jak na sport to sie robi sztywniejszy.Tak jakby nie widział jedenj pozycji.Zastanawiam się ,czy podczas uruchamiania lbu kiedy padł przekaźnik jeżeli był na sporcie to czy teraz Sport nie jest dla niego normal a normal- Soft??i wtedy sport by nie działał.
Czy jeżeli macie serwisówke możecie sprawdzić czy to sie jakoś resetuje , a może razem z kompem i wtedy w jakiej pozycji powinno być ustawione??
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO
Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...
Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
2,2 TURBO
Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...
Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Tak naprawde to nie jest dźwięk silniczków tylko lekkie puknięcie.pelot pisze:a u mnie nie słychać silniczków od amorków ale twardośc się zmienia
Jak zgasisz silnik to wyłącz radio i przeklucz zapłon i wtedy zmieniaj jeżeli działa zmiana twardości to na 100% usłyszysz lekkie puknięcie przy amorkach.Jak masz kolege to podejdź i niech on zmienia a Ty zobacz.Na amorku z przodu jest mała dziurka i wystaje "cycek".Ona się bedzie krecił jak będziesz zmieniał:)
Pozdro
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO
Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...
Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
2,2 TURBO
Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...
Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Tzw,silniczek krokowyneo61 pisze:Tak naprawde to nie jest dźwięk silniczków tylko lekkie puknięcie.pelot pisze:a u mnie nie słychać silniczków od amorków ale twardośc się zmienia
Jak zgasisz silnik to wyłącz radio i przeklucz zapłon i wtedy zmieniaj jeżeli działa zmiana twardości to na 100% usłyszysz lekkie puknięcie przy amorkach.Jak masz kolege to podejdź i niech on zmienia a Ty zobacz.Na amorku z przodu jest mała dziurka i wystaje "cycek".Ona się bedzie krecił jak będziesz zmieniał:)
Pozdro
U mnie słychac ale jak jest głucha cisza i wyłączony silnik.pelot pisze:a u mnie nie słychać silniczków od amorków ale twardośc się zmienia
Przepraszma że nie odbierałem, ale leciałem katowicką a przy moich tłumikach nie usłyszałem telefonuneo61 pisze:Cześć Sqad.
Dzwoniłem dzisiaj do Ciebie z pytaniem pewnym ale nie odbierałeś.
Byłem na diagnostyce i wszystkie amorki wykazało powyżej 80% sprawności.Myślę ,że niezły wynik i ,że powinno się dać usztywnić.??
Komputer jest, zlicza: prędkość, siłe hamowania, i coś jeszcze.neo61 pisze: Sęk w tym ,że jak mam na soft jest miekki, jak na normal tak samo miekki a jak na sport to sie robi sztywniejszy.Tak jakby nie widział jedenj pozycji.Zastanawiam się ,czy podczas uruchamiania lbu kiedy padł przekaźnik jeżeli był na sporcie to czy teraz Sport nie jest dla niego normal a normal- Soft??i wtedy sport by nie działał.
Co do amorków zachodzi taka ewentualność że ktoś nałożył źle silniczek, teraz musisz metodą prób i błędów, kręcić. W amorku masz trzpień który jest obracany przez silniczek. Najlepiej sprawdź czy z tyłu jest różnica na trzech pozycjach albo na diagnostyce - w końcu te maszyny czasem przekłamują wyniki, ale mają powtarzalność i to jest ważne. Może być też tak że według polskich norm jest ok. Ale różnice między pozycjami przestają być zauważalne.
Jeśli chodzi o reset kompa to nic takiego nie istnieje do zawiechy.
Hejka. U mnie na sporcie jest dosc twardo i mozna wchodzic fajnie w zarety. Na normal dosc mocno buja a na soft to szkoda gadac:) Czytajac to co napiales widze ze u Ciebie jest tak samo. Masz wszystko ok. To nasze polskie drogi nie pozwalaja na normalne uzytkowanie regulacji zawieszenia. Pozdro.
Czerwona jedynka GT 91'
Zrób tak:
Zdajemij silniczki i patrz w którą strone obraca się trzpień żeby przestawić na sporta z softa. Nie wiem jak to jest dokładnie, ale spróbuj obrócić tak samo trzpień w amorze (u góry) ustaw silniczki na sport i załóż, i zobacz jak działa. Jeśli tak samo jest to troche za bardzo sprawe roztrząsasz.
Zdajemij silniczki i patrz w którą strone obraca się trzpień żeby przestawić na sporta z softa. Nie wiem jak to jest dokładnie, ale spróbuj obrócić tak samo trzpień w amorze (u góry) ustaw silniczki na sport i załóż, i zobacz jak działa. Jeśli tak samo jest to troche za bardzo sprawe roztrząsasz.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Pamiętajcie o tym.
Cytat Cynkiego:
"a! pamiętaj że czy sobie ustawisz na soft czy na sport to i tak komputer bierze sygnał z licznika o prędkości pojazdu, z abs o hamowaniu i na podstawie tego samodzielnie zmienia ci ustawienia położenia silniczków."
Cytat Sqada:
"Po pierwsze faktycznie szok
A to cytat z serwisówki: "
The Programmed Ride Control System monitors the following conditions to determine when to alter the amount of damping if the PRC switch is set in the automatic modes of "NORM" or "SPORT":
-- Vehicle Speed
-- Steering Wheel Angle
-- Abrupt Acceleration
-- Hard Braking
Cytat Cynkiego:
"a! pamiętaj że czy sobie ustawisz na soft czy na sport to i tak komputer bierze sygnał z licznika o prędkości pojazdu, z abs o hamowaniu i na podstawie tego samodzielnie zmienia ci ustawienia położenia silniczków."
Cytat Sqada:
"Po pierwsze faktycznie szok
A to cytat z serwisówki: "
The Programmed Ride Control System monitors the following conditions to determine when to alter the amount of damping if the PRC switch is set in the automatic modes of "NORM" or "SPORT":
-- Vehicle Speed
-- Steering Wheel Angle
-- Abrupt Acceleration
-- Hard Braking
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- TOMEK
- Posty: 69
- Rejestracja: 2005-01-08 10:05
- Galeria: viewtopic.php?t=15028
- Lokalizacja: Krosno
- Kontakt:
"a! pamiętaj że czy sobie ustawisz na soft czy na sport
A jak komputer steruje tymi silniczkami jak nie ma ABSu bo w mojej wersji ABSu nie ma? A regulacja twardosci zawieszenia jest..
Tomek- Ford-Probe- 2.2- TURBO -USA--Siła Marki--