tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
Tylko pamiętaj że śruba może być też zapieczona w tulei wahacza i może być konieczna wymiana
Koszt jednego kompletnego wahacza to ok 70 zł więc nie wiele
Koszt jednego kompletnego wahacza to ok 70 zł więc nie wiele
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
Tu niewiele tam niewiele... jak byłem kawalerem to też szastałem kasą
Ale mówimy w tym momencie o 2 wahaczach an nie 6
Ale mówimy w tym momencie o 2 wahaczach an nie 6
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
Potrafisz pocieszyć... Nie myślałeś nad tym, żeby zostać księdzem
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
Oj tam wiadomo że jeden wahacz na stronę jest do zbieżności, ale tak naprawdę powinieneś wymienić 6, a jak tylko chcesz zbieżność ustawić na sztukę i będzie śruba zapieczona to 4 tuleje w tylnych wahaczach, a raczej nie zrobi Ci tego mechanik bo będzie potrzebował zapewne nowych śrub do zwrotnic,ale może uda mu się zbić tylne
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
Wiesz co
Pier%$$^ę Czekam na wiosnę
Pier%$$^ę Czekam na wiosnę
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
Jak to było......... igła?
Nie, nie - przepraszam !! - " Stan w sumie ideał."
Nie, nie - przepraszam !! - " Stan w sumie ideał."
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
A weź no duracell transparent "ZDRADZENI O ŚWICIE" i idź na miesięcznicę albo gdzieś a nie tu zgryźliwości smarujesz
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
Dla zainteresowanych: oznaczenie śruby GA2A-28-664
Cena w salonie Mazdy w Bydzi: 56 zł./kpl/stronę.
Czyli nie tak źle.
Cena w salonie Mazdy w Bydzi: 56 zł./kpl/stronę.
Czyli nie tak źle.
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
Cóż. Muszę to zrobić jednak czym prędzej.
Zmieniałem koła na letnie i prawa tylna opona zupełnie łysa na 80% szerokości. Środek. Szkoda letnich więc trzeba zrobić.
Swoją droga dziwne: koła te z oponami dostałem też od Mikiego. Były ok. Przejeździłem lato na letnich - ok.
Na tych zimówkach była robiona zbieżność... Przestawiło się coś w tym czasie czy ustawienie zbieżności tak poskutkowało (przy założeniu, że pochylenie jest nadal złe)
Zmieniałem koła na letnie i prawa tylna opona zupełnie łysa na 80% szerokości. Środek. Szkoda letnich więc trzeba zrobić.
Swoją droga dziwne: koła te z oponami dostałem też od Mikiego. Były ok. Przejeździłem lato na letnich - ok.
Na tych zimówkach była robiona zbieżność... Przestawiło się coś w tym czasie czy ustawienie zbieżności tak poskutkowało (przy założeniu, że pochylenie jest nadal złe)
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
Wyciągnij w końcu tą grubą teściową z bagażnika . Wszystko wróci do normyScyzor pisze: ... Przestawiło się coś w tym czasie czy ustawienie zbieżności tak poskutkowało (przy założeniu, że pochylenie jest nadal złe)
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
Scyzor, a powiedz mi, było to od strony zewnętrznej czy wewnętrznej?
Pamiętaj, że ustawienie tyłu to tylko kąt pochylenia koła - negatyw/pozytyw.
Jeśli okazałoby się, że koło jest jakby skręcone czyli nie równolegle względem budy, będzie też zjadać opony.
Pamiętaj, że ustawienie tyłu to tylko kąt pochylenia koła - negatyw/pozytyw.
Jeśli okazałoby się, że koło jest jakby skręcone czyli nie równolegle względem budy, będzie też zjadać opony.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
Zrobię fotkę. Raczej środek jak pisałem. Skręcone nie powinno być bo była ustawiana zbieżność. To by chyba wyszło wtedy
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
Nie da się ustawić zbieżności z tyłu. Da się tylko kąty nachylenia koła.
Za prawidłową zbieżność tylnych kół odpowiadają elementy zawieszenia.
A może miałeś przepompowaną oponę i się wytarła środkiem?
Za prawidłową zbieżność tylnych kół odpowiadają elementy zawieszenia.
A może miałeś przepompowaną oponę i się wytarła środkiem?
Ostatnio zmieniony 2017-04-05 08:32 przez KrecioPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
Krecik, co ty za głupoty opowiadasz, spójrz sobie na budowe tylnego zawieszenia i pomyśl czy sie da czy się nie da
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
Raczej nie.KrecioPL pisze:A może miałeś przepompowaną oponę i się wytarła środkiem?
Dzisiaj pstryknę fotkę a jutro wrzucę.
- Pitul27
- Klubowicz
- Posty: 167
- Rejestracja: 2016-01-13 19:05
- Samochód: Probe 1995 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=24565
- Lokalizacja: Wrocław
tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
W Fordzie można ustawiać zbieżność, chodź nie raz się spotkałem z tym, że jakiś mechanik mówi że jednak się nie da a prawda taka że czasami naprawdę jest cieżko ruszyć te śruby.
Ostatnio zmieniony 2017-04-05 09:17 przez Pitul27, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pitul27
- Klubowicz
- Posty: 167
- Rejestracja: 2016-01-13 19:05
- Samochód: Probe 1995 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=24565
- Lokalizacja: Wrocław
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
W tym kołnierzu masz podkładkę mimośrodową, która umożliwia ruch w gore jak i w bok. Na stronę
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
To są te śruby o których pisałem? Nawet oznaczenie podałem. Zerknij parę postów wstecz.
- Pitul27
- Klubowicz
- Posty: 167
- Rejestracja: 2016-01-13 19:05
- Samochód: Probe 1995 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=24565
- Lokalizacja: Wrocław
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
Wiem, widziałem ale bardziej mi chodziło o przybliżenie zasady działania tych podkładek mimośrodowych niż samych śrub.Scyzor pisze:To są te śruby o których pisałem? Nawet oznaczenie podałem. Zerknij parę postów wstecz.
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
Będę to robił tak czy siak i wtedy się okaże, bo nawet latem na mokrym odczuwam to. Odczuwałem również przed zmianą na zimówki.
Letnie były i są ok...
Czy te śruby - biorąc pod uwagę, że na pewno są przyrdzewiałe/zapieczone mogły się same z siebie przestawić
Letnie były i są ok...
Czy te śruby - biorąc pod uwagę, że na pewno są przyrdzewiałe/zapieczone mogły się same z siebie przestawić
- Pitul27
- Klubowicz
- Posty: 167
- Rejestracja: 2016-01-13 19:05
- Samochód: Probe 1995 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=24565
- Lokalizacja: Wrocław
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
Ale pisałeś, że była juz robiona zbieżność. Samo żeby się przekręciło to trochę słabo chyba że pomógł w tym ten co ustawiał tą zbieżność. Zobacz teraz czy ruszysz te śruby.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
Była była robiona. Ale tylko przód. Tyłu nie ruszali.
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
To przy próbie odkręcenia jest bardzo duża szansa z śruby sie ukręca. Jeżeli brakuje Ci jeszcze plastikowych zaślepek w belce to juz w ogole...