Pompowany fotel pasażera
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Pompowany fotel pasażera
Odkąd posiadam Probe chodził mi po głowie pomysł na zrobienie pompowanego fotela pasażera. Z tego co widziałem na forum - nie byłem sam z takim pomysłem, dlatego uznałem że przedstawię jak ja go wykonałem. Po czasie muszę stwierdzić, że chyba łatwiej po prostu zamontować anglika, ale nie wszyscy mają do nich dostęp
A więc zaczynamy od zorganizowania sobie dawcy tzn. pompowany fotel kierowcy. Gdy już takowy mamy, wyciągamy nasz fotel pasażera. Będzie nam potrzebny śrubokręt krzyżakowy do bezpiecznego ściągnięcia kołeczków z plastikowych zaślepek śrub i kluczyk 14, najlepiej na grzechotce.
Gdy wyciągniemy fotel, odkręcamy rączkę regulacji fotela i odkręcamy 3 śrubki krzyżakowe Następnie ściągamy rączkę od dźwigni składania fotela, podważając ją delikatnie i odkręcamy śrubkę sam plastik siedzi na plastikowych wsuwkach (nie szarpać na siłę). No i oczywiście jeszcze jedna śrubka Po tej operacji wyciągamy zamek błyskawiczny wsadzony w oparcie i otwieramy go do końca. Samo oparcie trzyma się jeszcze na rzepach i plastikowym zatrzasku (tylko w fotelach z otworem w okolicach głowy) U nasady oparcia pokazały się nam 2 śruby 14. Odkręcamy je tak samo jak krzyżaka po drugiej stronie Teraz bez żadnych przeszkód trzymając oparcie w rękach zdejmujemy tapicerkę do której jest przyklejona gąbka
Korzystając z okazji chciałem cały fotel dobrze wyprać, w tym celu ściągam tez siedzisko. Aby to zrobić ściągamy drucik łączący obie szyny fotela (zielona strzałka) i kluczem nasadowym 12 odkręcamy dwie śruby od spodu i po jednej z boków Tapicerkę na siedzisku trzymają metalowe, często już rude kółeczka. Ja nie będę ich zakładać,obetnę je i zastąpię trytkami Po ich ściągnięciu blaszana podstawa powinna bez problemu odejść od tapicerki z przyklejoną gąbką. Uwaga, jeśli fotel był wystawiony na działanie wilgoci, możliwe jest że gąbka przyklei się do blachy. Radzę ostrożnie wypychać ją przez otwory.
W taki sam sposób otwieramy drugi pompowany fotel. Mamy jeszcze trochę kabelków, niestety nie mam zdjęć. Oczywiście nie da się po prostu zamienić oparć. Ja swoje obciąłem i pospawałem,wywierciłem nowe dziury na nakrętki (należy jednak pamiętać o dobrym ustawieniu śrub i ich rozstawie, inaczej oparcie będzie krzywo), które później też spawnąłem (można też je dać tak po prostu ale będzie to mniej wygodne przy dokręcaniu) Uzbrajamy z powrotem cały fotel w kolejności odwrotnej do odkręcania.Jeśli chcemy fotel możemy zabezpieczyć przed przecieraniem się kawałkiem gumy lub starej nie sparciałej uszczelki. Problem napotykamy dopiero przy chęci zamontowania guzików regulacji fotela.Moją metodą jest przyłożenie i odrysowanie na kartce otworu i wycięcie jego wnętrza. Po odwróceniu go o 180 stopni mamy odbicie lustrzane, które powinno nam wskazać poprawną lokalizację. Wycinamy go podgrzanym na kuchence nożem (wchodzi jak w masło).Niestety nie mam zbyt dużej zręczności w wycinaniu nożem, ale jakoś to wyszło A tak wygląda poskładany, pompowany fotel pasażera Zostało już tylko pociągnąć do niego instalację
A więc zaczynamy od zorganizowania sobie dawcy tzn. pompowany fotel kierowcy. Gdy już takowy mamy, wyciągamy nasz fotel pasażera. Będzie nam potrzebny śrubokręt krzyżakowy do bezpiecznego ściągnięcia kołeczków z plastikowych zaślepek śrub i kluczyk 14, najlepiej na grzechotce.
Gdy wyciągniemy fotel, odkręcamy rączkę regulacji fotela i odkręcamy 3 śrubki krzyżakowe Następnie ściągamy rączkę od dźwigni składania fotela, podważając ją delikatnie i odkręcamy śrubkę sam plastik siedzi na plastikowych wsuwkach (nie szarpać na siłę). No i oczywiście jeszcze jedna śrubka Po tej operacji wyciągamy zamek błyskawiczny wsadzony w oparcie i otwieramy go do końca. Samo oparcie trzyma się jeszcze na rzepach i plastikowym zatrzasku (tylko w fotelach z otworem w okolicach głowy) U nasady oparcia pokazały się nam 2 śruby 14. Odkręcamy je tak samo jak krzyżaka po drugiej stronie Teraz bez żadnych przeszkód trzymając oparcie w rękach zdejmujemy tapicerkę do której jest przyklejona gąbka
Korzystając z okazji chciałem cały fotel dobrze wyprać, w tym celu ściągam tez siedzisko. Aby to zrobić ściągamy drucik łączący obie szyny fotela (zielona strzałka) i kluczem nasadowym 12 odkręcamy dwie śruby od spodu i po jednej z boków Tapicerkę na siedzisku trzymają metalowe, często już rude kółeczka. Ja nie będę ich zakładać,obetnę je i zastąpię trytkami Po ich ściągnięciu blaszana podstawa powinna bez problemu odejść od tapicerki z przyklejoną gąbką. Uwaga, jeśli fotel był wystawiony na działanie wilgoci, możliwe jest że gąbka przyklei się do blachy. Radzę ostrożnie wypychać ją przez otwory.
W taki sam sposób otwieramy drugi pompowany fotel. Mamy jeszcze trochę kabelków, niestety nie mam zdjęć. Oczywiście nie da się po prostu zamienić oparć. Ja swoje obciąłem i pospawałem,wywierciłem nowe dziury na nakrętki (należy jednak pamiętać o dobrym ustawieniu śrub i ich rozstawie, inaczej oparcie będzie krzywo), które później też spawnąłem (można też je dać tak po prostu ale będzie to mniej wygodne przy dokręcaniu) Uzbrajamy z powrotem cały fotel w kolejności odwrotnej do odkręcania.Jeśli chcemy fotel możemy zabezpieczyć przed przecieraniem się kawałkiem gumy lub starej nie sparciałej uszczelki. Problem napotykamy dopiero przy chęci zamontowania guzików regulacji fotela.Moją metodą jest przyłożenie i odrysowanie na kartce otworu i wycięcie jego wnętrza. Po odwróceniu go o 180 stopni mamy odbicie lustrzane, które powinno nam wskazać poprawną lokalizację. Wycinamy go podgrzanym na kuchence nożem (wchodzi jak w masło).Niestety nie mam zbyt dużej zręczności w wycinaniu nożem, ale jakoś to wyszło A tak wygląda poskładany, pompowany fotel pasażera Zostało już tylko pociągnąć do niego instalację
Ostatnio zmieniony 2016-09-14 21:50 przez infernoblade, łącznie zmieniany 2 razy.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pompowany fotel pasarzera
Dobra robota!!
Myślę, że warto to przenieść do FAQ
Myślę, że warto to przenieść do FAQ
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Pompowany fotel pasarzera
to trzeba przenieść do FAQ gratuluję pomysłu i wykonania nie dobra a bardzo dobra robota
Re: Pompowany fotel pasarzera
popraw te błędy,bo oczy az bola
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Pompowany fotel pasarzera
PasaŻer ? Sam temat bardzo ciekawy. Pora rozwinąć trochę FAQ. Jest pewnie wiele osób mających wiedzę na temat ciekawych rozwiązań w naszych autach ale albo nie mają czasu, albo nie chcą się podzielić wiedząwaldii pisze:popraw te błędy,bo oczy az bola
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Pompowany fotel pasażera
Przeniosłem temat do tego działu, ponieważ jest ciekawy i dobrze opracowany
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Pompowany fotel pasażera
Wszystko ładnie ale otwory pod przyciski mogłeś postarać się i wyciąć precyzyjnie.
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Pompowany fotel pasażera
sprostował, że nie ma zdolności manualnych w wycinaniu więc można wybaczyć
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: Pompowany fotel pasażera
Proszę o przywrócenie możliwości edycji, zaktualizuję zdjęcia, bo znikły
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: Pompowany fotel pasażera
Prośba uwzględniona - post odblokowany, działaj
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Re: Pompowany fotel pasażera
Dzięki za poradnik, akurat się przydał przy demontażu
Teraz robiłem "projekt" z gatunku szybkich, - artefakty tylko rok czekały na montaż.
Prolog - chęć wymiany poszycia foteli z wyjątkowo nieudanych marnej jakości wzorków 96 na klasyk 93-94 w niespotykanym zbyt często odcieniu.
Akcja- w zasadzie można tylko rozwinąć jedną kwestię bo cały opis infernoblade jest jak najbardziej przydatny.
Byłem w pralni z oparciem, nie chcieli wyprać razem z gąbką tylko żeby rozdzielić i wtedy owszem za 100 do 150 pln - bez sensu i na pewno nie da się już tego spasować tak jak było.
Środek piorący- proszek do prania zmieszany z płynem do naczyń + trochę gorącej wody żeby dobrze wymieszać i pozbyć się grudek z proszku. Eliksir ma konsystencję syropu. Pędzlem nanosimy eliksir na element i odczekujemy z 15 minut a eliksir niech przez ten czas żre brud.
Po 15 minutach szczotką lub gąbką szorujemy fotel - pojawia się szara piana- dobry znak. Szorujemy do uznania że już dość - 2-3 minuty. Spłukujemy bieżącą wodą aż pozbędziemy się piany.
Gąbka dzięki temu że jest to wypraska nie należy do takich co szczególnie lubi chłonąć wodę - bez obaw.
Suszenie,- przy ciepłych dniach należy liczyć 2 dni na pełne wysuszenie, po 8 godzinach w słońcu fotele były suche ale dodałem jeszcze dzień dla pewności.
oryginał czyli nic nowego po zmianie różnica w obiciu, niebieskość to przez to że zdjęcie robione kalkulatorem, właściwy kolor to jasno szary. Dzięki Marian za tapicerkę wreszcie doczekała się wymiany
Teraz robiłem "projekt" z gatunku szybkich, - artefakty tylko rok czekały na montaż.
Prolog - chęć wymiany poszycia foteli z wyjątkowo nieudanych marnej jakości wzorków 96 na klasyk 93-94 w niespotykanym zbyt często odcieniu.
Akcja- w zasadzie można tylko rozwinąć jedną kwestię bo cały opis infernoblade jest jak najbardziej przydatny.
Ja swoje prałem razem z gąbką bo może się pojawić kwestia - rozdzielać gąbkę od materiału czy nie.infernoblade pisze: Korzystając z okazji chciałem cały fotel dobrze wyprać, w tym celu ściągam tez siedzisko.
Byłem w pralni z oparciem, nie chcieli wyprać razem z gąbką tylko żeby rozdzielić i wtedy owszem za 100 do 150 pln - bez sensu i na pewno nie da się już tego spasować tak jak było.
Środek piorący- proszek do prania zmieszany z płynem do naczyń + trochę gorącej wody żeby dobrze wymieszać i pozbyć się grudek z proszku. Eliksir ma konsystencję syropu. Pędzlem nanosimy eliksir na element i odczekujemy z 15 minut a eliksir niech przez ten czas żre brud.
Po 15 minutach szczotką lub gąbką szorujemy fotel - pojawia się szara piana- dobry znak. Szorujemy do uznania że już dość - 2-3 minuty. Spłukujemy bieżącą wodą aż pozbędziemy się piany.
Gąbka dzięki temu że jest to wypraska nie należy do takich co szczególnie lubi chłonąć wodę - bez obaw.
Suszenie,- przy ciepłych dniach należy liczyć 2 dni na pełne wysuszenie, po 8 godzinach w słońcu fotele były suche ale dodałem jeszcze dzień dla pewności.
Warto to zrobić. Ja zastosowałem na całej długości cienki wąż gumowy rozcięty wzdłuż.infernoblade pisze: Jeśli chcemy fotel możemy zabezpieczyć przed przecieraniem się kawałkiem gumy lub starej nie sparciałej uszczelki.
oryginał czyli nic nowego po zmianie różnica w obiciu, niebieskość to przez to że zdjęcie robione kalkulatorem, właściwy kolor to jasno szary. Dzięki Marian za tapicerkę wreszcie doczekała się wymiany
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: Pompowany fotel pasażera
Może źle sformułowałem zdanie, ale nie ściągałem i nie polecam ściągać gąbki z foteliduracell pisze:Ja swoje prałem razem z gąbką bo może się pojawić kwestia - rozdzielać gąbkę od materiału czy nie.infernoblade pisze: Korzystając z okazji chciałem cały fotel dobrze wyprać, w tym celu ściągam tez siedzisko.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest