Engine Idle Speed Control
Engine Idle Speed Control
Witam,
próbuję sam naprawiać wszystkie usterki w moim (naszym) Fordziku.
Jestem w pewnym sensie domorosłym mechanikiem, mam duże zaplecze narzędziowe, kanał, podnośniki.
Pracowałem w ASO BMW jako mechanik.
Ale... Miałem ogromny problem z obrotami (falowały od 800-1500, dobrze że nie mamy turbo, bo bym kurrw... dostał od tego blow-offa co sekundę stojąc na światłach).
Przeorałem te forum, probeperfomance i różne inne. Doczytałem się że może to być elektrozawór EIC, zepsuty przepływomierz, czy jakieś tam nieszczelności etc.
Się zdenerwowałem, rozebrałem cały dolot, sekwencję (mam LPG, takiego kupiłem), kolektor ssący, listwę wtrysków.
-Wyczyściłem kolektor ssący z osadu. Chyba EGR był powodem osadu, dlatego zatkałem rurę recyrkulacyjną,
-Uszczelniłem wszystkie złącza guma-metal,
-Sprawdziłem wszystkie rurki podciśnieniowe,
-Rozebrałem przepustnice,
-Zdjąłem elektrozawór
Wyczyściłem wszystko, błyszczy się jak jaja łosia. Złożyłem. Skorzystałem z okazji i wymieniłem termostat, bo już nie do końca mnie słuchał.
Wszystko chodzi super! Ale z odłączonym EIC...
I tu mam pytanie:
Czy ktoś może mi powiedzieć jak te sprężynki w tym elektrozaworze poskładać? Jak otworzyłem te durne śrubki torx z tym bolcem po środku wszystko mi się wysypało na stole i nie specjalnie zanotowałem kolejność tych rzeczy w środku.
Przy podłączonym EIC obroty nie falują, tylko trzymają się na 2000 obr. A jak odłączę to 900 obrotów i w całym zakresie obrotów chodzi jak nowy.
Co może być przyczyną? Źle złożony Ekspres InterCity? Czy coś związanego z niewyregulowaniem?
Proszę o pomoc...
próbuję sam naprawiać wszystkie usterki w moim (naszym) Fordziku.
Jestem w pewnym sensie domorosłym mechanikiem, mam duże zaplecze narzędziowe, kanał, podnośniki.
Pracowałem w ASO BMW jako mechanik.
Ale... Miałem ogromny problem z obrotami (falowały od 800-1500, dobrze że nie mamy turbo, bo bym kurrw... dostał od tego blow-offa co sekundę stojąc na światłach).
Przeorałem te forum, probeperfomance i różne inne. Doczytałem się że może to być elektrozawór EIC, zepsuty przepływomierz, czy jakieś tam nieszczelności etc.
Się zdenerwowałem, rozebrałem cały dolot, sekwencję (mam LPG, takiego kupiłem), kolektor ssący, listwę wtrysków.
-Wyczyściłem kolektor ssący z osadu. Chyba EGR był powodem osadu, dlatego zatkałem rurę recyrkulacyjną,
-Uszczelniłem wszystkie złącza guma-metal,
-Sprawdziłem wszystkie rurki podciśnieniowe,
-Rozebrałem przepustnice,
-Zdjąłem elektrozawór
Wyczyściłem wszystko, błyszczy się jak jaja łosia. Złożyłem. Skorzystałem z okazji i wymieniłem termostat, bo już nie do końca mnie słuchał.
Wszystko chodzi super! Ale z odłączonym EIC...
I tu mam pytanie:
Czy ktoś może mi powiedzieć jak te sprężynki w tym elektrozaworze poskładać? Jak otworzyłem te durne śrubki torx z tym bolcem po środku wszystko mi się wysypało na stole i nie specjalnie zanotowałem kolejność tych rzeczy w środku.
Przy podłączonym EIC obroty nie falują, tylko trzymają się na 2000 obr. A jak odłączę to 900 obrotów i w całym zakresie obrotów chodzi jak nowy.
Co może być przyczyną? Źle złożony Ekspres InterCity? Czy coś związanego z niewyregulowaniem?
Proszę o pomoc...
Probe 2.0 z 96r.
Re: Engine Idle Speed Control
Mówisz- masz.
Jeśli dalej będzie źle to pisz, bo jest proste rozwiązanie tego problemu
Jeśli dalej będzie źle to pisz, bo jest proste rozwiązanie tego problemu
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Engine Idle Speed Control
duracell, to nie jest 2.0
Ale idea taka sama
Cylinderek musi iść nacięciami do zewnątrz elektrozaworu tam gdzie sa dziurki w korpusie. Duża sprężyna pasuje tylko z jednej strony wiec nie da sie pomylić.
Ale idea taka sama
Cylinderek musi iść nacięciami do zewnątrz elektrozaworu tam gdzie sa dziurki w korpusie. Duża sprężyna pasuje tylko z jednej strony wiec nie da sie pomylić.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Re: Engine Idle Speed Control
Jeśli Romeo ma 96 to ma mieć taki elektrozawór, jeśli ma 94 to będzie inny
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Re: Engine Idle Speed Control
Dzisiaj zobaczę mój, bo wydaje mi się, ze sprężyny założyłem na jednej stronie a nie po bokach.
W ramach wyjaśnień... Tak, mam na prawdę na imię Romeo
Jak tylko to zrobię, to wrzucę tu albo zdjęcie albo jakąś słowną relację jak było wcześniej
W ramach wyjaśnień... Tak, mam na prawdę na imię Romeo
Jak tylko to zrobię, to wrzucę tu albo zdjęcie albo jakąś słowną relację jak było wcześniej
Probe 2.0 z 96r.
- Pajda16v
- Posty: 543
- Rejestracja: 2011-12-01 14:30
- Samochód: osobowy 1995 4-suw
- Galeria: viewtopic.php?t=19719
- Lokalizacja: Malediwy
Re: Engine Idle Speed Control
1 sprawdź płyn w chłodnicy
2 ściągnij rurkę tylko powoli u góry przepustnicy od wody zobacz czy nie jest zapowietrzona (od cieczy)
2 ściągnij rurkę tylko powoli u góry przepustnicy od wody zobacz czy nie jest zapowietrzona (od cieczy)
Probe to nie samochód, to styl życia...
- paput3000
- Klubowicz
- Posty: 263
- Rejestracja: 2013-02-04 17:23
- Samochód: Ford Probe 94' 2.0 USA i 96' 2.0 EURO
- Galeria: viewtopic.php?t=21220
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Engine Idle Speed Control
Romeo z Gdyni?
Re: Engine Idle Speed Control
A moze z Werony?
Re: Engine Idle Speed Control
Tak, Romeo z Gdyni.
Znalazłem przyczynę. Jak składałem to zapomniałem podłączyć czujniki na przepustnicy. Podłączyłem i wszystko ładnie chodzi
Ten elektromagnes był dobrze złożony
paput3000 a czemu pytasz? Znamy się?
Znalazłem przyczynę. Jak składałem to zapomniałem podłączyć czujniki na przepustnicy. Podłączyłem i wszystko ładnie chodzi
Ten elektromagnes był dobrze złożony
paput3000 a czemu pytasz? Znamy się?
Probe 2.0 z 96r.
- paput3000
- Klubowicz
- Posty: 263
- Rejestracja: 2013-02-04 17:23
- Samochód: Ford Probe 94' 2.0 USA i 96' 2.0 EURO
- Galeria: viewtopic.php?t=21220
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Engine Idle Speed Control
Przejażdżka obwodnicą z pod szadułek na parking przy realu? na spota zimowego trzeba