Strona 1 z 1

Geraldoff

: 2014-12-14 23:03
autor: geraldoff
Witam wszystkich :wink:
Od dłuższego czasu zbieram się za stworzenie własnej galerii ALE no właśnie - ale jakoś brak mi weny, więc może tym razem ukończę post i kliknę "wyślij" :twisted:
Więc mój Probek to II gen., rocznik '94 Euro i jak wielu miłośników tych samochodów, staram się w miarę możliwości odnowić swoje auto :)

Nabyty Probek pochodził z okolic Lublina, srebrny z LPG (sekwencja). Była to całkowita 'seria'. Jest to mój pierwszy Probas więc oczywiście oglądając Probki z całej Polski nie byłem jeszcze całkowicie świadomy na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie, jednak w porównaniu do innych jakie oglądałem ten był w najlepszym stanie mechanicznym. Chodził cichutko, równiutko, pełna kulturka. Sprzedawca też wydawał się godny zaufania i w zasadzie po zakupie nie miałem jeszcze żadnej poważnej nieoczekiwanej awarii więc jestem z niego zadowolony. Sprzedawca powiedział, że do wymiany jest prawy zewnętrzny przegub i gumy stabilizatora. Przegub od razu wymieniłem, a gumy staba dopiero kilka dni temu ale o tym później :P

Na tę chwilę auto przeszło kilka zmian - została zrobiona blacharka + zmiana koloru, ze srebrnego na Indium Grey Metallic z palety Mercedesa. Chciałem aby był to kolor takiego szarego wpadający w jasnobrązowy (taki Erik's Probe GT, jednak bardziej brązowy) i oglądając zdjęcia merców w internecie w tym kolorze oraz widząc na żywo kilka razy to byłem pewien, że będzie zdecydowanie bardziej brązowy (chociaż w nazwie jest "Grey" - szary). Jak się okazało po malowaniu, lakier firmy T4W nie jest idealnym odwzorowaniem tego co widziałem na zdjęciach i na Mercach i jest jednak bardziej szary niż brązowy. Mimo to jest zdecydowana różnica między typowym szarym i widać w nim brązową nutę. Generalnie kolor mi się podoba :) Niestety jakość malowania mogłaby być trochę lepsza i wciąż są widoczne pewne mankamenty ale ostatnio ponownie umówiłem się z wykonawcą, że zrobi poprawki po nowym roku. Tylko tym razem dopilnuję, żeby zdążył na zlot :evil:

Jest to dwulitrówka ale założyłem listwy progowe od GT, ponieważ na moje oko samochód zdecydowanie lepiej wtedy wygląda ;) Mimo, że kupiłem listwy ze wszystkimi zaczepami (dzięki Spider ;) ) , to musiałem je usunąć, gdyż listwy są jednak przyklejone i trochę mam teraz z tym problemy ale tak jak pisałem - ma to zostać poprawione już na AMEN.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Oprócz malowania budy, zregenerowałem też zawiechę :

Przód: nowe tuleje wahacza i sworznie, drążki, końcówki drążków. To zrobiłem sam, a jeśli chodzi o gumy stabilizatora to pojechałem Probkiem do Zielonki do serwisu wyspecjalizowanego w zawieszeniach, bo trzeba opuszczać sanki. I muszę tutaj szczerze polecić warsztat Pana Henryka Błońskiego http://www.blonski.com.pl/. Mają 5 stanowisk, praktycznie każdą część zawieszenia w magazynie pod ręką, a jeśli nie - to mają tokarza który dorobi nietypową tuleję itd. Mają też dużo zregenerowanych elementów oraz nowych. Jeśli chodzi o urwane śruby - tu nie ma problemu, mają wiedzę, sprzęt i każde zawieszenie zrobią, nawet jeśli jest na samych spróchniałych śrubach. Ceny też dobre więc na prawdę jeśli ktoś mieszka w okolicach Warszawy i chce coś zrobić przy zawieszeniu to nie znam lepszego warsztatu od zawieszeń.

Tył: Odmalowałem wszystkie wahacze, stabilizator, zwrotnice i piasty. Złożyłem na nowych śrubach (mimośrodkowe regulacyjne dorabiałem sam, te długie, które łączą wahacze poprzeczne dorabiał tokarz, a reszta dokupiona w hurtowni śrub - asmet w Regułach pod Warszawą). Założyłem tuleje poliuretanowe z Olkusza. Włożyłem też stabilizator od starego forda KA. Skoro wszystko pakowałem nowe/odmalowane to trzeba było zrobić coś z osłonami tarcz hamulcowych #-o i tutaj Sallmo podrzucił pomysł :infinity: , żeby wsadzić osłony tarcz od Astry II (wszystko opisane na forum w temacie o osłonach tarcz).

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
W końcu w zawieszeniu nic nie stuka, jedzie prosto i fajnie trzyma się drogi :)

Przy okazji wymiany uszczelki pokrywy zaworów, pobawiłem się niebieskim i czarnym szprejem oraz druciakiem na wiertarce i pomalowałem pokrywę na niebiesko i porobiłem czarne kropy (przez jakiś czas mi się podobało ale trzeba będzie chyba całkowicie na czarno przemalować :roll: ). Znaczek i napisy poszły w czarny kolor a fronty zdarłem druciakiem.
ObrazekObrazek

Wrzuciłem też końcowy tłumik od Kreta, który wcześniej latał u Myszy. U mnie jest cicho bo mam wspawaną jakąś krowę w miejscu środkowego, jednak trzeba będzie to wyciąć, wstawić rurę i ogólnie połatać wydech w kilku miejscach. Udało mi się kupić u Stiga lewą tylną lampę od Anglika i taka też lata na Probku. Teraz ja zdjąłem bo muszę poprawić czarną ramkę. Albo jeszcze raz pójdzie farba albo tym razem okleję.

Co do planów:
1) Pewnie za jakiś czas będzie trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą i uszczelniacze zaworowe :cry: (po odbiorze auta od malarza, dzień przed Borkami 2014 strasznie klepało w silniku i myślałem, że uszczelka już zrobiła ostateczne :1111_bye: jednak po powrocie znowu cichutko zaczął chodzić...
2) Na pewno chciałbym zmienić hamulce - z jakiejś Mazdy, a jakiej, to się jeszcze okaże :)
3) Spręzyny -35
4) Koniecznie zmiana felg. Marzą mi się takie :roll: :
Obrazek
ale zastanawiam się jakby to wyglądało w takiej kolorystyce: Obrazek
Ale prędzej w zasięgu będą felgi od GT w kolorze czarnym.. może na delikatnym dystansie...
5) Chodzi mi po głowie lotka na tylną klapę, coś w stylu takiej jak ma Basco, jednak swoją będę robił sam :)
6) Na dokładkę zderzaka też mam pomysł jednak muszę najpierw popatrzeć, poprzymierzać :lol:

Jest jeszcze kilka pomysłów i ciągle szperam w internetach w poszukiwaniu nowych więc spodziewajcie się kolejnych wpisów :)

Re: Geraldoff

: 2014-12-14 23:20
autor: Sallmo
Walcz,zmieniaj , ulepszaj ,psuj, naprawiaj a najważniejsze Baw się dobrze ;) Będę kibicował ;)

Re: Geraldoff

: 2014-12-14 23:45
autor: mysz
No w końcu ;)
Widzę, że dolot założony- różnica odczuwalna?
Dawaj go na glebę, jakiś większy felunek, wytnij kata, środkowy zostaw. Dźwięk będziesz mieć mega niepowtarzalny, a zarazem będzie cichutko. Jakbyś w razie co chciał wymienić ten tłumik na nowy (koszt ok 1 tys zl) to daj znać- ten stary zabiorę :mrgreen:

Re: Geraldoff

: 2014-12-15 22:39
autor: geraldoff
Dolot założony - fajnie ryczy przy pełnym gazie :wink: , a i delikatnie żwawszy się wydaje (zaślepiłem też EGR więc to też może mieć jakiś wpływ).
Noo wszystko w swoim czasie, ale glebka będzie, felka też coś wspominała, że kiedyś wpadnie :P a Katalizator już był i poszedł w cholerę ale zostawił po sobie jakąś strumiennicę. Środkowy trzeba wyciąć bo to jakieś gunwo - wielkie haczące o każdego śpiącego i krzywo wspawany, co też czasem słychać na dołkach no i mam wrażenie, że troche utrudnia wylatywanie spalin bo czułem sporą różnicę po założeniu tego shitu, oczywiście na minus :( Jak będzie mnie stać na tłumik za 1000 zł to pewnie nie dam Ci starego tylko Tobie też kupię bo musiałbym być wtedy bardzo bogaty :D a czego się nie robi dla kolegów :D

Re: Geraldoff

: 2014-12-15 22:59
autor: mysz
Oki, to daj znać jak wygrasz w totka, albo coś w tym stylu :1111_ok:
Swoją drogą- filtr prałeś/czyściłeś? Bo on dosyć mocno był zasyfiony

Re: Geraldoff

: 2014-12-24 22:21
autor: geraldoff
Filtr opukałem z brudu - trochę z niego wyleciało ale nie myłem.

A tutaj 'bardzo' wstępne przymiarki - zobaczymy co z tego wyjdzie :?: :

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wzór:
probe.jpg

Re: Geraldoff

: 2014-12-25 01:01
autor: mysz
Fajnie, działaj działaj ;)

Re: Geraldoff

: 2014-12-29 14:40
autor: geraldoff
Coś tam się dzieje ;) Tylne lampy trzeba by przerobić na USA, wsteczne już są w pełni przezroczyste :) Później zajmę się czerwonymi kierunkami i odmalowaniem ramy.

Obrazek

Re: Geraldoff

: 2014-12-29 16:16
autor: KrecioPL
Weź ty się tak nie rozpędzaj, bo sallmo przegonisz ;D

Re: Geraldoff

: 2014-12-29 17:08
autor: mysz
Hie hie, już powoli graty znosi do domu :mrgreen:

Re: Geraldoff

: 2014-12-29 23:25
autor: MatiLP640
A jak zrobiles biale wsteczne? Jesli mozna wiedziec? ;)

Re: Geraldoff

: 2014-12-30 00:42
autor: geraldoff
Od dawna się za to brałem i myślałem, że będzie dużo kombinowania, a okazuje się, że wystarczy wytrzeć czerwone paski farby za pomocą szmatki nasączonej acetonem przez otwór na żarówkę. To co się da to palcem, a resztę za pomocą śrubokręta trzeba dosięgnąć ;)

Re: Geraldoff

: 2014-12-30 01:50
autor: MatiLP640
Kurde! Ja tyle sie z tym pierdzielem! I benzyna ekstrakcyjna i nitrem i rozpuszczalnikami i nawet denaturatem i nic nawet nie drgnelo, ze nie pomyslalem o acetonie :/

Re: Geraldoff

: 2014-12-30 02:33
autor: -michal-
aceton nie zmatowił przezroczystego plastiku :?:

Re: Geraldoff

: 2014-12-30 12:53
autor: geraldoff
Nie, wszystko jest w porządku, zresztą wrzucę lepsze zdjęcia to sami zobaczycie ;)

Re: Geraldoff

: 2014-12-31 10:42
autor: Sallmo
Widzę silną konkurencję w przerabianiu Probka ;)

Re: Geraldoff

: 2014-12-31 13:21
autor: KrecioPL
sallmo: lepiej działaj bo Czapa szybciej wyjedzie niż Ty.

Re: Geraldoff

: 2015-01-01 23:38
autor: avel
Czuję wzrost popytu na lewe tylne lampy od anglików :P
Ładnie to wygląda, Chociaż te prawdziwe maja jakby przydymione wsteczne

PS. To nie USA, to alaUSA - tak wyglądały lampy w AU / JP

Re: Geraldoff

: 2015-01-02 00:59
autor: geraldoff
Tak tak wiem, że w takiej postaci to JP/AUS ale czerwone kierunki z czarnymi ramkami to już będą takie USA (dla biedoty) :D

Re: Geraldoff

: 2015-01-02 04:03
autor: MatiLP640
Nie prawda ;) akurat co do tych w AU to moge sie wypowiedziec i to dosc obszernie :P lampy w AU sa identyczne jak w USA ;) jedyna roznica to pomaranczowe kierunki, reszta jest identyczna ;) i tak samo widziem juz z czarna ramka jak i z czerwona(nie brazowa jak w EU) i tak samo wsteczne sa delikatnie ciemniejsze niz w EU ;) tak btw jak chcesz to moge ci zalatwic takie ;) i do tego legalne w PL sa ;) i nie wiem jak z ukladem zarowek bo widzialem tylko jedenego wieczorem i mogl miec przekombinowane ale dzialaly pol EU a pol USA mianowicie byla obrysowka pomaranczowa z tylu tak jak w USA ale nie swiecil sie caly kierunek, za to jak wlaczyl to migala calosc, stop i pozycyjne tak jak w EU i tez tylko na zewnetrznej zarowce ;) przodu niestety nie widzialem wiec nie wiem jakie mial kierunki z przodu ale wiem na bank ze wychodzily z normalnymi, europejskimi ;)

Re: Geraldoff

: 2015-03-12 15:35
autor: geraldoff
WP_20150312_15_11_13_Pro (2).jpg
WP_20150312_15_11_03_Pro (2).jpg
Ot, taki prezent sobie zrobiłem :D mała rzecz a cieszy ;) nowy mieszek + gałka replika skunk2, ktora czesto ląduje w hondach, tu akurat ciemny chrom. Wystarczy zwykłą narzynką przegwintować lewarek z mazdowskiego M10x1,25 na wymiar hond, czyli M10x1,5

Re: Geraldoff

: 2015-06-09 20:00
autor: Sallmo
Juz 3 miesiąc mija i cisza .....chwal się co porobiłeś ;)

Re: Geraldoff

: 2015-06-09 20:20
autor: mysz
Sallmo pisze:Juz 3 miesiąc mija i cisza .....chwal się co porobiłeś ;)
U Ciebie to z 5 lat minęło i cisza..... :mrgreen:

Re: Geraldoff

: 2015-06-09 23:32
autor: Romas
Sallmo pisze:chwal się co porobiłeś
Oddał kolejnemu druciarzowi :mrgreen:

Re: Geraldoff

: 2015-06-11 06:25
autor: geraldoff
Hahaha dokładnie :D

Nieeee no, holahola :D właśnie odebrałem auto od Romasa, przód elegancko spasowany :slon: i w końcu to auto wygląda :D No i w porównaniu do tego co jest na zdjęciach w galerii, wjechały lampy USA z przodu :)