Strona 8 z 12

Re: LukaszProbe

: 2016-03-04 18:04
autor: LukaszV8
Lukasz mam pytanie do Ciebie mianowicie jak Ci się spisuje ten centralny zamek co go zakupiłeś i już zapewne zamontowałeś ? Wiem ,że to wszystko made in tajwan, ale też się przymierzam do zakupu i chciałem się dowiedzieć czy były u Ciebie jakieś problemy z montażem, jakością tego zestawu ??

Re: LukaszProbe

: 2016-03-06 12:29
autor: LukaszProbe
LukaszV8 pisze:Lukasz mam pytanie do Ciebie mianowicie jak Ci się spisuje ten centralny zamek co go zakupiłeś i już zapewne zamontowałeś ? Wiem ,że to wszystko made in tajwan, ale też się przymierzam do zakupu i chciałem się dowiedzieć czy były u Ciebie jakieś problemy z montażem, jakością tego zestawu ??
Wszystko działa jak należy nic sie nie zawiesza tak ze moge polecić smiało. Piloty są solidne - myślę, ze nie warto dopłacać do droższych zestawów. Montaż opisałem na forum.

Założyłem też dolot ze stożkiem. Moje spostrzeżenia - wygląd pod maską wiadomo duży plus. Dzwięk nieco bardziej rasowy. Co do mocy to trudno cokolwiek zauważyć chociaż sam dzwięk stożka sprawia już wrażenie, że jakby był mocniejszy ale może to być tylko złudzenie. Tak to wyszło:

Re: LukaszProbe

: 2016-03-06 15:04
autor: Prezes5G19
Fajnie masz pod machą. Czym malowałeś osłonę kolektora??? Ja pomalowałem srebrzanką + lakier bezbarwny i fajnie trzyma.

Re: LukaszProbe

: 2016-03-06 15:21
autor: Romas
Może i ładnie ten dolot wygląda, ale nic poza tym. Wciągnął będzie gorące powietrze jak poj...ny, czyli moc to raczej Ci spadnie, bo polepszyć to nic tym nie polepszyles :D

Re: LukaszProbe

: 2016-03-06 16:55
autor: LukaszProbe
Prezes5G19 pisze:Fajnie masz pod machą. Czym malowałeś osłonę kolektora??? Ja pomalowałem srebrzanką + lakier bezbarwny i fajnie trzyma.
Dzieki. Spray żaroodporny do 600 stopni.

Romas ale jak wrzuce stożek niżej to wydaje mi się, że i tak będzie łapał cieple powietrze. Dodatkowo szybciej sie wybrudzi i więcej syfu załapie. Ta osłona na kolektor chyba trochę izoluje cieplo. Myślę ew nad jakąś osłoną termoizolacyjną przy stożku.

Re: LukaszProbe

: 2016-03-06 17:05
autor: mysz
Lepszym rozwiązaniem będzie wsadzić stozek w obudowę i doprowadzić do niego zimne powietrze. Obecnie to pogorszyłeś sobie osiągi. Ta obudowa na kolektor prawie nic nie daje ;)

Re: LukaszProbe

: 2016-03-06 17:08
autor: Romas
popatrz sobie jak jest poprowadzony zestaw simoty do v6 :wink:

Re: LukaszProbe

: 2016-03-06 17:55
autor: Sallmo
Mają racje chłopaki,wyszło tylko ładnie. Lepiej zostać przy typowym dolocie a kupić dedykowany filtr sportowy KN do Proba - koszt ok 250 zeta. Powinieneś opuścić filtr a dolot owinąć bandażem żeby się tak nie grzał. Sam wiesz czym zimniejsze powietrze tym lepiej. Albo ładnie albo dobrze , wybór należy do Ciebie ;)

Re: LukaszProbe

: 2016-03-06 18:11
autor: S.H.A.R.K
Albo K&N Apollo i ładnie i dobrze bo filtr w obudowie będzie siedział.

Re: LukaszProbe

: 2016-03-06 18:14
autor: Sallmo
Własnie ten filtr miałem na myśli tylko nazwa mi uciekła. A robi dobrą robotę ten filtr na oryginalnym dolocie.

Re: LukaszProbe

: 2016-03-06 19:51
autor: marek08
Wyglada ladnie :wink: Ale na twoim miejscu owinalbym caly dolot bandazem termoizolacyjnym i doprowadzil powietrze nawet jakas zwykla rurka aluminiowa (taka gietka miekka) i powinno byc dobrze. Ja u siebie tak zrobilem i jak dotykam rury od turbo to jest zimna (a i tak powietrze jeszcze przechodzi przez IC) :)

Re: LukaszProbe

: 2016-03-06 20:30
autor: Romas
Sallmo pisze:Własnie ten filtr miałem na myśli tylko nazwa mi uciekła. A robi dobrą robotę ten filtr na oryginalnym dolocie.
Akurat ty najwięcej na ten temat możesz powiedzieć bo na nim śmigasz od 4 lat :mrgreen:

Re: LukaszProbe

: 2016-03-06 21:15
autor: LukaszProbe
marek08 pisze:Wyglada ladnie :wink: Ale na twoim miejscu owinalbym caly dolot bandazem termoizolacyjnym i doprowadzil powietrze nawet jakas zwykla rurka aluminiowa (taka gietka miekka) i powinno byc dobrze. Ja u siebie tak zrobilem i jak dotykam rury od turbo to jest zimna (a i tak powietrze jeszcze przechodzi przez IC) :)
Mam taką rurę aluminiową spróbuje cos pokombinowac ;)

Re: LukaszProbe

: 2016-03-06 22:22
autor: Sallmo
Romas pisze:
Sallmo pisze:Własnie ten filtr miałem na myśli tylko nazwa mi uciekła. A robi dobrą robotę ten filtr na oryginalnym dolocie.
Akurat ty najwięcej na ten temat możesz powiedzieć bo na nim śmigasz od 4 lat :mrgreen:
A gdzie napisałem że na nim jeżdżę? Dobra nie śmiećmy chłopakowi tematu.

Re: LukaszProbe

: 2016-03-07 18:47
autor: LukaszV8
LukaszProbe pisze:
LukaszV8 pisze:Lukasz mam pytanie do Ciebie mianowicie jak Ci się spisuje ten centralny zamek co go zakupiłeś i już zapewne zamontowałeś ? Wiem ,że to wszystko made in tajwan, ale też się przymierzam do zakupu i chciałem się dowiedzieć czy były u Ciebie jakieś problemy z montażem, jakością tego zestawu ??
Wszystko działa jak należy nic sie nie zawiesza tak ze moge polecić smiało. Piloty są solidne - myślę, ze nie warto dopłacać do droższych zestawów. Montaż opisałem na forum.

Założyłem też dolot ze stożkiem. Moje spostrzeżenia - wygląd pod maską wiadomo duży plus. Dzwięk nieco bardziej rasowy. Co do mocy to trudno cokolwiek zauważyć chociaż sam dzwięk stożka sprawia już wrażenie, że jakby był mocniejszy ale może to być tylko złudzenie. Tak to wyszło:

Ok dzięki wielkie za info z tym centralnym zamkiem :)

Ja też bym w K&N na Twoim miejscu zainwestował tak jak ktoś wcześniej Ci radził bo w wolnossącym stożki itp. to tak bardziej spełniają funkcję ,,estetyczną'' jeśli można to tak nazwać.

Pzdr

Re: LukaszProbe

: 2016-03-07 20:52
autor: Romas
Łukasz, jak jest dobrze poprowadzony cold air z dobrym stożkiem to nie jest tylko estetyka,ale żeby był efekt to wydech też powinien być zrobiony :wink:

Re: LukaszProbe

: 2016-03-07 21:52
autor: Spider33
Romas, ile twoim zdaniem moze dodać wydech plus cai na dobrych gratach?

Re: LukaszProbe

: 2016-03-07 22:06
autor: Romas
Przy zdrowym silniku i dobrze zrobiony dolot + wydech ( mowa o V6 bo mam to sprawdzone) 10-15 %

Re: LukaszProbe

: 2016-03-15 17:14
autor: LukaszProbe
-- oryginalny post 2016-03-08 00:20 --
Romas pisze:Przy zdrowym silniku i dobrze zrobiony dolot + wydech ( mowa o V6 bo mam to sprawdzone) 10-15 %
dodam zimne powietrze po przez rure uluminiową i zobaczymy co będzie. Probe i tak jest zaje biste bez tych modyfikacji :)

Następny etap to czarne alumy i czerwone zaciski przod i tył.. jak zrobie standardowo wrzucę foto..

-- dodano 2016-03-15 17:14 --

Chcialbym troche doładować probka mocą np. Kompresorem eaton m45 załóżmy , ze mam juz kompresor co jeszcze będzie mi potrzebne? Chce zostac na seryjnym osprzecie bo mam wszystko konkretnie odnowione. 0.5 bara by mi wystarczyło. Skomplikowany jest to zabieg jakis opis krok po kroku??Czy za duzo wymagam?:)

Re: LukaszProbe

: 2016-03-15 18:10
autor: wuka
Dwa linki:
Pierwszy to kolo który też ma mazdę, deczko inszą ale zakres prac możesz dokładnie obejrzeć
http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=177106

I drugi z zaprzyjaźnionego forum, zresztą powinieneś już znać ;p
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 49&t=96446

Koszt podawałem, i to w bardzo minimalistycznej wersji.

EATON M45 może być deczko za mały do naszego silnika.

Re: LukaszProbe

: 2016-03-20 00:41
autor: LukaszProbe
-35mm gotowe do założenia... ( zakup sprężynek od Mechanika Czasu)zobaczymy jaki bedzie efekt... po zamontowaniu beda fotki..
20160320_002701.jpeg
Szukam teraz w dobrej cenie kompresora Eatona m62 lub 65 tak aby doladowac probka ok 0.8 bara ( be kucia tlokow itp) silnik mam po kapitalce do tego mam zalozone nowe sprzeglo Valeo. Mysle, ze na serii 0.8 bara spokojnie wytrzyma. Tym bardziej, ze m62 ma sprzeglo co daje możliwość włączanie i wyłącznia doladowania. Przy normalnej jezdzie (czyt. Dojazd do pracy itp) jazda bez doładowania a jak przyjdzie ochota to pelna moc....
Jednak co do kompresora to nim go zaloze minie pewnie ok roku czasu...

Re: LukaszProbe

: 2016-03-20 10:23
autor: wuka
LukaszProbe pisze:... co daje możliwość włączanie i wyłącznia doladowania. Przy normalnej jezdzie (czyt. Dojazd do pracy itp) jazda bez doładowania a jak przyjdzie ochota to pelna moc....
Jednak co do kompresora to nim go zaloze minie pewnie ok roku czasu...
:D Dobry dowcip. Nie oszukuj się. Nie znam przypadku montażu kompresora i wyłączania go, jedyne przypadki jakie znam to demontaż sprzęgła na kompresorze żeby była możliwość zamontowania mniejszego kółka.

Re: LukaszProbe

: 2016-03-20 12:33
autor: LukaszProbe
Kurcze tak wyczytalem na jakiejs stonce. Myslalem, ze jest taka możliwość..

Re: LukaszProbe

: 2016-03-20 13:02
autor: wuka
Możliwość jest, tylko nie po to montujesz kompresor żeby go tylko wozić pod maską :D

Re: LukaszProbe

: 2016-03-24 20:30
autor: LukaszProbe
Panowie potrzebuje pomocy... czy koło pasowe w 2.0 ma taką samą średnicę w wersji z klimą jaki i bez klimy?

Tak na marginesie biorę się za doładowanie probka dodatkowymi KM (dobiję ok 0,6-0.8 bara)- kompresor Eaton m45 mam już zakupiony. Powoli drobnymi kroczkami będę sobie kompletował części. Aktualnie jestem na etapie dorabiania flansz. Na dniach muszę wymienić olej w kompresorze bo za wiele go w środku nie zostało oraz dorobić nowe kółko o jak najmniejszej średnicy. Ciekaw jestem końcowego efektu :)