Strona 1 z 22

Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

: 2003-02-26 08:44
autor: Józef
Ostatnio cos stalo sie z dmuchawa w nagrzewnicy (nie dziala) jeszcze nie dawno chodzila bez zarzutow. Czy dmuchawa ma swoj przekaznik lub bezpiecznik bo calkiem nie mam pojecia co moglo sie stac

: 2003-02-26 12:03
autor: Gość
Do dmuchawy podpiety jest specjalny rezystor drutowy (3 albo 4 zwoje) chlodzony wiatrakiem. Steruje on szybkoscia nawiewu oraz klima. Jezeli sie przepalil to dmuchawa nie ruszy. Ale chyba malo prawdopodobne zeby przepalily siei wszystkie zwoje na raz. Mi sie przepalil ten od pierwszego biegu i konsekwencja bylo to ze klima nie dzialala a dmuchawa nie e chodzila na biegu pierwszym. W pierwszej generacji rezystor ten jest schowany pod schowkiem, czyli po stronie pasazera...

: 2003-02-27 13:13
autor: kollek
Witam
A nie chodzi Ci tylko dmuchawa w środku czy może jeszcze wentylator na chłodnicy też????
Bo jak sama dmuchawa to może bezpiecznik?
Mi nie chodziło to i to. Okazało się że obok akumulatora miałem przekaźnik do którego dostała się woda, potem była korozja :twisted: i brak działania powyższych urządzeń. :D Zmiana przekaźników załątwiła sprawę.

Pozdrawiam, Karol

: 2003-03-05 20:05
autor: Józef
Tylko dmuchawa a autka jeszcze nie sprawdzalem za zimno by rozkrecac moze ma ktos jeszcze pomysl co sie moglo stac

: 2003-03-06 10:15
autor: flanker
Z wyjęciem dmuchawy nie jest tak chop siup... JEżeli masz klimę to trochę posiedzisz :)

: 2003-03-19 17:33
autor: Syrenka
Dmuchawa w I- gen. wychodzi bez problemu, ale w pierwszej kolejności sprawdź ten przekaźnik (mogą być dwa), są rozbieralne.

: 2003-03-20 12:39
autor: kollek
Hey!
Skoro Józef poruszył temat dmuchawy to informuję że mam kolejną awarię w swoim autku! :D (Nie wiem czy to takie śmieszne ale już mam tyle awarii że zastanawiam się czy wogóle się brać za naprawę czegokolwiek?!)
Nie mam w dmuchawie 1 i 2-go biegu że tak powiem. Jest tylko 3 i 4. A wogóle to chodzi najlepiej "bieg jałowy" hehe... :twisted: :evil:
Pewnie będe miał to zdubane co kiedyś mokry.

Ufffffffff. Właśnie sobie westchnąłem.
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności alexa :twisted: Chyba Cię chłopie przebiłem w awariach :D
Moje Probe coraz ładniej wygląda tylko na zdjęciu.

: 2003-03-20 19:12
autor: Gość
Najprawdopodobniej rezystor. A klima dziala na pozostalych biegach ??? Czy moze A/C sie swieci na biegach ktore nie dzialaja, a na tych ktore dzialaja klima nie dziala ???

klimatyzacja

: 2003-03-29 14:55
autor: Easy Rider
Proszę o podanie informacji gdzie mozna dowiedzieć się czegoś o klimie w II gen. 2.5ltr '93, jak ustawić pokrętła w kabinie, do jakiej temperatury powinna schładzać wnętrze itd. u mnie gaz jest , sprężarka się załącza, ale nie chłodzi , co kilka sekund załacza sie jakiś wentylator, ale tylko na chwile co o tym sądzicie? Pozdr. ER P.S.

to co się na kilka sekund załącza i brzęczy jest napędzane paskiem i znajduje się pod osłoną paska rozrządu. Czy to jest sprężarka i dlaczego tak brzęczy? ER

: 2003-03-29 17:58
autor: Gość
Z objawow wynika ze przepalil sie jeden ze zwojow rezystora sterujaceko klima i wentylatorem. A czy wentylator chodzi na wszystkich biegach ??? Bo jesli tak to razcej niei rezystor...

: 2003-03-29 18:04
autor: Easy Rider
wentylator chodzi na wszystkich biegach tzn. trzech.

: 2003-03-29 18:08
autor: Gość
Hmmm.. WU mnie w pierwszej generacbylo tak, ze kontrolka od klimy swiecila sie na tych biegach na ktorych wentylator nawiewu nie e pracowal. Na biegach na ktrych wentylator pracowal sprezarka sie nie wlaczala. Natomiast sprezarka i wentylator na chlotnicy klimy wlaczaly sie co chwile na okolo 2 sekundy na tych biegach gdzie ni e dzialal nawiew a swiecila sie kontriolka klimy. Chyba to troche zamieszalem :)...

: 2003-03-29 20:18
autor: Easy Rider
troszkę zamieszałeś, u mnie niema kontrolki(chyba) IIGen. 2.5ltr

TSA

: 2003-03-29 21:06
autor: TSA
Witam, moze to was zaintersuje,jest sposob jak mozna wylaczac klimatyzacje w polozeniach w ktorych ona pracuje,przeciez nie zawsze jejuzywamy .Za pokretlem klimatyzacji jest kostka z kablami wystaczy znalesc bialy kabel( tak jest w moim Probe 2.0, 16V 94 r) wstawic na nim przelacznik, umiescic go gdziekolwiek i juz.Zamiast np.nawiewu z klimy na szybe mamy zwykly nawiew dziala to na wszytskich pozycjach przelacznika klimatyzacji. :roll:

: 2003-03-29 21:59
autor: Raf
Dzięki za info, miałem tego szukać! Tylko stoję przed dylematem gdzie montować wszelkie dodatkowe przełączniki tak aby nie oszpecić wnętrza ?

Pozdrawiam Rafał

: 2003-03-29 22:22
autor: Gość
Ja zawsze na zime rozlaczalem kostke przy sprezarce.

: 2003-03-29 23:28
autor: Gość
Raf pisze:Tylko stoję przed dylematem gdzie montować wszelkie dodatkowe przełączniki tak aby nie oszpecić wnętrza ?

Pozdrawiam Rafał
jak ktoś nie pali to chyba najlepszym miejscem na slepego itp.przełączniki jest popielniczka :wink:

TSA

: 2003-03-29 23:42
autor: TSA
Hmmmm , rozlaczac kostke .no nie wiem, klime trzeba nawet zima co jakis czas wlaczyc zeby popracowala,moze dlatego ze nie jest przez dluzszy czas wlaczona sa rozne problemy, znam to z Mazdy 626 , klima nie wlaczona cala zime potem nie dzialala trzeba bylo napelniac, dodatkowy wydatek, z reszta tak tez jest opisane w ksiazce obslugi ...pozdrowienia 8)

: 2003-03-30 00:09
autor: Gość
TSA ma racje powinno się klime co jakiś czas uruchamiać ,ale nie powinno się jej załączać gdy nie jest nabita :twisted:

: 2003-03-30 12:28
autor: kollek
Hey
Do Easy Rider.
Miałem coś takiego jak Ty w sowim autku. Objawy te same, przyczyna jedna :D
Brak freonu, lub za mało freonu w klimie. Jak pojechałem nabić to wszystko było OK.
Sprawdź czy Ci gdzieś nie uchodzi gaz. Ja mam do robienia chłodnice. Musze 2 razy na sezon dobijać klime.

Pozdrawiam, kollek

: 2003-03-30 18:47
autor: Gość
kollek pisze:Musze 2 razy na sezon dobijać klime.

Pozdrawiam, kollek
słyszałem kiedyś że dodają w takich sytuacjach jakiś środek barwiący i można wtedy łatwo zlokalizować wyciek :wink:

: 2003-03-30 19:42
autor: Easy Rider
dzięki za odpowiedzi, jednak u mnie gaz jest. Bardzo możliwe, że zbyt mało; może znacie jakie powinno byc ciśnienie freonu w instalacji. Można to zmierzyć w miejscu gdzie się ją napełnia. Chyba nieszczelności nie mam bo przed napełnieniem wypuściłem stary gaz, jeszcze tam był. Mnie napełniał instalację kumpel, ale nie wiedział ile gazu wpuścić, nie znał wartości ciśnienia. Oby to była jedyna przyczyna , źe klima nie działa. Co do tych środków barwiących, też o nich słyszałem. Pozdr.ER

: 2003-03-30 20:49
autor: Gość
Jak Ci kumpel nabil za bardzo (tzn. jest teraz za duze cisnienie) to Ci moze szybko uklad rozszczelnic !!! Moze po prostu nie e wytrzymac tego cisnienia, tak mi przynajmniej powiedzieli na serwisie od klimy. Pod maska powinienes miec naklejke gdzie sa wszystkie wazne informacje, tzn. jakie swiece, jaki kat zaplonu (czy cos takiego :)), jaki rodzaj gazu w klimie i jakie cisnienie...

: 2003-03-30 21:48
autor: Easy Rider
kiedyś pewnie te wszystkie naklejki były, teraz zaś żadnych danych nie można znależć na masce , chociażby tego jakie ma być ciśnienie gazu w klimie ER

: 2003-03-31 20:32
autor: Easy Rider
dzisiaj nabiłem klimę w normalnym warsztacie i działa, jednak jest problem ze sprzęgłem sprężarki. Na wolnych obrotach sprzęgło słychać, jest to taki odgłos jak brzęczyk, na wyższych obrotach terkot znika. Jak działa to sprzęgiełko, dlaczego tak brzęczy?