Strona 1 z 3
Szarpanie
: 2003-04-16 15:20
autor: sereq
Od jakiegos czasu zauwazylem niepokojacy objaw w moim Probasku. Po przekroczeniu wysokich obrotow - ponad 6000 na dwojce samochod zaczyna dos mocno szarpac. Nie jest to jednak regula. Jakies pomysly co moze byc przyczyna?
Ja w pierwszej kolejnosci podejrzewam kiepskie paliwo (jak wyjezdze ten bak tro zrobie test na lepszym i zobaczymy), w drugiej kable wn i ew. swiece do wymiany.
Ktos mial podobny objaw?
: 2003-04-16 18:29
autor: sereq
Mam pewne podejrzenia ze to wina filtra powietrza, obejrzalem go sobie i jest brudny, pewnie czas na zmiane. Mam pytanie co ile wymieniacie filtr powietrza w swoich probaskach?
: 2003-04-16 21:23
autor: BLACK PROBE
A sprawdź filt paliwa kiedy był wymianiany

Miałem w moim podobne objawy i wymiana pomogła. Zalałem Shell V-Power i nie było różnicy (oprócz w kieszeni) - he, he.
: 2003-04-16 21:58
autor: kollek
Hey
A czy to nie czasem objaw odcinania paliwa??? U mnie np. odcina przy 6500 rpm.
Pozdrawiam, kollek
: 2003-04-16 22:01
autor: sereq
kollek pisze:Hey
A czy to nie czasem objaw odcinania paliwa??? U mnie np. odcina przy 6500 rpm.
Pozdrawiam, kollek
Hmm, nie zauważyłem tego wcześniej, więc raczej nie. Wcześniej nie raz przekraczałem 7000 na dwójce i nic się nie działo.
: 2003-04-16 22:06
autor: sereq
BLACK PROBE pisze:A sprawdź filt paliwa kiedy był wymianiany

Miałem w moim podobne objawy i wymiana pomogła. Zalałem Shell V-Power i nie było różnicy (oprócz w kieszeni) - he, he.
Kiedy był wymieniany się nie dowiem. Ale z tego co mi powiedział mechanik który się zna na japońcach te filtry (metalowe) wytrzymują długo. Mój ma przejechane 135,000 km więc filtr powinien jescze być ok, chyba że został podmieniony, ale to wątpliwe. Filtr paliwa więc raczej wymienie na końcu. Zaczne od paliwa, jak nie pomoże to filtr powietrza (wymieniany pół roku temu), potem kable i swiece (bo ich nie wymieniałem od kupna, czyli od sierpnia ub.r) no a jak to nie pomoże to filtr paliwa.
Dzięki za wszelkie rady do tej pory

: 2003-04-17 10:51
autor: Artek
Sereq może masz telefon i adres do Japan Cars w Warszawie.
Muszę sobie kupić świece

: 2003-04-17 11:14
autor: sereq
Artek pisze:Sereq może masz telefon i adres do Japan Cars w Warszawie.
Muszę sobie kupić świece

Japan Cars Szyszkowa - 878 38 38 (ale trudno sie dodzwonic)
Nippon Auto Radzymińska 678 63 71
Daj znac jak cos wybierzesz i tez daj znac jak bedziesz jechal, moze cos i dla mnie kupisz przy okazji

: 2003-04-17 20:32
autor: Easy Rider
czy takie szarpniecia mogą być z winy np.: tłumika, albo katalizatora???????
: 2003-04-18 11:17
autor: sereq
Podaje dodatkowa informacje - spalanie w moim probie wzroslo znaczaco - osiagnelo ok. 20l/100, jestem w tej chwili na 99% przekonany ze szarpanie i wysokie spalanie to wina bardzo zlej benzyny.
Jeszcze troszeczke mi w baku zostalo. Pewnie jutro albo pojutzre zatankuje cos lepszego i dam znac.
: 2003-04-18 14:28
autor: Artek
Podjedź na stacje Jet przed tunelem w kierunku dworca zachodniego.
Jest tam znów promocja 98 oktanów w cenie 95 oktanów - cena 3,47 za litr.
Ja wczoraj tankowałem i samochód jakby lepiej zaczął chodzić

: 2003-04-18 15:04
autor: sereq
Artek pisze:Podjedź na stacje Jet przed tunelem w kierunku dworca zachodniego.
Jest tam znów promocja 98 oktanów w cenie 95 oktanów - cena 3,47 za litr.
Ja wczoraj tankowałem i samochód jakby lepiej zaczął chodzić

Hehe Jet to moje ulubione stacje, jedna mam prawie pod domem, Na Polczynskiej r. Lazurowej

Planuje wlasnie tam zatankowac jutro 98

: 2003-04-18 15:15
autor: Easy Rider
czy takie szarpniecia mogą być z winy np.: tłumika, albo katalizatora???????
ER
: 2003-04-22 10:14
autor: Artek
Hej Sereq i jak zatankowałeś nową benzynę?
Masz dalej te szarpania?
: 2003-04-22 10:20
autor: sereq
Artek pisze:Hej Sereq i jak zatankowałeś nową benzynę?
Masz dalej te szarpania?
Zatankowałem 95 na Jet, wydaje mi sie ze nie szarpie, ale jeszcze za malo jezdzilem na niej, zeby stwierdzic na 100% ze to byla wina benzyny. Zreszta zobacze jakie bedzie teraz spalanie, bo na tamtej to mi spalil jak pisalem jakies 20 l/ 100.
: 2003-04-22 20:15
autor: JAZDA-PRZEMO
ja mialem poddobnie po daniu dechy do 3000 szarpal a pozniej ogien ale byla to wina koncowek prz wtryskiwaczach nie droga impreza alr bardzo skuteczna pozdrawiam narka
: 2003-04-23 11:41
autor: Easy Rider
Sam nie wiem jaka może być przyczyna tego szarpania. Paliwo tankuję na Shellu 98 Racing, jednak auto szarpie. Jeżeli w tym momencie jest na luzie to po prostu gaśnie . Dopiero po wymianie immobilizera będę dalej dochodził jaka może być przyczyna szarpania i gaśnięcia. ER
: 2003-04-24 21:23
autor: alex
heh temat szarpania znam doglebnie jak rowniez problem z zapalniem zimnego silnika i slabym trzymaniem wolnych obrotow na luzie
wszystko ustalo i fura chodzi jak burza od kiedy skonczylem z patriotyzmem i zamiast lac gow..... z orlena tankuje na jet

: 2003-04-25 22:43
autor: Easy Rider
trzy dni już nie szarpie i nie gaśnie miałem pęknięta fajke na jednej świecy może w moim przypadku to była przyczyna szarpania??????
: 2003-04-25 23:12
autor: Gość
Sprawdze kable czy nie glubia iskry. Zrobcie to w nocy bo tak jest najlepiej widzac
: 2003-04-29 13:26
autor: Easy Rider
Jednak dalej szarpie i gaśnie. Dwa razy przy szarpnięciu pod autem słychać było niezbyt głośny wystrzał(tłumik?), czy tłumik albo katalizator mogą być przyczyną rego szarpania?????????? A może ma na to jakiś wpływ to, że jeżdziłem już na rezerwie paliwa? POMOCY, Pomocy ER
: 2003-04-29 20:29
autor: Easy Rider
czy ktoś może mi coś doradzic???!!!!!!!!!!! ER
: 2003-04-29 21:24
autor: Gość
Wymien kable. Prawdopodobnie iskra przeskakuje ci na silnik. Uwarzaj bo moze sie skonczyc pospuciem modulu jak masz rocznik 93-94. Takie sa objawy wlasnie jak masz przeskok iskry. Cos wali tak jak by pod maska.
A jak nie to sprawdz katalizator. Moze jest zapchany
: 2003-04-29 22:17
autor: Easy Rider
mam rocznik 93 2,5 ltr V6 , a jak sprawdzic katalizator? Ten wystrzał był gdzieś w okolicy katalizatora(chyba) ER
: 2003-04-29 22:47
autor: Raf
Gdy braknie zapłonu to nie spalona mieszanka dostaje się do wydechu i jak sądzę tam może wybuchać. Może masz przestawiony zapłon i dlatego strzela?.
Mój stary Fiat 125 lubił sobie czasem strzelić w rurę
Rozumiem że z tonacji 'strzału' jednoznacznie wynika że jest on wynikiem detonacji a nie oddziaływań mechanicznych ?
Jak twoje problemy z zapłonem, udało Ci się wyeliminować 'gaśnięcia' ?
Pozdrawiam Rafał