Strona 1 z 1

2 sprawy: turbo i grzanie

: 2005-01-21 18:44
autor: Michał
Witam!

Nie wiem się popsuło, ale mój Probe podczas przyspieszania na wskaźniku pokazuje tylko maksymalnie 5 PSI i ma wyczówalnie mniejsze odejście, do tego pojawił się charakterystyczny "syk" podczas pracu turbo.
Co może być przyczyną? Gdzie szukać? Wina sprężarki? Ciężko jest usterję zlokalizować z podniesioną maską, bo wtedy nie mogę przyspieszać... :-)

Drugi problem, teraz chyba nawet bardziej dolegliwy, to że auto przestało grzać do kabiny; i nie tylko! Max temp jaką osiąga to ledwo się wskazówka podniesie. Podczas jazdy nawet się wentylator nie załancza, a ja go nie mogę nagrzać i sądzę że z tego powodu leci ledwo letnie powietrze do kabiny. Czy to może być termostat? A jak tak to gdzie go szukać?

Dzięki z góry za sugestje i porady...

pozdro

Re: 2 sprawy: turbo i grzanie

: 2005-01-21 18:53
autor: Gość
Michał pisze:Nie wiem się popsuło, ale mój Probe podczas przyspieszania na wskaźniku pokazuje tylko maksymalnie 5 PSI i ma wyczówalnie mniejsze odejście, do tego pojawił się charakterystyczny "syk" podczas pracu turbo.
Co może być przyczyną? Gdzie szukać? Wina sprężarki? Ciężko jest usterję zlokalizować z podniesioną maską, bo wtedy nie mogę przyspieszać... :-)
Otwórz maske i złap pożądnie za kolanko od dolotu, poszarp za nie naprawde mocno i zobacz czy nie jest gdzieś porwane to musi być to
A i nie katuj silnika do stuki tego nie zrobisz bo jak ci pierdnie to samochodu nie odpalisz. I nie prubuj tego izolować wszystko i tak wciągnie do środka.

Obrazek

Leczenie?? Możesz zamienić to kolanko z kolankiem idącym od filtra powietrza, albo dokupić jeszcze jedno kolanko oczywiście to idące od przepływomierza bo tego orginalnego to raczej nie znajdziesz.

: 2005-01-21 20:29
autor: Mario
W sprawie drugiego tematu, na okoliczność braku ciepła w kabinie i nie dogrzania silnika, to chyba jest termostat zepsuty. Miałem podobne wskazania, wymieniłem i ustało.

: 2005-01-21 21:39
autor: Michał
Sqad, bardzo możliwe że ta guma. Dopiero w niedziele będę mógł zobaczyć, więc napisze co i jak.

Mario, a gdzie ten termostat jest? (Ja nie jestem leniwy, ale nie mam garażu i jak mam na mrozie szukać... wolę wiedzieć :-) )

: 2005-01-21 22:26
autor: waluś
Termostat jest pod kopółką, z której wychodzi główny górny wąż w kierunku chłodnicy, tam gdzie masz wkręcone czujniki temperatury, hm pod aparatem zapłonowym i przewodami WN :)

: 2005-01-22 00:45
autor: Gość
Michał pisze:Sqad, bardzo możliwe że ta guma. Dopiero w niedziele będę mógł zobaczyć, więc napisze co i jak.
To napewno ta guma próbowałem już różnych rzeczy i podmianka jest najlepsza

Obrazek
A tak to u mnie wyglądałeo jak się porwało troszke to dorobiłem drugą końcówke z manżety, w środku zbrojenie 3 tony poxipolu no i wytrzymało 2 miechy a cybanty cholernie mocno trzymały

: 2005-01-22 11:34
autor: OLEY
Właśnie wczoraj dotarło do mnie kolanko od Lakiego
(jeszcze raz dzięki łukasz)
Założyłem i jak ręką odjął.Autko znowu jest sobą :)
A co do ogrzewania to nie wymieniałeś ostatnio płynu?
Często się tak dzieje (nie wiem co jest przyczyną)
Sprawdż ten termostat może jest zakamieniony?Może jest
cały czas w pozycji otwartej i masz włączony duży obieg
to może być przyczyną.

: 2005-01-22 14:09
autor: TOMEK
Tak ja tez mysle ze to moze byc termostat...Miłego gżebania