2 sprawy: turbo i grzanie

Awatar użytkownika
Michał
Posty: 243
Rejestracja: 2004-06-24 23:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Rawicz

2 sprawy: turbo i grzanie

Post autor: Michał »

Witam!

Nie wiem się popsuło, ale mój Probe podczas przyspieszania na wskaźniku pokazuje tylko maksymalnie 5 PSI i ma wyczówalnie mniejsze odejście, do tego pojawił się charakterystyczny "syk" podczas pracu turbo.
Co może być przyczyną? Gdzie szukać? Wina sprężarki? Ciężko jest usterję zlokalizować z podniesioną maską, bo wtedy nie mogę przyspieszać... :-)

Drugi problem, teraz chyba nawet bardziej dolegliwy, to że auto przestało grzać do kabiny; i nie tylko! Max temp jaką osiąga to ledwo się wskazówka podniesie. Podczas jazdy nawet się wentylator nie załancza, a ja go nie mogę nagrzać i sądzę że z tego powodu leci ledwo letnie powietrze do kabiny. Czy to może być termostat? A jak tak to gdzie go szukać?

Dzięki z góry za sugestje i porady...

pozdro
Narazie Proba nie ma...

Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)

SC 1.1 Van '03
Gość

Re: 2 sprawy: turbo i grzanie

Post autor: Gość »

Michał pisze:Nie wiem się popsuło, ale mój Probe podczas przyspieszania na wskaźniku pokazuje tylko maksymalnie 5 PSI i ma wyczówalnie mniejsze odejście, do tego pojawił się charakterystyczny "syk" podczas pracu turbo.
Co może być przyczyną? Gdzie szukać? Wina sprężarki? Ciężko jest usterję zlokalizować z podniesioną maską, bo wtedy nie mogę przyspieszać... :-)
Otwórz maske i złap pożądnie za kolanko od dolotu, poszarp za nie naprawde mocno i zobacz czy nie jest gdzieś porwane to musi być to
A i nie katuj silnika do stuki tego nie zrobisz bo jak ci pierdnie to samochodu nie odpalisz. I nie prubuj tego izolować wszystko i tak wciągnie do środka.

Obrazek

Leczenie?? Możesz zamienić to kolanko z kolankiem idącym od filtra powietrza, albo dokupić jeszcze jedno kolanko oczywiście to idące od przepływomierza bo tego orginalnego to raczej nie znajdziesz.
Mario
Posty: 28
Rejestracja: 2003-09-17 18:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mario »

W sprawie drugiego tematu, na okoliczność braku ciepła w kabinie i nie dogrzania silnika, to chyba jest termostat zepsuty. Miałem podobne wskazania, wymieniłem i ustało.
Pozdrawiam
Mario
Awatar użytkownika
Michał
Posty: 243
Rejestracja: 2004-06-24 23:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: Michał »

Sqad, bardzo możliwe że ta guma. Dopiero w niedziele będę mógł zobaczyć, więc napisze co i jak.

Mario, a gdzie ten termostat jest? (Ja nie jestem leniwy, ale nie mam garażu i jak mam na mrozie szukać... wolę wiedzieć :-) )
Narazie Proba nie ma...

Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)

SC 1.1 Van '03
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Termostat jest pod kopółką, z której wychodzi główny górny wąż w kierunku chłodnicy, tam gdzie masz wkręcone czujniki temperatury, hm pod aparatem zapłonowym i przewodami WN :)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Gość

Post autor: Gość »

Michał pisze:Sqad, bardzo możliwe że ta guma. Dopiero w niedziele będę mógł zobaczyć, więc napisze co i jak.
To napewno ta guma próbowałem już różnych rzeczy i podmianka jest najlepsza

Obrazek
A tak to u mnie wyglądałeo jak się porwało troszke to dorobiłem drugą końcówke z manżety, w środku zbrojenie 3 tony poxipolu no i wytrzymało 2 miechy a cybanty cholernie mocno trzymały
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Właśnie wczoraj dotarło do mnie kolanko od Lakiego
(jeszcze raz dzięki łukasz)
Założyłem i jak ręką odjął.Autko znowu jest sobą :)
A co do ogrzewania to nie wymieniałeś ostatnio płynu?
Często się tak dzieje (nie wiem co jest przyczyną)
Sprawdż ten termostat może jest zakamieniony?Może jest
cały czas w pozycji otwartej i masz włączony duży obieg
to może być przyczyną.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
TOMEK
Posty: 69
Rejestracja: 2005-01-08 10:05
Galeria: viewtopic.php?t=15028
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: TOMEK »

Tak ja tez mysle ze to moze byc termostat...Miłego gżebania
Tomek- Ford-Probe- 2.2- TURBO -USA--Siła Marki--
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”