kody bledow silnika

Awatar użytkownika
ORZELwarka
Klubowicz
Posty: 241
Rejestracja: 2007-01-26 14:57
Galeria: viewtopic.php?t=10592
Lokalizacja: Warka

Re: kody bledow silnika

Post autor: ORZELwarka »

ORZELwarka pisze:...Po zdjęciu TPS z przepustnicy i podpięciu do wtyczki na przewodzie TP jest napięcie 0,80V. Sprawdziłem ten stan w 2 innych Probach z tego roku i na każdym w takiej sytuacji jest 0V. Na moim drugim z 96 roku też jest 0V. Skąd więc to napięcie 0,80 V :?:...
Właśnie ten stan sprawdzałem i jest inaczej niż tutaj. Może w PCM zrobiło się zwarcie? Bo inaczej pozostaje wypruć ten przewód i zastąpić. Czy on po drodze przechodzi przez jakąś inną wtyczkę? Żółty przewód przy wtyczce od TPS (drugi od prawej strony). Czy idzie prosto do PCM? Może ktoś to potwierdzić :?:
V6 24v Full opcja 96 r.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: kody bledow silnika

Post autor: Kocureq »

Poszukaj na schematach, ale pewnie dobrym pomyslem bedzie nowy kabel od kompa do tpsa. Sprawdzisz, czy to ecu czy cos na kablach
Awatar użytkownika
ORZELwarka
Klubowicz
Posty: 241
Rejestracja: 2007-01-26 14:57
Galeria: viewtopic.php?t=10592
Lokalizacja: Warka

Re: kody bledow silnika

Post autor: ORZELwarka »

Dzięki, tak zamierzam zrobić. Mam nadzieję, że to nie PCM... 2YA już mnie uświadomił, że wymiana PCM wiąże się z wymianą immo :wink:

2013-07-29.
Mam nowe wątki w sprawie. Dogrzebałem się do PCM. Sprawdziłem żółty przewód wychodzący z PCM do TPS. Z komputera wychodzi napięcie 1,2 V przy zamkniętej przepustnicy. Teraz mam pytanie. Czy to napięcie wychodzi z PCM do czujnika czy z czujnika do PCM? Jeżeli wymiana TPS nic nie zmienia to dlaczego jest ciągle 1,2V zamiast 0,5V? Trochę się pogubiłem już... :roll:
Jakie jeszcze sygnały wpływają na tę wartość napięcia?
V6 24v Full opcja 96 r.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: kody bledow silnika

Post autor: Kocureq »

Odepnij wtyczke tps i bedziesz wiedzial jakie jest napiecie z kompa :)
Awatar użytkownika
ORZELwarka
Klubowicz
Posty: 241
Rejestracja: 2007-01-26 14:57
Galeria: viewtopic.php?t=10592
Lokalizacja: Warka

Re: kody bledow silnika

Post autor: ORZELwarka »

Ok, temat rozwiązany. Opiszę po krótce, może komuś się przyda :infinity:
Po różnych próbach podmiany, sprawdzaniu, czyszczeniu itd. różnych rzeczy natknąłem się na uszkodzone przewody sondy lambda. Zmierzyłem sygnał na pinach od PCM (na schemacie jako 16 i 17) do sond - brak komunikacji. Zaznaczę, że wcześniej podmieniałem sondy ze sprawnego auta, w którym był sprawne. Błędy na jakiś czas znikały.
Reasumując sondy lambda mają ogromny wpływ na pracę silnika, szczególnie na biegu jałowym i zakresie obrotów do 1500. Przy okazji uszkodzonych sond często razem pojawia się błąd nr 10, 11, 14. Wtedy może zacząć szaleć TPS i nie daje możliwości ustawienia. Stąd wartości ponad 1V przy zamkniętej przepustnicy zamiast 0,5V. Tak w ogóle polecam ustawianie miernikiem uniwersalnym zamiast szczelinomierzem - jest bardziej dokładnie :wink:
Jeżeli odepniemy obie sondy, dopiero wtedy komputer przechodzi w tryb awaryjny i pracuje na zaprogramowanej mapie paliwa.
Pomimo, że sondy są dwie, każda do innej głowicy traktujemy je jako jedną, jest to układ synchroniczny i jeżeli zmieniamy i sprawdzamy to obie, pomimo, że komp wywala błąd tylko jednej -o-|
V6 24v Full opcja 96 r.
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: kody bledow silnika

Post autor: batigol67 »

Na których przewodach ustawia się ten tps?Mam chyba żle ustawiony tps bo mam 1 Vris otwarty przy odpaleniu zaraz.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: kody bledow silnika

Post autor: Romas »

jak jest otwarty to się tym nie przejmuj. podepnij sobie diody i zamontuj w samochodzie a będziesz wiedział czy działają prawidłowo, a jest to 2 min roboty
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: kody bledow silnika

Post autor: KrecioPL »

2,5 V6 TPS ustawia się szczelinomierzem regulując przy tym obroty na przepustnicy . Poszukaj na forum, jest dokładna instrukcja co i jak.

Dokładnie - zrób tak jak Romas mówi - bierzesz diody, przewody długości pozwalającej na przełożenie ich pod maską, dalej przez drzwi do kabiny. Podpinasz się w kostki przy selenoidach i robisz rundę z gazem w podłodze.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: kody bledow silnika

Post autor: batigol67 »

Romas pisze:jak jest otwarty to się tym nie przejmuj. podepnij sobie diody i zamontuj w samochodzie a będziesz wiedział czy działają prawidłowo, a jest to 2 min roboty
Wiem tylko czemu sie otwiera przy niskich obrotach a ponad 3 tys jak mam to auto nie chce isc a ponad 4 idzie jak szatan.Tak jakby sie zamykał ten 1 Vris przy 3 tys.Sprawdze z tymi diodami jak to działa i jutro dam znać.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: kody bledow silnika

Post autor: Romas »

może uszkodzony tez być vris, albo kostki są przyśniedziałe, podciśnienia źle podpięte i wiele wiele innych...
Jak ustawić tudzież sprawdzić ustawienie dostałeś ode mnie link, więc sprawdź a sam bedziesz wiedział
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: kody bledow silnika

Post autor: batigol67 »

Oby dwa Vrisy są dobre.Wypiąłem kostki zapaliłem silnik i popiąłem napięcie z aku na Vrisy bezpośrednio i otwierają sie przepustnice oby dwie.Tylko własnie ta 1 czemu sie otwiera wczesnie to nie wiem a powinna chyba przy 3 tys.Auto przy 3 tys wogóle nie pszyspiesza jakby ktoś odciął paliwo.Do 3 tys chodzi dobrze.Dzis mierzyłem tą rezystancje na TPs i lekko była zawyżona tzn na zamknietej przepustnicy było 0.55Kohm a na full otwartej 3.16.Przekreciłem prawidłowo TPSem i teraz jest tak jak pisze czyli 0.4kohm i 3.0.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: kody bledow silnika

Post autor: Romas »

Powinno być ustawione na zamkniętej 0.5V, Zaś 0.4 to ohm w tym linku co Ci wysłałem
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: kody bledow silnika

Post autor: batigol67 »

Ustawiałem rezystancje.Dziś jezdziłem i auto samo sie naprawia jest dobrze a pożniej znowu auto stoi praktycznie powyżej 3 tys nie pszyspiesza i tak w kółko.Tak jakby coś nie łączyło.
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: kody bledow silnika

Post autor: waldii »

Uroki ecu z kla.Czesto sa problemy z tym pierwszym,otwiera sie po odpaleniu i tak zostaje a drugi chodzi normalnie.Dokladnie tak samo mialem.Dlatego do 3300obr muli i tak samo pow 6600.No i spalanie tez jest wyzsze przez to prawie o litr.Przetestowane ;) też albo vrisbox,det,smt jakis albo tak jezdzic
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: kody bledow silnika

Post autor: batigol67 »

-- oryginalny post 2013-12-22 12:20 --

Spróbuje podmienić ecu bo mam inne.

-- dodano 2013-12-27 09:58 --

Ecu podmienione i dalej to samo Vris 1 otwarty przy odpaleniu.Wypinam kostke od tps vris sie zamyka.Co s mi sie wydaje że problem tkwi w tps-ie lub jego ustawieniu.
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: kody bledow silnika

Post autor: waldii »

to jest normalka,ze jak tps wypniesz to on sie zamknie.Chcesz moze jeszcze kilka ecu,w sumie mam ich chyba z 4 i kazdy tak samo pitolil sprawe z 1wszym vrisem.
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: kody bledow silnika

Post autor: batigol67 »

To w czym tkwi problem?Bo ja już nie wiem.Nie zwróciłem uwagi czy wczesniej sie otwierał od razu.Zauważyłem ze nawet tempomat przestał działać.Tobie waldii otwiera sie tak samo jak mi i silnik ciągnie dobrze?Nie szarpie?bo mi powyżej 3 tys zaczał szarpać.Tak jakby mu paliwa brakowało.Ciśnienie na listwie 3 bar.Na postoju sie wkręca a pod obciążeniem nie chce.Na gazie chodzi dobrze.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: kody bledow silnika

Post autor: Romas »

U mnie tez się od jakiegoś czasu otwiera bez obciążenia i nic nie szarpie w żadnej partii obrotów, musisz mieć coś jeszcze uwalone jak takie cyrki są, a może być to nawet wina filtra paliwa, pompy i innych, sprawdź sobie jeszcze raz błędy
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: kody bledow silnika

Post autor: batigol67 »

Romas pisze:U mnie tez się od jakiegoś czasu otwiera bez obciążenia i nic nie szarpie w żadnej partii obrotów, musisz mieć coś jeszcze uwalone jak takie cyrki są, a może być to nawet wina filtra paliwa, pompy i innych, sprawdź sobie jeszcze raz błędy
Błędów brak.Jechałem nawet z zwartym stykiem w złączu diagnostycznym i nic.Też właśnie myślałem o filtrze paliwa bo nigdy go nie wymieniałem.Wymienie go i dam znać czy się poprawiło.Na gazie chodzi dobrze pali 12 litrów jest to gaz zwykły.Ale wkręca sie na wysokie obroty bez problemu a na benzynie lipa.lepsza frajda jest na benzynie na gazie jakby mu ubyło z 15 koni ;)
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: kody bledow silnika

Post autor: infernoblade »

Mam problem z moim probem mianowicie wyskakują mi błędy 72, 34, 57, 23, 45. Wszystko zaczęło się po wymianie silnika wcześniej ich nie było, czym to może byc spowodowane? Nie chce mi się wierzyc że wszystko naraz podło. Może coś mam nie podłączone albo coś w tym stylu? Dla naprowadzenia dodam że wkładałem klime i odtwarzałem od nowa instalacje poduszek usuwałem stare zabezpieczenie przed odpalaniem ogólnie wszystko w komorze silnika i pod deską było odłączane. Mam też problem z obrotami na ssaniu falują mi ale podejrzewam że to wina brudnej przepustnicy jakoś nie mogę się za nią zabrac. Spotkał się ktoś z czyms takim w 2.0 ?
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: kody bledow silnika

Post autor: batigol67 »

23-sonda lambda a 34 zawór kontroli biegu jałowego, moze wtyczka nie wpięta.Reszte nie wiem
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: kody bledow silnika

Post autor: KrecioPL »

Nagraj filmik z tymi błędami, może my coś innego odczytamy.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: kody bledow silnika

Post autor: waldii »

Batigol problem z tym vrisem to jest przez ecu,taka wada wrodzona haha.90% KLi tak ma a pozostale 10% o tym jeszcze nie wie heh.Mozesz szukac ecu ale sprawnego raczej nie dorwiesz.Szukaj lepiej vris boxa a jak nie to chociaz smt6,bo inaczej nie ogarniesz tego.Ew szukaj elektronika to Ci yrobi ukladzik.A co do szarpania to przy ok.3k obr odzywa sie padajaca cewka WN lub modul.Jak wiem,ze mi pada to wlasnie taki objaw tez mam.
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: kody bledow silnika

Post autor: infernoblade »

Błędy były sprawdzane na komputerze. Wszystkie pojawiły się dopiero po wymianie silnika.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: kody bledow silnika

Post autor: batigol67 »

waldii pisze:Batigol problem z tym vrisem to jest przez ecu,taka wada wrodzona haha.90% KLi tak ma a pozostale 10% o tym jeszcze nie wie heh.Mozesz szukac ecu ale sprawnego raczej nie dorwiesz.Szukaj lepiej vris boxa a jak nie to chociaz smt6,bo inaczej nie ogarniesz tego.Ew szukaj elektronika to Ci yrobi ukladzik.A co do szarpania to przy ok.3k obr odzywa sie padajaca cewka WN lub modul.Jak wiem,ze mi pada to wlasnie taki objaw tez mam.
Ale na gazie by chodził dobrze a na benzynie szarpał?Wątpie w to
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”