Panie i Panowie mieliście kiedyś problem z tempomatem?

purple

Panie i Panowie mieliście kiedyś problem z tempomatem?

Post autor: purple »

Panie i Panowie mieliście kiedyś problem z tempomatem?
Jak kupiłem samochód, a jest to II gen, 2.5 V6, to niestety nie działał. Nigdy nie udało mi się go włączyć ani ustawić prędkości jest poprostu martwy. Macie jakiś pomysł coto może być albo schemacik, a może ktoś miał podobny problem! Sprawdziłem bezpieczniki i są OK.

Pozdrowionka dla całej GRUPY.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Witaj !
Niemam tempomatu i nie mam problemu :twisted: , w TSB takrze nic na ten temat nie ma, jest na tomias pełny opis I gen na płytce do I gen, oto fragment:
>---------------------------------------------------------------<

Speed Control


How The Circuit Works


For the Speed Control System to operate, the engine must be running and the vehicle speed must be greater then 30 mph. The Speed Control System is activated by pressing the ON switch of the Speed Control Switch.

Pressing and releasing SET/ACCEL of COAST sends a signal of the present speed: this speed becomes the set speed. If the vehicle speed changes, the vehicle speed signal received by the Speed Control Module no longer matched the set speed stored in memory. This difference causes the Speed Control Module to generate signals to the Speed Control Servo to either open or close the throttle until speed signals match.

The vehicle's speed increases while SET/ACCEL is depressed. Releasing SET/ACCEL gives the system a new set speed to maintain. Vehicle speed may also be increased by depressing the accelerator until the higher speed is reached, then pressing and releasing SET/ACCEL.

Pressing and holding COAST slows the vehicle down. Releasing COAST gives the system a new set speed to maintain.

The system is deactivated by pressing the OFF switch of the Speed Control Switch. The system is also turned off when the brake pedal is depressed of when the Ignition Switch is turned to the OFF position. In vehicles with manual transaxles, the Clutch Switch opens when the clutch pedal is depressed and turn off the system.

When the system has been deactivated by depressing the brake or clutch pedal, the last speed may be resumed by pressing RESUME. This feature will not work if OFF has been depressed or if the car is below 30 mph.

Non-Turbocharged Vehicles
On non-turbocharged vehicles, the Speed Control Module generates signals to apply or release vacuum at the Servo Motor (diaphragm). The Servo Motor regulates the throttle angle as vacuum is applied or removed.

Turbocharged Vehicles
On turbocharged vehicles, due to the lack of intake manifold vacuum during turbo boost, the Speed Control Servo incorporates an electric motor to actuate the throttle instead of a vacuum operated diaphragm. The electric motor, in response to signals received from the Speed Control Amplifier, rotates in both directions to regulate throttle angle.


REFERENCE :For further information refer to &#171;Section 10-03A &#187;and &#171;Section 10-03B &#187; of the service manual.
>---------------------------------------------------------------<

Niestety nie mam jak przytoczyć całości ...
oto schemat I gen GT

Pozdrawiam Rafał
Dave TDi
Posty: 18
Rejestracja: 2002-10-03 21:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Dave TDi »

Czesc, ja mam cruise control (tempomat) i tak ja pisze Rafal musisz przekroczyc 50 km/h, najlepiej probowac na jakies prostej dordze ( np. autostradzie) bo jak probowalem w miescie to tez nie bardzo chcial dzialac. Wydaje mi sie ze musi byc zachowana odpowiednia odlegosc do przeszkody przed toba (np. samochodow). Na autostradzie nie mialem problemow zeby go uruchomic po czym mozna zmiejszac lub zwiekszac biezaca predkosc przyciskami w kierownicy. Fajna zabawka ale przydatna tylko na dlugie trasy. Po nacisnieciu ktoregos z pedalow (lub przycisku na kierownicy) wylaczamy go. To chyba wszystko co mozna o nim napisac. Pozdrawiam
Dave TDi
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Tempomat

Post autor: flanker »

Tempomat dziala powyzej predkosci 25 mil/h.
Nie ma radaru, ktory bada przeszkody przed autem. Jezeli Ci nie zadziala to jest uszkodzony. Niestety nie wiem jak to naprawic. Na kierownicy masz przyciski, ktore sa podlaczone do moduly tempomatu. Jak bys byl w Poznaniu, to mam kumpla, ktory by CI to naprawil
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

W mojej książce serwisowej jest napisane, że tempomat działa powyżej 40 mil/h (2,5L V6). Żeby włączyć tempomat musisz przycisnąć i trzymać ON z lewej strony kierownicy i przycisnąć Akcelerate z prawej strony kierownicy.

pozdrawiam
Artek
purple

Post autor: purple »

To nie jest kwestia ustawien, on poprostu nie chce sie wlaczyc, tez mam manual do samochodu i robilem to co jest tam napisane i nic...

Macie moze jakis schemat instalacji tempomatu albo cos innego co moglo by pomoc.
Pozdrowionka
CYTRYNA

Post autor: CYTRYNA »

MAM PROBE 2.0 16V II GENERACJE I NIEWIEM JAK WŁCZYC TEMPOMAT I JKA GO USTAWIC
Gość

Post autor: Gość »

A ja wlasnie sie dowiedzialem ze tez mam tempomat :shock: A myslalem ze to przyciski od sterowania radiem. Jutro sprawdze czy dziala...
Awatar użytkownika
Karol
Posty: 44
Rejestracja: 2003-02-11 05:13
Samochód: brak
Lokalizacja: A-A, Michigan

Kabelki

Post autor: Karol »

Siemanko,
"Tempomat" na pewno nie ma radaru. A skad wiem ? Bo kiedys prawie pocalowalem tira.
Schemaciku nie mam, ale na poczatek polecam sprawdzenie kabli prowadzacych do kierownicy i samego ruchomego poloczenia. (Pomiedzy nie ruchoma kolumna a kierownica)
U mnie wusiadl panel od otwierania okna i glosnik w dzwiach, wyrobily sie kable.

A ci u ktorych to dziala, niech lepiej oszczednie kreca kierownica :wink:
BLaCK '94 GT 5sp
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”