Znalazłem takiego.
udzielcie porady jak sprawdzić silnik z turbina?? na co zwracać uwagę (turbina)??
Probe 2,2 turbo
Zeby sprawdzic turbine, rozgrzewasz silnik po czym jedziesz tak zeby sie turbina wlaczyla (np. szybko przyspieszasz). Niech kumpel jedzie za Toba drugim autem obserwuje co wydobywa sie z rury. Jesli nie widac nic, znaczy ze OK. Jesli widac czarny lub niebieski dym, znaczy ze turbina pali olej (nieszczelnne uszelki na turbinie, albo sie po malu zaciera). O turbinke trzeba dbac, nie nalezy od razu szybko przyspieszac po zapaleniu na zimnym silniku, oraz jesli pojezdzisz ostro naleze pozostawic auto na luzie na okolo 1 do 2 minut aby sie turbina schlodzila... Jesli poprzedni wlasciciel stosowal powyzsze zabiego powinna byc w nienajgorszym stanie. Nalezy tez stosowac odpowiednie oleje silnikowe o podwyzszonej temperaturze pracy poniewaz turbina rozgrzewa sie do bardzo wysokich temperatur (kreci sie chyba ponad 100tys. obr/min). MOBIL 1 spelnia te kryteria, ja jezdze na polsyntetyku 10W40. Slyszalem ze do turbo nie nalezy stosowac pelnych syntetykow, ale nie wiem czy to prawda...
Mokry pisze:Zeby sprawdzic turbine, rozgrzewasz silnik po czym jedziesz tak zeby sie turbina wlaczyla (np. szybko przyspieszasz). Niech kumpel jedzie za Toba drugim autem obserwuje co wydobywa sie z rury.
A czy ten manerw da się zrobić na postoju???? Bo kumpel jak pojedzie za mną poldkiem to niewiele zobaczy
Nie bardzo. Turbina jest na kolektorze wydechowym, tzn. napedzana jest ze tak sie wyraze spalinami . Na luzie nie bardzo mozna uzysac odpowiednio duza ilosc spalin, nawet przy wysokich obrotach. Turbina wlacza sie juz przy okolo 3000 rpm na obciazanym silniku... NIe musisz jechac 200 km/h zeby to zobaczyc, wystaczy gwaltowne przyspieszanie na drugim lub trzecim biegu. Jesli bedzie palic olej to czarnego dymu bedzie sporo, jesli jest bardzo zajezdzona to nawet zobaczysz to w lusterku wstecznym ...