Probe 2,2 turbo

Gość

Probe 2,2 turbo

Post autor: Gość »

Znalazłem takiego.
udzielcie porady jak sprawdzić silnik z turbina?? na co zwracać uwagę (turbina)??
Gość

Post autor: Gość »

Zeby sprawdzic turbine, rozgrzewasz silnik po czym jedziesz tak zeby sie turbina wlaczyla (np. szybko przyspieszasz). Niech kumpel jedzie za Toba drugim autem obserwuje co wydobywa sie z rury. Jesli nie widac nic, znaczy ze OK. Jesli widac czarny lub niebieski dym, znaczy ze turbina pali olej (nieszczelnne uszelki na turbinie, albo sie po malu zaciera). O turbinke trzeba dbac, nie nalezy od razu szybko przyspieszac po zapaleniu na zimnym silniku, oraz jesli pojezdzisz ostro naleze pozostawic auto na luzie na okolo 1 do 2 minut aby sie turbina schlodzila... Jesli poprzedni wlasciciel stosowal powyzsze zabiego powinna byc w nienajgorszym stanie. Nalezy tez stosowac odpowiednie oleje silnikowe o podwyzszonej temperaturze pracy poniewaz turbina rozgrzewa sie do bardzo wysokich temperatur (kreci sie chyba ponad 100tys. obr/min). MOBIL 1 spelnia te kryteria, ja jezdze na polsyntetyku 10W40. Slyszalem ze do turbo nie nalezy stosowac pelnych syntetykow, ale nie wiem czy to prawda...
Gość

Post autor: Gość »

Mokry pisze:Zeby sprawdzic turbine, rozgrzewasz silnik po czym jedziesz tak zeby sie turbina wlaczyla (np. szybko przyspieszasz). Niech kumpel jedzie za Toba drugim autem obserwuje co wydobywa sie z rury.

A czy ten manerw da się zrobić na postoju???? Bo kumpel jak pojedzie za mną poldkiem to niewiele zobaczy :wink: :wink:
Gość

Post autor: Gość »

Nie bardzo. Turbina jest na kolektorze wydechowym, tzn. napedzana jest ze tak sie wyraze spalinami :). Na luzie nie bardzo mozna uzysac odpowiednio duza ilosc spalin, nawet przy wysokich obrotach. Turbina wlacza sie juz przy okolo 3000 rpm na obciazanym silniku... NIe musisz jechac 200 km/h zeby to zobaczyc, wystaczy gwaltowne przyspieszanie na drugim lub trzecim biegu. Jesli bedzie palic olej to czarnego dymu bedzie sporo, jesli jest bardzo zajezdzona to nawet zobaczysz to w lusterku wstecznym :)...
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”