Tarcze hamulcowe

Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

No deal ten big brakes system ale chyba nie wejdą w oryginalne aluski?
A co z zaciskami? zostają te same?
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
stingu
Posty: 257
Rejestracja: 2006-12-10 17:38
Samochód: 2022 Camaro LT1
Galeria: viewtopic.php?t=14533
Lokalizacja: Waterloo, ON

Post autor: stingu »

Astro pisze:No deal ten big brakes system ale chyba nie wejdą w oryginalne aluski?
4. Can be used with OEM 16" wheels -- That's right, there is no need to buy new wheels, these rotors are designed to work with OEM wheels!

Doczytac do konca nie zaszkodzi :wink:
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

Fakt sorewicz :oops:

A takie coś:
.
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
samo zło
Posty: 159
Rejestracja: 2008-01-04 00:57
Samochód: Probe II 94 2.5, CBR 900RR
Lokalizacja: Ajdahooo

Post autor: samo zło »

yyy to nie kupie kompletu poniżej 4 tyś??? troche drogo... może jakieś inne propozycje?
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Szukaj w USA kupisz znacznie taniej
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

Pytanie teoretyczne:
Zakładamy że ktoś kupi taki komplet za 2tyś czy za 4tyś nieistotne.
Skąd w przyszłości dorwać do tego kompletu tarcze i klocki??
Będą pasować od jakiegoś auta czy trzeba zamawiać u tej samej firmy co caly komplet? :?
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

Witam!

Czy te tarcze ATE 24.0110-0234.1 nadadzą się do dwójeczki na tył? Bo zamówiłem takie ale chciałbym jeszcze zweryfikować.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

Wie ktoś moze czy taki zestaw od Mitsubishi 3000 GT Twin Turbo pasowałby do probe ?

Obrazek
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Wątpię.
Nie wiem, czy byłbyś w stanie zamocować zaciski do zwrotnicy.
No i co z rozmiarami tarczy?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Wszystko będzie pasować :)

Kwestia adapterów do zacisków i dystansów do felg, żeby się hamulce zmieściły w koła.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

No dobra.
Nie wziąłem pod uwagę adapterów, ale w takim razie mam pytanie.
Jak rozwiązać problem szpilek i otworu centralnego w tarczach od Mitsu?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

a gdzie mozna dostać takie adaptery ?
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Mitsu ma ten sam roztaw srubek co nasze probe i nawet niektore mdele ten sam otwor srodkowy :D kwestia adapterow i dystansow :D

dystanse juz mam wiec tylko adaptery by mi zostaly do takich tarcz :D


PS ile kosztowaly cie te tarczki???
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Hmm ale jak to z adapterami? To chyba nie takie proste?

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

Ero pisze:PS ile kosztowaly cie te tarczki???
Ero jeszcze ich nie kupiłem bo nie chciałem się pakować w niepotrzebne koszty, ale jak mówicie że będą pasować to możliwe że je wezmę.
Tylko teraz kwestia tych adapterów, da radę je gdzieś dostać ? czy to samemu można zrobić ? :) i czemu potrzebne są dystanse ?
Załóżmy ze mam felge 18 cali to też musze pakować dystanse ?

Co do ceny to gość chce za nie tysiaka (2szt) ale podejrzewam że by trochę zszedł z ceny :)
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

wejdzcie na forum mazdaspeed, tam jest wrzucony link do strony gdzie jest opisany swap hamulcy z przodu od mazdy 6 . Podobno wszytsko pasuje i nie trzeba zadnych adapterow a tarcze sa duzo wieksze

Pozdro
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

S.H.A.R.K pisze:Tylko teraz kwestia tych adapterów, da radę je gdzieś dostać ? czy to samemu można zrobić ? :)
Może gdzieś dostaniesz, ale adaptery są na konkretne rozstawy, czyli musiałbyś znaleźć "adapter zacisków z Mitsu 3000GT do Probe" - jak widać mało prawdopodobne :)
S.H.A.R.K pisze:i czemu potrzebne są dystanse ?
Załóżmy ze mam felge 18 cali to też musze pakować dystanse ?
Dystanse nie powiększają ci średnicy felgi, a "wypychają" ją bardziej na zewnątrz. Zaciski z Mitsu pewnie są grubsze i mogą się nie zmieścić na seryjnym ET - dlatego być może potrzebne będą dystanse albo inne felgi.

Tyle teoria. Poszukaj kogoś kto to już robił, pomierz i będziesz wiedział co pasuje a co nie.
inzynierek1982
Posty: 19
Rejestracja: 2008-07-03 08:19
Galeria: viewtopic.php?t=14109

Post autor: inzynierek1982 »

witam; jesli ktos by byl zaintresowany to przerobilem wlasnie tamat hamulcow w swoim probe; tarcze 300 mm zamiast 258; wiercone robione na zamowienie (roczna gwarancja); adaptery blacha 10 mm robione u znajomego mechanika w zakladzie; koszt ok 600 zl + jezdzenie i czas;felgi mam 18 "

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 2008-07-08 13:36 przez inzynierek1982, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

Od czego zaciski? Nie powinny zaciski zajmować całą szerokość tarczy?
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
inzynierek1982
Posty: 19
Rejestracja: 2008-07-03 08:19
Galeria: viewtopic.php?t=14109

Post autor: inzynierek1982 »

teraz wyglada to tak,roznica jest :
ObrazekObrazek[/size]</p>
Ostatnio zmieniony 2008-07-08 13:27 przez inzynierek1982, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

Radzę popraw te posty w jeden bo się ktoś upomni.
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

FAjnie to wyglada teraz zapodac jeszcze wieksze zaciski chodzby 2 tloczkowe od xedosa 9 + przewody w stalowym oplocie i powinno to juz calkiem fajnie hamowac
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

kolego dales dupy ze tak powiem.Dlaczego ??? bo zalozyles fajne tarcze wieksze i wogole a zalozyles seryjne zaciski ktore w dodatku nie zaciskaja sie na calej szerokosci tarczy. takie rozwiozanie jest SKRAJNIE NIEBEZPIECZNE
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

niezła wajcha 8)

zapytam tak - co dają większe średnice tarcz hamulcowych czyli 300mm przy takiej samej powierzchni hamowania klocka hamulcowego i nacisku zacisku jak na tarczy seryjnej czyli 258mm.. :roll:
do tego zacisk wystawiony na adapterach..

na + :
-większa średnica + nawiercane czyli lepsze chłodzenie/odprowadzanie ciepła (teoretycznie)

na - :
- zakres pracy klocka i jego powierzchnia nacisku juz jest nie teges,a siły w stosunku do powierzchni tej tarczy nie beda się rozkładały na całej powierzchni tarczy..
- obciążenie tarczy w zakresie takim jak seria co mija sie z celem

praktycznie i teoretycznie powinna byc lepsza droga hamowania na takich tarczach lecz aby to uzyskać nie wystarczą tylko tarcze wielkości koła,od traktora ale istotna jest też powierzchnia tarcia czyli wyhamowująca nam pęd..

czyli im większa powierzchnia tarcia tym skuteczniejsze wywieranie siły na wyhamowanie/zatrzymanie..,a im większy nacisk tym skuteczniejszy efekt hamowania..

dlatego po cos wymyślono wspomaganie hamulców czy tez zaciski 2 czy 4 tłoczkowe itd..

Hamowanie, to zamiana energii kinetycznej w energię cieplną. W procesie hamowania grzeje się wszystko. Najbardziej tarcze hamulcowe, które przejmują blisko 90% wytworzonego ciepła..

Ile takie tarcze w tej konfiguracji przejma ciepła zgodnie ze swoimi możliwościami :roll:

dla mnie lipa..

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Statyczna powierzchni styku klocka i tarczy jest ta sama, ale dynamiczna powierzchnia hamowania jest odrobinę większa (powierzchnia tarczy uczestnicząca w hamowaniu przy pełnym obrocie koła). Czyli, nawet bez uwzględniania większej powierzchni chłodzenia, będzie się wolniej rozgrzewać.
Do tego, dzięki pozostawieniu dotychczasowej wielkości klocka, nie trzeba zwiększać nacisku. Wystarczy odsunięcie klocka na zewnątrz po promieniu, by - przy tej samej sile - mocniej hamował (na zasadzie dźwigni, jak zauważył 2Ya: "niezła wajcha 8) ").
Tyle na plus.

Na minus:
Częsta wymiana pogiętych tarcz - nie tyle będą się nierównomiernie zużywać tam, gdzie trą klocki, ale - z powodu nierównomiernego nagrzewania - będą się odkształcać i pewnie szybko zaczną bić (o możliwości - odpukać - pęknięcia nie wspominając).
I - jak wspomnieli przedmówcy - szkoda zatrzymywać się w pół kroku, skoro można uzyskać dużo lepszy efekt.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”