Szczerze mówiąc nie stać mnie na taki eksperyment
(wlałem ATF za 25zł teraz wlej olej za 30, niech się
zważy i wlej 4* 25zł ATF) wolałbym poznać już odpowiedz niż tak ryzykować choć kusi mnie dolanie 75w90 tylko że tam jest dextron właśnie a podobno płynów "hamulcowych i wspomagania" się nie miesza.
Wezmę jutro poszukam butelkę od tego ATF i skapnie resztka z butelki to wymieszam w minimalnych ilościach z jakimś olejem np 10w40 i zobacze jak nic się nie wytrąci (piana, kożuch) lub nie zrobi się lekki budyń to doleję tam (do mej skrzyni) olej 75w90. moje pytanie tylko syntetyk półsyntetyk, może minerał? Katalogi zalecają właśnie olej 75w90 a nie ATF w sklepach więc ja brałem ATF na własne ryzyko bo tak tutaj pisaliście.
I jak z tą pompą w końcu. ona ma chodzić po odpaleniu chwilę czy nie powinna i kiedy ma się załączyć. Jazda np na 5 biegu prędkością 110 km/h przez jakieś 20minut nieustannej jazdy powinna załączyć pompę?
(po pewnym czasie - chyba na drugi dzień)
Więc tak jak myślałem uzyskałem pełno odpowiedzi i podpowiedzi. Więc mój test z mieszalni wyszedł chyba nawet dobrze. Do skrzyni wlałem ok 0,8 L oleju 85w90 (kiedyś kupowałem do motoru suzuki GS 550), jeszcze nie miałem okazji sprawdzić bo zaledwie 2 razy wrzuciłem 3 bieg przy 4 tyś na 2 biegu. Ale nie zgrzytnęło tylko wszedł elegancko czyli pomogło.Linki do zdjęć przed w trakcie i po zmieszaniu ATF z 85w90
http://obrazki.elektroda.net/51_1249589543.jpg - Od razu po dolaniu
http://obrazki.elektroda.net/52_1249589765.jpg - Zaraz po wymieszaniu
http://obrazki.elektroda.net/1_1249589848.jpg - Po ok 15 minutach nic się nie rozdzieliło
http://obrazki.elektroda.net/85_1249590023.jpg - To wyssałem ze skrzyni przed dolaniem leju - ewidentnie czerwone
http://obrazki.elektroda.net/43_1249590132.jpg - A to wlałem i skrzynia chodzi chyba lepiej - przynajmniej trzeci bieg wchodzi normalnie
Ale skrzynia była tylko efektem ubocznym tego co robiłem dziś :
http://obrazki.elektroda.net/99_1249590283.jpg - wymiana tego amortyzatora zajęła mi lekko ok 5h bo
śróby się zapiekły a na nakrętce przy kielichu złamałem dwa klucze oczkowe i jeden rurkowy mi pękł. W końcu szlifierka dała radę
-- dodano 2009-08-06 22:31 --
Podsumowując olej do skrzyni FORD PROBE 2,2 Turbo skrzynia manualna 1992r lejemy tylko i wyłącznie olej 75w90 nie mam pojęcia minerał czy syntetyk ale na pewno nie dextron 3 bo mi biegi wchodziły
... że tak powiem. Ja mam w skrzyni jedno i drugie ale gdybym wiedział to na bank zamiast dextrona bym wlał olej
Ale cóż trudno