termostat wody 2,2GT
- DENAT
- Posty: 206
- Rejestracja: 2003-10-24 13:39
- Galeria: viewtopic.php?t=13615
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Jaki termostat - zimno mi!!!
Jak się okazalo nie mam termostatu w moim Probe 2.2 GT USA 1989r. Poprzedni wlascicel musial go wyciagnac. I nie moge porownac zadnego ze sklepu. facet w sklepie ma jakis, mowi ze ma ksztalt owalny itd, i musze sprawdzic czy to ten. Czy jest jakas roznica mniedzy termostatem w wersji amerykanskiej a europejskiej. Bardzo prosze o przeslanie mi jakiegos rys. prawidlowego termostatu. Please, bo obieg mam caly czas otwarty i mi sie nie chce zagrzac, o ogrzewaniu wewnatrz juz nie wspominam)
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
- DENAT
- Posty: 206
- Rejestracja: 2003-10-24 13:39
- Galeria: viewtopic.php?t=13615
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Tak jestem pewny bo zagladalem, kolo pompy nic nie bylo. Spuscilem plyn. Ukladu na pewno nie mam zapowietrzonego. Chyba ze w probiakach termostat jest gdzie indziej, ale mialem poprzednio golfa i audi i termostatu byly kolo pompki
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
Silnik nie trzyma temperatury POMOCY
Witam
Po waszych ostatnich radach przepłukałem układ i pomogło. Nagrzewnica pracuje poprawnie. Natomiast temperatura silnika jest nadal w dolnej części normy, no chyba, że stoję w korku to wtedy temperatura podnosi ale po przejechaniu 2-3 kilometrów temperatura znowu spada. Termostat jest w porządku. Dodam tylko, że mam zamontowaną instalację gazową.
Czy ktoś z was wie co muszę zrobić aby temperatura była stałą (w połowie normy)?
Pozdrawiam
2,2 GL
Po waszych ostatnich radach przepłukałem układ i pomogło. Nagrzewnica pracuje poprawnie. Natomiast temperatura silnika jest nadal w dolnej części normy, no chyba, że stoję w korku to wtedy temperatura podnosi ale po przejechaniu 2-3 kilometrów temperatura znowu spada. Termostat jest w porządku. Dodam tylko, że mam zamontowaną instalację gazową.
Czy ktoś z was wie co muszę zrobić aby temperatura była stałą (w połowie normy)?
Pozdrawiam
2,2 GL
Hehe, ciesz sie stary! Przynajmniej nie przegzezejesz silnika a tak poza tym jesli tylko obroty Ci spadaja po rozgrzaniu do ok. 800 i sie nie podnosza to nie masz sie co martwic. Ewentualnie sprawdz czy Ci wentylator nie chodzi non-stop. Jest taki czujnik z jednym kabelkiem na kolanku u gory silnika, ktory przerywa prace wentylatora jesli temp. jest nie za wysoka. Ja mam przerwane polaczenie od tego czunika i jak zalacze wentylator do wlasciwego gniazda to pracuje bez przerwy nawet na calkowicie zimnym silniku.
Witam
1. Układ jest odpowietrzony prawidłowo
2. O jakie bezpieczniki ci chodzi?
3. Z obrotami silnika wszystko jest ok
4. Wentylator wprost przeciwnie czasem się nie załącza
5. Ten czujnik od wentylatora chce wymienić bo już jest wyrobiona ta blaszka i czasem nie załącza wentylatora.
Piszesz że przynajmniej nie muszę się martwić o przegrzanie silnika, no cóż masz rację. Ale weź pod uwagę, że w zimie przy minus 15 mam zimną nagrzewnicę i mi szybki od środka zamarzają .
Pozdrawiam
1. Układ jest odpowietrzony prawidłowo
2. O jakie bezpieczniki ci chodzi?
3. Z obrotami silnika wszystko jest ok
4. Wentylator wprost przeciwnie czasem się nie załącza
5. Ten czujnik od wentylatora chce wymienić bo już jest wyrobiona ta blaszka i czasem nie załącza wentylatora.
Piszesz że przynajmniej nie muszę się martwić o przegrzanie silnika, no cóż masz rację. Ale weź pod uwagę, że w zimie przy minus 15 mam zimną nagrzewnicę i mi szybki od środka zamarzają .
Pozdrawiam
papciu... namotałeś praktycznie o tym samym w temacie tym: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=2139
kontynuuj zatem następnym razem jeden wątek a nie śmieć plizzz.
kontynuuj zatem następnym razem jeden wątek a nie śmieć plizzz.
ups o tym nie pomyslalem moze dlatego ze mamy lato... - chociaz czy aby na pewno? Jesli juz jestes przy bezpiecznikach to moze najlepiej sprawdz wszystkie, jedne masz pod maska, a drugie wewnatrz na bocznej sciance pod kierownica. Wiem ze ten opisany jako "FAN" jest odpowiedzialny m.in. za wentylator. Po drugie moze masz problem z nagrzewnica bo u mnie nawet jak jest temp. na kresce od ktorej zaczyna sie zakres NORMAL to zima przy wlaczonym ogrzewaniu robi sie cieplo i przytulnie. Jak bys potrzebowal to mam takowe i NIEDROGO odstapie
WitamBIENIAS pisze:papciu... namotałeś praktycznie o tym samym w temacie tym: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=2139
kontynuuj zatem następnym razem jeden wątek a nie śmieć plizzz.
Masz racje namieszałem, przepraszam
Poprawię się
Pozdrawiam
Witam
Termostat sprawdziłem metodą organoleptyczną.
1. Wymontowałem go
2. Zalałem garnuszek wodą
3. Włożyłem do niego termostat
4. Podpaliłem gaz i czekałem
Termostat był w pełni otwarty gdy woda była bardzo ciepła (nie zagotowała się). Mam termostat letni 83 stopnie.
Więc zakładam, że termostat jest ok
Termostat sprawdziłem metodą organoleptyczną.
1. Wymontowałem go
2. Zalałem garnuszek wodą
3. Włożyłem do niego termostat
4. Podpaliłem gaz i czekałem
Termostat był w pełni otwarty gdy woda była bardzo ciepła (nie zagotowała się). Mam termostat letni 83 stopnie.
Więc zakładam, że termostat jest ok
A czy nie wymieniałeś ostatnio termostatu albo ktoś tego wcześniej nie robił?? Kiedy kupiłeś auto??
Znam taki przypadek że znajomy (Mokry) kupił w JC termostat. Okazało się że nie był dobry do końca (jakoś działał inaczej) bo na zimnym silniku włączał wiatrak. Tak więc zagrzać silnik graniczyło z cudem.
Znam taki przypadek że znajomy (Mokry) kupił w JC termostat. Okazało się że nie był dobry do końca (jakoś działał inaczej) bo na zimnym silniku włączał wiatrak. Tak więc zagrzać silnik graniczyło z cudem.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Ale przecież to nie termostat załącza wiatrak,tylko przełącznik termiczny wentylatora,który jest wkręcony w obudowę termostatu.termostat reguluje przepływ cieczy w układzie przy odpowiednich temp.kollek pisze:A czy nie wymieniałeś ostatnio termostatu albo ktoś tego wcześniej nie robił?? Kiedy kupiłeś auto??
Znam taki przypadek że znajomy (Mokry) kupił w JC termostat. Okazało się że nie był dobry do końca (jakoś działał inaczej) bo na zimnym silniku włączał wiatrak. Tak więc zagrzać silnik graniczyło z cudem.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
I am a baaad boy!
hmm.., nie wiem na 100% jak to działa, ale ten czujnik musi skąś pobierać sygnał żeby załączyć wiatrak.
Faktem jest to że po zmianie termostatu u Mokrego wiatrak włączał się na zimnym silniku. Sam Grzegorz (nasz nadworny mechanik w Kraku ) wymieniał mu go na dobry, więc w tym przypadku przyczyna jest jasna. Winą był termostat.
Faktem jest to że po zmianie termostatu u Mokrego wiatrak włączał się na zimnym silniku. Sam Grzegorz (nasz nadworny mechanik w Kraku ) wymieniał mu go na dobry, więc w tym przypadku przyczyna jest jasna. Winą był termostat.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Papciu napisal
Upieram sie przy tym bo u mnie bylo identyczne, tez wyciagnalem termostat, sprawdzilem jak bozia kaze i co.. i testy wyszlu dobrze, lecz pozostalo pytanie czemy dalej silnik podczas jazdy sie nie dogrzewa a na postoju np. w korku rosnie temperatura.
Wg. mojej wiedzy dlaej upieralem sie ze to termostat a moje watpliwosci rozwialy sie po spotkaniu z Cynkim ktory przywiozl mi termostat do Probe.
Zmienilem go i..... temperaturka bez wzgledu czy jade, czy stoje, czy lece, czy plywam jest ustabilizowana.
PS. Moja rada zmien termostat pomimo Twoich testow. Koszta niewielkie.
Tiaaaa.... otwart byl zapewne jak mowisz ale czy aby na 100% zamyka sie... to jest pytanie.Termostat był w pełni otwarty gdy woda była bardzo ciepła (nie zagotowała się). Mam termostat letni 83 stopnie.
Upieram sie przy tym bo u mnie bylo identyczne, tez wyciagnalem termostat, sprawdzilem jak bozia kaze i co.. i testy wyszlu dobrze, lecz pozostalo pytanie czemy dalej silnik podczas jazdy sie nie dogrzewa a na postoju np. w korku rosnie temperatura.
Wg. mojej wiedzy dlaej upieralem sie ze to termostat a moje watpliwosci rozwialy sie po spotkaniu z Cynkim ktory przywiozl mi termostat do Probe.
Zmienilem go i..... temperaturka bez wzgledu czy jade, czy stoje, czy lece, czy plywam jest ustabilizowana.
PS. Moja rada zmien termostat pomimo Twoich testow. Koszta niewielkie.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6