Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Pelot ja ze smutkiem zawiadamiam ze urlopu od 5 lat nie widzialem (znasz jakiegos wlasciciela firmy co ma urlop ) a jesli juz mam chwile wolna to staram sie wypoczac niestety ale faktycznie projket powstal juz dawno potem zostal niejako zaniechany bo robilem podtlenek ktory zostal skonczony teraz jest plan na kompresor ale wlasnie z uwagi na brak czasu autko stoi w garazu i czeka jesli bede mial troche czasu (no nie tak troche bo to moze chwlie potrwac to zrobie co w moje mocy
Pozdrawiam
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
ja nie mamczasu bo wlasnie musze pilnowac tych co za mnie robia Prawda jest taka przy budowlance latwo cos zpie.... a koszta duze jako ze mam 4 brygady ludzi i rownoczesnie 4 budowy w roznychj m,iejscach Polski to samo jezdzenie na jeden dzien na kazda daje mi 5 dni w tygodniu zajetych
Poiwme tak 4 miesiace temu zakupilem nowa octavie TDI jej obecny przebieg to 35 tys kilometrow
Pozdrawiam
Poiwme tak 4 miesiace temu zakupilem nowa octavie TDI jej obecny przebieg to 35 tys kilometrow
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Modyfikacja optyczna Probka II - sugestie
Witam mam takie pytanie z natury technicznej ile taki silniczek 2.5 v6 kl(seryjny) wytrzyma doładowania bez przeróbek i ile by zniósł przy wymianie korb i tłoków na mocniejsze no i dane doładowanie ile by dało mocy, nie uturbiam probiaka przynajmniej nie w najbliższym czasie chciałbym poprostu wiedzieć i nie linczujcie za bardzo
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Modyfikacja optyczna Probka II - sugestie
ale to chyba nie w modyfikacji optycznej ??
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Modyfikacja optyczna Probka II - sugestie
No w sumie nie ale i tak tu taki lekki bałagan :p a tez nie chce nowych tematów zakładać było już na początku troche mówione o tuningu mechanicznym wiec wydawało mi sie ze moje pytanie może tu pasować
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)
[r]Zajrzyj też tu: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=6850[/r]
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)
Tylko czy ceny sprzed bagatela 4 lat nadal będą porównywalne do obecnych?
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)
Wznawiam pytanie... ile mocy wytrzyma silnik 2.5 v6 kl a ile ten silnik wytrzyma po wymianie korb i tłoków na mocniejsze bardzo proszę o odpowiedz
Co do ceny to mi się wydaje ze więcej chociaż zależy to też z jakiej firmy
Teraz dokładnie nie pamiętam ale jak kiedyś widziałem komplet korb do eclipse gsx kosztował 3700 podobnie było c tłokami a tam jest silnik 4 cylindrowy nie 6:/
zajżałem teraz na strone sklepu takiego goscia z innego forum jednak ceny spadly zaglądalem tu dawno temu nie jest to coprawda do probe ale jako tako można sobie oszacowackoszt tych cześci
http://www.topendpower.pl/go/_category/ ... 10_25_18_8
-- dodano 2009-11-27 14:22 --
Proszę was odpowiedzcie przejrzałem ten wątek i tym podobne ale nie było jasnej odpowiedzi co do wytrzymałości tego silnika a znacie te auta bardziej ode mnie.
Co do ceny to mi się wydaje ze więcej chociaż zależy to też z jakiej firmy
Teraz dokładnie nie pamiętam ale jak kiedyś widziałem komplet korb do eclipse gsx kosztował 3700 podobnie było c tłokami a tam jest silnik 4 cylindrowy nie 6:/
zajżałem teraz na strone sklepu takiego goscia z innego forum jednak ceny spadly zaglądalem tu dawno temu nie jest to coprawda do probe ale jako tako można sobie oszacowackoszt tych cześci
http://www.topendpower.pl/go/_category/ ... 10_25_18_8
-- dodano 2009-11-27 14:22 --
Proszę was odpowiedzcie przejrzałem ten wątek i tym podobne ale nie było jasnej odpowiedzi co do wytrzymałości tego silnika a znacie te auta bardziej ode mnie.
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)
Hey,
Niestety nie łatwo jest odpowiedzieć na to pytanie bo nie mamy takiego doświadczenia.
Mieliśmy kilka prób w klubie ale żadna w tym momencie nie jeździ.
Moim zdaniem:
Seryjny silnik, 0.6 bara (żeby nie wybuchło po tygodniu) i patrzymy uważnie na stan oleju - powinno pojeździć sensownie długo i będzie miało 200+ koni z dość dobrym momentem 300+ Nm.
Patrzę przez pryzmat tego co było w klubie.
I możemy dalej się bawić - intercooler - rury i wszystkie inne podzespoły żeby uzyskać lepsze efekty.
Jednak - strojenie to trudny i mozolny proces. Bez tego ani rusz.
Auto staje się ciężkie do jazdy na co dzień - niestety przy tak mocnych modach jak zamiana silnika wolnossącego w doładowany - praktycznie nieuniknione.
Można by pisać i pisać... fajna zabawka będzie, ale coś za coś. Trzeba twardo stać na ziemi i na prawdę wiedzieć do czego się dąży żeby projekt dokończyć i nim jeździć.
5,
Niestety nie łatwo jest odpowiedzieć na to pytanie bo nie mamy takiego doświadczenia.
Mieliśmy kilka prób w klubie ale żadna w tym momencie nie jeździ.
Moim zdaniem:
Seryjny silnik, 0.6 bara (żeby nie wybuchło po tygodniu) i patrzymy uważnie na stan oleju - powinno pojeździć sensownie długo i będzie miało 200+ koni z dość dobrym momentem 300+ Nm.
Patrzę przez pryzmat tego co było w klubie.
I możemy dalej się bawić - intercooler - rury i wszystkie inne podzespoły żeby uzyskać lepsze efekty.
Jednak - strojenie to trudny i mozolny proces. Bez tego ani rusz.
Auto staje się ciężkie do jazdy na co dzień - niestety przy tak mocnych modach jak zamiana silnika wolnossącego w doładowany - praktycznie nieuniknione.
Można by pisać i pisać... fajna zabawka będzie, ale coś za coś. Trzeba twardo stać na ziemi i na prawdę wiedzieć do czego się dąży żeby projekt dokończyć i nim jeździć.
5,
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)
Dzięki RX
Tak szczerze to kusi mnie taka zabawa czas pokaże co będzie chociaż gdybym już miał cos takiego robić wolał bym wymienić korby i tłoki na mocniejsze plus drobne dopieszczenie silniczka może by wtedy spokojnie wytrzymał z 250hp ale jak już cos to na kompresorze łagodniej tą moc podnosi i wydaje mi się, że mniejsze przeciążenia dla silnika niz na turbinie
Tak szczerze to kusi mnie taka zabawa czas pokaże co będzie chociaż gdybym już miał cos takiego robić wolał bym wymienić korby i tłoki na mocniejsze plus drobne dopieszczenie silniczka może by wtedy spokojnie wytrzymał z 250hp ale jak już cos to na kompresorze łagodniej tą moc podnosi i wydaje mi się, że mniejsze przeciążenia dla silnika niz na turbinie
- black_martines
- Posty: 1217
- Rejestracja: 2006-11-27 08:39
- Samochód: czołg w wersji sport
- Galeria: viewtopic.php?t=13292
- Lokalizacja: Gdzieś W Polsce
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)
jeździłem uturbionym....
auto chodziło na 0,6 bara... jeździło fajnie....
wytrzymalość... silnik tyle wytrzyma.... gorzej ze skrzynią - mały brak oleju i po skrzyni.
zreszta silnik też musi miec olej - to właśnie jest najsłabszy punkt tego silnika - smarowanie. wymiana na mocniejsze korby i tłoki nie rozwiąże problemu smarowania. drugi problem to temperatura... jest gorąco pod maską... koszmarnie goraco - rozruszniki tego nie wytrzymują
generalnie strojenie jest bardzo problematyczne - generalnie V6 to trudny silnik... ale uwielbiałem go....
auto chodziło na 0,6 bara... jeździło fajnie....
wytrzymalość... silnik tyle wytrzyma.... gorzej ze skrzynią - mały brak oleju i po skrzyni.
zreszta silnik też musi miec olej - to właśnie jest najsłabszy punkt tego silnika - smarowanie. wymiana na mocniejsze korby i tłoki nie rozwiąże problemu smarowania. drugi problem to temperatura... jest gorąco pod maską... koszmarnie goraco - rozruszniki tego nie wytrzymują
generalnie strojenie jest bardzo problematyczne - generalnie V6 to trudny silnik... ale uwielbiałem go....
Moją najulubieńszą złośliwością i sztuczką jest to, że moje milczenie umie się nie zdradzać milczeniem.
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)
Właśnie ja tez uwielbiam te v6 i ten jego piękny dźwięk co do tego chłodzenia na pewno da się cos wymyślić w końcu są ludzie co się tym zajmują i jakoś muszą sobie radzić z wszelkimi problemami. Zresztą jak ludzie uturbiają calibry v6 i to jakoś żyje to czemu nasze probiaki muszą być tak toporne
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)
Samo uturbienie nie jest problemem, ale wysterowanie, to dramat. Czemu w Oplach jest to łatwiejsze ? Bo te silniki, co hulają w Cali to najczęściej jednostki pochodzące z Omegi - dość popularne i powszechne, więc i o speców od ich tuningu łatwiej. V6 w Probe to dość kapryśna konstrukcja i bez doładowania, a doładowanie zwiększa jego tendencje do "fochów".
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)
A v6 klze też ma te same problemy co nasze v6kl ?? może byłby lepszy do uturbienia generalnie moje zaczyna wydawać dźwięki chodź by zaraz popychacze miały się rozlecieć nie są to panewki na bank bo dźwięk z góry, jak mi ten silnik trupnie to chyba klze swapuje jak uda mi się kupić w dobrym stanie albo jakieś inne v6 do probka wsadzę, wydaje mi się, że kompresor byłby najlepszym rozwiązaniem do probe v6
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)
Życzymy powodzenia w poszukiwaniach i poprosimy następnego PanaOzyryz pisze:jak mi ten silnik trupnie to chyba klze swapuje jak uda mi się kupić w dobrym stanie
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 2008-08-10 11:27
- Galeria: viewtopic.php?t=14779
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
TAK da sie uturbić 2,5v6 co można zauważyć na forum mazdy choćby jest juz przeciesz 2,5v6 KLZE turbo 318 koni, i są dwie 1,8v6 soft turbo na FMU
jeżdżą cały czas i żadne z tych 3 sztuk nie jest zakute
jeżdżą cały czas i żadne z tych 3 sztuk nie jest zakute
- black_martines
- Posty: 1217
- Rejestracja: 2006-11-27 08:39
- Samochód: czołg w wersji sport
- Galeria: viewtopic.php?t=13292
- Lokalizacja: Gdzieś W Polsce
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
da się da.... wszystko prawie się da.. ale trzeba jeszcze pomyśleć po co.... V6 to wymagający silnik.... bardzo.
Do turbienia jednak 4 w rządku..... ew 6 w rządku... gdyby V6 było takie och to by EVO na nim jeździło
Do turbienia jednak 4 w rządku..... ew 6 w rządku... gdyby V6 było takie och to by EVO na nim jeździło
Moją najulubieńszą złośliwością i sztuczką jest to, że moje milczenie umie się nie zdradzać milczeniem.
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 2008-08-10 11:27
- Galeria: viewtopic.php?t=14779
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
Cos w tym prawdy jest choć sądzę że probe które było na forum turbione popsuło opinie o turbieniu KL(KLZE)
sądze ze jest to tak samo wymagające jak np turbienie vr6, więcej zabawy w wyspawaniu dojścia do turbo poza tym jeden pieron
Wszystko zależy od podejścia, nakładów i chęci
sądze ze jest to tak samo wymagające jak np turbienie vr6, więcej zabawy w wyspawaniu dojścia do turbo poza tym jeden pieron
Wszystko zależy od podejścia, nakładów i chęci
- black_martines
- Posty: 1217
- Rejestracja: 2006-11-27 08:39
- Samochód: czołg w wersji sport
- Galeria: viewtopic.php?t=13292
- Lokalizacja: Gdzieś W Polsce
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
miałem właśnie V6 turbo.... jeździło jak wściekłe... wyspawanie nie było ponoć tak trudne... problem z chłodzeniem tego świństwa i ze strojeniem. lubiłem to auto ale drugi raz bym tej decyzji nie podjął....
za tę kasę można mieć seryjnie taką moc....
za tę kasę można mieć seryjnie taką moc....
Moją najulubieńszą złośliwością i sztuczką jest to, że moje milczenie umie się nie zdradzać milczeniem.