"V6" Stuka i Dymi (jak typowy diesel)

Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

no własnie nie o ten mi chodzi, lecz ten do którego prowadzi taka długa, gruba, gumowa, czarna rurka i ten koreczek znajduje się mniej wiecej kilka centymetrów (10) nad miarką oleju, pytałem pewnej osoby z forum to tez nie wiedziała, powiedział ze on tam nic nie dolewa, moze faktycznie nie trzeba tam nic dolewac, moze to do odpowietrzania czegos.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

A nie chodzi przypadkiem o wlew chłodziwa do głowicy? Spojrzałem sobie na zdjęcie z allegro - zobacz, ta rura do chłodnicy leci, nie?

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

tak to ta rurka połączona z chłodnicą, to mówisz RX że to korek do chłodziwa głowicy ? jesli to , w takim razie jaki płyn się tam leje ?
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

dzieki, za schemat RX ale nadal nie wiem co tam do niego sie zalewa, czyli jest to ten korek nr. 11 na schemacie, jesli płyn do chłodnicy to jaki ? czy to poprostu jest jakis korek do odpowietrzania ?
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

jest to korek wlewu do chłodnicy czyli to nim wlewasz chłodziwo
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

w takim razie gdy go otwieram to nic tam nie ma czyli ta rura gumowa jest pusta, czy tak powinno byc czy jezeli otworze korek to powinienem widzieć płyn ? natomiast w zbiorniczku wyrównawczym mam płyn prawie na maxa
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

dolej płynu po korek i zobacz ile wejdzie ale nie powinno więcej niż 2 -3 setki zbiorniczkiem się nie przejmuj
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

ok. dzięki dolałem 3 setki i już widać płyn
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

mam pytanko, jakie powinno być ciśnienie oleju w V6 ? bo u mnie wskazówka unosi się tylko ok. 1 cm (czasami minimalnie wiecej) czy to dobrze ? bo coś mi się wydaje że chyba nie zabardzo
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Nie patrz na te wskazówki, często się psują i dość mocno przekłamują, najlepiej jedź na pomiar ciśnienia.
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

dokładnie tak jak pisał Sqad.
Ja mam3 mm ponizej L na postoju, a jak jade do na L nie wyżej chyba ze jest zimny silnik
a Ty na zimnym silniku jakie masz cisnienie wg. wskazówki??
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ja mam podczas jazdy przy 3 tyś obr na "O" albo w połowie, czasem mu się coś chszani i mam ponad L ale bardzo rzadko.
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

oj to widze że nie jest jeszcze tak najgorzej jesli oczywiscie wskazówka dobrze pokazuje bo na zimnym dochodzi prawie do połowy, a jak sie rozgrzeje to tak jak mówiłem troszke lepiej jak centymetr a jak dodam gazu to z poł cm sie podniesie, też chyba nie jest najgorzej ale i tak pojade sprawdze sobie cisnienie na wszelki wypadek tak jak radziliscie.
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

A myślałem że to koniec problemu :( jednak jest coś nie tak z moim autem, problem ze stukaniem powrócił i juz wiem co jest jego przyzyną (mała ilość oleju) co mnie bardzo zaniepokoiło, dzisiaj zajzałem do oleju a tam ponizej min. a po wymianie oleju przejechałem zaledwie 750km. nie wiem co jest grane a do tego w chłodnicy płynu tez gdzieś ubyło, zaglądałem od spodu na silnik czy jest jakis przeciek i znalazłem mały na jakiejs uszczelce jednak jak samochód stoi to nic nie widac zeby kapało, jak pisałem wczesniej to auto zapala na dotyk i troche sobie zakopci jak mu przycisne (na czarno nie jest to bardzo ciemny dym lecz taki jakis grafit cos takiego). Proszę o jakies informacje dotyczące takich objawów bo nie wiem co z tym robic bo nawet u mnie w miescinie nie ma dobrego mechanika. czy mogę tak jeździć ? jesli to by było cos z silnikiem to przez jaki czas moge jeszcze tak jeździć ?
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Sprawdz czy na korku wlewu oleju nie romadzi się kremowa maz, co by wskazywało na wydmuchaną uszczelkę. Płyn chłodiczy Ci się nie gotuje?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

sprawdzałem korek i jest wszystko ok. płyn też mi się nie gotuje
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: "V6" Stuka i Dymi (jak typowy diesel)

Post autor: bany0072 »

Ja mam podobnie jak ty S.H.A.R.K Auto od pierwszego właściciela w Polsce, przyjechałem nim z poznania i zaniepokoił mnie stukot pod pokrywą zaworów (klekotanie jak w dieslu) Wymieniłem olej na półsyntetyk i na krótko pomogło. Po kilkuset kilometrach klekotanie powróciło. Poczytałem trochę i zająłem się popychaczami (szklankami popychaczy) okazało się że kilka z nich jest do wyrzucenia, są po prostu zużyte, sprężynka ugina się w palcach a nie powinna. Zamówiłem 5 sztuk do mazdy 626 (41 zł sztuka) za zamiennik, oryginał 116 zł. I wymieniłem te najbardziej zużyte. Odpaliłem i było git na początku, jednak jeszcze kilka muszę wymienić bo delikatnie jeszcze stuka. Mam silnik 2.0 16V czyli jest 16 szklanek, a wymieniłem 5, jeszcze kilka trzeba wymienić i klekotanie ucichnie całkowicie. Ty S.H.A.R.K nie jesteś przypadkiem z K-Stawu :?:
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Re: "V6" Stuka i Dymi (jak typowy diesel)

Post autor: S.H.A.R.K »

taki problem miałem w poprzednim probe, teraz jest drugi od 2 latek ;)
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”