cos z zasilaniem...

Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

cos z zasilaniem...

Post autor: Probiacz2000 »

Witam.
Mam taki problem( ciezko to opisac troche ;) ) . Czasami robi mi sie cos (moze jakies zwarcie ?) z zasilaniem ze na wylaczonym silniku nie moge nawet radia wlaczyc (brak pradu) jak przekrece kluczyk rozrusznik ledwo kreci ale jakos zapali. Po tym jak silnik zapali wskaznik od ladowania jest na samym dole. Czasami jak wlacze i wylacze swiatla lub halogeny wszystko wraca do normy (wskaznik sie podnosi do polowy). Co to moze byc ? podejrzewam jakies zwarce przy kostkach od swiatel... Czy mial ktos podobny problem ??
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

A może po prostu zaśniedziałe klemy i takie "walnięcie" prądem ze świateł przeciera na jakiś czas drogę elektronom?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

Robert tez bralem taka mysl pod uwage, ale ani dokrecenie, ani nasmarowanie klem smarem nic nie dalo. Co mozna jeszcze zrobic z takimi klemami ? przetrzec moze papierem sciernym ???
PS.
czy zasniedziale klemy mialy by wplyw na napiecie w aucie jak silnik jest zapalony ?? bo problem jest rowniez na zapalonym silniku.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Mnie się nasuwa jedno spostrzeżenie - alternator.
Warto sprawdzić czy jest ładowanie w momencie, kiedy właśnie owa wskazówka od ładowania po odpaleniu samochodu się nie podnosi. Całkiem możliwe, że siada regulator, diody lub coś w tym stylu i dlatego zanim on zaskoczy tak mocno rozładowuje akumulator, który potem słabo kręci.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

Voodoo mozliwe tylko ze czasami normalnie na zgaszonym silniku jest ok, a po chwili jest brak zasilania. Chyba sie przejade z tym do mechanika niech oni dojda co to. Przyczyna jest albo bardzo prosta albo skomplikowana.
Pozdrawiam
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Ale właśnie ze względu na mocno niedoładowany akumulator może być taki efekt. Sprawdź jakie masz napięcie na aku, a potem jakie jest ładowanie w obwodzie.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Może być też nienajmłodszy już zasiarczony akumulator. Taki impuls prądowy (po zapaleniu świateł) pobudza go. Są nawet układy które aby zapobiec zasiarczeniu akumulatora obciążają go bardzo dużym prądem przez ułamek sekundy. Robią to raz na np. godzinę. Dodam że w zimę przy dużym mrozie zalecana jest taka operacja (pobudzenia akumulatora przez mrugnięcie światłami) zanim zakręcimy rozrusznikiem.
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

akumulator nowy kupiony dwa miesiace temu... ;/
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

a mozecie wytlumaczyc jak sie sprawdza te napiecie i jakie ma byc na akumulatorze i w obwodzie ?? (nie znam sie na tym) ;)
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

A więc jeżeli masz nowy akumulator to na zgaszonym silniku powinieneś mieć ponad 12V, a na zapalonym pomiędzy 14,1 a 14,5V.
Zmierzyć możesz za pomocą miernika (tzw. multimetru) cyfrowego. Będzie to pomiar dokładny. Taki miernik można kupić za ok. 20 zł, lub niech pomoże Ci jakiś elektryk lub elektronik który go posiada. Może to być jeszcze miernik elektromagnetyczny ze wskazówką, ale chyba już trudno nawet takie kupić. A mierzysz bezpośrednio na klemach od akumulatora.
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

ok dzieki. mam kolege elektryka jak bede mial wolna chwile podjade do niego i zmierze.
pozdrawiam
Awatar użytkownika
dzidzius82
Posty: 66
Rejestracja: 2009-03-14 20:56
Galeria: viewtopic.php?t=15449
Lokalizacja: united kingdom

Re: cos z zasilaniem...

Post autor: dzidzius82 »

witam
mam pytanko odnosnie zaniki napiecia tzn od kilku dni widze ze wskazuwka na zegarku od napiecia jest na literce L,a wczesniej byla pomiedzy O a M(chodzi mi o napis normal).po zapaleniu silnika wszystko jest ok ale po przejechaniu paru mil ona opada na L i tam pozostaje,sprawdzilem klemy i sa ok nie sa nigdzie zasniedziale,czy to sa oznaki ze aku mi juz powoli siada?auto zawsze odpala za pierwszym razem wiec to chyba nie jest cos zwiazane z rozrusznikiem.
co o tym sadzicie?
Keep your friends,but your enemys closer !!!
Byl ford cougar 2.0 16V "99
Jest ford probe 2.5 V6 "96
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: cos z zasilaniem...

Post autor: Kocureq »

A jakieś negatywne objawy masz? Może przez pierwsze kilka mil aku się naładowuje i potem już nie trzeba go ładować?
Awatar użytkownika
dzidzius82
Posty: 66
Rejestracja: 2009-03-14 20:56
Galeria: viewtopic.php?t=15449
Lokalizacja: united kingdom

Re: cos z zasilaniem...

Post autor: dzidzius82 »

nie,nie widze rzadnych objaw negatywnych,wszystko dziala tak jak powinno i tak jak dzialalo.tylko ta wskazuwka opada a wczesniej tego nie robila :newcry:
Keep your friends,but your enemys closer !!!
Byl ford cougar 2.0 16V "99
Jest ford probe 2.5 V6 "96
Awatar użytkownika
Chizar
Klubowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 2009-02-07 14:17
Samochód: Biemdablju 528 Touring
Galeria: viewtopic.php?t=17057
Lokalizacja: Warszawa

Re: cos z zasilaniem...

Post autor: Chizar »

Hej.Podepnę się pod temat.Mam taki dziwny objaw,w zasadzie niczemu nie przeszkadza,ale jednak denerwujący jest. PO odpaleniu zimnego silnika,wskazówka ładowania akumulatora jest na pierwszej granicznej kresce. Wycieraczki zamulają z powodu braku potrzebnej energii.Silnik chodzi na takich obrotach jak powinien.
Pomaga zawsze zwiększenie obrotów,bądź ,,strzelenie w pedał gazu" i wskazówka wraca na swoją pozycję i wszystko jest Ok.

I teraz pytanie do czego się zabrać,żeby ten problem wyeliminować?
Ford Probe 2.5 v6 93 granatowy BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ :(


Najlepszy sport to transport! :)
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: cos z zasilaniem...

Post autor: Sam »

hym nie miałem tak w probe ale miałem tak w toyocie kiedyś możliwości jest kilka albo ci regulator siada albo diody w alternatorze;/ ale no cóż poczekaj może ktoś miał podobne przeżycia. Zapytam jeszcze czy miałeś tak od zawsze czy problem się pojawił .??
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: cos z zasilaniem...

Post autor: wujeksex »

Naciągnij/wymień pasek alternatora. Też tak miałem. Pasek ślizgał się, ale nie piszczał. Po depnięciu nagrzewał się i był bardziej "kleisty" przez co przestawał się ślizgac. Podobnie było po wjechaniu w kilka większych kałuż. Wskazówka ładowania spadała na deske a po kilku sekundach wracała do normy.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: cos z zasilaniem...

Post autor: Sam »

W sumie o tym nie pomyślałem ;) a też może być ;) to przyczyną
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
Chizar
Klubowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 2009-02-07 14:17
Samochód: Biemdablju 528 Touring
Galeria: viewtopic.php?t=17057
Lokalizacja: Warszawa

Re: cos z zasilaniem...

Post autor: Chizar »

Ok,dzięki za podpowiedź,będę działał :mrgreen:
Ford Probe 2.5 v6 93 granatowy BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ :(


Najlepszy sport to transport! :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”