cos z zasilaniem...
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-02-07 22:22
cos z zasilaniem...
Witam.
Mam taki problem( ciezko to opisac troche ) . Czasami robi mi sie cos (moze jakies zwarcie ?) z zasilaniem ze na wylaczonym silniku nie moge nawet radia wlaczyc (brak pradu) jak przekrece kluczyk rozrusznik ledwo kreci ale jakos zapali. Po tym jak silnik zapali wskaznik od ladowania jest na samym dole. Czasami jak wlacze i wylacze swiatla lub halogeny wszystko wraca do normy (wskaznik sie podnosi do polowy). Co to moze byc ? podejrzewam jakies zwarce przy kostkach od swiatel... Czy mial ktos podobny problem ??
Pozdrawiam
Mam taki problem( ciezko to opisac troche ) . Czasami robi mi sie cos (moze jakies zwarcie ?) z zasilaniem ze na wylaczonym silniku nie moge nawet radia wlaczyc (brak pradu) jak przekrece kluczyk rozrusznik ledwo kreci ale jakos zapali. Po tym jak silnik zapali wskaznik od ladowania jest na samym dole. Czasami jak wlacze i wylacze swiatla lub halogeny wszystko wraca do normy (wskaznik sie podnosi do polowy). Co to moze byc ? podejrzewam jakies zwarce przy kostkach od swiatel... Czy mial ktos podobny problem ??
Pozdrawiam
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
A może po prostu zaśniedziałe klemy i takie "walnięcie" prądem ze świateł przeciera na jakiś czas drogę elektronom?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-02-07 22:22
Robert tez bralem taka mysl pod uwage, ale ani dokrecenie, ani nasmarowanie klem smarem nic nie dalo. Co mozna jeszcze zrobic z takimi klemami ? przetrzec moze papierem sciernym ???
PS.
czy zasniedziale klemy mialy by wplyw na napiecie w aucie jak silnik jest zapalony ?? bo problem jest rowniez na zapalonym silniku.
PS.
czy zasniedziale klemy mialy by wplyw na napiecie w aucie jak silnik jest zapalony ?? bo problem jest rowniez na zapalonym silniku.
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Mnie się nasuwa jedno spostrzeżenie - alternator.
Warto sprawdzić czy jest ładowanie w momencie, kiedy właśnie owa wskazówka od ładowania po odpaleniu samochodu się nie podnosi. Całkiem możliwe, że siada regulator, diody lub coś w tym stylu i dlatego zanim on zaskoczy tak mocno rozładowuje akumulator, który potem słabo kręci.
Warto sprawdzić czy jest ładowanie w momencie, kiedy właśnie owa wskazówka od ładowania po odpaleniu samochodu się nie podnosi. Całkiem możliwe, że siada regulator, diody lub coś w tym stylu i dlatego zanim on zaskoczy tak mocno rozładowuje akumulator, który potem słabo kręci.
Ford Probe 2.0 '94r.
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-02-07 22:22
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Może być też nienajmłodszy już zasiarczony akumulator. Taki impuls prądowy (po zapaleniu świateł) pobudza go. Są nawet układy które aby zapobiec zasiarczeniu akumulatora obciążają go bardzo dużym prądem przez ułamek sekundy. Robią to raz na np. godzinę. Dodam że w zimę przy dużym mrozie zalecana jest taka operacja (pobudzenia akumulatora przez mrugnięcie światłami) zanim zakręcimy rozrusznikiem.
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-02-07 22:22
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-02-07 22:22
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
A więc jeżeli masz nowy akumulator to na zgaszonym silniku powinieneś mieć ponad 12V, a na zapalonym pomiędzy 14,1 a 14,5V.
Zmierzyć możesz za pomocą miernika (tzw. multimetru) cyfrowego. Będzie to pomiar dokładny. Taki miernik można kupić za ok. 20 zł, lub niech pomoże Ci jakiś elektryk lub elektronik który go posiada. Może to być jeszcze miernik elektromagnetyczny ze wskazówką, ale chyba już trudno nawet takie kupić. A mierzysz bezpośrednio na klemach od akumulatora.
Zmierzyć możesz za pomocą miernika (tzw. multimetru) cyfrowego. Będzie to pomiar dokładny. Taki miernik można kupić za ok. 20 zł, lub niech pomoże Ci jakiś elektryk lub elektronik który go posiada. Może to być jeszcze miernik elektromagnetyczny ze wskazówką, ale chyba już trudno nawet takie kupić. A mierzysz bezpośrednio na klemach od akumulatora.
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-02-07 22:22
- dzidzius82
- Posty: 66
- Rejestracja: 2009-03-14 20:56
- Galeria: viewtopic.php?t=15449
- Lokalizacja: united kingdom
Re: cos z zasilaniem...
witam
mam pytanko odnosnie zaniki napiecia tzn od kilku dni widze ze wskazuwka na zegarku od napiecia jest na literce L,a wczesniej byla pomiedzy O a M(chodzi mi o napis normal).po zapaleniu silnika wszystko jest ok ale po przejechaniu paru mil ona opada na L i tam pozostaje,sprawdzilem klemy i sa ok nie sa nigdzie zasniedziale,czy to sa oznaki ze aku mi juz powoli siada?auto zawsze odpala za pierwszym razem wiec to chyba nie jest cos zwiazane z rozrusznikiem.
co o tym sadzicie?
mam pytanko odnosnie zaniki napiecia tzn od kilku dni widze ze wskazuwka na zegarku od napiecia jest na literce L,a wczesniej byla pomiedzy O a M(chodzi mi o napis normal).po zapaleniu silnika wszystko jest ok ale po przejechaniu paru mil ona opada na L i tam pozostaje,sprawdzilem klemy i sa ok nie sa nigdzie zasniedziale,czy to sa oznaki ze aku mi juz powoli siada?auto zawsze odpala za pierwszym razem wiec to chyba nie jest cos zwiazane z rozrusznikiem.
co o tym sadzicie?
Keep your friends,but your enemys closer !!!
Byl ford cougar 2.0 16V "99
Jest ford probe 2.5 V6 "96
Byl ford cougar 2.0 16V "99
Jest ford probe 2.5 V6 "96
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: cos z zasilaniem...
A jakieś negatywne objawy masz? Może przez pierwsze kilka mil aku się naładowuje i potem już nie trzeba go ładować?
- dzidzius82
- Posty: 66
- Rejestracja: 2009-03-14 20:56
- Galeria: viewtopic.php?t=15449
- Lokalizacja: united kingdom
Re: cos z zasilaniem...
nie,nie widze rzadnych objaw negatywnych,wszystko dziala tak jak powinno i tak jak dzialalo.tylko ta wskazuwka opada a wczesniej tego nie robila
Keep your friends,but your enemys closer !!!
Byl ford cougar 2.0 16V "99
Jest ford probe 2.5 V6 "96
Byl ford cougar 2.0 16V "99
Jest ford probe 2.5 V6 "96
- Chizar
- Klubowicz
- Posty: 1390
- Rejestracja: 2009-02-07 14:17
- Samochód: Biemdablju 528 Touring
- Galeria: viewtopic.php?t=17057
- Lokalizacja: Warszawa
Re: cos z zasilaniem...
Hej.Podepnę się pod temat.Mam taki dziwny objaw,w zasadzie niczemu nie przeszkadza,ale jednak denerwujący jest. PO odpaleniu zimnego silnika,wskazówka ładowania akumulatora jest na pierwszej granicznej kresce. Wycieraczki zamulają z powodu braku potrzebnej energii.Silnik chodzi na takich obrotach jak powinien.
Pomaga zawsze zwiększenie obrotów,bądź ,,strzelenie w pedał gazu" i wskazówka wraca na swoją pozycję i wszystko jest Ok.
I teraz pytanie do czego się zabrać,żeby ten problem wyeliminować?
Pomaga zawsze zwiększenie obrotów,bądź ,,strzelenie w pedał gazu" i wskazówka wraca na swoją pozycję i wszystko jest Ok.
I teraz pytanie do czego się zabrać,żeby ten problem wyeliminować?
Ford Probe 2.5 v6 93 granatowy BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ
Najlepszy sport to transport!
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ
Najlepszy sport to transport!
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: cos z zasilaniem...
hym nie miałem tak w probe ale miałem tak w toyocie kiedyś możliwości jest kilka albo ci regulator siada albo diody w alternatorze;/ ale no cóż poczekaj może ktoś miał podobne przeżycia. Zapytam jeszcze czy miałeś tak od zawsze czy problem się pojawił .??
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- wujeksex
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: cos z zasilaniem...
Naciągnij/wymień pasek alternatora. Też tak miałem. Pasek ślizgał się, ale nie piszczał. Po depnięciu nagrzewał się i był bardziej "kleisty" przez co przestawał się ślizgac. Podobnie było po wjechaniu w kilka większych kałuż. Wskazówka ładowania spadała na deske a po kilku sekundach wracała do normy.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: cos z zasilaniem...
W sumie o tym nie pomyślałem a też może być to przyczyną
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- Chizar
- Klubowicz
- Posty: 1390
- Rejestracja: 2009-02-07 14:17
- Samochód: Biemdablju 528 Touring
- Galeria: viewtopic.php?t=17057
- Lokalizacja: Warszawa
Re: cos z zasilaniem...
Ok,dzięki za podpowiedź,będę działał
Ford Probe 2.5 v6 93 granatowy BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ
Najlepszy sport to transport!
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ
Najlepszy sport to transport!