Strona 1 z 1
					
				Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4
				: 2006-06-13 22:13
				autor: rysiaczek80
				Zrobiłem self test i wysaliło mi kody 3 i 4
Cylinder Identification (CID) Sensor 
Czujnik identyfikacji 1. cylindra 
Wykonałem następujące kroki:
Sprawdziłem wg. 
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=40
i było ok tak samo było z  
Crankshaft Position Sensor #1 (CKP1)
Czujnik położenia wału korbowego #1 
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=40
i też OK, wiem że to wina przewodów ale gdzie prowadzą te przewody od CKP1 i CID ? Do komputera? może wiecie do których styków ? bo chcałbym poprowadzić dodatkowy kabelek i sprawdzić. Przypuszczam że skoro jest OK i mam te napięcia +5V,0V  to ten kabelek musi być uszkodzony bo niedochcodzą impulsy do kompa i dlatego CHECK ENGINE mi się świeci. Dobrze rozumuje ? czy jeszcze jakieś inne przewody powinienem sprawdzać?
Pozdrawiam
 
			 
			
					
				
				: 2006-06-13 22:26
				autor: Voodoo
				Wydaje mi się, że troszkę jesteś w błędzie. Ja obstawiałbym w pierwszej kolejności stare kody zapamiętane prze komputer. Należałoby zresetować pamięć i ponownie sprawdzić.
W przypadku wywalenia któregoś z nich o ile faktycznie są uszkodzone, to spodziewaj się problemów z obrotami lub całkowitego braku iskry w zapłonie.
Komputer musi zbierać informacje z tych czujników aby wysłać do wyzwalacza cewki odpowiedni impuls o podaniu iskry.
Tam jest cały pić z przyspieszeniem spalania mieszanki. Jeśli coś jest nie halo, to możliwe, że będzie więcej palił, miał muła lub coś w podobie. 
Z reguły kiedy wyświetla CKP1, to się wałek rozrządu nie obraca i oznacza zerwany pasek.
Jak kiedyś robiłem moduł u Agi i Gera, to nam uwaliło jeden z czujników i silnik tylko szarpał i nie chciał odpalić.
			 
			
					
				
				: 2006-06-14 09:51
				autor: rysiaczek80
				Sorki powinienem był napisać że obroty małe, gaśnie, i jest przymulony 

 jak gaśnie check engine znowu ma buta, ale jak wjade w dołek to się zapala ponownie 

 i tak w kółko i chcę to wkońcu zrobić
 
			 
			
					
				
				: 2006-06-14 09:56
				autor: rysiaczek80
				.k
			 
			
					
				
				: 2006-06-14 10:47
				autor: wingerman
				Zapoznaj sie. Zwroc szczegolna uwage na pkt 6. 
			 
			
					
				
				: 2006-06-16 15:00
				autor: rysiaczek80
				Więc tak zrobiłem kolejna 2 resety i CKP1 już niema, ale wciąż jest błąd 3 wykrywania pierwszego cylindra, Sprawdzałem elektrykę i jest oki impulsy dochodzą do kompa, ale wachania +5V - 0V mam rzadko, raz na 7-8 sekund to może jednak ten czujnik?  Co o tym sądzicie? Jakieś rady? cokolwiek?
			 
			
					
				
				: 2006-11-09 21:19
				autor: Dee Jay
				Mam podobny problem a mianowicie wywalilo mi kod 03 identyfikacja 1 cylindra przewody sprawdzilem i bylo ok wymienilem wiec caly aparat od innego probasa i teraz auto nie odpala wogole ani na nowym aparacie ani na starym jest iskra bo sprawdzalem podaje paliwo i tyle. Co sie moglo stac?
			 
			
					
				
				: 2006-11-09 22:29
				autor: tofil
				Wygląda na przestawiony zapłon.
			 
			
					
				
				: 2006-11-09 22:37
				autor: Voodoo
				W 2.0 można się pięknie rąbnąć z wkładaniem aparatu i ustawić go dokładnie obróconego o 180 stopni.
			 
			
					
				
				: 2006-11-09 22:55
				autor: Dee Jay
				To znaczy jak obrocony o 180? Mowa o calym aparacie podczas montazu jak w probe ustawic zaplon
			 
			
					
				
				: 2006-11-10 05:31
				autor: Chaos
				w 2.0 przed wyjeciem aparatu dobrze sobie kreska zaznaczyc polozenie zeby jaj pozniej nie bylo 

 
			 
			
					
				
				: 2006-11-10 16:26
				autor: Dee Jay
				Ale położenie czego? I jak teraz prawidło ustawić zapłon?
			 
			
					
				
				: 2006-11-10 20:52
				autor: tofil
				W 2.0 rozdzielacz napędzany jest przez zębatkę więc masz tyle możliwości ustawienia aparatu ile wynosi silnia z ilości zębów zębatki 

 Dlatego przed wyciągnięciem aparatu należy zdjąć kopułkę i zaznaczyć położenie palca rozdzielacza oraz miejsce zamocowania całego aparatu (nie będziesz musiał po założeniu aparatu sprawdzać kąta wyprzedzenia zapłonu). No i po zdemontowaniu aparatu bezwzględnie nie można kręcić silnikiem. Jak ustawić zapłon nie mam pojęcia ale może ktoś wie i poda takie informacje.
 
			 
			
					
				
				: 2006-11-10 22:02
				autor: Dee Jay
				Do tego juz doszlem 

  teraz sprawa jak ustawic zaplon gdy wyjeto aparat i nie zaznaczono wczesniejszej jego pozycji
 
			 
			
					
				Re: Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4
				: 2012-03-17 18:02
				autor: Pitbull
				Wywaliło mi błąd nr 3 Cylinder Identification senror circuit, z tego co wyczytałem to ten czujnik jest w module zapłonowym.
Czy da się wymienić sam czujnik czy trzeba cały moduł?
			 
			
					
				Re: Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4
				: 2012-03-17 20:16
				autor: wujeksex
				Czujniki są niewymienialne - wklejone w moduł i nie da rady ich wymienić. 
Auto jeździ 

 Jak tak, to czujnik jeszcze żyje. Może wtyczka, lub przewody, bo jak czujnik umrze to na amen.
 
			 
			
					
				Re: Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4
				: 2012-03-17 20:34
				autor: Pitbull
				Powiem tak, ten błąd pokazywało mi już od jakiegoś czasu ale auto normalnie jeździło, ale dzisiaj jadę sobie a probek zaczyna przerywać, nie wkręca się a obroty i w końcu gaśnie. Po dłuższych oględzinach postanowiłem odkręcić korek wlewu paliwa i strasznie zaciągnęło powietrze do baku (tak jakby się w nim próżnia zrobiła) no i potem wszystko było OKEJ, ujechałem 20 km i znowu to samo, odkręcenie korka nic nie dało. W poniedziałek popatrzę cały układ paliwowy i wymienię filtr paliwa, może pomorze...
Pozdro
			 
			
					
				Re: Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4
				: 2012-03-17 21:26
				autor: wujeksex
				Ja przy tankowaniu też mam próżnię w baku, ale jeszcze nigdy nie miałem problemów.
Sprawdź, czy wtyczki przy aparacie nie są zaśniedziałe, czy przewody są całe. 
Rozkręć uważnie aparat i sprawdź, czy czujniki nie są zasyfione, bo może blaszki gdzieś obcierają i na czujniku poprzyklejały się opiłki. 
Gdzieś opisywałem jak rozebrać aparat i nic nie poprzestawiać. Chyba w temacie "Brak iskry".