Sportowy tlumik ???
Sportowy tlumik ???
Czesc jeszcze jedno pytanko do Was moji mili. Chcialbym zalozyc sportowy tlumik do mojego 2.0 16V Czy ktos ma zmieniony, jaka firme polecacie i ile to mniej wiecej kosztuje. Chodzi o to zeby pasowal do 2.0 i roznoczesnie do 2.5 V6 bo w przyszlym roku zamiezam owego kupic. Z gory dzieki i jak zwykle pozdrawiam wszystkich braci probowian.
Dave TDi
Co prawda nie mam pojecia ile to kosztuje, ale bedzie lepiej jak sprecyzujesz czy ma to byc "sportowy uklad wydechowy", czy tylko koncowy tlumik. No, pozostaje jeszcze tzw. "grzany zydel"
(Jak ktos nie wie co to jest "grzany zydel" jest to wyjasnione w slowniku na stronie http://www.high.pl/humor6.php )
(Jak ktos nie wie co to jest "grzany zydel" jest to wyjasnione w slowniku na stronie http://www.high.pl/humor6.php )
Sluchaj sa takie frimy jak Greddy,HKS, Apexi, i jest to tlumnik z naj wyszej stali i przychodzi z rura az do katalika. Ja jestem posiadaczem Greddy SP wersi. Dzwienk cos pienknego naprawde i wyglond tez. ILe chcesz wydac na taki tlumnik z rura to mi powiedz sam zobacz ta strone
http://greddy.com/products/exhaust_frame.htm
Jak sam wiesz Ford probe to odpowiedznik Mazdy dlatego najleszpe czensci to Japonskie, nie jakies niemieckie Wszystko w stanach opiera sie na Japonskich czensciach i sa naprawde revelacyjne.
http://greddy.com/products/exhaust_frame.htm
Jak sam wiesz Ford probe to odpowiedznik Mazdy dlatego najleszpe czensci to Japonskie, nie jakies niemieckie Wszystko w stanach opiera sie na Japonskich czensciach i sa naprawde revelacyjne.
Nie chce zakładać nowego tematu bo już tyle o tym było pisane więc wybrałem pierwszy lepszy.
Chodzi mi o układ wydechowy. Słyszałem o takiej opini że najlepiej by było jak by wydech nie miał żadnych zakrętów. One służą po to aby głównie wyciszyć samochód. Od kolektora po tłumik końcowy prosta rura o ile karoseria pozwala na to pod autem. No i oczywiście wszystkie tłumiki pokolei zostają tylko połączone prostą rurą. Co Wy o tym sądzicie??
Z pkt. widzenia areodynamiki miało by to sens.
Chodzi mi o układ wydechowy. Słyszałem o takiej opini że najlepiej by było jak by wydech nie miał żadnych zakrętów. One służą po to aby głównie wyciszyć samochód. Od kolektora po tłumik końcowy prosta rura o ile karoseria pozwala na to pod autem. No i oczywiście wszystkie tłumiki pokolei zostają tylko połączone prostą rurą. Co Wy o tym sądzicie??
Z pkt. widzenia areodynamiki miało by to sens.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
A może ktoś wie jak zrobić, żeby w środku było relatywnie cicho, a na zewnątrz głośno. Ja mam huk na zewnątrz i wewnątrz do 3000 rpm. Chciałbym lekki pomruk wewnątrz i rasowy dźwięk na zewnątrz.
Da się to zrobić? Np. w Firebirdzie człowieka z F-Body na zewnątrz jest huk, a w środku tylko przyjemny dźwięk silnika- nie za głośny. Jeszcze chwila, a zmienie na cichy tlumik..., bo ciezko nawet sluchac muzyki w samochodzie.
Da się to zrobić? Np. w Firebirdzie człowieka z F-Body na zewnątrz jest huk, a w środku tylko przyjemny dźwięk silnika- nie za głośny. Jeszcze chwila, a zmienie na cichy tlumik..., bo ciezko nawet sluchac muzyki w samochodzie.
Andrzej
Black Metalic Probe2 24V
Black Metalic Probe2 24V
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Też jest to sposób. Sam końcowy tłumik nic nie robi oprócz dźwięku. A stożek może troche poprawic osiągi oczywiście minimalnie. Pożądny stożek kosztuje w granicach 200 zł plus koszt zamontowania drobne przeróbki. Można też dorobić do tego dolot ze zderzaka jak komuś się chce porzeźbićQuaki pisze:Propaganda zalóż normalny wydech i stożek i bedziesz miał to co chcesz
pozdrawiam
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
Mechanik namówił mnie na jakiś tani sportowy tłumik, podobno ma być cicho w środku (jak nie, to każę mu go zdejmować- fajnie bo nie ponosze ryzyka,a tanszy od zwyklego) no i zagadam z tym stożkiem, może być fajna sprawa... a czy to nie przeszkadza LPG(sekwencja),ale chyba nie powinno??Quaki pisze:Propaganda zalóż normalny wydech i stożek i bedziesz miał to co chcesz
pozdrawiam
Narazie wymienię to, a stożek poczeka ze względu na ograniczony budżet.
BTW. Ma ktoś z Probem 2,5l stozek? Jakieś doświadczenia??
Andrzej
Black Metalic Probe2 24V
Black Metalic Probe2 24V
- Jeżu
- Posty: 79
- Rejestracja: 2004-01-30 00:36
- Galeria: viewtopic.php?t=5700
- Lokalizacja: Tarnów Mazda Mx6 2.5v6 4ws
Witajcie ja mam Probka 2.2 Turbo i kurcze coś mi nie buczy, założyłem mu końcowy tłumik KM z taką wielką końcówka podwiniętą do góry i nic się prawie nie zmieniło poradźcie mi coś bo chciał bym żeby mój probek fajnie chodził. Myślałem żeby założyć stożek ale powiedzcie mi coś na jego temat bo nic o nich nie wiem. Czy trzeba kupić jakiś drogi żeby buczało i w ogóle napiszcie mi coś o nim. Z góry dzięki za odpowiedzi.
A mogłbys to jakos naszkicowac ?Sqad pisze:zaułuż sobie kompletnie pustą puche z dziurkowaną rurą idoącą przez środek wymiary 40 szerokości 21 wysokości i jakiś 70 głębokości (centymetrów oczywiście). Mówie tu o tłumiku końcowym. Sam sobie taki zrobiłem tylko blacha była za cienka i nie wytrzymała temperatury najlepie zrób sobie z kwasuwy
Jest kompletnie pusta pucha a przez środek idzie rura cała podziurkowana o dużej średnicy dlatego na niskich buczy głęboko a nie denerwuje natomiast na wyskoch typowy basik. Można zmniejszyć średnice tej rury to bodajże będzie na wyższych obrotach go bardziej słychać a niskie będą niższe. Ja całość wyspawałem sobie z blachy 1mm włącznie z końcówką ale radziłbym zrobić to z kwasówy bo zwykłej blachy nie polakierujesz w środku więc szybko się posybie obstawiam 4-5mcy trwałości. Naatomiast koszt całego tłumika wychodzi w granicach 40 zł jak byś to robił ze mną bo mam zaplecze do tego.Konrad pisze:A mogłbys to jakos naszkicowac ?
Juz wiem mniej wiecej jak - moj chodzi ok - tylko chcialem zrobic sobie 2 po obu stronach i musialbym je pomniejszyc, ale dzisiaj wlazlem do kanalu i z lewej strony (patrząc z tyłu) nie ma jak wlozyc tlumika (: .
Nie chce robic samej koncowki - bo nawet jak podlaczona do tlumika to wyglada do kitu - przeszkadza wneka od kola zapasowego i dodatkowo blisko idzie waz od zbiornika paliwa.
A moze ma ktos namiary na tłumik poprzeczny ???
Nie chce robic samej koncowki - bo nawet jak podlaczona do tlumika to wyglada do kitu - przeszkadza wneka od kola zapasowego i dodatkowo blisko idzie waz od zbiornika paliwa.
A moze ma ktos namiary na tłumik poprzeczny ???