Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str
i jak licze wolne piny to mi sie kolory zgadzają oprócz plusa
ale próbowałem nawet nie liczyć wolnych pinów i podłączyłem nie licząc ich ale wtedy samochód nawet nie
chciał zapalić więc powróciłem do liczenia wolnych i podłączyłem tak jak było i pasuje kolorami i znowu to samo nacisne pedał do spodu kilk odpale przy 3250 klik przy 4250 kilk ale zaglądając pod maske vrisy są martwe:(:(
co jest bo moja instalacja przy kompie nie wygląda już za dobrze:(
ale próbowałem nawet nie liczyć wolnych pinów i podłączyłem nie licząc ich ale wtedy samochód nawet nie
chciał zapalić więc powróciłem do liczenia wolnych i podłączyłem tak jak było i pasuje kolorami i znowu to samo nacisne pedał do spodu kilk odpale przy 3250 klik przy 4250 kilk ale zaglądając pod maske vrisy są martwe:(:(
co jest bo moja instalacja przy kompie nie wygląda już za dobrze:(
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
czyli sterownik ci chodzi jak robi klik klik to znaczy ze zalaczaja sie przekazniki teraz jeszcze zostaje sprawa dlaczego sie nie zalaczaja vrisy
i tak
-masz pourywane kable (wez multimetr przelacz na przejscie tak zwany buzer i sprawdz przejscie miedzy kablami z ECU do vris) jakby nie bylo przejscia to moze masz pozamieniane kable lub trzeba poprostu pociagnac nowe i bedzie dobrze)
-masz uszkodzone zaworki elektroamgnetyczne sterujace vrisami to trzeba bedzie zaworki zmianic na jakies inne (im tansze tym lepsze najlepiej pnuematyczne normalnie zamkniete)
Pozdrawiam
i tak
-masz pourywane kable (wez multimetr przelacz na przejscie tak zwany buzer i sprawdz przejscie miedzy kablami z ECU do vris) jakby nie bylo przejscia to moze masz pozamieniane kable lub trzeba poprostu pociagnac nowe i bedzie dobrze)
-masz uszkodzone zaworki elektroamgnetyczne sterujace vrisami to trzeba bedzie zaworki zmianic na jakies inne (im tansze tym lepsze najlepiej pnuematyczne normalnie zamkniete)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- Kędziorek
- Posty: 3381
- Rejestracja: 2004-11-24 22:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8098
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Napisze teraz jak zrobic jakby diagnostyke dzialania ukladu.
Vris 1,2 mozna kolor kabelka sprawdzic na silniku
+ to ten ktory dziala na zaplonie
- wiadomo (masa z obudowy kompa)
TPS- wlaczamy zaplon (II stopien stacyjki, nie odpalamy silnika) powinna sie zapalic zielona dioda na ukladzie. Teraz pedal gazu stopniowo wciskamy w podloge jak juz bedzie prawie maksymalnie wcisniety przekaznik w ukladzie wyda charakterystyczny KLIK. Jesli Klik jest slyszalny to mamy dobrze podpiety TPS, jesli nic nie slychac to znaczy ze jest zle wpiety.
TACHO- odpalamy silnik i powolutku stopniowo jedziemy na biegu jalowym obrotami do gory. W punktach otwarc vrisow też powinno byc slychac KLIK przekaznikow (w wersji standart na 3250, 4250, 6250) polecam sprawdzanie tylko tej wartosci prz 3250 bo szkoda palowac silnik na wyzszych obrotach. Jesli nie slyszymy klikania w tym zakresie obrotow tzn ze mamy zly sygnal z TACHO. Jesli slychac klikania w innym zakresie tzn ze tez też mamy zly sygnal z TACHO.
Aha jesli uklad juz jest podlaczony dobrze i TPS KLIKA (75% wcisniecia pedalu) i TACHO klika przy 3250, 4250 nie beda sie jeszcze zapalac diody. Diody zapalaja sie dopiero kiedy uklad uwzgledni zalaczony TPS.
Czyli zeby uklad zadzialal na postoju trzeba wcisnac pedal gazu na maxa i patrzec jak wskazowka mija kolejne obroty punkty otwarc. Najlepiej dlatego testowac uklad na 2 biegu i powiedzmy od 2000rpm przy (max wcisnietym gazie) przegonic auto do 6500rpm. Mam nadzieje ze w miare zrozumiale to napisalem
Jesli TPS cyka i przy 3250 i 4250 tzn ze jest ok.
Kolory kabli zupelnie sie niezgadzaja bo instrukcja jest do Mazdy a pozatym co nowe ECU to inne kolory wiec dlatego jest instrukcja wedlug pinow i kostek.
Vris 1,2 mozna kolor kabelka sprawdzic na silniku
+ to ten ktory dziala na zaplonie
- wiadomo (masa z obudowy kompa)
TPS- wlaczamy zaplon (II stopien stacyjki, nie odpalamy silnika) powinna sie zapalic zielona dioda na ukladzie. Teraz pedal gazu stopniowo wciskamy w podloge jak juz bedzie prawie maksymalnie wcisniety przekaznik w ukladzie wyda charakterystyczny KLIK. Jesli Klik jest slyszalny to mamy dobrze podpiety TPS, jesli nic nie slychac to znaczy ze jest zle wpiety.
TACHO- odpalamy silnik i powolutku stopniowo jedziemy na biegu jalowym obrotami do gory. W punktach otwarc vrisow też powinno byc slychac KLIK przekaznikow (w wersji standart na 3250, 4250, 6250) polecam sprawdzanie tylko tej wartosci prz 3250 bo szkoda palowac silnik na wyzszych obrotach. Jesli nie slyszymy klikania w tym zakresie obrotow tzn ze mamy zly sygnal z TACHO. Jesli slychac klikania w innym zakresie tzn ze tez też mamy zly sygnal z TACHO.
Aha jesli uklad juz jest podlaczony dobrze i TPS KLIKA (75% wcisniecia pedalu) i TACHO klika przy 3250, 4250 nie beda sie jeszcze zapalac diody. Diody zapalaja sie dopiero kiedy uklad uwzgledni zalaczony TPS.
Czyli zeby uklad zadzialal na postoju trzeba wcisnac pedal gazu na maxa i patrzec jak wskazowka mija kolejne obroty punkty otwarc. Najlepiej dlatego testowac uklad na 2 biegu i powiedzmy od 2000rpm przy (max wcisnietym gazie) przegonic auto do 6500rpm. Mam nadzieje ze w miare zrozumiale to napisalem
Jesli TPS cyka i przy 3250 i 4250 tzn ze jest ok.
Kolory kabli zupelnie sie niezgadzaja bo instrukcja jest do Mazdy a pozatym co nowe ECU to inne kolory wiec dlatego jest instrukcja wedlug pinow i kostek.
Ostatnio zmieniony 2006-09-20 10:40 przez mbmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
- pawelc
- Posty: 115
- Rejestracja: 2006-04-26 15:30
- Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
- Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
- Kontakt:
@mbmaster należało zrobić układ z przełącznikiem załączony tps i bez tps ułatwiło by to diagnoze na postoju i sprawdzenie czy vrisy załączają się tak jak powinny ,jeżeli ktoś się troszeczkę zna na elektronice to rozebrać pudełko i połączyć tak żeby tps był cały czas załączony wtedy możemy sobie sprawdzać działanie na postoju mbaster najlepiej zrób fotkę płytki drukowanej od strony druku i zaznacz co należy połączyć
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
u mnie też już jest tak jak piszesz wszystko klika właśnie tak jak piszesz ale vrisy sie nie otwierają a kolory kabli sie zgadzają tylko ten nieszczęsny plus o jeden pin dalejmbmaster pisze:JEszzce raz powtarzamLukask to juz jest dobrze czy nie?? Napisze teraz jak zrobic jakby diagnostyke dzialania ukladu.
Vris 1,2 mozna kolor kabelka sprawdzic na silniku
+ to ten ktory dziala na zaplonie
- wiadomo (masa z obudowy kompa)
TPS- wlaczamy zaplon (II stopien stacyjki, nie odpalamy silnika) powinna sie zapalic zielona dioda na ukladzie. Teraz pedal gazu stopniowo wciskamy w podloge jak juz bedzie prawie maksymalnie wcisniety przekaznik w ukladzie wyda charakterystyczny KLIK. Jesli Klik jest slyszalny to mamy dobrze podpiety TPS, jesli nic nie slychac to znaczy ze jest zle wpiety.
TACHO- odpalamy silnik i powolutku stopniowo jedziemy na biegu jalowym obrotami do gory. W punktach otwarc vrisow też powinno byc slychac KLIK przekaznikow (w wersji standart na 3250, 4250, 6250) polecam sprawdzanie tylko tej wartosci prz 3250 bo szkoda palowac silnik na wyzszych obrotach. Jesli nie slyszymy klikania w tym zakresie obrotow tzn ze mamy zly sygnal z TACHO. Jesli slychac klikania w innym zakresie tzn ze tez też mamy zly sygnal z TACHO.
Aha jesli uklad juz jest podlaczony dobrze i TPS KLIKA (75% wcisniecia pedalu) i TACHO klika przy 3250, 4250 nie beda sie jeszcze zapalac diody. Diody zapalaja sie dopiero kiedy uklad uwzgledni zalaczony TPS.
Czyli zeby uklad zadzialal na postoju trzeba wcisnac pedal gazu na maxa i patrzec jak wskazowka mija kolejne obroty punkty otwarc. Najlepiej dlatego testowac uklad na 2 biegu i powiedzmy od 2000rpm przy (max wcisnietym gazie) przegonic auto do 6500rpm. Mam nadzieje ze w miare zrozumiale to napisalem
Jesli TPS cyka i przy 3250 i 4250 tzn ze jest ok.
Kolory kabli zupelnie sie niezgadzaja bo instrukcja jest do Mazdy a pozatym co nowe ECU to inne kolory wiec dlatego jest instrukcja wedlug pinow i kostek.
Sorki lukask za duzo mi sie z zeszlego posta przekopiowalolukask pisze:U mnie jest juz super OK
luki55 a jak sprawdzasz otwieranie sie Vrisow na silniku? Sam napewno niedasz rady bo z silnika ciegnem nie otworzysz przepustnicy na 75%. Zapalaja sie chociaz czerwone diody jak dajesz gazu na postoju? Musisz wbic pedal na maxa i przegazowac przez obroty. Najlepiej jadac na 2 z wbitym pedalem w podloge.
Co nie działa - podejrzewam że Tacho na wyjściu mam napięcie ok. 1,8V-4,8V,pozatym wszystko działa jak opisywałeś - zielona dioda zapala się po włączeniu zapłonu(II stopień stacyjki),przy otwartej przepustnicy ok.75% jest kilk przekaznika TPS-u i po za tym nic . Acha jeszcze jedno niechcący dotknąłem płytkę wilgotnym palcem od strony lutów i Vrisy się otwierały,diody się zapalały, ale tylko wtedy gdy trzymałem palcem- nie zależnie od obrotów.Czyli myślę że wszystko jest ok. poza brakiem informacji o obrotach silnika.Oczywiście będę próbował dalej bo nie daruję tylko że teraz dużo czasu spędzam w szpitalu z córeczką.
Wolne Piny zgadza się liczymy.
Wolne Piny zgadza się liczymy.
ford Probe II 2.5 V6 '96
- Koszyk
- Posty: 382
- Rejestracja: 2005-12-12 23:00
- Samochód: Ford Probe, Dodge Ram, Fiat Uno, Renualt Kangoo
- Galeria: viewtopic.php?t=9264
- Lokalizacja: Gryfino
A ja wciąż czekam.... i czekam.... i czekam....
A doczekam się? Oby w tym roku bo mnie chłopaki będą objeżdżać jak młodego....
A doczekam się? Oby w tym roku bo mnie chłopaki będą objeżdżać jak młodego....
2,5 V6 `95
Obecne zmiany: Ciemne szyby, car audio, progi wewnętrzne, wydech 2,5 cala z nierdzewki+ największy komin na rynku wsadzony na ukos by KMS, dolot, silnik klze 200KM od mazdy, stroboskopy, zegary AFR i VACU, piękne fele...cdn
Obecne zmiany: Ciemne szyby, car audio, progi wewnętrzne, wydech 2,5 cala z nierdzewki+ największy komin na rynku wsadzony na ukos by KMS, dolot, silnik klze 200KM od mazdy, stroboskopy, zegary AFR i VACU, piękne fele...cdn
- Piotrek (cien)
- Posty: 175
- Rejestracja: 2006-02-26 13:59
- Galeria: viewtopic.php?t=8035
- Lokalizacja: Tarnów
- Marcos
- Posty: 819
- Rejestracja: 2004-03-01 17:31
- Galeria: viewtopic.php?t=5568
- Lokalizacja: Tychy
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- krycha
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-07-01 21:56
- Galeria: viewtopic.php?t=6442
- Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
- Kontakt:
Witam
Dzisiaj dostałem Vris Boxa i zabrałem się za montaż, i mam taki problem w instrukcji pisze żeby "+" podłączyć do 3 kostki - 11 pin dolny rząd i jest taki problem że ja tej trzeciej kostki w ogóle nie mam, mam tylko dwie wtyczki podłączone do kompa. A może patrze na złego kompa. A tego kompa to znalazłem pod kierownicą.
Dzisiaj dostałem Vris Boxa i zabrałem się za montaż, i mam taki problem w instrukcji pisze żeby "+" podłączyć do 3 kostki - 11 pin dolny rząd i jest taki problem że ja tej trzeciej kostki w ogóle nie mam, mam tylko dwie wtyczki podłączone do kompa. A może patrze na złego kompa. A tego kompa to znalazłem pod kierownicą.
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.