Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.

zwężka a wzrost mocy

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Bogdan9999 pisze:ja mam ten lepszy co puszcza niby całe doładowanie a nie narasta powoli ale on i tak nie działa.
Ale to dobrze, bo jak byś miał od razu 12 psi, to przeguby by dostawały niesamowicie w dupę :shock:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

w opisie Asdero jest link do niemieckiego opisu tam wspominają o 185KW=251KM....zna ktoś na tyle niemiecki zeby to rozszyfrować??? http://7ig.net/probetech/tuning/ladedru ... ruck2.html
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

enduro pisze:w opisie Asdero jest link do niemieckiego opisu tam wspominają o 185KW=251KM....zna ktoś na tyle niemiecki zeby to rozszyfrować??? http://7ig.net/probetech/tuning/ladedru ... ruck2.html
Ale tam pisze, że to przy 16PSI jest osiągalne. Ale i tak mógłby ktoś to przetłumaczyć, bo tam może być wiele mądrych informacji...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 18:41 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

No zrobiłem...

Wywaliłem seryjną zwężkę i wstawiłem MBC.
Najpierw ustawiłem ciśnienie na "czuja" i turbo napompowało 7PSI. Potem znów wkręciłem i walnęło poza skalę, ale na 3 biegu mi odcięło. No to stop i troszkę odkręciłem i tak jeszcze kilka razy było. Końcowy efekt jest taki że turbo pompuje równe 12 PSI (wskazówka zatrzymuje się na czerwonej skali) a boost szybko narasta. Nie ma żadnego szarpnięcia! Za to ciśnienie jak by trochę szybciej narastało jak przedtem, gdy była zwężka. I cieszy mnie to że jak się przygazuje na postoju, to zawór upustowy wesoło sobie syknie (bałem się że ten efekt zniknie).
Odczucia są dość pozytywne. Najgorsze jest kręcenie tego MBC podczas ustawiania, ponieważ turbo i kolektor jest gorący jak cholera, a tam trzeba rękę pchać - kilka razy się mocno sparzyłem, ale czego się nie robi dla Probka :D
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Najgorsze jest kręcenie tego MBC podczas ustawiania, ponieważ turbo i kolektor jest gorący jak cholera, a tam trzeba rękę pchać - kilka razy się mocno sparzyłem, ale czego się nie robi dla Probka
wystarczy dać troszkę dłuższy wężyk i nie będzie kłopotu z wciskaniem rąk między chłodnice a turbine
Obrazek
Awatar użytkownika
kosa_ol
Posty: 52
Rejestracja: 2006-08-08 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kosa_ol »

Witam.
Panowie mam kłopot. Wsadziłem zwężkę 0,8 i pojawił sie problem. Przy pierwszym doładowaniu pompuje do końca czerwonej skali przy drugim już tylko lekko za 6 psi a trzecie i czwarte nawet do 6 psi nie dochodzi. Po zresetowaniu kompa problem znika ale tylko przy pierwszym doladowaniu. I mam pytanie czy da rade coś z tym zrobić nie ingerując a kompa czyt. czip nie zakladać czy tak już musi być. Ale słyszalem że czip potrzebny jest od zwężki 0.6. I zastanawia mnie fakt że nie odcina mi gwałtownie że walę w szybę tylko stopniowo zmniejsza się doladowanie. Teraz włożyłem seryjną i przynajmniej na jednym poziomie doladowanie się trzyma. W sumie na dłuższy agresywny start lepiej idzie na seryjnej bo na 0.8 na 3-4 biegu to porażka. I jeszcze jedno pytanko czy jak włoże zwężkę 1.0mm to nie będzie mi się tak robilo?? Przetestował ktoś?? Proszę o rady
Pozdro
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

ja od wczoraj walcze ze zwezkami :roll: wczoraj moja pierwsza jaka wykombinowalem to byla na 0,8mm i pompowalo pieknie na 12psi :twisted: ale po 3 przejzadach zaczelo mi wyskakiwac juz tylko 6psi :evil: wiec do domu powrot i lekko zwiekszylem otwor:] i ku mojemu zdziwieniu pompuje tylko 8:( dzisiaj pokombinowalem znowu i caly czas mi pompuje tylko 8 !! :evil: nawet na zwezszcze na 0,8 :evil: moze lepiej dac sobie spokoj bo i tak turbina cos mi podejrzanie chrupie :( :( :( :( :cry: :cry: :cry: :cry:
Obrazek
Awatar użytkownika
kosa_ol
Posty: 52
Rejestracja: 2006-08-08 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kosa_ol »

Ja jeszcze spróbuję włożyć 1.0 mm i zobaczę co się będzie działo. Mam nadzieję że będzie 10 psi. Jeśli tak to zostawię żeby turbiny za mocno nie męczyć
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

cos sadze ze ten 1,0 mm nic nie da:P
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ja mam jedno pytanko:

zauważyłem że jak zrobię jazdę na maxa od 1 biegu to mam wyższe doładowanie niż przy wciskaniu gazu podczas jazdy.

Startuje z jedynki, wrzucam dwójkę i mam prawie czerwone pole. A jak wcisne gaz na dwójce podczas jazdy to idzie mi do ok 10 psi :?

Co jest?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

a ja w dalszym ciągu borykam się z odcięciem paliwa przy ok.4tyś.
Dzisiaj odłączyłem map sensora i dalej odcina.

Podkreślam że nie mam zwężki

Dzisiaj zauważyłem że podczas odcięcia występuje jeden sygnał dzwiękowy dobiegający z chyba z CPU taki jak przy nie wyłączeniu świateł...
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

A ja doszedłem do przyczyny moich pseudo-problemów.
Po prostu niedokładny wskaźnik naszego boosta daje fałszywe wskazania.

Za tydzień zamontuje zestaw dodatkowych wskaźników i się na 100% przekonam.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

pelot mialem podobnie przy zasyfionych swiecach a kolejny raz taki problem pojawil sie jak niechcacy przesunelem zebatke w przeplywomierzu.nie sadze aby sama sie przestawila ale spojrz i tam
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
kosa_ol
Posty: 52
Rejestracja: 2006-08-08 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kosa_ol »

Pytlar, włożyłem zwężkę 1.0 i powiem szczerze że jestem bardziej zadowolony niż z 0,8 przynajmniej nie odcina i ciśnienie nie spada. Teraz przynajmniej równo pompuje fakt że tylko między 8-10 psi ale na każdym biegu. Na 0,8 ładowało mi na 12 ale na I biegu i nawet jak z kim,ś stawalem w pojedynek ze świateł to miałem problem z trakcją i utrzymaniem kierownicy. Później za to wyścig i tak był wyrównany bo ladowalo mi do 6psi (nawet może nie) i rakieta to już nie była. Denerwuje mnie takie jedno Audi A3 1.8 T w mieście z którym mama problemy. Ale myślę że na tej zwężce powinno być już nienajgorzej :D No chyba że znajdę sposób na wyeliminowanie tego spadku ciśnienia przy zwężce 0.8 .Bo jak nie to chyba trzeba się będzie do Cynkiego po czip udać. Jeździłem z nim i jestem w szoku. 12 Psi za każdym razem i kłopoty z utrzymaniem samochodu. Kurde też tak chcę :(
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

no to pozostaje wykombinowac na 0,9 :twisted: :twisted: albo jak robisz zwezke 0,8 to powierc troche wiecej tym wiertlem zeby troszke rozwiercic ten otwor :wink: moze pomoze;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Panowie, nie męczcie się ze zwężkami!

Zainwestujcie w MBC, koszt 60zł, a w każdej chwili możecie zmienić sobie ciśnienie doładowania! Otwierasz maskę, przekręcasz o 20stopni, zamykasz maskę i jedziesz dalej!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Anyszes
Posty: 630
Rejestracja: 2005-04-11 19:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Police

Post autor: Anyszes »

a są MBC tylko ze elektryczne ? a jak nie to próbował ktoś to połączyć z silnikiem krokowym i jakimś mikrokontrolerem ? Bo po co otwierać maskę jak można było by to robić z kabiny ... ; )
UNITE AND WIN
Obrazek
Awatar użytkownika
MARCO
Posty: 76
Rejestracja: 2005-03-15 13:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Wolin

Post autor: MARCO »

Są EBC...(elektroniczny kontroler turbo)...montujesz w kabinie i nad wszystkim panujesz nie wychodząc z auta.
Inna sprawa to cena :?
PROBE GT TURBO prawie MUSTANG COBRA

Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,maszyna moją miłością,turbo koniecznością !!!
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Na allegro był ostatnio jakiś mbc co można go było regulować w kabinie.
Cena to 230zł. A wyglądał bardzo podobnie do tego od Propera.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Anyszes
Posty: 630
Rejestracja: 2005-04-11 19:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Police

Post autor: Anyszes »

mbc + silnik krokowy(20pln) +mikrokontroler(4pln) + płytka kondziorki rezystorki(5pln) + jakis ładny lcd (20-40pln) lub na wyswietlaczu diodowym (10pln) =mbc + 60pln (max) i masz ładnie zrobione ... chyba ze zrezygnujemy z wyswietlacza i załozymy np. 4 stany 0,6 0,7 0,8 0,9 to tylko 4 przyciski i o 20-40pln mniej : )
UNITE AND WIN
Obrazek
Awatar użytkownika
kosa_ol
Posty: 52
Rejestracja: 2006-08-08 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kosa_ol »

Chyba naprawdę lepiej zainwestować w MBC. Proper ma chyba po 70 zł jak dobrze pamiętam.Cena nie porażająca a kłopotu trochę mniej. A może zrobimy listę chętnych na MBC od niego to jeszcze spuści (chociaż i tak już nie ma z czego :D )Zawsze to hurt. hehe
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

A ja mam pytanie do szanownych Panów znawców:

Czym się różni to MBC od Properowskiego?:
http://moto.allegro.pl/item138011103_no ... n_mbc.html


Czy można je zamontować w kabinie i czy nie będzie w związku z tym opóźnienia przepływie powietrza do czunika (w końcu do kabiny i z powrotem długa droga). I po co ten trójnik do tego zestawu?

Pytam, bo w UK takie chodzą po 20Funciaków, a może jest to coś więcej warte niż te propera?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

MBC można samemu wykonać stosując śrubkę od gaźnika z motocykla do regulacji paliwa wolnych obrotów. :)

zasada jest taka, że jest jakaś śruba o gwincie drobnozwojowym zakończona ładnie zatoczoną iglicą i jakaś dysza. wkręcając lub wykręcając śrubkę regulujemy prześwit w dyszy i tym samym mamy te płynną regulację :)
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

Mr. Cynk pisze:MBC można samemu wykonać stosując śrubkę od gaźnika z motocykla do regulacji paliwa wolnych obrotów. :)

zasada jest taka, że jest jakaś śruba o gwincie drobnozwojowym zakończona ładnie zatoczoną iglicą i jakaś dysza. wkręcając lub wykręcając śrubkę regulujemy prześwit w dyszy i tym samym mamy te płynną regulację :)
no to mnie natchneles wlasnie!! :twisted: w garazu mam chyba ze 3 rozne gazniki i jutro bede kombinowal :twisted: :twisted: :twisted:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”