OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
- Qki G
- Klubowicz
- Posty: 2916
- Rejestracja: 2004-08-20 09:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5511
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
No pewnie, że mechaniczne uszkodzenie jednego z pasków ogrzewania tylnej szyby jest naprawialne. Wystarczy tylko zlokalizować miejsce w którym została przerwana ścieżka na szybie i zastosować jeden z dostępnych na rynku klejów przewodzących prąd.
Np. jeden z tego typu http://www.allegro.pl/search.php?string ... y&order=pd
Np. jeden z tego typu http://www.allegro.pl/search.php?string ... y&order=pd
Ford Probe 2.0 '94r.
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 2006-08-22 16:44
- Galeria: viewtopic.php?t=9300
to daje się naprawić. Są w sklepach specjalne "pasty" srebrne którymi łączysz przerwane paski.Qki G pisze:A ja mam taką sytuacje, że dzialaja mi tylko 4 paseczki, i to nie kolo siebie, tylko jakies tam dowolne, co może być przyczyną i czy to jest naprawialne, czy pozostaje tylko wymiama szybmy, ze sprawnym ogrzewaniem??
Przy pomocy miernika (albo żaróweczki) sprawdzasz w którym miejscu nitka ogrzewająca jest przerwana, i w to miejsce nanosisz ten preparat który przewodzi prąd. W poprzednim samochodzie na ok 10. przerwanych udało mi się przywrócić do życia... jedną
Podobno fachowcy biorą ok 50 pln za naprawe paska
- Qki G
- Klubowicz
- Posty: 2916
- Rejestracja: 2004-08-20 09:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5511
- Lokalizacja: Warszawa
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Z racji tego, że idzie zima i aby uniknąć nowych tematów związanych z awariami ogrzewania tylnej szyby
oraz dyskusji na temat włącznika i czasowego wyłączania ogrzewania
tylnej szyby w jedynce w tym wątku:
Wypas w Dwójce
Pozwoliłem sobie dzisiaj rozebrać tenże włącznik na części pierwsze.
Czy nie uważacie, że jest tam dość sporo elektroniki, aby nie było
wyłączania czasowego?
oraz dyskusji na temat włącznika i czasowego wyłączania ogrzewania
tylnej szyby w jedynce w tym wątku:
Wypas w Dwójce
Pozwoliłem sobie dzisiaj rozebrać tenże włącznik na części pierwsze.
Czy nie uważacie, że jest tam dość sporo elektroniki, aby nie było
wyłączania czasowego?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
u mnie jak wlacze podgrzewanie tylnej szyby to grzeje caly czas dopóki sam nie wylacze:] a jak juz wylacze to zaraz i tak zaparuje szyba wiec jezdze wiekszosc czasu z wlaczonym podgrewaniem:]
wogule przez rok podgrzewanie czasem mi dzialalo a czasem nie... z przewaga na niedzialanie w koncu sie zmusilem w sobie i poszukalem przyczyny!! okazalo sie ze w takiej kostce w tylnej klapie sie kroche ukruszyl kabel i czasem stykal a czasem nie po zamknieciu klapy.. a jak go dotknąłem reka to sie urwal calkiem
wogule przez rok podgrzewanie czasem mi dzialalo a czasem nie... z przewaga na niedzialanie w koncu sie zmusilem w sobie i poszukalem przyczyny!! okazalo sie ze w takiej kostce w tylnej klapie sie kroche ukruszyl kabel i czasem stykal a czasem nie po zamknieciu klapy.. a jak go dotknąłem reka to sie urwal calkiem
Ostatnio zmieniony 2007-11-15 14:54 przez pytlar, łącznie zmieniany 1 raz.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Coś mi tnie łącze i nie widzę Oley Twoich fotek, ale opis w serwisówce chyba kończy dyskusję:
Heated Rear Window Defroster
The heated rear window defroster consists of a control switch with integral timer, and a series of grid wires baked on the inside surface of the rear window.
When the control switch is pressed, current is directed to the grid wires on the rear window. The heated grid wires keep the rear window clear of fog or ice.
The timer automatically turns off the heating grid after approximately 10-15 minutes of operation. If more than 10-15 minutes is needed, the grid can be reactivated for another 10-15 minutes by again pressing the control switch.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Edyta
- Klubowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 2007-11-01 16:15
- Samochód: Było cudne Probe, teraz jest następca:-)
- Galeria: viewtopic.php?t=12656
- Lokalizacja: Raszyn
Dzisiaj odkryłam, że w moim cudeńku też nie działa ogrzewanie tylniej szyby. No więc sprawdziłam napięcie przy tych wtyczkach na szybie i lipa....nie ma.... paski chyba nie są poprzerywane a bezpieczniki są ok. W związku z tym pytanie. Czy włącznik <ten> powinien wskoczyć do środka i tam już zostać, czy odskoczyć z powrotem do przodu? dziwnie to brzmi, ale mam nadzieję że rozumiecie. Bo u mnie wogóle się nie wciska...może tu jest problem?
Pzdr
Pzdr
Probe 2.0 16V - Tęskno.
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
Powinien odskoczyć
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Hehe.Robert pisze:Heated Rear Window Defroster
The heated rear window defroster consists of a control switch with integral timer, and a series of grid wires baked on the inside surface of the rear window.
When the control switch is pressed, current is directed to the grid wires on the rear window. The heated grid wires keep the rear window clear of fog or ice.
The timer automatically turns off the heating grid after approximately 10-15 minutes of operation. If more than 10-15 minutes is needed, the grid can be reactivated for another 10-15 minutes by again pressing the control switch.
Ponieważ ja z tych bardziej ułomniejszych i j. angielskiego nie znam,
postanowiłem przetłumaczyć tekst za pomocą tłumacza netowego:
http://www.tranexp.com:2000/Translate/result.shtml
Jak przeczytałem tekst przetłumaczony, to ryłem ze śmiechu.
Oto ten tekst:
"Ożywiony Tylna szyba Odmrażacz.
Ten ożywiony tylna szyba odmrażacz składa się od pewien władza trzasnąć batem rezygnować integralny chronometrażysta , i pewien seria od kraty druty upieczony od wnętrze zewnętrzna strona od ten tylna szyba. Podczas ten władza trzasnąć batem jest wciśnięty , rozpowszechniony jest prowadził do kraty druty od tylna szyba. Ten ożywiony kraty druty utrzymywać ten tylna szyba rozliczać od mgła albo lód. Ten chronometrażysta mechanicznie uruchomić nie nadawany ogrzewanie kraty za w przybliżeniu 10-15 minuty od praca. Jeśli więcej niż 10-15 minuty jest potrzebny , ten kraty mogą być reaktywowany pod kątem inny 10-15 minuty przy znowu natarczywy ten władza trzasnąć batem".
Postanowiłem więc sprawdzić to osobiście.
I dokładnie tak jest. Ogrzewanie wyłącza się samo po około piętnastu minutach. Sprawdzałem kilka razy.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
- Edyta
- Klubowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 2007-11-01 16:15
- Samochód: Było cudne Probe, teraz jest następca:-)
- Galeria: viewtopic.php?t=12656
- Lokalizacja: Raszyn
Tak , wiem że to dziwne, ale dzisiaj przy wymianie siłowników klapy, ogrzewanie szyby zaczeło działać , wcześniej nawet nie zauważyłam, że przycisk jest podświetlony, bo po prostu się nie świecił. Więc dzisiaejsza naprawa to 2 w 1, a nawet 3, bo działa też spryskiwacz tylniej szyby, po małym przepchaniu.
Klapa naprawiona
Ogrzewanie tylniej szyby działa
spryskiwacz
to teraz prawe lusterko....
a w przyszłości tłumik.....
Pzdr i dzieki za rady.
Klapa naprawiona
Ogrzewanie tylniej szyby działa
spryskiwacz
to teraz prawe lusterko....
a w przyszłości tłumik.....
Pzdr i dzieki za rady.
Probe 2.0 16V - Tęskno.
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
No to odgrzeję.... Problem wygląda następująco: brak ogrzewania tylnej szyby i lusterek, kontrolka od ogrzewania cały czas się lekko żarzy, po wciśnięciu pstryczka świeci normalnie (włącznik sprawny, sprawdzone), klikania przekaźnika nie słychać (jest sprawny, sprawdzone). W czym może być problem?
Probe '93 2.5 V6
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Ja mam na wtyczkach do siatki grzewczej 4V masa jest dobra problem z plusem ... gdzie szukać przyczyny ?
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Sprawdź na przekaźniku:
- czarno/biały przewód doprowadza napięcie z akumulatora - powinno tam być 12V
- jeśli nie ma, to tu tkwi przyczyna
- jeśli jest, to szukasz dalej: jeden czarno/niebieski przewód to wejście z włącznika, na drugim (niestety ten sam kolor) masz wyjście na szybę - sprawdź, czy jest tam +12V (sprawdź po prostu na obu)
- nie ma - winny przekaźnik
- jest - do wymiany przewód miedzy przekaźnikiem a szybą
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Nie przeginaj - wątek ma zaledwie 2 strony
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
odkopuję temat, nie działa mi podgrzewanie, nie mam napięcia na stykach przy szybie, po wciśnięciu przycisku nic się nie dzieje, nawet kontrolka nie chce się zaświecić. Sprawdzałem bezpieczniki i wszystkie są ok, jedynie 80 nie mogę wyjąć ale widać że jest cały, jak powinien działać ten przycisk? chodzi mi o to czy powinno coś cyknąć po jego naciśnięciu, załączyć się przekaźnik i czy ten przycisk posiada elektronikę w środku?
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Skoro OLEY odpowiedział (nawet wkleił fotki) kilka(naście) postów wyżej, a Ty nadal pytasz, to rzuca inne światło na końcówkę Twojego nicka.wacekneo pisze:... i czy ten przycisk posiada elektronikę w środku?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Jak widzisz po fotkach Oleya jakaś tam elektronika jest.wacekneo pisze: chodzi mi o to czy powinno coś cyknąć po jego naciśnięciu, załączyć się przekaźnik i czy ten przycisk posiada elektronikę w środku?
Jedyne pochodzi z włącznika przy jego wciśnięciu.
Jak działa to podświetla pasek w przełączniku.
No Probe no problem. Ufff...
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Troszkę źle zapytałem, za dużo spraw na głowie i człowiek nie myśli co robi temat przeczytałem cały, zdjęcia widziałem tylko nie wiedziałem z której generacji jest ten włącznik, właśnie przeczytałem jeszcze raz i doczytałem sorry
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Ten dziwny scalak nie jest przypadkiem NE555? ciekawe jak jest wykonane tam opóźnienie a ja swojego aż tak nie rozbierałem xD
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Witam.
Chciałem odświeżyc temat bo nie załącza mi się przekaźnik od ogrzewania tylnej szyby, gdzie on jest umiejscowiony w II generacji? Gdzieś nad bezpiecznikami w kabinie czy w "Fuse box"-ie?
Dzięki za info i pozdrawiam.
Chciałem odświeżyc temat bo nie załącza mi się przekaźnik od ogrzewania tylnej szyby, gdzie on jest umiejscowiony w II generacji? Gdzieś nad bezpiecznikami w kabinie czy w "Fuse box"-ie?
Dzięki za info i pozdrawiam.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Za wyłącznikiem wstrząsowym pompy paliwa (w bagażniku) - znajdź C418 na pierwszym rzucie całości w wątku o wtyczkach.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Robił mi z tym ogrzewaniem autoelektryk jakieś pół roku temu i działało ale mi się wydaje że cykało gdzieś nad bezpiecznikami w kabinie. Ale może się mylę.
A nie wiesz Robert może jak jest zrealizowane podtrzymanie napięcia na ten przekaźnik? Bo po wciśnięciu przycisku przekaźnik zasterowuje i trzyma. Jak się wyłączy stacyjkę to znowu trzeba zasterować przyciskiem bo po wyłączeniu stacyjki rozłącza przekaźnik. Tak mi to działało ale się spinkoliło. To jest jakiś specjalny przekaźnik że po zasterowaniu cewki sam trzyma czy może jakiś inny moduł tym steruje jeszcze oprócz przekaźnika?
Z tego co analizuje schemat to widzę, że za całe sterowanie i podtrzymanie przekaźnika odpowiada przełącznik od załączania ogrzewania szyby. Z przełącznika lecieć ma plus na wtyczkę c200 a potem na c418 na cewkę na przekaźniku?
Czyli wynika z tego, że w sumie jak mam spierniczony ten przekaźnik to mogę zastosować jakiś normalny 12V z innego samochodu. O ile oczywiście po przyciśnięciu przycisku dostanę plusa na przekaźnik (styk 663)?
Dobrze myślę?
P.S. Tak z ciekawości jeszcze zapytam, po co leci plus z przycisku sterowania ogrzewaniem na PCM? Co PCM ma do ogrzewania tylnej szyby?
A nie wiesz Robert może jak jest zrealizowane podtrzymanie napięcia na ten przekaźnik? Bo po wciśnięciu przycisku przekaźnik zasterowuje i trzyma. Jak się wyłączy stacyjkę to znowu trzeba zasterować przyciskiem bo po wyłączeniu stacyjki rozłącza przekaźnik. Tak mi to działało ale się spinkoliło. To jest jakiś specjalny przekaźnik że po zasterowaniu cewki sam trzyma czy może jakiś inny moduł tym steruje jeszcze oprócz przekaźnika?
Z tego co analizuje schemat to widzę, że za całe sterowanie i podtrzymanie przekaźnika odpowiada przełącznik od załączania ogrzewania szyby. Z przełącznika lecieć ma plus na wtyczkę c200 a potem na c418 na cewkę na przekaźniku?
Czyli wynika z tego, że w sumie jak mam spierniczony ten przekaźnik to mogę zastosować jakiś normalny 12V z innego samochodu. O ile oczywiście po przyciśnięciu przycisku dostanę plusa na przekaźnik (styk 663)?
Dobrze myślę?
P.S. Tak z ciekawości jeszcze zapytam, po co leci plus z przycisku sterowania ogrzewaniem na PCM? Co PCM ma do ogrzewania tylnej szyby?
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu