EGR uszkodzony i co dalej
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
EGR uszkodzony i co dalej
W koncu moj probek wydal z siebie ze mam uszkodzony EGR. Wczesniej jak sprawdzalem w zwiazku z obrotami to nic komp nie wskazywal teraz kody 8, 10, 16
A teraz pytanie co do EGR mam drogi ale jak to cholerstwo wykrecic (chodzi mi o ta rurke co idzie do kolektora ) jakby ktos mial jakis sposob to bylbym wdzieczny u mnie zardzewiala i zapiekla sie i nie moge jej ruszyc i do tego jakos tak chyba ta nakretka jest lekko zniszczona bo zaden klucz nie pasuje tak jak powinien (moze jaki to klucz ktos wie)
pozdrawiam
A teraz pytanie co do EGR mam drogi ale jak to cholerstwo wykrecic (chodzi mi o ta rurke co idzie do kolektora ) jakby ktos mial jakis sposob to bylbym wdzieczny u mnie zardzewiala i zapiekla sie i nie moge jej ruszyc i do tego jakos tak chyba ta nakretka jest lekko zniszczona bo zaden klucz nie pasuje tak jak powinien (moze jaki to klucz ktos wie)
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
8 i 10 to zapewne wyciagnieta wtyczka z przeplywomierza, a w skrocie przeplywomierz i czujnik temperatury powietrza umieszczony w nim. Usun to, a dopiero pozniej zajmij sie EGRem. O ile mnie pamiec nie myli, to kod 16 powinien wtedy sam zniknac. Jesli tak nie bedzie zresetuj kompa i sprawdz ustawienie wolnych obrotow i kat zaplonu przy zwartych stykach TEN i GND w gniezdzie Diagnose.
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
egr jet na pewno uszkodzony bo to widac golym okiem ten czujnik na nim jest rozwalony jak nie dam rady wykrecic to sam czujnik wymienie ale czy on siedzi tylko u gory czy jest w calosci z EGR-em? Mam drogi tylko nie moge tego dziadostwa wykrecic co do przeplywomierza to mozliwe ze cos nie tak jak juz wyjolem to go przeczyszcze i wtedy zobacze
pozdrawiam
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
A wiec ja jestem po wymianie EGR-a jakby ktos mial klopoty to sluze pomoca jak tylko bede mial czas to napisze jak go wymienic nie majac kanalu (bo i tak by sie nie przydal) jakie sa potrzebne klucze i co najlepiej odkrecic zeby tam dojsc wszystkim dziekuje za pomoc.
Czujnik zostawilem stary bo okazalo sie ze jest tylko ta oslonka przesunieta ale to chyba byl blad bo okazuje sie ze znowu mam blad 16
pomimo tego ze nie ma juz bledow 8 i 10
pozdrawiam
Czujnik zostawilem stary bo okazalo sie ze jest tylko ta oslonka przesunieta ale to chyba byl blad bo okazuje sie ze znowu mam blad 16
pomimo tego ze nie ma juz bledow 8 i 10
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
jeszcze jedno pytanie do EGR-a
W sumie co on robi bo wedlug servisowki to wplywa tylko na emisje spalin.
Po wymianie mam znowu kod 16 czyli "EGR valve position sensor" w servisowce wyczytalem ze to ten sensor ktory znajduje sie na gorze zaworu i informuje komputer o jego otwarciu lub zamknieciu.
Zniknely kody 8 i 10 czyli tak jak radziliscie ale co teraz ?
pozdrawiam
Po wymianie mam znowu kod 16 czyli "EGR valve position sensor" w servisowce wyczytalem ze to ten sensor ktory znajduje sie na gorze zaworu i informuje komputer o jego otwarciu lub zamknieciu.
Zniknely kody 8 i 10 czyli tak jak radziliscie ale co teraz ?
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Sory ja chyba zle sformulowalem pytanie ja wiem co to jest EGR i do czego sluzy w teorii tylko chcialbym sie dowiedziec jak bedzie sie zachowywalo autko z niesprawnym czujnikiem w EGR (spadek mocy ? ) i jednoczesnie jak sprawdzic czy czujnik ten jest dobry tylko blagam nie piszcie ze sprawdza sie go montujac nowy z fabryki bo taki madry to i ja jestem
pozdrawiam
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
Mozesz go zaslepic na wydechu i na dolocie do glowicy.Zadenej mocy nie stracisz gdzyz EGR ma za cel zmiejszyc toxycznosc spalin. Ja bym go proponowal odlonczyc Ale go miec podpietego elektronicznie bo ECu bedzie ci wysylal cody bledu. Jesli jestes pewny ze masz go posutewgo to ja ma na zbyciu jeden chyba musze zobaczyc z 93 rok.
Jesli komputer zanotuje niesprawnosc czujnika polozenia zaworu EGRu, to przechodzi automatycznie w tryb "safe mode", gdzie EGR (i pare innych rzeczy) w ogole nie jest sterowane. Na desce rozdzielczej swieci sie "check engine". Ogolnie zawsze oznacza to pogorszenie osiagow.Quaki pisze:chcialbym sie dowiedziec jak bedzie sie zachowywalo autko z niesprawnym czujnikiem w EGR (spadek mocy ? )
Natomiast jesli zawor EGR zawiesi sie w pozycji otwartej, to jeszcze dodatkowo spadna osiagi, poniewaz do cylindrow bedzie dostawalo sie gorace (rzadkie) powietrze, oraz zawierajace mniej tlenu - dlatego sprawnie dzialajacy system EGR jest odlaczany przy pelnym otwarciu przepustnicy.
626 Cronos FS CD4E A-Spec ...is gone now | Klub MazdaSpeed
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
egr znowu :(
Niby nic ale mnie to denerwuje pali mi sie check engine (czasami przy roznych obrotach jak przegazuje to znika ) objawy wskazywalyby na sonde lambda ale to nie ona (komp nie pokazuje juz sondy) pomimo ze ostatnio mialem kody do sondy byl to chyba problem z kostka bo teraz juz kod nie wystepuje ale nadal jest kod 16 czyli EGR i tutaj jest problem wymianialem juz sensor w EGR i nie usmiecha mi sie robic tego ponownie(pomijam fakt ze nie mam juz 3 sztuki) stad pyatnie za 1000pkt. kto wie jaki sygnal podaje czujnik EGR do kompa moze dalo by sie zrobic zeby wilk byl syty i owca cala czyli zatkac EGR (bo i na cholere mi recylkulacja spalin a podac na kompa jakis sygnal na przyklad z odpwoiednio zaprogramowanego sterownika zeby oszukac komputer
Pozdrawiam
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
pavoolon nie zrozumiales ja wiem ze mozna go zaslepic to nie sjet problem problem wsytapil gdyz swieci mi sie check engine co jest mowiac krotko wq...... dlatego przed zaslepieniem chcialbym sie dowiedziec czy ktos nie wie jaki sygnal podaje do kompa EGR zeby oszukac kompa i tyle i dopiero wtedy zaslepic lub tak zmodyfiowac program w kompie zeby nie pokazywal na CE ze egr sie nie otwioera jest jeszcze jeden problem jesli zaslepisz EGR to mozesz doprowadzic do sytuacji ze bedziesz mial zbyt uboga mieszanke a wtedy o "tragedie" z wypalonymi tlokami nie trudno
Pozdrawiam
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
Pierwsze pytanie, czy wyczyściłeś zawór egr w środku ?? tak żeby się świecił jak psu jaja ?? Jeśli nie to zrób to, ja tak zrobiłem, wyczyściłem przesmarowałem trzpień który tam pracuje i jest git.
W 2.2GT jeśli zatkasz EGR'a samochód będzie bardzo zmulony pomimo przeprogramowanego softu. Ostatnio znajomy po podpieciu z powrotem EGR'a uzyskał doładowanie z 0,6 na 0,9, bez rzadnych innych zmian, wiec nie wiem czy jest sens go zatykać.
Mówie to oczywiście na przkładzie pierwszej generacji może w dwójce jest inaczej.
W 2.2GT jeśli zatkasz EGR'a samochód będzie bardzo zmulony pomimo przeprogramowanego softu. Ostatnio znajomy po podpieciu z powrotem EGR'a uzyskał doładowanie z 0,6 na 0,9, bez rzadnych innych zmian, wiec nie wiem czy jest sens go zatykać.
Mówie to oczywiście na przkładzie pierwszej generacji może w dwójce jest inaczej.
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Czyli jak przewod jest zaslepiony to nie ciagnie powietrza i egr nie dziala tzn nie otwiera sie i nie zamyka. A jest taka mozliwosc ze egr jest np caly czas otwarty i komp nie wskazuje bledow a brakuje podcisnienia ktore by zamykalo go i otwieralo?
Sprawdzilem przed chwila bledy i wyswietlilo nr 16. Podczas jazdy natomiast ani razu check engine sie nie wyswietlilo Czyli wedlug mojego rozumowania jest tak ze egr jest zamkniety i nie dziala bo silnik bardzo dobrze pracuje. Czy mozna tak jezdzic czy okaze sie za jakis czas ze bedzie mi palil 20l ???
Sprawdzilem przed chwila bledy i wyswietlilo nr 16. Podczas jazdy natomiast ani razu check engine sie nie wyswietlilo Czyli wedlug mojego rozumowania jest tak ze egr jest zamkniety i nie dziala bo silnik bardzo dobrze pracuje. Czy mozna tak jezdzic czy okaze sie za jakis czas ze bedzie mi palil 20l ???
Probe II 2,5 94r