Klepie pod maską - co zrobić...?
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 2010-12-14 14:00
- Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
- Galeria: viewtopic.php?t=18768
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Olej w moim 2.0 to Motul 6100,Wymiana przy przebiegu 209 000 km,teraz mam 210 888 km ,nastepna wymiana na 221 000 km.Oleju nie ubyło dosłownie nic,silnik suchy,zarówno u góry,jak i u dołu- elegancko sprawdzany z latareczka . Pzdr
Czekam na dalsze rady...
Czekam na dalsze rady...
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 2010-12-14 14:00
- Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
- Galeria: viewtopic.php?t=18768
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Ok,podajde jak będę mieć wolne i zapytam o cisnienie.Jestem świeżakiem w mechanice ,mógłbyś powiedzieć mi o czym powie mi pomiar ciśnienia ?
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Czy nie zdycha pompa oleju? Czy może zapchane kanały olejowe? Pomiar ciśnienia oleju, nie silnika
Let The Galaxy Burn....
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 2010-12-14 14:00
- Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
- Galeria: viewtopic.php?t=18768
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Ciśnienia nie sprawdziłem ,ale jest nowy trop w akcji. Raz klepie ,a raz nie,dziś jeszcze nie zaklepało
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Kolego po raz kolejny muszę Cię upomnieć. Temat "grających" zaworów w 2.0 został rozwiązany parę lat temu. Żadnych popychaczy się nie wymienia. Szukaj, a znajdziesz. Jeśli nie radzisz sobie na jednym forum to zarejestruj się na wszystkich 3. Na każdym są inne informacje, wszystkie pomocne. Twoje argumenty, że to forum jest "oficjalne" są głupie. Według Ciebie lepiej zasięgnąć opinii 3 osób niż 20. Żeby Ci było odrobinę lżej napiszę tylko, że 2.0 miało wadę fabryczną inną niż 2.5. Have fun.
A to co napisałeś w ostatnim poście to nie trop tylko spostrzeżenie.
A to co napisałeś w ostatnim poście to nie trop tylko spostrzeżenie.
2.0, 16v, Klima, 94 r,
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 2010-12-14 14:00
- Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
- Galeria: viewtopic.php?t=18768
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Niestety o wadach fabrycznych nic nie znalazłem,a jesli chodzi o zawory to ciagle przewija sie tylko zaworek pompy olejowa,wymiana oleju ,i sprężynka ,lecz to tyczy się V-ki..móglbyś podać mi jakies konkretne linki? czy to wbrew zasadom forum ?
Ostatnio zmieniony 2011-03-20 18:45 przez pe3lwroc, łącznie zmieniany 1 raz.
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Piszę o tym ostatni raz. W 2.0 zaworek pompy olejowej, w Vałce "podkładki sprężyste" wałka rozrządu. W 2.0 diagnostyka jest bardzo prosta. Odpalasz zimne auto rano i czekasz, jeśli w ciągu 5 minut zaczną klepać popychacze zaworek do wymiany. Normalne jest, że popychacze hydrauliczne klepią w 3 przypadkach. Jeśli jest za mało oleju, za dużo i na zimnym silniku. Jeśli będzie za mało oleju objawy są takie, że po ostrzejszej jeździe klepią i po kolejnym przegazowaniu przestają klepać. Gdy mamy za mało oleju to po dolaniu trzeba pokręcić troszkę silnik żeby nabić ciśnienie w popychaczach. Jak czegoś nie dopisałem to niech inni dopiszą, jeśli mają ochotę to jeszcze raz wałkować.
2.0, 16v, Klima, 94 r,
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 2010-12-14 14:00
- Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
- Galeria: viewtopic.php?t=18768
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Odpalam na zimnym i klepia,ruszam z miejsca i natychmiast cichna..lub klepia ale juz znacznie ciszej..a tam przy ulicy Buraczanej faktycznie dobrze znają Probe?
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Moje znają.
Napisałem Ci co masz zrobić. Nic więcej nie napiszę.
Napisałem Ci co masz zrobić. Nic więcej nie napiszę.
2.0, 16v, Klima, 94 r,
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Witam !
Mam pytanie z serii gdzie i za ile ? mianowicie chciałem zapytać kolegów czy ktoś wie gdzie można zakupić tą reperaturkę do pompy olejowej (zaworek) Jeśli tak to będę wielce wdzięczny -> w sumie nawet sam numer katalogowy by pomógł.
Mam pytanie z serii gdzie i za ile ? mianowicie chciałem zapytać kolegów czy ktoś wie gdzie można zakupić tą reperaturkę do pompy olejowej (zaworek) Jeśli tak to będę wielce wdzięczny -> w sumie nawet sam numer katalogowy by pomógł.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- mar3inez
- Posty: 411
- Rejestracja: 2009-01-04 17:54
- Samochód: 2.5 v6 White Pearl '93 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=16758
- Lokalizacja: Trzcianka
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Z tego co wiem to tylko w aso mazdy, koszt kompletu około 50-60 zł
Poszukaj na forum mazdaspeed, tam jest nawet dokładna fotorelacja z wymiany
Poszukaj na forum mazdaspeed, tam jest nawet dokładna fotorelacja z wymiany
- przemo22
- Posty: 3
- Rejestracja: 2009-07-29 13:33
- Samochód: Probe 94' 2,5 V6
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
napinacz paska rozrządu sprawdź u mnie to klepało a wszyscy mówili o zaworach
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 2008-03-21 19:15
- Samochód: Blue SE`95 2,0 ; Legacy Turbo 92
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
link do fotorelacj http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... ompa+oleju
Pozdr
Kowal-szeryf
Kowal-szeryf
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Tak więc dziś usłyszałem nie miłą niespodziankę, mianowicie dziwny dźwięk pod maską i ewidentnie pochodzący z kolektora ssącego, na wolnych obrotach nie słychać nic, silnik pracuje praktycznie idealnie cicho ale minimalnie dodam gazu to zaczyna tak dziwnie stukać/klepać/strzelać ;/ i im więcej gazu dodam tym stukać stuka tak samo tylko że z większą częstotliwością. Ewidentnie jest to z tyłu kolektora tak jakby były popuszczone przepustnice od vris`ów i się telepały ale sam nie wiem, nagrałem ten dźwięk ale robiłem to na szybkości więc jakość nie powala ale może coś wam podpowie dodam że 4 osoby już słuchały na żywo w tym 3 mechaników i każdy powiedział że ewidentnie z kolektora ale nikt nie ma pojęcia co to może być i na raczej na pewno nie jest to dźwięk popychaczy ani panewki, całkowicie inny dźwięk. http://fordprobe.pl/upload/goget.php/plik_audio_02.wav
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
na nagraniu słabo słychać właściwy klekot, na żywo by mi bylo lepiej ocenic ale moim zdaniem "zawory"
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
-- oryginalny post 2012-04-19 19:25 --
Ale tak nagle by zawory zaczęły grać? i to tylko i wyłącznie z tyłu silnika, na przedniej głowicy ani grama a koro były by to zawory albo popychacze to podejrzewam że by słychać je było na obydwu. Tym bardziej że tak jak mówię wcześniej tego w ogóle nie było. Postaram się jutro nagrać lepszą jakością to może będzie bardziej słychać...
-- dodano 2012-04-19 19:32 --
dokładnie to słychać w tym miejscu... Idealnie w tym.
Ale tak nagle by zawory zaczęły grać? i to tylko i wyłącznie z tyłu silnika, na przedniej głowicy ani grama a koro były by to zawory albo popychacze to podejrzewam że by słychać je było na obydwu. Tym bardziej że tak jak mówię wcześniej tego w ogóle nie było. Postaram się jutro nagrać lepszą jakością to może będzie bardziej słychać...
-- dodano 2012-04-19 19:32 --
dokładnie to słychać w tym miejscu... Idealnie w tym.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
nawet jak uda ci sie lepiej nagrac to i tak to nic nie da bo na żywo jest o 1000% inny dźwiek i poza tym nie da sie podążać za dźwiekiem bez żywca a to co powiesz to jest naprawdę mało
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
wiem właśnie i to jest najgorsze ;/ ale może ktoś się już spotkał z takim czymś, zobaczymy
- kris24v
- Posty: 193
- Rejestracja: 2008-07-21 00:47
- Samochód: 2.0 16v '95 2.5 24v '97 2.8 tdi '00 Daily
- Galeria: viewtopic.php?t=20553
- Lokalizacja: Święciechów, Düren(De)
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Nie pamiętam już dokładnie jak to w V było bo nie zaglądałem tam nigdy z powodu klepania ale pamiętam że było tam za kolektorem trochę wężyków podciśnieniowych i czy przy niektórych nie było elektrozaworów? W 2.0 jak załącza mi się gaz to elektrozawory klekotają jak padnięte HLA( BRC tak ma podobno) Jeśli tam sa jakieś może któryś padł albo próbuje z czymś walczyć
kiedyś 2,5 teraz 2,0 w przyszłości znów będzie 2,5(mam ogromną nadzieję) To stare marzenia bo teraz jest 24V!!
Był Niebieski MQ '93 2.5
Jest Czerwony HL '95 2.0
Jest Fioletowy JJ '97 2.5
Był Niebieski MQ '93 2.5
Jest Czerwony HL '95 2.0
Jest Fioletowy JJ '97 2.5
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Witam!
Niestety chyba i mnie dopadł temat hydraulicznych popychaczy zaworów
Piszę chyba, ponieważ specem nie jestem, ale czytając Wasze posty odnoszę wrażenie , że to niestety jednak TO, ale chętnie opisze mój przypadek i czekam na falę Waszych pomysłów, sugestii i rad
A mianowicie, w ubiegły wtorek pojechałem w miasto, tj. szpital (około 7km), jak niby nigdy nic, auto zostawiłem na parkingu. Żona wieczorem odebrała auto i postawiła je na parkingu pod domem. Uznaliśmy, że nie będziemy odpinać klemy, tylko pod moją nieobecność odpali Probka raz na 2-3 dni. Ja dzisiaj uznałem, że zejdę do niego, aby go odpalić i przy okazji zmienić miejsce postojowe. Otworzyłem, przekręciłem kluczyk i.....MASAKRA Niczym traktor czy trabant Zgasiłem silnik i pomyślałem, że to wygląda tak jakby palił na 2-3 gary, zamiast 6. Uniosłem maskę -docisnąłem każdy przewód, mówię sprawdzę olej, patrze no jest min. ok dolałem około 300-400ml, mówię sprawdzę jeszcze płyn chłodzący bo ten to akurat sprawdzam najrzadziej, no niestety bagnet ledwo muskał cieczy, ale jej dotykał (temperatura podczas jazdy-zawsze w normie). Odpaliłem i z chwili na chwile, traktor zaczął zanikać, jednak metaliczne stukania z okolic pokrywy zaworów trwać trwają i nie ustępują jak miało to miejsce dawniej Dodatkowo co jakiś czas silnik dostaje lekkich wibracji Dodam jeszcze , ze z jakoś na przestrzeni 2 ost. tygodni miałem dość dziwne dwie sytuacje, a mianowicie, ze nie mogłem odpalić auta. Dopiero za 5 czy 6 razem mi załapał. Potem temat zdechł i palił normalnie, zresztą dzisiaj też za pierwszym razem. Zatem CÓŻ TO MOŻE BYĆ? Tylko nie utwierdzajcie mnie w tym, że to faktycznie to bo będzie MEGA LIPA Jeśli już tak to powiedzcie, jakie dajecie rady krótkoterminowe, tzn. co zrobić aby auto jeszcze zdołało pokonać z 1000-1500km? Wymiana oleju? Jakiś specyfik dolać do oleju? No i oczywiście jeśli to ta czeka mnie naprawa to jaki jest ewentualny koszt i gdzie oraz jakiej firmy polecacie części?
Niestety chyba i mnie dopadł temat hydraulicznych popychaczy zaworów
Piszę chyba, ponieważ specem nie jestem, ale czytając Wasze posty odnoszę wrażenie , że to niestety jednak TO, ale chętnie opisze mój przypadek i czekam na falę Waszych pomysłów, sugestii i rad
A mianowicie, w ubiegły wtorek pojechałem w miasto, tj. szpital (około 7km), jak niby nigdy nic, auto zostawiłem na parkingu. Żona wieczorem odebrała auto i postawiła je na parkingu pod domem. Uznaliśmy, że nie będziemy odpinać klemy, tylko pod moją nieobecność odpali Probka raz na 2-3 dni. Ja dzisiaj uznałem, że zejdę do niego, aby go odpalić i przy okazji zmienić miejsce postojowe. Otworzyłem, przekręciłem kluczyk i.....MASAKRA Niczym traktor czy trabant Zgasiłem silnik i pomyślałem, że to wygląda tak jakby palił na 2-3 gary, zamiast 6. Uniosłem maskę -docisnąłem każdy przewód, mówię sprawdzę olej, patrze no jest min. ok dolałem około 300-400ml, mówię sprawdzę jeszcze płyn chłodzący bo ten to akurat sprawdzam najrzadziej, no niestety bagnet ledwo muskał cieczy, ale jej dotykał (temperatura podczas jazdy-zawsze w normie). Odpaliłem i z chwili na chwile, traktor zaczął zanikać, jednak metaliczne stukania z okolic pokrywy zaworów trwać trwają i nie ustępują jak miało to miejsce dawniej Dodatkowo co jakiś czas silnik dostaje lekkich wibracji Dodam jeszcze , ze z jakoś na przestrzeni 2 ost. tygodni miałem dość dziwne dwie sytuacje, a mianowicie, ze nie mogłem odpalić auta. Dopiero za 5 czy 6 razem mi załapał. Potem temat zdechł i palił normalnie, zresztą dzisiaj też za pierwszym razem. Zatem CÓŻ TO MOŻE BYĆ? Tylko nie utwierdzajcie mnie w tym, że to faktycznie to bo będzie MEGA LIPA Jeśli już tak to powiedzcie, jakie dajecie rady krótkoterminowe, tzn. co zrobić aby auto jeszcze zdołało pokonać z 1000-1500km? Wymiana oleju? Jakiś specyfik dolać do oleju? No i oczywiście jeśli to ta czeka mnie naprawa to jaki jest ewentualny koszt i gdzie oraz jakiej firmy polecacie części?
Nie Sprzedam
Gen II 94
V6 2,5L
Gen II 94
V6 2,5L
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Po pierwsze - na jakim oleju jeździsz?
Po drugie - kiedy ostatnio go zmieniałeś?
Po trzecie - wymień zaworek zwrotny pompy oleju (ok 50zł). Może być przytarty.
Co do odpalania - który masz rok?
I nie martw się - nie myśl na razie, że to coś poważnego. W 95% przypadków pomaga kilka podstawowych operacji.
Po drugie - kiedy ostatnio go zmieniałeś?
Po trzecie - wymień zaworek zwrotny pompy oleju (ok 50zł). Może być przytarty.
Co do odpalania - który masz rok?
I nie martw się - nie myśl na razie, że to coś poważnego. W 95% przypadków pomaga kilka podstawowych operacji.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
1) Jeżdżę na Mobil 5W-50 od zawsze, tj. od 2005 roku kiedy mam to auto.
2) Tutaj pięta Achillesa, a mianowicie olej był wymieniany dawno tj. październik 2012 i od tej wymiany zostało przejechane 20 tyś. z tym że średnio robiłem dolewki tak około 300-400ml na każde 2tyś. km
3) A ten zaworek gdzie się znajduje? W samej pompie? Należy ściągnąć miskę? I jakiej firmy polecasz?
AAA i dodam jeszcze, że ciśnienie oleju na desce mam praktycznie na maksa wskazówka jest na ostatniej literce, a na bagnecie pokazuje teraz całkowity max.
2) Tutaj pięta Achillesa, a mianowicie olej był wymieniany dawno tj. październik 2012 i od tej wymiany zostało przejechane 20 tyś. z tym że średnio robiłem dolewki tak około 300-400ml na każde 2tyś. km
3) A ten zaworek gdzie się znajduje? W samej pompie? Należy ściągnąć miskę? I jakiej firmy polecasz?
AAA i dodam jeszcze, że ciśnienie oleju na desce mam praktycznie na maksa wskazówka jest na ostatniej literce, a na bagnecie pokazuje teraz całkowity max.
Ostatnio zmieniony 2016-04-11 21:57 przez _/Damian\_, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie Sprzedam
Gen II 94
V6 2,5L
Gen II 94
V6 2,5L
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Człowieku, ten olej po takim przebiegu i tylu latach to się już nawet to stara nie nadaje, wymieniaj go jak najszybciej
jeśli chodzi o zaworek zwrotny pompy olejowej to musisz zdjąć miskę by go wymienić, jeśli chcesz kupić to tylko ori mazdy, koszt ok 50zł takiego zaworka w kpl.
jeśli chodzi o zaworek zwrotny pompy olejowej to musisz zdjąć miskę by go wymienić, jeśli chcesz kupić to tylko ori mazdy, koszt ok 50zł takiego zaworka w kpl.
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Tak to jest jak się jeździ "od Święta"
Możesz podać mi pod jaki konkretny model Mazdy mam go zamawiać? Mx-6 czy Xedos czy 626?
Możesz podać mi pod jaki konkretny model Mazdy mam go zamawiać? Mx-6 czy Xedos czy 626?
Nie Sprzedam
Gen II 94
V6 2,5L
Gen II 94
V6 2,5L