2.0 16v awaria automatu
- Brychu
- Posty: 482
- Rejestracja: 2003-05-25 00:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8101
- Lokalizacja: Bydgoszcz
2.0 16v awaria automatu
Mam do kupienia auto - 93 rok Probe 2.0 16v z automatem, ale jakoś dobrze nie przełącza biegów tzn. podobno szarpie jakoś ale normalnie da się nim jeździć. Czy ktoś może mi zdiagnozować o co może tutaj chodzić i jakie mogą być koszty ? Czy warto to naprawiać, czy może łatwiej przełożyć skrzynię na manual ? Jakie są koszty tego wszystkiego ? Cena jest kusząca, rok 93, czarny... Tyle że 2.0 w automacie to pewnie w ogóle nie jedzie ? Reasumując, bo troszkę sie spieszę i wiem że piszę bez ładu i składu:
- wiem że coś jest nie tak z automatem
- czy patrząc tylko na to że szarpie przy zmianie można wymyśleć co może być przyczyną ?
- czy mozna jakoś zdiagnozować koszty ?
- co trzeba zrobić żeby wsadzić tam manualną skrzynię i jakiej szukać ewentualnie po ogłoszeniach ?
- jakiekolwiek sugestie ?
gość chce za auto 6 tys, jest czarne (podoba mi się), rejestracja między lampami (podoba mi się), trójramienne felgi (nie podobają mi się). Warto ?
- wiem że coś jest nie tak z automatem
- czy patrząc tylko na to że szarpie przy zmianie można wymyśleć co może być przyczyną ?
- czy mozna jakoś zdiagnozować koszty ?
- co trzeba zrobić żeby wsadzić tam manualną skrzynię i jakiej szukać ewentualnie po ogłoszeniach ?
- jakiekolwiek sugestie ?
gość chce za auto 6 tys, jest czarne (podoba mi się), rejestracja między lampami (podoba mi się), trójramienne felgi (nie podobają mi się). Warto ?
Obawiam się że to nie będzie takie proste przerobić z automatu na manual (koszta i czas)
Naprawa skrzyni w automacie to też koszta.
Ale zawsze warto podjechać z gostkiem do warsztatu gdzie naprawiają skrzynie automatyczne i niech gostek się wypowie...
A tak w ciemno to nie zakup
Naprawa skrzyni w automacie to też koszta.
Ale zawsze warto podjechać z gostkiem do warsztatu gdzie naprawiają skrzynie automatyczne i niech gostek się wypowie...
A tak w ciemno to nie zakup
Będziesz Miał Wygody
- Brychu
- Posty: 482
- Rejestracja: 2003-05-25 00:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8101
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Automatyczna skrzynia biegów.
Witam Panów ,od niedawna jestem posiadaczem probasa 2.0 94r.z automatem,kupiłem go za tysiaka z uszkodzoną skrzynią biegów, może ktoś wie jak najszybciej wyjąć skrzynię ?Albo .Sam naprawiam.. znalazłem tylko po angielsku.Amoze ktoś ma naprawa asb- cd4d
Re: 2.0 16v awaria automatu
Najszybciej to całą skrzynię z silnikiem .
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.0 16v awaria automatu
Najszybciej to sie kpanie kolego nie da
A więc po kolei:
Spuść olej ze skrzyni, i wode z chłodnicy(chyba że przewody na podwieszeniu i opuszczeniu silnika wystarczą)
Podnieś najlepiej cały samochód z przodu i zdejmij koła(żebyś miał dobry dostęp do wszystkiego)
poluzuj półoś lewą na piaście
odkręć poprzeczną belkę spodnią
odkręć wydech na łączeniu z kolektorem i podwieś nisko
Musisz podwiesić silnik i odkręciś wszystkie poduszki oprócz prawej
po odpinaj wszystkie przewody które dochodzą do skrzyni bądź też są do niej przymocowane
Odkręć rozrusznik
odkręć stabilizator od skrzyni i drążek od dźwigni zmiany biegów
odkręć w prawie wszystkie śruby mocujące skrzynie do bloku zostaw jedną na górze i na dole.
odkręć amortyzator od piasty i wypnij półoś z piasty oraz ze skrzyni
opuść silnik tak byś mógł wypiąć i wyciągnąć skrzynie biegów (jeszcze jedna osoba by Ci sie przydała
odkręć pozostawione śruby mocujące skrzynie do bloku
I możesz wyciągać skrzynie
Mam nadzieje ze wytlumaczylem baaaardzo jasno i jak widzisz wcale tak mało do zrobienia nie jest
Jeśli o czymś ważnym zapomniałem to koledzy poprawcie
I życzę miłej pracy
A więc po kolei:
Spuść olej ze skrzyni, i wode z chłodnicy(chyba że przewody na podwieszeniu i opuszczeniu silnika wystarczą)
Podnieś najlepiej cały samochód z przodu i zdejmij koła(żebyś miał dobry dostęp do wszystkiego)
poluzuj półoś lewą na piaście
odkręć poprzeczną belkę spodnią
odkręć wydech na łączeniu z kolektorem i podwieś nisko
Musisz podwiesić silnik i odkręciś wszystkie poduszki oprócz prawej
po odpinaj wszystkie przewody które dochodzą do skrzyni bądź też są do niej przymocowane
Odkręć rozrusznik
odkręć stabilizator od skrzyni i drążek od dźwigni zmiany biegów
odkręć w prawie wszystkie śruby mocujące skrzynie do bloku zostaw jedną na górze i na dole.
odkręć amortyzator od piasty i wypnij półoś z piasty oraz ze skrzyni
opuść silnik tak byś mógł wypiąć i wyciągnąć skrzynie biegów (jeszcze jedna osoba by Ci sie przydała
odkręć pozostawione śruby mocujące skrzynie do bloku
I możesz wyciągać skrzynie
Mam nadzieje ze wytlumaczylem baaaardzo jasno i jak widzisz wcale tak mało do zrobienia nie jest
Jeśli o czymś ważnym zapomniałem to koledzy poprawcie
I życzę miłej pracy
Re: 2.0 16v awaria automatu
Zapomniałeś dodać Romans,że do tej operacji należy się zaopatrzyć w odpowiednią ilość % do znieczulenia
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.0 16v awaria automatu
JA PIERRRRDZIUUUU
Zapomniałem
Dzięki 2Ya za dodanie najważniejszego
Zapomniałem
Dzięki 2Ya za dodanie najważniejszego
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2012-01-29 12:50
Problem z skrzynia biegow (Automat)
Witam Serdecznie Wrzystkich.
Mam Forda Probe II 2.0 16 V i mam z nim kłopot . wymienilem skrzynie biegow . Bo stara mi siadła a mam automata.
Problem polega na tym ze od wczoraj czyta mi tylko 3 bieg nie wiem co sie stalo mozecie mi doradzic ... po wymianie skrzyni było wrzystko ok bez zarzutow. Gdy chcialem zredukowac bieg wciskałem gaz i bieg zrzucal sie na nizszy, a teraz nic zero reakcji.
pozdrawaim
Mam Forda Probe II 2.0 16 V i mam z nim kłopot . wymienilem skrzynie biegow . Bo stara mi siadła a mam automata.
Problem polega na tym ze od wczoraj czyta mi tylko 3 bieg nie wiem co sie stalo mozecie mi doradzic ... po wymianie skrzyni było wrzystko ok bez zarzutow. Gdy chcialem zredukowac bieg wciskałem gaz i bieg zrzucal sie na nizszy, a teraz nic zero reakcji.
pozdrawaim
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem z skrzynia biegow
[o]Heh, zobacz http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... nia+biegow
To jest wątek o niemal identycznym tytule. Po co to dublować?
Ale niech Ci będzie. Nauczysz się jeszcze. Poprawiłem tytuł, żeby automat był oddzielony.[/o]
Tak odpowiadając na Twoje pytanie.
Sprawdzałeś stan oleju? Możliwe, że jest go za mało i jest za słabe ciśnienie, aby przełączać biegi,
lub druga opcja (bardzo prawdopodobna) poszły tarczki...
To jest wątek o niemal identycznym tytule. Po co to dublować?
Ale niech Ci będzie. Nauczysz się jeszcze. Poprawiłem tytuł, żeby automat był oddzielony.[/o]
Tak odpowiadając na Twoje pytanie.
Sprawdzałeś stan oleju? Możliwe, że jest go za mało i jest za słabe ciśnienie, aby przełączać biegi,
lub druga opcja (bardzo prawdopodobna) poszły tarczki...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- alwaro
- Klubowicz
- Posty: 214
- Rejestracja: 2011-01-24 19:51
- Samochód: GOLF 4 1,6SR 99R
- Galeria: viewtopic.php?t=19769
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Problem z skrzynia biegow (Automat)
i kosze
Ferrari jeżdzą Ci którzy chcą być kimś,fordem probe zas ci którzy już kimś są
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2012-01-29 12:50
Re: Problem z skrzynia biegow (Automat)
Sprawdzilem stan oleju jest prawidlowy
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem z skrzynia biegow (Automat)
Rozumiem, że sprawdziłeś stan w skrzyni, a nie w silniku.
Jeżeli w skrzyni, to sprawdź go na włączonym silniku.
Jeżeli w skrzyni, to sprawdź go na włączonym silniku.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2012-01-29 12:50
Re: 2.0 16v awaria automatu
-- oryginalny post 2012-01-29 16:59 --
ok dzieki sprawdze
-- dodano 2012-01-29 16:59 --
ale wydaje mi sie ze to nie olej
ok dzieki sprawdze
-- dodano 2012-01-29 16:59 --
ale wydaje mi sie ze to nie olej
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: 2.0 16v awaria automatu
Prawdę mówiąc też w to wątpię, ale zawsze warto sprawdzić podstawowe rzeczy, zanim wpadnie się na pomysł rozbierania "połowy" auta.
Sprawdź najpierw stan oleju na włączonym silniku.
W razie braku, trzeba go koniecznie uzupełnić. Oby nie było tylko za późno...
To ważne, bo możliwe, że poszedł też uszczelniacz na sprzęgle i panewka (przerabiam to właśnie )
Sprawdź najpierw stan oleju na włączonym silniku.
W razie braku, trzeba go koniecznie uzupełnić. Oby nie było tylko za późno...
To ważne, bo możliwe, że poszedł też uszczelniacz na sprzęgle i panewka (przerabiam to właśnie )
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2012-01-29 12:50
Re: 2.0 16v awaria automatu
no juz jestem bylo minimalnie za mało uzuperniłem moze z 2 setki. pojechalem na przejaszczke i to samo tylko 3 bieg a jak dam mocniej gazu to stuka i jak by chcial redukowac
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.0 16v awaria automatu
I od razu rusza na 3 biegu? To w ogóle rusza z miejsca?
- Basia
- Klubowicz
- Posty: 3520
- Rejestracja: 2009-04-07 21:35
- Samochód: Ford Probe II gen. 2.0 i Seat Ibiza 1.0
- Lokalizacja: Szczecin
Re: 2.0 16v awaria automatu
Chyba ze trzy razy mi padała skrzynia automatyczna w nim.
Najgorsza była pierwsza awaria bo probe było mało, nikt nie chciał się podjąć naprawy, jeden mędrzec wymyślił, że to elektronika i go chyba dwa tygodnie diagnozował.
W końcu go od niego zabraliśmy bo nic nie zrobił, przenieśliśmy się do innego warsztatu i się okazało, że było to uszkodzenie mechaniczne.
O ile dobrze pamiętam to zawsze były problemy ze sprzęgłem (wewnętrznym czy jak mu tam - nie śmiać się w razie czego ).
Objawy - albo działał jedynie bieg wsteczny, albo wchodził tylko na pierwsze trzy biegi, czwórki nijak nie udało mu się załączyć. I do tego migała niebieska kontrolka O/D.
Moja rada - sprawdzona - kup wszystkie części i zmień skrzynię na manualną. Koszt jest nieporównywalny z naprawą automatu - każda wynosiła ponad 2500 zł, gdzie wszystko co było potrzebne do przekładki skrzyni zamknęło się w kwocie 1500 zł.
Po ostatniej naprawie dali gwarancję na pół roku, skrzynia rozwaliła się po 7 miesiącach. Wymieniłam w lipcu 2009r. skrzynię na manualną i od tego czasu działa bez zarzutów
A - i mimo, że to 2.0 ( ) to zrobił się dynamiczniejszy
Najgorsza była pierwsza awaria bo probe było mało, nikt nie chciał się podjąć naprawy, jeden mędrzec wymyślił, że to elektronika i go chyba dwa tygodnie diagnozował.
W końcu go od niego zabraliśmy bo nic nie zrobił, przenieśliśmy się do innego warsztatu i się okazało, że było to uszkodzenie mechaniczne.
O ile dobrze pamiętam to zawsze były problemy ze sprzęgłem (wewnętrznym czy jak mu tam - nie śmiać się w razie czego ).
Objawy - albo działał jedynie bieg wsteczny, albo wchodził tylko na pierwsze trzy biegi, czwórki nijak nie udało mu się załączyć. I do tego migała niebieska kontrolka O/D.
Moja rada - sprawdzona - kup wszystkie części i zmień skrzynię na manualną. Koszt jest nieporównywalny z naprawą automatu - każda wynosiła ponad 2500 zł, gdzie wszystko co było potrzebne do przekładki skrzyni zamknęło się w kwocie 1500 zł.
Po ostatniej naprawie dali gwarancję na pół roku, skrzynia rozwaliła się po 7 miesiącach. Wymieniłam w lipcu 2009r. skrzynię na manualną i od tego czasu działa bez zarzutów
A - i mimo, że to 2.0 ( ) to zrobił się dynamiczniejszy
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: 2.0 16v awaria automatu
W 2.0 każdy gram się liczy, a Ty przecież tak znacznie odchudziłaś ... portfel.Basia pisze:A - i mimo, że to 2.0 ( ) to zrobił się dynamiczniejszy
Basia pisze:Chyba ze trzy razy mi padała skrzynia automatyczna w nim.
...
Koszt jest nieporównywalny z naprawą automatu - każda wynosiła ponad 2500 zł, gdzie wszystko co było potrzebne do przekładki skrzyni zamknęło się w kwocie 1500 zł.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2012-01-29 12:50
Re: 2.0 16v awaria automatu
witam a dasz mi namiary na mechanika co by to przełozyl i jkaie czesci sa potzebne
to moje pierwsze auto a jestm mlody i dlatego za wszelka cene chce nim jezdzic bo ma cos w sobie . a co waszego pytania tak rusza powoli i jak by cos stukało
to moje pierwsze auto a jestm mlody i dlatego za wszelka cene chce nim jezdzic bo ma cos w sobie . a co waszego pytania tak rusza powoli i jak by cos stukało
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: 2.0 16v awaria automatu
[r]Gdybyś uzupełnił profil, to byłoby wiadomo, czy ma sens dawanie namiarów na szczecińskich mechaników http://fordprobe.pl/forum/ucp.php?i=164[/r]
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Basia
- Klubowicz
- Posty: 3520
- Rejestracja: 2009-04-07 21:35
- Samochód: Ford Probe II gen. 2.0 i Seat Ibiza 1.0
- Lokalizacja: Szczecin
Re: 2.0 16v awaria automatu
Mi osobiście przekładki podjął się mój tata, który już drugi raz raczej nie będzie chciał się w to bawić...
A wszystko ładnie mi w PW opisał użytkownik slawek1963.
Pozwól, że zacytuję:
Życzę powodzenia
A wszystko ładnie mi w PW opisał użytkownik slawek1963.
Pozwól, że zacytuję:
Broń Boże niczego Ci nie narzucam... Nie mam dobrych doświadczeń z automatem. U mnie (podobnie jak u Sławka) opłaciło się...slawek1963 pisze:ok.zacznijmy od tego ze musisz kupić nie tylko skrzynie biegów ale do tego kolo zamachowe sprzęgło kompletne półosie z przegubami bo te od automatu nie pasują ; pompę sprzęgłową i wysprzeglik ,do tego pedały hamulca i sprzęgła ,dźwignię zmiany biegów czyli wszystko co wiąże się z manualem nie możesz zapomnieć ze musisz również kupić wszystkie czyli 3 łapy z poduszkami bo są dłuższe od automatu przeróbek nie ma żadnych czyli nie trzeba wycinać żadnych dziur autko jest przygotowane na manual ale jest niestety masa pracy przy przekładce żeby zmienić pedały trzeba opuścić kolumnę kierownicy ,żeby zmienić kolo zamachowe trzeba zdjąć cały spod silnika z miska olejowa silnik trzeba maksymalnie opuścić gdyż jest ciężko wysunąć skrzynie za to manual wchodzi bez problemu bo jest mniejszy i trzy razy lżejszy po zmianie skrzyni konieczna jest wizyta u elektryka żeby auto paliło z rozrusznika trzeba zrobić jakąś zworkę do tego trzeba zdjąć blokadę ze stacyjki i do tego zdjąć zegary i wyjąć żaróweczkę od kontroli skrzyni żeby nie migała bo jest to denerwujące i niepotrzebne przy manualu ja z kolega zrobiłem to przez cale dwa dni ale wierz mi OPŁACIŁO SIĘ teraz to jest inny samochód miałem szczęście ze u mnie w lodzi kupiłem wszystko od jednej osoby jeżeli twój tata jest mechanikiem to nie powinien mieć problemu z przekładka ale musi mieć pomocnika bo sam na pewno nie da rady gdybyśmy mieszkali blisko siebie to chętnie bym pomógł bo naprawdę jest sporo pracy ale nie zrażaj się tym bo autko będzie nie tylko lepiej jeździć ale i sporo mniej palić u mnie wychodzi mniej około 2 litrów pozdrawiam
Życzę powodzenia
- wujeksex
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: 2.0 16v awaria automatu
Półosie pasują, ale trzeba zmienić podporę półosi, bo ta z automatu jest dłuższa. Przeguby (wewnętrzne) mają inną konstrukcję, ale pasują - można zmienić później.Basia pisze:Mi osobiście przekładki podjął się mój tata, który już drugi raz raczej nie będzie chciał się w to bawić...
A wszystko ładnie mi w PW opisał użytkownik slawek1963.
Pozwól, że zacytuję:slawek1963 pisze: półosie z przegubami bo te od automatu nie pasują
Reszta się zgadza.
Automat ma zabezpieczenie, żeby nie można było odpalić "na biegu" - taka jak w wersjach USA ze skrzyniami manualnymi, jak nie wciśniesz sprzęgła, to nie odpalisz. Można obejść samemu jak ma się jakąś wiedzę o elektryce.slawek1963 pisze:konieczna jest wizyta u elektryka żeby auto paliło z rozrusznika trzeba zrobić jakąś zworkę
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Skrzynia biegów automat
Witam
Mam Probe II 2.0 z automatyczną skrzynią biegów a problem jest taki że gdy zmienia bieg z 1 na 2 czuć dosc mocno tą zmianę i moje pytanie brzmi czy to mieści się w granicach normy czy coś już ze skrzynią, ewentualnie jak to naprawić?? Pozdrawiam.
Mam Probe II 2.0 z automatyczną skrzynią biegów a problem jest taki że gdy zmienia bieg z 1 na 2 czuć dosc mocno tą zmianę i moje pytanie brzmi czy to mieści się w granicach normy czy coś już ze skrzynią, ewentualnie jak to naprawić?? Pozdrawiam.