Dziwna wtyczka

Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: wujeksex »

Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: bogdano »

Na jakiejś stronie z sprzedawanymi częściami do mazdy znalazłem ten komp, że go sprzedaje pawelc :D Ale nie wiem czy to ten sam pawelc co u nas na forum. :)
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: 2Ya »

Opis FS 05 jeśli dobrze pamiętam powinien być w serwisówce czy manualu do mazdy GE, przynajmniej tak kojarze.
Na pewno go nie ma w serwisówce do Probe, bo tam tylko sa wersje na usa. Jeszcze jest opcja, że będzie w nowszych serwsówkach do Probe czyli 95-97.
Dawno już tego nie ogarniałem, więc istnieje ryzyko, że może się mylę ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: avel »

FS05 nie ma w serwisówkach 95-97. Z tego o zdążyłem zauważyć to wygląda to tak:
(tylko o 2.0L)

1993:
Ford - pojedyncza długa wtyczka dla M/T i potrójne złącze dla A/T
Mazda – podwójna wtyczka dla M/T i potrójne dla A/T (identycznie jak w Fordzie)

1994, 1995:
Ford – jeden rozdaj wtyczki zunifikowany dla A/T i M/T wygląda jak ta z 1993 M/T
Mazda– długa wtyczka jak w Fordzie ale A/T i podwójna dla M/T

1996, 1997:
Ford: zmiana wtyczki na pojedynczą 107 pin dla A/T I M/T
Mazda: pojedyncza wtyczka 70 pin dla A/T oraz poczwórna dla M/T

Pisząc Mazda mam na myśli też europejskie Probe.
To co widać na zdjęciach to komp z roku 1993-95 typowo Mazdy ale mógł być tez w europejskim Probe. Od roku 1996 według wszystkich schematów były już zupełnie inne wtyki. Dla dociekliwych jak to jest podłączone odsyłam do strony: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 4&t=109361
W sekcji mx-6 można podejrzeć co i jak.
W załączniku widać jak taki dwu wtyczkowy komp jest podłączony z osprzętem (to Mazda 1993) zgadza się z Probe jak na moje oko.
Załączniki
mazda_mx-6_1993.jpg
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: bogdano »

Nie orientujecie się, bo nie mogę znaleźć na tym schemacie gdzie powinien na tę wtyczkę od kompa wchodzić minus z cewki przekaźnika od załączania pierwszego biegu wentylatora chłodnicy? I jakim kolorem kabla to tam wchodzi?

Z tego co widzę, to powinno BLU/ORG tylko gdzie mam patrzeć? na 626 z 94 czy mx6? bo w 626 ma lecieć na 1S 13 a w mx6 na 3G niby na schemacie.
Załączniki
Wtyczka.jpg
Wtyczka.jpg (59.47 KiB) Przejrzano 5478 razy
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: pawelc »

bogdano pisze:Na jakiejś stronie z sprzedawanymi częściami do mazdy znalazłem ten komp, że go sprzedaje pawelc :D Ale nie wiem czy to ten sam pawelc co u nas na forum. :)
ten sam w rzeczy samej :)
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: bogdano »

A masz opis tych wtyczek do sprzedawanego przez Ciebie kompa? :D
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: pawelc »

gdzieś mam manual od mx-6 ,muszę poszukać
Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Samochód: probe2 94 2.2gt
Galeria: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: mak500 »

Witam czy ktoś ma pojęcie o co chodzi w tych wtyczkach interesuje mnie opis podłączenia,w 2.5 v6 w szczególności podłączenie obrotomierza czujnika ładowania
Załączniki
wtyczki znajdują się pod nawiewem w okolicy komputera
wtyczki znajdują się pod nawiewem w okolicy komputera
2012-11-06 11.46.36.jpg
2012-11-06 11.46.39.jpg
2012-11-06 11.46.47.jpg
2012-11-06 11.47.08.jpg
2012-11-06 11.47.16.jpg
2012-11-06 11.47.25.jpg
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: Destroyer »

A co ty masz tam z tymi kablami? :shock:
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: bogdano »

Haha jakiś elektryk artysta tam mieszał. Normalnie to w wiązce te przewody lecą.

Co do wtyczek to przecież jest pełno opisów tylko trzeba numer wtyczki znać.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: Robert »

bogdano pisze:Normalnie to w wiązce te przewody lecą.
Normalnie w d.generacji rzadko spotyka się silnik 2.2 turbo (jak u maka500), więc nie ma problemu z trafieniem wtyczką w gniazdo i opisem pinów.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: bogdano »

No ja jeszcze nie widziałem 2.2 w d generacji. A da się w ogóle tam wsadzić taki silnik? czy jaja sobie ktoś robi?
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: Robert »

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: bogdano »

Najlepszy z tego wszystkiego jest silnik na taczkach :)
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Samochód: probe2 94 2.2gt
Galeria: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: mak500 »

to może ktoś kuma jaki to nr tej wtyczki gdyż potrzebny mi opis. zanim zacznę kopać po przewodach, jak na tą chwilę brakuje mi podłączenia obrotomierza i wskaźnika ładowania (ładowanie jest ok) probe z roku 94 2.5 było seryjnie jest 2.2 gt więc próbuję je zgrać ze. :1111_bye:
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: quarth »

na moje to w te wtyczki troche bedzie trudno wpiac obrotomierz:
Obrazek Obrazek
celowalbym w to:
Obrazek
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: bogdano »

Moim zdaniem raczej musisz grzebać we wtyczkach C240 i C249.

Do ładowania nie idzie żaden sygnał z tego co na schemacie.

Pozdrawiam.
Załączniki
C240.jpg
C249.jpg
Wtyczki obrotomierza.jpg
Obrotomierz.jpg
Ładowanie.jpg
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Samochód: probe2 94 2.2gt
Galeria: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: mak500 »

-- oryginalny post 2012-11-08 23:53 --

:D #-o Dzięki z góry jutro spróbuję trochę nad tym popracować . :D
Jak osiągnę jakieś pozytywne wyniki to dam znać :newcolor:

-- dodano 2012-12-30 17:30 --

:( już nie mam pojęcia o co chodzi więc może ktoś pomoże i tak
- po podłączeniu obrotomierza wskazówka dalej stoi w miejscu. Czy jest możliwe by impuls z silnika F2 2.2gt jest za słaby ? #-o
a może zegar ma inne napięcia czy jak?????? podłączenie jest ok. Jak podłącze kompa do instalacji LPG to obroty mi na laptopie pokazuje. Czy przełożenie obrotomierza coś zmieni
kolejna sprawa to zegar temperatury wody za szybko rośnie i idzie za wysoko pomimo tego że jest ok od ok 40 stopni pokazuje maxa czujnik wziąłem od 2.5 V6 i jest tak samo. Nie wiem już gdzie szukać więc może ktoś ma większą wiedzę i jakiś pomysł #-o
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: avel »

Może sam obrotomierz jest zepsuty.
Możesz ten układ sprawdzić na dwa sposoby.
1. Bierzesz transformator dzwonkowy. Taki, który na wyjściu ma 12V i podłączasz go miedzy masę i wejście obrotomierza. w zegarach od V6 powinien się wychylić na 1500 rpm. (2.0 nie wiem, jeszcze nie sprawdzałem, ale jeżeli jest 1 impuls na obrut wału to powinien pokazać 3000rpm )
2. Multimetr na napięcie zmienne podłączasz w linie gdzie są impulsy obrotów i wciśnij gaz tak żeby silnik pracował mniej więcej na 3000rpm. Multimetr powinien pokazać około 12V. Tanie multimetry mierzą dobrze napięcie zmienne właśnie dla 50Hz więc przy innych obrotach będą głupoty pokazywane.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: wujeksex »

avel pisze:Bierzesz transformator dzwonkowy. Taki, który na wyjściu ma 12V i podłączasz go miedzy masę i wejście obrotomierza. w zegarach od V6 powinien się wychylić na 1500 rpm. (2.0 nie wiem, jeszcze nie sprawdzałem, ale jeżeli jest 1 impuls na obrut wału to powinien pokazać 3000rpm )
Nie wiem skąd wziąłeś te wartości.
50Hz = 50 pulsów na sekundę = 3000 pulsów na minutę
Dla V6 6 pulsów na obrót silnika, czyli :arrow: 3000 impulsów z trafo/6 impulsów na obrót silnika = 500 rpm
Dla R4 4 pulsy na obrót silnika, czyli :arrow: 3000/4=750 rpm

Za trafem przydałoby się wstawić diodę prostowniczą, bo na obrotomierz idą jedynie napięcia dodatnie i może się dziwnie zachowywać lub uszkodzić dostając też ujemne.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: avel »

nie trzeba diody, w układzie obrotomierza zaraz na wejściu jest dioda, potem dzielnik napięcia, mało tego układ jest tak głupoto-odporny że nawet na jego zasilaniu jest dioda prostownicza, tylko po to żeby go zabezpieczyć przed omyłkowym podłączeniem.

zrobiłem ostatnio reverse engineering całego tego ustrojstwa, to tzw. driver Sin/Cos. na jakimś nieznanym chipie Toshiby, za to bardzo często stosowanym w japońskich samochodach.

Obrowy nie są brane z czajnika położenie wału a z rozdzielacza, w obu przypadkach 2.5 i 2.0
To że pokazuje 1,5k rpm dla V6 to prawda, sprawdzone empirycznie.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: wujeksex »

avel pisze:Obrowy nie są brane z czajnika położenie wału a z rozdzielacza, w obu przypadkach 2.5 i 2.0
Rozdzielacza czego :?:

Wszystkie schematy pokazują, że sygnał na obrotomierz idzie z cewki zapłonowej (oczywiście z uzwojenia pierwotnego :wink: ), więc dla V6 jest to 6/obrót, a dla R4 - 4.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: avel »

Rozdzielacz zapłonowy, w domyśle aparat. to chyba jasne.
Nie rozbierałem aparatu zapłonowego, nie wiem jak to jest skonstruowane, ale jak dla mnie, nie jest to bezpośrednio podłączone z uzwojeniem, w każdym razie wiem co widziałem. dla V6 przy 50Hz jest 1500 rpm.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: Robert »

avel pisze:Tanie multimetry mierzą dobrze napięcie zmienne właśnie dla 50Hz więc przy innych obrotach będą głupoty pokazywane.
Może tanie multimetry "lubią" pokazywać 50Hz, jako najłatwiej dostępną (w gniazdku), bo rzeczywiście schematy zdają się potwierdzać wyliczenia WujkaSexa. :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”