ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: zmiana silnika 2.016vIIgen na 22 turbo GT
Gra niewarta świeczki.
Musiałbyś chyba wymienić wszystko oprócz budy.
Kable, wiązki, skrzynię, komputery, półosie itd., itp.
Taniej wyniesie Cię kupno jedynki.
Musiałbyś chyba wymienić wszystko oprócz budy.
Kable, wiązki, skrzynię, komputery, półosie itd., itp.
Taniej wyniesie Cię kupno jedynki.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- dyb
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-11-14 22:29
- Galeria: viewtopic.php?t=12699
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zmiana silnika 2.016vIIgen na 22 turbo GT
no ale widocznie on chce cos co nie tylko jezdzi ale i wyglada
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: zmiana silnika 2.016vIIgen na 22 turbo GT
Chyba odwrotnie.
Chce, aby jeździło to coś, co tylko wygląda.
Chce, aby jeździło to coś, co tylko wygląda.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Re: zmiana silnika 2.016vIIgen na 22 turbo GT
Jak juz OLEY napisal:
- przespawanie zamocowań silnika tak aby pracował pod najbliższym kątem jak w I gen.
- pomyśl co zrobisz z półosiami bo długości nie będą pasować
Wiem ze to wszystko jest wykonalne, ale czy ty jesteś na 100% pewny ze tego chcesz?
To tylko 2 punkty co do całej przekładki silnika, robiłem to już kiedyś i uwierz mi same chęci nie wystarcza.
Potrzeba wielkiej kasy jak nie masz dobrych znajomych którzy zarazem są dobrymi fachowcami.
Do tego jeszcze elektryka, musisz mieć pełną dokumentacje (wszystkie schematy) sterowania silnikiem.
Przekładałem już kiedyś silnik i to naprawdę masa roboty i kasy, nie mówiąc o czasie.
Jeśli jesteś naprawdę zaparty to próbuj, na pewno tu na forum znajdzie się ktoś kto ci doradzi w pewnych kwestiach.
Tylko przemyśl to dokładnie, żeby nie było ze w połowie przekładki nie wytrzymasz i tak zostanie.
Jak coś to trzymam kciuki i życzę powodzenia, będziesz pierwszym właścicielem takiego autka.
Do tego spójrz na techniczny aspekt całej zamiany, czyli:OLEY pisze:Musiałbyś chyba wymienić wszystko oprócz budy.
Kable, wiązki, skrzynię, komputery, półosie itd., itp.
Taniej wyniesie Cię kupno jedynki.
- przespawanie zamocowań silnika tak aby pracował pod najbliższym kątem jak w I gen.
- pomyśl co zrobisz z półosiami bo długości nie będą pasować
Wiem ze to wszystko jest wykonalne, ale czy ty jesteś na 100% pewny ze tego chcesz?
To tylko 2 punkty co do całej przekładki silnika, robiłem to już kiedyś i uwierz mi same chęci nie wystarcza.
Potrzeba wielkiej kasy jak nie masz dobrych znajomych którzy zarazem są dobrymi fachowcami.
Do tego jeszcze elektryka, musisz mieć pełną dokumentacje (wszystkie schematy) sterowania silnikiem.
Przekładałem już kiedyś silnik i to naprawdę masa roboty i kasy, nie mówiąc o czasie.
Jeśli jesteś naprawdę zaparty to próbuj, na pewno tu na forum znajdzie się ktoś kto ci doradzi w pewnych kwestiach.
Tylko przemyśl to dokładnie, żeby nie było ze w połowie przekładki nie wytrzymasz i tak zostanie.
Jak coś to trzymam kciuki i życzę powodzenia, będziesz pierwszym właścicielem takiego autka.
- mak500
- Posty: 78
- Rejestracja: 2005-02-21 19:29
- Samochód: probe2 94 2.2gt
- Galeria: viewtopic.php?t=21548
- Lokalizacja: Wolin
Swap probe 2 2.5 na 2.2gt
Witam po długim czasie który upłyną od ostatniego mego probe nadeszła chwila by zrealizować projekt, o ile nikt jeszcze tego nie zrobił.
A więc tak: probe 2.5 już mam zdążyłem wyjąć silnik który okazało się że stuka najprawdopodobniej panewka, silnik 2.2turbo mam skrzynie i resztę części też posiadam.
O ile ze strony mechanicznej sobie poradzę, to ze strony elektrycznej wysłucham wszystkich podpowiedzi, szczególnie od MIHa ale nie tylko.
Więc czy połączę wiązkę silnika z komputerem od 2.2 do reszty instalacji?????
kl
A więc tak: probe 2.5 już mam zdążyłem wyjąć silnik który okazało się że stuka najprawdopodobniej panewka, silnik 2.2turbo mam skrzynie i resztę części też posiadam.
O ile ze strony mechanicznej sobie poradzę, to ze strony elektrycznej wysłucham wszystkich podpowiedzi, szczególnie od MIHa ale nie tylko.
Więc czy połączę wiązkę silnika z komputerem od 2.2 do reszty instalacji?????
kl
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Swap probe 2 2.5 na 2.2gt
No to dajesz kolego i życzę powodzenia, ale nie zrobisz tego swapa - po prostu to wiem.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Swap probe 2 2.5 na 2.2gt
To są zupełnie różne komputery i instalacje, musiałbyś wyciąć z 2,2 GT to, co z wiązki jest potrzebne do odpalenia auta i np. ułożyć to gdzieś pod maską i zabezpieczyć przed wilgocią. W wersji trudniejszej - wypruć deskę i spróbować przełożyć cała wiązkę.
Na ile ci się uda podpiąć pozostałe elementy (zegary musisz mieć) to już kwestia wytrwałości
Na ile ci się uda podpiąć pozostałe elementy (zegary musisz mieć) to już kwestia wytrwałości
- mak500
- Posty: 78
- Rejestracja: 2005-02-21 19:29
- Samochód: probe2 94 2.2gt
- Galeria: viewtopic.php?t=21548
- Lokalizacja: Wolin
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
A czy komputer steruje też odczytami temperatury silnika, alternatorem ,rozrusznikiem??? czy też po podłączeniu czujników zegary zadziałają ? pomijając oczywiście zasilenie wtryskiwaczy i cewki.
alternator i rozrusznik wydaje mi się że omija kompa,kombinuje by nie przekładać całej instalacji z 1gt
od poniedziałku trochę się przyjże bliżej instalacji, a na pewno ruszę z pasowaniem silnika.
alternator i rozrusznik wydaje mi się że omija kompa,kombinuje by nie przekładać całej instalacji z 1gt
od poniedziałku trochę się przyjże bliżej instalacji, a na pewno ruszę z pasowaniem silnika.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
Temperatura silnika idzie z czujników do zegarów, wentylatora i komputera - czyli nie przez komputer.
Alternator też chyba nie jest sterowany komputerem.
Alternator też chyba nie jest sterowany komputerem.
- mak500
- Posty: 78
- Rejestracja: 2005-02-21 19:29
- Samochód: probe2 94 2.2gt
- Galeria: viewtopic.php?t=21548
- Lokalizacja: Wolin
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
Ponieważ już silnik wpasowałem to mogę śmiało poprzeć Oleja, silnik .2.2 jest po prostu za wysoki na szerokość daje rade na styk dosłownie,na poduszki nie pasuje,
zacznę od pozytywnych rzeczy więc tak: półosie na szerokość pasują i wężyk od serwa też a najciekawsze dziś odkryłem że podłączenie wtyczek komputera w 2.2 i 2.5 są takie same,z tym że sam komp wyjście na kabinę już się komplikuje. Teraz czas na gorszą część silnik musiałem przesunąć do przodu o ok 8-10cm gdyż inaczej półoś haczy o wahacze i skrzynia o kabinę,poduszka przednia i tylna to już długa historia cięć i przeróbek.maska po wycięciu wzmocnień w okolicy korka wlewu oleju oraz kolektora ssącego daje się zamknąć, w razie komplikacji zrobię wlot jak w subaru.
Jak na tą chwilę jeszcze powalczę trochę z instalacją gdyż przełożyłem całą z komputerem,jak jakieś wyniki osiągnę to opisze.
Jedno co mnie motywuje to fakt że jeszcze chyba nikt tego nie zrobił, i jak patrze na to auto choć stare to serce mi radośniej pika wiec i tak będzie jeździł z f2t.
zacznę od pozytywnych rzeczy więc tak: półosie na szerokość pasują i wężyk od serwa też a najciekawsze dziś odkryłem że podłączenie wtyczek komputera w 2.2 i 2.5 są takie same,z tym że sam komp wyjście na kabinę już się komplikuje. Teraz czas na gorszą część silnik musiałem przesunąć do przodu o ok 8-10cm gdyż inaczej półoś haczy o wahacze i skrzynia o kabinę,poduszka przednia i tylna to już długa historia cięć i przeróbek.maska po wycięciu wzmocnień w okolicy korka wlewu oleju oraz kolektora ssącego daje się zamknąć, w razie komplikacji zrobię wlot jak w subaru.
Jak na tą chwilę jeszcze powalczę trochę z instalacją gdyż przełożyłem całą z komputerem,jak jakieś wyniki osiągnę to opisze.
Jedno co mnie motywuje to fakt że jeszcze chyba nikt tego nie zrobił, i jak patrze na to auto choć stare to serce mi radośniej pika wiec i tak będzie jeździł z f2t.
- radek
- Posty: 95
- Rejestracja: 2006-12-13 10:03
- Samochód: Probe 22GT Husqvarna TE 610
- Galeria: viewtopic.php?t=10417
- Lokalizacja: Nakło Nad Notecią
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
powodzenia z projektem i wrzuć jakieś fotki z prac jak to wygląda
czarny 2.2GT 92r
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać
- mak500
- Posty: 78
- Rejestracja: 2005-02-21 19:29
- Samochód: probe2 94 2.2gt
- Galeria: viewtopic.php?t=21548
- Lokalizacja: Wolin
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
Witam po czasie, trochę mnie nie było lecz wracam, i mam pytanie: brakuje mi przewodu sygnału wychodzacego na przekaźnik pompy paliwa tzn: silnik odpala na razie na wymuszonym obiegu paliwa(wymieniłem całą instalację silnika aż do komputera,wtyczki kompa mam podłączone 3 szt,natomiast pozostały mi jeszcze dwie wtyczki niezpokrewnione). Czy ktoś się orientuie ktury przewód z wtyczki obok kompa to ten z sygnałem steruącym? Jaśniej jak wyglda instalacja sterująca sygnałem od silnika do przekaźnika i gdzie się on znajduje?
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 2008-08-10 11:27
- Galeria: viewtopic.php?t=14779
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
Dobrze że nikogo nie posłuchałeś i sie zdecydowałeś na swapa, na MS chłopaki włożyli do 323F BA 2,2t i smiga to miluśko
- mak500
- Posty: 78
- Rejestracja: 2005-02-21 19:29
- Samochód: probe2 94 2.2gt
- Galeria: viewtopic.php?t=21548
- Lokalizacja: Wolin
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
trochę to trwało z braku czasu, ale udało się
auto z tym silnikiem nie jeździ tylko lata
trochę muszę dopracować szczegóły i mam takie pytanie, a właściwie parę pytań :
1. gdzie w jedynce 2.2 jest podłączony obrotomierz ? skąd idzie sygnał ? jaki przewód,kolor?
2. który czujnik załącza wentylatory? są 3 w okolicy termostatu który do czego?
3. ładowanie skąd wychodzi sygnał? oczywiście w 2.2
na razie to tyle jak by ktoś miał sugestię będę wdzięczny
auto z tym silnikiem nie jeździ tylko lata
trochę muszę dopracować szczegóły i mam takie pytanie, a właściwie parę pytań :
1. gdzie w jedynce 2.2 jest podłączony obrotomierz ? skąd idzie sygnał ? jaki przewód,kolor?
2. który czujnik załącza wentylatory? są 3 w okolicy termostatu który do czego?
3. ładowanie skąd wychodzi sygnał? oczywiście w 2.2
na razie to tyle jak by ktoś miał sugestię będę wdzięczny
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
Wybierz słowa znaczące z Twoich pytań i nakarm nimi wyszukiwarkę, ograniczając się do działu jedynek.
1. obrotomierz sygnał - zwraca 1 wynik.
2. czujnik wentylatory - 4 wyniki.
3. Chodzi o kontrolkę? Na pewno też dasz radę...
1. obrotomierz sygnał - zwraca 1 wynik.
2. czujnik wentylatory - 4 wyniki.
3. Chodzi o kontrolkę? Na pewno też dasz radę...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- mak500
- Posty: 78
- Rejestracja: 2005-02-21 19:29
- Samochód: probe2 94 2.2gt
- Galeria: viewtopic.php?t=21548
- Lokalizacja: Wolin
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
Ładnie ładnie a jak wrażenia z jazdy?
- mak500
- Posty: 78
- Rejestracja: 2005-02-21 19:29
- Samochód: probe2 94 2.2gt
- Galeria: viewtopic.php?t=21548
- Lokalizacja: Wolin
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
jak na razie zrobiłem im jakieś 40 km,
i opłacało się tzn serce się raduje jak przyspiesza, ta adrenalina wszystko mi wynagradza
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
Dobra robota jest turbinka jest konkret Mam pytanie masz jeszcze to GT z którego brałeś silnik?? Masz może z niego silnik wycieraczek z przodu ?? I czy chowały się pod maskę w pozycji summer, głównie chodzi mi o ten pozycjoner tą wypinaną część z silniczka ona jest na 3 zatrzaskach jak patrzysz od przodu na silniczek Daj znać jak możesz. pozdrawiam
2.2gt 92 rok
- mak500
- Posty: 78
- Rejestracja: 2005-02-21 19:29
- Samochód: probe2 94 2.2gt
- Galeria: viewtopic.php?t=21548
- Lokalizacja: Wolin
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
Mam całość jeśli jednak chodzi o opcje chowania to jak pamiętam pod nogami kierowcy jest bezpiecznik który po przełożeniu w inną pozycję zmienia położenie wycieraczek.
Jeśli jednak to sprawdziłeś to napisz na priv co potrzebujesz to się dogadamy
Jeśli jednak to sprawdziłeś to napisz na priv co potrzebujesz to się dogadamy
- kicker
- Posty: 238
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
Z mojej strony szacunek i gratulacje za ten drobny modzik
dałeś rady mimo potoku zniechęcających opinii, to się ceni
pozdrawiam
dałeś rady mimo potoku zniechęcających opinii, to się ceni
pozdrawiam
- mak500
- Posty: 78
- Rejestracja: 2005-02-21 19:29
- Samochód: probe2 94 2.2gt
- Galeria: viewtopic.php?t=21548
- Lokalizacja: Wolin
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
-- oryginalny post 2012-12-30 17:51 --
Witam co do swapa to skrzynia i silnik poszły od 2.2 rozstaw pasuje idealnie. półośki od 2.5 są o 3 cm dłuższe grubość ta sama,
poza tym przeguby mają ten sam frez,a inne pierścienie od abs .Wiązka silnika do samego kompa poszła od 2.2 i tu dla mnie jest trochę zabawy i jeszcze nie ogarnąłem tego do końca. podłączyłem gaz z V6 z KME sekwencja i wszystko po ustawieniu z 6 na 4 garki działa
brakuje mi tylko zegarów oczywiście podłączenia .licznik obrotomierz
problem z silnikiem jest taki że silnik 2.2 jest za wysoki i ledwo się mieści ( wyciąłem wzmocnienie maski i obniżyłem silnik na łapach nieznacznie) poza tym ok, walczę już tylko z elektryką gdyż jest to dla mnie czarna magia.
auto jeździ super choć jeszcze bez intercoolera.
-- dodano 2012-12-30 18:06 --
-- dodano 2013-01-12 20:44 --
Nareszcie wszystkie zegary zadziałały pomimo licznych utrudnień prędkościomierz oraz obrotomierz wstawiłem od 2.2 gt i wszystko dział jak powinno tak że teraz to już kosmetyka
-- dodano 2013-01-12 20:44 --
Nareszcie wszystkie zegary zadziałały pomimo licznych utrudnień prędkościomierz oraz obrotomierz wstawiłem od 2.2 gt i wszystko dział jak powinno tak że teraz to już kosmetyka
Witam co do swapa to skrzynia i silnik poszły od 2.2 rozstaw pasuje idealnie. półośki od 2.5 są o 3 cm dłuższe grubość ta sama,
poza tym przeguby mają ten sam frez,a inne pierścienie od abs .Wiązka silnika do samego kompa poszła od 2.2 i tu dla mnie jest trochę zabawy i jeszcze nie ogarnąłem tego do końca. podłączyłem gaz z V6 z KME sekwencja i wszystko po ustawieniu z 6 na 4 garki działa
brakuje mi tylko zegarów oczywiście podłączenia .licznik obrotomierz
problem z silnikiem jest taki że silnik 2.2 jest za wysoki i ledwo się mieści ( wyciąłem wzmocnienie maski i obniżyłem silnik na łapach nieznacznie) poza tym ok, walczę już tylko z elektryką gdyż jest to dla mnie czarna magia.
auto jeździ super choć jeszcze bez intercoolera.
-- dodano 2012-12-30 18:06 --
-- dodano 2013-01-12 20:44 --
Nareszcie wszystkie zegary zadziałały pomimo licznych utrudnień prędkościomierz oraz obrotomierz wstawiłem od 2.2 gt i wszystko dział jak powinno tak że teraz to już kosmetyka
-- dodano 2013-01-12 20:44 --
Nareszcie wszystkie zegary zadziałały pomimo licznych utrudnień prędkościomierz oraz obrotomierz wstawiłem od 2.2 gt i wszystko dział jak powinno tak że teraz to już kosmetyka
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
dobra robota graki za cierpliwosc
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
Auto już jest w giełdzie
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
widzialem wlasnie, ale dokonal rzeczy ktore kazdy skreslal na samym starcie
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku