Problemy po wymianie silnika.
- dejw
- Posty: 22
- Rejestracja: 2014-02-16 05:45
- Samochód: Probe II '96 2.0 +podtlenek LPG
- Lokalizacja: GPU
Problemy po wymianie silnika.
Witam serdecznie.
Swoją przygodę z Probe rozpocząłem około pół roku temu. Z racji ciągłych wyjazdów samochód długo stał nieużywany praktycznie w ogóle. Przed świętami postanowiłem wziąć się porządnie za to piękne autko. Kupiłem go jako samochód zdecydowanie do dużego remontu ale nie przeraziło mnie to Lubię sam dopieszczać samochody, o których poprzedni właściciele zdali się zapominać. Do rzeczy...
Na pierwszy rzut poszedł silnik, a właściwie jego wymiana. W tym miejscu chciałbym bardzo podziękować administratorowi konta na Facebook'u za superszybkie odpowiedzi dotyczące kompatybilności silników Mazdy. Padło na moto od Mazdy 626 o pojemności 1,8 litra i udokumentowanym przebiegu 170000km (50 tys mniej niż poprzednik). I tu zaczynają się rewelacje...
Na początku nie zauważyłem żadnych problemów bo po odbiorze z warsztatu zrobiłem nim jedynie 200km. Dodam, że przed kupnem zamontowaną miał instalację gazową. Mechanik stwierdził, że gazem się nie bawi, więc poradził udać się do gazownika specjalisty w celu zamontowania instalacji w nowym silniku. Po przejechaniu 50 km o dziwo włączyła się rezerwa choć przed wyjazdem tankowałem ponad 10 litrów... Po wizycie i montażu instalacji do nowego motoru pan gazownik podpiął wydech pod miernik i... Przeżegnać się można było lewą nogą. Tak jak wyniki emisji spalin, sondy lambda itp na gazie były wręcz podręcznikowe tak na benzynie każdy jeden pomiar kilkukrotnie wyższy. I tu pojawia się dylemat, ponieważ pan gazownik zarzekał się że to wina komputera. Że po zmianie silnika należy podpiąć komputer w celu zmiany ustawień. Ile w tym prawdy? Nigdy się z czymś takim nie spotkałem, ale, kto to wie...
Na razie zabieram się za swojego Forda od strony mechanicznej wymieniając po kolei silnik, kompletny układ wydechowy, amortyzatory, klocki i tarcze no i oczywiście wszelkie płyny eksploatacyjne wraz z filtrami. Później będę szukać upiększaczy wizualnych
Czy ktokolwiek z Forumowiczów ma jakiś pomysł skąd tak kosmiczne spalanie no i spadek mocy ( średnie przyspieszenie i prędk. maks. 130km/h) ?
Poszukuję również dobrego mechanika w rejonie województwa Pomorskiego (najchętniej Trójmiasta), do którego nie będzie strach oddać ukochanej maszyny i który na jej widok nie zrobi wielkich oczu.
Za wszelką pomoc będę niezmiernie wdzięczny.
Pozdro!
Swoją przygodę z Probe rozpocząłem około pół roku temu. Z racji ciągłych wyjazdów samochód długo stał nieużywany praktycznie w ogóle. Przed świętami postanowiłem wziąć się porządnie za to piękne autko. Kupiłem go jako samochód zdecydowanie do dużego remontu ale nie przeraziło mnie to Lubię sam dopieszczać samochody, o których poprzedni właściciele zdali się zapominać. Do rzeczy...
Na pierwszy rzut poszedł silnik, a właściwie jego wymiana. W tym miejscu chciałbym bardzo podziękować administratorowi konta na Facebook'u za superszybkie odpowiedzi dotyczące kompatybilności silników Mazdy. Padło na moto od Mazdy 626 o pojemności 1,8 litra i udokumentowanym przebiegu 170000km (50 tys mniej niż poprzednik). I tu zaczynają się rewelacje...
Na początku nie zauważyłem żadnych problemów bo po odbiorze z warsztatu zrobiłem nim jedynie 200km. Dodam, że przed kupnem zamontowaną miał instalację gazową. Mechanik stwierdził, że gazem się nie bawi, więc poradził udać się do gazownika specjalisty w celu zamontowania instalacji w nowym silniku. Po przejechaniu 50 km o dziwo włączyła się rezerwa choć przed wyjazdem tankowałem ponad 10 litrów... Po wizycie i montażu instalacji do nowego motoru pan gazownik podpiął wydech pod miernik i... Przeżegnać się można było lewą nogą. Tak jak wyniki emisji spalin, sondy lambda itp na gazie były wręcz podręcznikowe tak na benzynie każdy jeden pomiar kilkukrotnie wyższy. I tu pojawia się dylemat, ponieważ pan gazownik zarzekał się że to wina komputera. Że po zmianie silnika należy podpiąć komputer w celu zmiany ustawień. Ile w tym prawdy? Nigdy się z czymś takim nie spotkałem, ale, kto to wie...
Na razie zabieram się za swojego Forda od strony mechanicznej wymieniając po kolei silnik, kompletny układ wydechowy, amortyzatory, klocki i tarcze no i oczywiście wszelkie płyny eksploatacyjne wraz z filtrami. Później będę szukać upiększaczy wizualnych
Czy ktokolwiek z Forumowiczów ma jakiś pomysł skąd tak kosmiczne spalanie no i spadek mocy ( średnie przyspieszenie i prędk. maks. 130km/h) ?
Poszukuję również dobrego mechanika w rejonie województwa Pomorskiego (najchętniej Trójmiasta), do którego nie będzie strach oddać ukochanej maszyny i który na jej widok nie zrobi wielkich oczu.
Za wszelką pomoc będę niezmiernie wdzięczny.
Pozdro!
Going north...
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problemy po wymianie silnika.
Wymieniłeś silnik z 2.0 na 1.8? Czy aby tak?
Pamiętaj, że jeśli swapujesz INNY niż seryjny silnik do swojego auta KONIECZNE jest zrobienie tego razem z wymianą ECU (sterownik silnika). W przeciwnym razie, wszelkie zebrane dane przez komputer, nie będą zgadzać się z zaprogramowanymi mapami paliwowymi! Stąd (jeśli faktycznie masz 1.8 ) mogą być takie hece.
Pamiętaj, że jeśli swapujesz INNY niż seryjny silnik do swojego auta KONIECZNE jest zrobienie tego razem z wymianą ECU (sterownik silnika). W przeciwnym razie, wszelkie zebrane dane przez komputer, nie będą zgadzać się z zaprogramowanymi mapami paliwowymi! Stąd (jeśli faktycznie masz 1.8 ) mogą być takie hece.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- dejw
- Posty: 22
- Rejestracja: 2014-02-16 05:45
- Samochód: Probe II '96 2.0 +podtlenek LPG
- Lokalizacja: GPU
Re: Problemy po wymianie silnika.
Tak właśnie, zapomniałem dodać, że wymiana była z 2.0. Dzięki za odpowiedź. Rozejrzę się za sterownikiem więc.
Czyli szukać sterownik silnika pod motor 1.8 Mazdy, tak?
Czyli szukać sterownik silnika pod motor 1.8 Mazdy, tak?
Going north...
- Stig
- Klubowicz
- Posty: 1136
- Rejestracja: 2012-01-27 13:41
- Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=19937
- Lokalizacja: Będków .. Łódź
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: Problemy po wymianie silnika.
A no na przykład po to żeby płacić mniejsze oc a jeździć super autkiem, albo chce być nie powtarzalny, albo po prostu miał tylko ten silnik pod ręką a chciał się już autkiem nacieszyć A w sumie nie ważne po co ważne żeby pomóc koledzeStig pisze:Sorry że tak zapytam ale po co swapować silnik z 2.0 na 1.8?
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problemy po wymianie silnika.
Jest ryzyko, że pod silnik 1,8 będzie jednak inna wiązka i rzeźba okaże się niewarta potencjalnego zysku na koszcie silnika
Re: Problemy po wymianie silnika.
dejw wieczorem kukne co i jak w tym temacie mozna zrobic.A co do warsztatow to gulcz bolszewo,auto west chwaszczyno
- Stig
- Klubowicz
- Posty: 1136
- Rejestracja: 2012-01-27 13:41
- Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=19937
- Lokalizacja: Będków .. Łódź
Re: Problemy po wymianie silnika.
No chyba nie bardzo bo jak płacisz Oc to patrzą w dowód jaki masz silnik a nie pod maskę .. ale, spoko każdy robi jak mu wygodnie, nie spamuje juzinfernoblade pisze:A no na przykład po to żeby płacić mniejsze ocStig pisze:Sorry że tak zapytam ale po co swapować silnik z 2.0 na 1.8?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problemy po wymianie silnika.
nie ma różnicy w kosztach ubezpieczenia między silnikiem 1.8 a 2.0 (czyt. 1991cm*)
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problemy po wymianie silnika.
Robisz badanie techniczne i aktualizujesz dane w dowodzie. A 1,8 to chyba troszke mniej niz 1,8, wiec roznica moze byc, zaleznie od ubezpieczyciela
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Problemy po wymianie silnika.
Dokładnie jeden ma jedną stawękę od 1.4 w zwyż, drugi od 2.0, trzecie jeszcze inaczej...Co ubezpieczyciel to inna stawka....Nie pamiętam w jakim to szicie było ale miałem do 2.0 a potem to mogłeś mieć i 5l i ta sama stawka byłaKocureq pisze:Robisz badanie techniczne i aktualizujesz dane w dowodzie. A 1,8 to chyba troszke mniej niz 1,8, wiec roznica moze byc, zaleznie od ubezpieczyciela
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
Re: Problemy po wymianie silnika.
prosze was… roznica w oc miedzy 2.0 a 2.5 wynosi do 50 zlotych
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
- dejw
- Posty: 22
- Rejestracja: 2014-02-16 05:45
- Samochód: Probe II '96 2.0 +podtlenek LPG
- Lokalizacja: GPU
Re: Problemy po wymianie silnika.
Stig pisze:Sorry że tak zapytam ale po co swapować silnik z 2.0 na 1.8?
Względy ekonomiczne nie miały żadnego znaczenia, po prostu gdy kupowałem autko silnik był już w takim stanie, że nadawał się jedynie do wymiany...
Going north...
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2014-01-27 21:19
- Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
- Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie
Re: Problemy po wymianie silnika.
moze pytanie będzie głupie ale jak rozróżnic silnik 1.8 i 2.0? po samym silniku oczywiscie?
- dejw
- Posty: 22
- Rejestracja: 2014-02-16 05:45
- Samochód: Probe II '96 2.0 +podtlenek LPG
- Lokalizacja: GPU
Re: Problemy po wymianie silnika.
Może ja również zadam głupie pytanie, ale jaka jest różnica pomiędzy komputerami za 50zł a tymi za 300?KrecioPL pisze: KONIECZNE jest zrobienie tego razem z wymianą ECU (sterownik silnika).
Going north...
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problemy po wymianie silnika.
Faktycznie zadałeś głupie pytanie bo nie napisałeś o jakie komputery chodzi
- dejw
- Posty: 22
- Rejestracja: 2014-02-16 05:45
- Samochód: Probe II '96 2.0 +podtlenek LPG
- Lokalizacja: GPU
Re: Problemy po wymianie silnika.
O komputer ze sterownikiem. Wyżej opisałem problem i kolega napisał, ze po wymianie silnika wymienia sie komputer wraz ze sterownikiem od Mazdy. Stąd moje pytanie jaka jest różnica pomiędzy komputerem od Mazdy 626 gf, którego na allegro można dostać za 50zl a tymi po złotych 300.
Going north...
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problemy po wymianie silnika.
Jeśli oznaczenia komputera są takie same to co za różnica ze on kosztuje 50 czy 300zł
Jemu chodziło o to ze jeśli zamontowałeś sam silnik 1.8 do kompa od 2.0 to będzie Ci to szwankować bo mapy paliwowe sie nie będą zgadzać
Tyle że Krecik w swojej wypowiedzi się sam trochę zamieszał w tym co chciał napisać
Jemu chodziło o to ze jeśli zamontowałeś sam silnik 1.8 do kompa od 2.0 to będzie Ci to szwankować bo mapy paliwowe sie nie będą zgadzać
Tyle że Krecik w swojej wypowiedzi się sam trochę zamieszał w tym co chciał napisać
Re: Problemy po wymianie silnika.
a ecu z 626gf nie mial juz wbudowanego immo?I w sumie to obd 2.Ja bym szukal od 626 Ge,mx6,premacy itp do 97roku
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problemy po wymianie silnika.
Ge od '95 już miały wbudowane immo, a już na pewno probasy
Re: Problemy po wymianie silnika.
no mazda tez od 95r miala immo ale nie wbudowane
- dejw
- Posty: 22
- Rejestracja: 2014-02-16 05:45
- Samochód: Probe II '96 2.0 +podtlenek LPG
- Lokalizacja: GPU
Re: Problemy po wymianie silnika.
Mój błąd. Oczywiście silnik jest od Mazdy 626 GE, nie gf.
Więc krótko: Rozwiązaniem mojego problemu będzie wymiana komputera ze sterownikiem od Mazdy 626 Ge,mx6,premacy, jak proponował Waldii, tak?
Jutro jadę oddać go do słynnego Gulcza z Bolszewa z jeszcze paroma pierdółkami i niech się chłopaki bawią
Więc krótko: Rozwiązaniem mojego problemu będzie wymiana komputera ze sterownikiem od Mazdy 626 Ge,mx6,premacy, jak proponował Waldii, tak?
Jutro jadę oddać go do słynnego Gulcza z Bolszewa z jeszcze paroma pierdółkami i niech się chłopaki bawią
Going north...