Problemy po wymianie silnika.

Awatar użytkownika
dejw
Posty: 22
Rejestracja: 2014-02-16 05:45
Samochód: Probe II '96 2.0 +podtlenek LPG
Lokalizacja: GPU

Problemy po wymianie silnika.

Post autor: dejw »

Witam serdecznie.

Swoją przygodę z Probe rozpocząłem około pół roku temu. Z racji ciągłych wyjazdów samochód długo stał nieużywany praktycznie w ogóle. Przed świętami postanowiłem wziąć się porządnie za to piękne autko. Kupiłem go jako samochód zdecydowanie do dużego remontu ale nie przeraziło mnie to :) Lubię sam dopieszczać samochody, o których poprzedni właściciele zdali się zapominać. :D Do rzeczy...
Na pierwszy rzut poszedł silnik, a właściwie jego wymiana. W tym miejscu chciałbym bardzo podziękować administratorowi konta na Facebook'u za superszybkie odpowiedzi dotyczące kompatybilności silników Mazdy. Padło na moto od Mazdy 626 o pojemności 1,8 litra i udokumentowanym przebiegu 170000km (50 tys mniej niż poprzednik). I tu zaczynają się rewelacje...
Na początku nie zauważyłem żadnych problemów bo po odbiorze z warsztatu zrobiłem nim jedynie 200km. Dodam, że przed kupnem zamontowaną miał instalację gazową. Mechanik stwierdził, że gazem się nie bawi, więc poradził udać się do gazownika specjalisty w celu zamontowania instalacji w nowym silniku. Po przejechaniu 50 km o dziwo włączyła się rezerwa choć przed wyjazdem tankowałem ponad 10 litrów... Po wizycie i montażu instalacji do nowego motoru pan gazownik podpiął wydech pod miernik i... Przeżegnać się można było lewą nogą. Tak jak wyniki emisji spalin, sondy lambda itp na gazie były wręcz podręcznikowe tak na benzynie każdy jeden pomiar kilkukrotnie wyższy. I tu pojawia się dylemat, ponieważ pan gazownik zarzekał się że to wina komputera. Że po zmianie silnika należy podpiąć komputer w celu zmiany ustawień. Ile w tym prawdy? Nigdy się z czymś takim nie spotkałem, ale, kto to wie...

Na razie zabieram się za swojego Forda od strony mechanicznej wymieniając po kolei silnik, kompletny układ wydechowy, amortyzatory, klocki i tarcze no i oczywiście wszelkie płyny eksploatacyjne wraz z filtrami. Później będę szukać upiększaczy wizualnych :)
Czy ktokolwiek z Forumowiczów ma jakiś pomysł skąd tak kosmiczne spalanie no i spadek mocy ( średnie przyspieszenie i prędk. maks. 130km/h) ?

Poszukuję również dobrego mechanika w rejonie województwa Pomorskiego (najchętniej Trójmiasta), do którego nie będzie strach oddać ukochanej maszyny i który na jej widok nie zrobi wielkich oczu.

Za wszelką pomoc będę niezmiernie wdzięczny.

Pozdro!
Going north...
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: KrecioPL »

Wymieniłeś silnik z 2.0 na 1.8? Czy aby tak?
Pamiętaj, że jeśli swapujesz INNY niż seryjny silnik do swojego auta KONIECZNE jest zrobienie tego razem z wymianą ECU (sterownik silnika). W przeciwnym razie, wszelkie zebrane dane przez komputer, nie będą zgadzać się z zaprogramowanymi mapami paliwowymi! Stąd (jeśli faktycznie masz 1.8 ) mogą być takie hece.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
dejw
Posty: 22
Rejestracja: 2014-02-16 05:45
Samochód: Probe II '96 2.0 +podtlenek LPG
Lokalizacja: GPU

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: dejw »

Tak właśnie, zapomniałem dodać, że wymiana była z 2.0. Dzięki za odpowiedź. Rozejrzę się za sterownikiem więc.
Czyli szukać sterownik silnika pod motor 1.8 Mazdy, tak?
Going north...
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: Stig »

Sorry że tak zapytam ale po co swapować silnik z 2.0 na 1.8?
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: infernoblade »

Stig pisze:Sorry że tak zapytam ale po co swapować silnik z 2.0 na 1.8?
A no na przykład po to żeby płacić mniejsze oc a jeździć super autkiem, albo chce być nie powtarzalny, albo po prostu miał tylko ten silnik pod ręką a chciał się już autkiem nacieszyć :wink: A w sumie nie ważne po co ważne żeby pomóc koledze :mrgreen:
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10623
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: Kocureq »

Jest ryzyko, że pod silnik 1,8 będzie jednak inna wiązka i rzeźba okaże się niewarta potencjalnego zysku na koszcie silnika :)
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: waldii »

dejw wieczorem kukne co i jak w tym temacie mozna zrobic.A co do warsztatow to gulcz bolszewo,auto west chwaszczyno
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: Stig »

infernoblade pisze:
Stig pisze:Sorry że tak zapytam ale po co swapować silnik z 2.0 na 1.8?
A no na przykład po to żeby płacić mniejsze oc
No chyba nie bardzo bo jak płacisz Oc to patrzą w dowód jaki masz silnik a nie pod maskę :P .. ale, spoko każdy robi jak mu wygodnie, nie spamuje juz :wink:
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5243
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: Romas »

nie ma różnicy w kosztach ubezpieczenia między silnikiem 1.8 a 2.0 (czyt. 1991cm*) :wink:
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10623
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: Kocureq »

Robisz badanie techniczne i aktualizujesz dane w dowodzie. A 1,8 to chyba troszke mniej niz 1,8, wiec roznica moze byc, zaleznie od ubezpieczyciela
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: Patryk- »

Kocureq pisze:Robisz badanie techniczne i aktualizujesz dane w dowodzie. A 1,8 to chyba troszke mniej niz 1,8, wiec roznica moze byc, zaleznie od ubezpieczyciela
Dokładnie jeden ma jedną stawękę od 1.4 w zwyż, drugi od 2.0, trzecie jeszcze inaczej...Co ubezpieczyciel to inna stawka....Nie pamiętam w jakim to szicie było ale miałem do 2.0 a potem to mogłeś mieć i 5l i ta sama stawka była
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: quarth »

prosze was… roznica w oc miedzy 2.0 a 2.5 wynosi do 50 zlotych
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
dejw
Posty: 22
Rejestracja: 2014-02-16 05:45
Samochód: Probe II '96 2.0 +podtlenek LPG
Lokalizacja: GPU

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: dejw »

Stig pisze:Sorry że tak zapytam ale po co swapować silnik z 2.0 na 1.8?

Względy ekonomiczne nie miały żadnego znaczenia, po prostu gdy kupowałem autko silnik był już w takim stanie, że nadawał się jedynie do wymiany...
Going north...
Zibero
Posty: 24
Rejestracja: 2014-01-27 21:19
Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: Zibero »

moze pytanie będzie głupie ale jak rozróżnic silnik 1.8 i 2.0? po samym silniku oczywiscie?
Awatar użytkownika
dejw
Posty: 22
Rejestracja: 2014-02-16 05:45
Samochód: Probe II '96 2.0 +podtlenek LPG
Lokalizacja: GPU

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: dejw »

KrecioPL pisze: KONIECZNE jest zrobienie tego razem z wymianą ECU (sterownik silnika).
Może ja również zadam głupie pytanie, ale jaka jest różnica pomiędzy komputerami za 50zł a tymi za 300? :oops:
Going north...
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5243
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: Romas »

Faktycznie zadałeś głupie pytanie bo nie napisałeś o jakie komputery chodzi :mrgreen:
Awatar użytkownika
dejw
Posty: 22
Rejestracja: 2014-02-16 05:45
Samochód: Probe II '96 2.0 +podtlenek LPG
Lokalizacja: GPU

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: dejw »

O komputer ze sterownikiem. Wyżej opisałem problem i kolega napisał, ze po wymianie silnika wymienia sie komputer wraz ze sterownikiem od Mazdy. Stąd moje pytanie jaka jest różnica pomiędzy komputerem od Mazdy 626 gf, którego na allegro można dostać za 50zl a tymi po złotych 300. :-)
Going north...
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5243
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: Romas »

Jeśli oznaczenia komputera są takie same to co za różnica ze on kosztuje 50 czy 300zł
Jemu chodziło o to ze jeśli zamontowałeś sam silnik 1.8 do kompa od 2.0 to będzie Ci to szwankować bo mapy paliwowe sie nie będą zgadzać :wink:
Tyle że Krecik w swojej wypowiedzi się sam trochę zamieszał w tym co chciał napisać :mrgreen:
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: waldii »

a ecu z 626gf nie mial juz wbudowanego immo?I w sumie to obd 2.Ja bym szukal od 626 Ge,mx6,premacy itp do 97roku
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5243
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: Romas »

Ge od '95 już miały wbudowane immo, a już na pewno probasy :wink:
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: waldii »

no mazda tez od 95r miala immo ale nie wbudowane
Awatar użytkownika
dejw
Posty: 22
Rejestracja: 2014-02-16 05:45
Samochód: Probe II '96 2.0 +podtlenek LPG
Lokalizacja: GPU

Re: Problemy po wymianie silnika.

Post autor: dejw »

Mój błąd. Oczywiście silnik jest od Mazdy 626 GE, nie gf.

Więc krótko: Rozwiązaniem mojego problemu będzie wymiana komputera ze sterownikiem od Mazdy 626 Ge,mx6,premacy, jak proponował Waldii, tak? :?:

Jutro jadę oddać go do słynnego Gulcza z Bolszewa z jeszcze paroma pierdółkami i niech się chłopaki bawią :)
Going north...
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”