Zaciski tylne od Mazdy RX8???
- kombiwars
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-09-05 16:58
- Samochód: Probe 96r 16v
- Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa
Zaciski tylne od Mazdy RX8???
-- oryginalny post 2014-04-08 19:31 --
Drążę upacie temat układu hamulcowego. Ponieważ, zaciski tylne FP posiadają usterkę wrodzoną, czyli błąd konstrukcyjny, który dotyczy również mazdowskich modeli ^626, Xedos, MX6 - szukam zamienników tego elementu. Znalazłem po wielogodzinnym wyszukiwaniu zaciski od Mazdy RX8, które wydają mi się przydatne do FP z uwagi podobne kształty. W naturze jeszcze nie udało mi się przymierzyć. Tu stawiam pytanie do klubowiczów, czy ktoś próbował zastąpić tylne zaciski na pochodzące od modelu RX8? Wśród okolicznych sprzedawców z rynku wtórnego, żaden nie posiada tego modelu, - stąd moja prośba o wypowiedź w tym temacie. Pozdrawiam czytających. Mirek
ps. Sprzedawca części rynku wtórnego podał: rozstaw śrub mocujących jarzmo ok. 115 mm, średnica tłoczka 35 mm. W komplecie renowacyjnym znajdują się akcesoria do tłoczka fi 43 mm. Oryginał posiada średnicę 30 mm. Teraz powstaje problem, jak będzie się zachowywał samochód, w którym zwiększy się siła działania zacisków tylnej osi?????????????? O ile? Chyba o kwadrat skali podobieństwa średnic tłoczków, czyli sqr43/30=2,054[4], czyli siła hamowania będzie ponad dwukrotnie większa!?
Drążę upacie temat układu hamulcowego. Ponieważ, zaciski tylne FP posiadają usterkę wrodzoną, czyli błąd konstrukcyjny, który dotyczy również mazdowskich modeli ^626, Xedos, MX6 - szukam zamienników tego elementu. Znalazłem po wielogodzinnym wyszukiwaniu zaciski od Mazdy RX8, które wydają mi się przydatne do FP z uwagi podobne kształty. W naturze jeszcze nie udało mi się przymierzyć. Tu stawiam pytanie do klubowiczów, czy ktoś próbował zastąpić tylne zaciski na pochodzące od modelu RX8? Wśród okolicznych sprzedawców z rynku wtórnego, żaden nie posiada tego modelu, - stąd moja prośba o wypowiedź w tym temacie. Pozdrawiam czytających. Mirek
ps. Sprzedawca części rynku wtórnego podał: rozstaw śrub mocujących jarzmo ok. 115 mm, średnica tłoczka 35 mm. W komplecie renowacyjnym znajdują się akcesoria do tłoczka fi 43 mm. Oryginał posiada średnicę 30 mm. Teraz powstaje problem, jak będzie się zachowywał samochód, w którym zwiększy się siła działania zacisków tylnej osi?????????????? O ile? Chyba o kwadrat skali podobieństwa średnic tłoczków, czyli sqr43/30=2,054[4], czyli siła hamowania będzie ponad dwukrotnie większa!?
Ostatnio zmieniony 2014-05-01 22:02 przez kombiwars, łącznie zmieniany 2 razy.
- Tales
- Posty: 79
- Rejestracja: 2010-05-23 18:56
- Samochód: II '93 US 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=17682
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
Nie sprawdzałem, ale podpinam się pod temat. Bo też mam z tym problem.
Ale tak dywagując teoretycznie: z tego co sądzę, powinno to zwiększyć podsterowność przy hamowaniu na zakręcie. Na prostej nie będzie to robić specjalnie różnicy, ponieważ nacisk przy hamowaniu jest na przednią oś. Gdyby przednia ośka hamowała mocniej to by tyłek uciekał. Większe prawdopodobieństwo, że zostaniesz na drodze wg mnie. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie. Tak się zastanawiam tylko co na to ABS powie?
Ale tak dywagując teoretycznie: z tego co sądzę, powinno to zwiększyć podsterowność przy hamowaniu na zakręcie. Na prostej nie będzie to robić specjalnie różnicy, ponieważ nacisk przy hamowaniu jest na przednią oś. Gdyby przednia ośka hamowała mocniej to by tyłek uciekał. Większe prawdopodobieństwo, że zostaniesz na drodze wg mnie. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie. Tak się zastanawiam tylko co na to ABS powie?
- kombiwars
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-09-05 16:58
- Samochód: Probe 96r 16v
- Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
-- oryginalny post 2014-05-02 21:11 --
Kiedyś w Astrze wymieniłem klocki hamulcowe na szersze, ale żadnych nieoczekiwanych zajść nie było. Wziąwszy pod wzgląd niewielką masę, moc i prędkości tego auta, to zmiana ta mogła być bez znaczenia. Natomiast zmiany w konfiguracji fabrycznej tych elementów w Probe - może doprowadzić do dużych zachwiań toru jazdy podczas hamowania.
............................................................................................................................................................................................................................................................................................
ABS (chyba?), będzie działał zgodnie z odczytem powstałych różnic prędkości poszczególnych kół, więc nie powinno z powstać z tyt. jego działania jakakolwiek zagrożenie. Myślę, że wielkość siły hamowania zależy od rozłożenia mas na poszczególne osie w taki sposób, aby były równe w proporcjach.
............................................................................................................................................................................................................................................................................................
Snując dalej rozważania nt. zastosowania zacisków od Mazdy RX-8, sądzę, że należałoby je tulejować do średnicy oryginału (30,2 mm). Wykonał bym to tak: rozwierciłbym cylinder zacisku do średnicy równej wrembowi na oring uszczelniający, następnie wcisnął tuleję zgodną z powstałymi wymiarami i średnicą wewnętrzną oryginału. To co piszę, jest apriori ponieważ nigdy nie miałem w ręku tych zacisków. Zapraszam do wzięcia udziału w dyskusji. Pozdrawiam "Chłop"
-- dodano 2014-09-19 12:54 --
W Y M I Ę K Ł E M !
Wymiękłem w poszukiwaniu surogatu nieudanych zacisków tylnych. Dostałem w prezencie komplet w stanie przedremontowym i nad jego uzdatnieniem będę trudził. To tańsze a efekty znane.
Kiedyś w Astrze wymieniłem klocki hamulcowe na szersze, ale żadnych nieoczekiwanych zajść nie było. Wziąwszy pod wzgląd niewielką masę, moc i prędkości tego auta, to zmiana ta mogła być bez znaczenia. Natomiast zmiany w konfiguracji fabrycznej tych elementów w Probe - może doprowadzić do dużych zachwiań toru jazdy podczas hamowania.
............................................................................................................................................................................................................................................................................................
ABS (chyba?), będzie działał zgodnie z odczytem powstałych różnic prędkości poszczególnych kół, więc nie powinno z powstać z tyt. jego działania jakakolwiek zagrożenie. Myślę, że wielkość siły hamowania zależy od rozłożenia mas na poszczególne osie w taki sposób, aby były równe w proporcjach.
............................................................................................................................................................................................................................................................................................
Snując dalej rozważania nt. zastosowania zacisków od Mazdy RX-8, sądzę, że należałoby je tulejować do średnicy oryginału (30,2 mm). Wykonał bym to tak: rozwierciłbym cylinder zacisku do średnicy równej wrembowi na oring uszczelniający, następnie wcisnął tuleję zgodną z powstałymi wymiarami i średnicą wewnętrzną oryginału. To co piszę, jest apriori ponieważ nigdy nie miałem w ręku tych zacisków. Zapraszam do wzięcia udziału w dyskusji. Pozdrawiam "Chłop"
-- dodano 2014-09-19 12:54 --
W Y M I Ę K Ł E M !
Wymiękłem w poszukiwaniu surogatu nieudanych zacisków tylnych. Dostałem w prezencie komplet w stanie przedremontowym i nad jego uzdatnieniem będę trudził. To tańsze a efekty znane.
- S.H.A.R.K
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-05-06 16:43
- Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
- Galeria: viewtopic.php?t=12737
- Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
Po co kombinować z jakimiś RX-owymi zaciskami skoro na pewno pasują p&p od Mazdy 6 i MPS 6
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
- kombiwars
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-09-05 16:58
- Samochód: Probe 96r 16v
- Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
Hm! Niby temat zamknąłem, ale problem pozostał. Korzystając z zimowej przerwy w używaniu FP wydłubałem tylne zaciski do remontu. Rozebrałem, część rdzy usunąłem, zaślepiłem otwory, zabezpieczyłem ośkę cięgła blachą z puszki po piwie, oddałem do piaskowania i malowania proszkowego na kolor srebrny. Poniżej przedstawiam fotoreportaż odnoszacy się do fazy po malowaniu. Resztę działań opiszę i opatrzę fotkami.
Zastanawiał mnie problem: DLACZEGO TYLNE ZACISKI FP TRACĄ NA RUCHOMOŚCI?
- Dziś próbuję odpowiedzieć na pytanie.
Mimo luźnych spasowań ośki tłoczka z trybem regulującym jego położenie, ośki z tłoczkiem, tłoczka z cylindrem, dalej sworzni jarzma w prowadnicach, ośki dżwigienki hamulca w gnieździe i tzw "robaczka" dochodzi do unieruchomienia całości. Zacisk jest źle skonstruowany o czym wszyscy wiemy. W pierszej kolejności dochodzi do wypłukania smaru z gumowej pochwy sworznia jarzma. Powoduje to ograniczenie w przesuwaniu się jarzma w następstwie czego zapieka się drugi sworzeń, więc jarzmo jest "załatwione". Geneza unieruchowmienia tłoczka jest podobna. Wilgoć powoduje rdzewienie, co w polączeniu z brudem stanowi skuteczny sztamunek (użyłem gwary hydraulicznej). Wten sposób dochodzi do utraty funkcji tylnej partii układu hamulcowego.
Moja rada jest taka: systematycznie - przynajmiej raz na rok, przed zimą wymieniać komplety tych felernych zacisków na zregenerowane tj oczyszczone, przesmarowane, uzupełnione, uszczelnione w razie potrzeby przemalowane.
Zapraszam do udziału w opisanej kwestii. Proszę o inne wypowiedzi w tej sprawie.
Pozdrawiam M.
Zastanawiał mnie problem: DLACZEGO TYLNE ZACISKI FP TRACĄ NA RUCHOMOŚCI?
- Dziś próbuję odpowiedzieć na pytanie.
Mimo luźnych spasowań ośki tłoczka z trybem regulującym jego położenie, ośki z tłoczkiem, tłoczka z cylindrem, dalej sworzni jarzma w prowadnicach, ośki dżwigienki hamulca w gnieździe i tzw "robaczka" dochodzi do unieruchomienia całości. Zacisk jest źle skonstruowany o czym wszyscy wiemy. W pierszej kolejności dochodzi do wypłukania smaru z gumowej pochwy sworznia jarzma. Powoduje to ograniczenie w przesuwaniu się jarzma w następstwie czego zapieka się drugi sworzeń, więc jarzmo jest "załatwione". Geneza unieruchowmienia tłoczka jest podobna. Wilgoć powoduje rdzewienie, co w polączeniu z brudem stanowi skuteczny sztamunek (użyłem gwary hydraulicznej). Wten sposób dochodzi do utraty funkcji tylnej partii układu hamulcowego.
Moja rada jest taka: systematycznie - przynajmiej raz na rok, przed zimą wymieniać komplety tych felernych zacisków na zregenerowane tj oczyszczone, przesmarowane, uzupełnione, uszczelnione w razie potrzeby przemalowane.
Zapraszam do udziału w opisanej kwestii. Proszę o inne wypowiedzi w tej sprawie.
Pozdrawiam M.
- Załączniki
Ostatnio zmieniony 2014-12-08 21:22 przez kombiwars, łącznie zmieniany 4 razy.
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
Natrudziłeś się, ale warto było, zacnie to wygląda
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- kombiwars
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-09-05 16:58
- Samochód: Probe 96r 16v
- Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
Te zaciski stały się moją obsesją
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1886
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
Eeeee ale szkoda aż zakładać
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
Nie zgodzę się z szanownym kolegą jakoby zaciski miały jakoś fatalną konstrukcję. Nie są ani lepsze ani nie są gorsze niż w innych autach, prawidłowo zregenerowane posłużą dłużej niż rok
Mają bardzo prostą konstrukcję, to jest zaleta i nawet na kolanie można je naprawić, tam się nie ma co popsuć
Co do gumek, jako że nie ma za dużego wyboru w zestawach naprawczych należy żyć z tym co jest. Na tyle na ile wystarczą gumki, na tyle hamulce będą działać prawidłowo.
Należy się cieszyć, że w Probe nie zastosowano zacisków z Mazdy GF/GW gdzie są łożyska igiełkowe na ręcznym a 120zł sztuka.
Co do sworznia, to łatwo go skrzywić przy zbyt nerwowym demontażu i stąd później są problemy że się "hamulce zapiekają".
Jest to element wymienny więc też nie ma zbytniego problemu z zakupem nowego.
Mają bardzo prostą konstrukcję, to jest zaleta i nawet na kolanie można je naprawić, tam się nie ma co popsuć
Co do gumek, jako że nie ma za dużego wyboru w zestawach naprawczych należy żyć z tym co jest. Na tyle na ile wystarczą gumki, na tyle hamulce będą działać prawidłowo.
Należy się cieszyć, że w Probe nie zastosowano zacisków z Mazdy GF/GW gdzie są łożyska igiełkowe na ręcznym a 120zł sztuka.
Co do sworznia, to łatwo go skrzywić przy zbyt nerwowym demontażu i stąd później są problemy że się "hamulce zapiekają".
Jest to element wymienny więc też nie ma zbytniego problemu z zakupem nowego.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- kombiwars
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-09-05 16:58
- Samochód: Probe 96r 16v
- Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
Nadaj podtrzrymuję opinię o ich beznadziejnej konstrucji. Nie bedę w tym odosobniony. Znany jest mi przypadek uszkodzenia pasa tylnego mazdy 626 na skutek zablokowania zacisków tylnej osi
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
A ja się z tobą nie zgodzę. Coś jest z nimi nie tak skoro wszystkim padają nagminnie. Dzwignia od reczniego , przeciekają albo jarzmo sie blokuje.duracell pisze:Nie zgodzę się z szanownym kolegą jakoby zaciski miały jakoś fatalną konstrukcję. Nie są ani lepsze ani nie są gorsze niż w innych autach
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
Są jakieś awaryjne i niestety trzeba je regenerować co parę lat.
A tutaj możesz mi wytłumaczyć o co Ci chodzi? co ma pas tylny do zablokowania tylnych hamulcy? no chyba że chodzi ci o to ze stanęły dęba w czasie jazdy i w coś dupskiem przyrżnął kierowcakombiwars pisze:Znany jest mi przypadek uszkodzenia pasa tylnego mazdy 626 na skutek zablokowania zacisków tylnej osi
- kombiwars
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-09-05 16:58
- Samochód: Probe 96r 16v
- Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
- A tutaj muszę odwołać się do Twojej wyobraźni: Mazda 626 stoi tyłem na przestawnym najeżdzie, zablokowane są tylne zaciski, szarpnięcie przy zjeżdżaniu, zjazdy chwilę wleczone w ostatniej fazie podwijają się uderzając w tył i spód samochodu. Koszt naprawy ponad 3 k! Czy Twoja wyobraznia zadziałała?Romas pisze:A tutaj możesz mi wytłumaczyć o co Ci chodzi? co ma pas tylny do zablokowania tylnych hamulcy? no chyba że chodzi ci o to ze stanęły dęba w czasie jazdy i w coś dupskiem przyrżnął kierowca
Ostatnio zmieniony 2014-12-01 09:10 przez kombiwars, łącznie zmieniany 2 razy.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
Czyli wina człowieka a nie samych zacisków
- kombiwars
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-09-05 16:58
- Samochód: Probe 96r 16v
- Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
Wina kierowcy polegała na tym, że nie był świadom wadliwego działania hamulców tylnej osi.Romas pisze:Czyli wina człowieka a nie samych zacisków
Romku, jak podobają Ci się zaciski po malowaniu?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
Pewnie że się podobają, o wiele lepiej wyglądają niż stare pordzewiałe
- kombiwars
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-09-05 16:58
- Samochód: Probe 96r 16v
- Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
-- oryginalny post 2014-12-04 17:59 --
Koszt piaskowania i malowania proszkowego to 60 zł plus niewielki koszt na klej silikonowy (do 350 st. C) i kilkadziesiąt groszy w nominałach 1, 2, 5, plus wartość przejazdów.
Przy następnej okazji oddam komplet tylnych zacisków do cynkowania na złoto (podobno trwalsze) - w cenie 40 zł/kpl. Zamierzam też, przekazać do miedziowania trzpienie jarzm, dźwigienki h. ręcznego, "robaczki", pokrętła, ośki cylinderków, cylinderki - czyli wszystkie części ruchome, narażone na rdzewienie. Ostatnia zachcianka to 2,50zł/dcm2. Zatem tłoczki pokryte warstą 25 x 1 E-6 m bedą kosztowały ok 10 zł. inne drobiazgi prawdopodobnie następne 10 zł
Pozdr. czytających. M
-- dodano 2015-03-04 18:00 --
Dopięłem swojej pogróżki. Poniżej prezentuję ruchome elementy zacisku pokryte miedzią. Grubość warstwy 25 x 1 E-6 m.Koszt 30 zł/zacisk + dojazdy. Efekty ocenię po upływie czasu. To co wykonałem, jest jedną z dróg do wyeliminowania awaryjności tych zacisków.
- Aha! Musze dodać, że tłoczki pokryte są fabrycznie chromem, wiec nie wymagają dodatkowej warstwy ślizgowo-ochronnej. Walcowate pokrętło regulacji h. ręcznego, przed miedziowaniem należy odchudzić 0,2 - 0,4 mm. Wykonałem to mocując w wiertarce.
Koszt piaskowania i malowania proszkowego to 60 zł plus niewielki koszt na klej silikonowy (do 350 st. C) i kilkadziesiąt groszy w nominałach 1, 2, 5, plus wartość przejazdów.
Przy następnej okazji oddam komplet tylnych zacisków do cynkowania na złoto (podobno trwalsze) - w cenie 40 zł/kpl. Zamierzam też, przekazać do miedziowania trzpienie jarzm, dźwigienki h. ręcznego, "robaczki", pokrętła, ośki cylinderków, cylinderki - czyli wszystkie części ruchome, narażone na rdzewienie. Ostatnia zachcianka to 2,50zł/dcm2. Zatem tłoczki pokryte warstą 25 x 1 E-6 m bedą kosztowały ok 10 zł. inne drobiazgi prawdopodobnie następne 10 zł
Pozdr. czytających. M
-- dodano 2015-03-04 18:00 --
Dopięłem swojej pogróżki. Poniżej prezentuję ruchome elementy zacisku pokryte miedzią. Grubość warstwy 25 x 1 E-6 m.Koszt 30 zł/zacisk + dojazdy. Efekty ocenię po upływie czasu. To co wykonałem, jest jedną z dróg do wyeliminowania awaryjności tych zacisków.
- Aha! Musze dodać, że tłoczki pokryte są fabrycznie chromem, wiec nie wymagają dodatkowej warstwy ślizgowo-ochronnej. Walcowate pokrętło regulacji h. ręcznego, przed miedziowaniem należy odchudzić 0,2 - 0,4 mm. Wykonałem to mocując w wiertarce.
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
Odmalowuję moje tylne zaciski , miałem wszystko rozebrane ma części pierwsze oprócz dźwigienki ręcznego. Teraz wszystko składam do kupy na aucie ale nie wiem jak zrobić ustawienie tłoczka przed zalaniem zacisku i odpowietrzeniem . Dokręcić tłoczek do tarczy na styk klocków hamulcowych i wykręcić jakąś wartość obrotu czy co??? Chce to zrobić tak żeby obydwa koła hamowały równo bez większych ustawień po poskładaniu wszystkiego. Ostateczne ustawienia zawsze robię na stacji diagnostycznej po pomiarze każdego z przekręceń śrubą dlatego chcę to zrobić od razu a nie zajmować kanał na diagnostyce.
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
Właśnie tego co najważniejsze czyli dźwigienki ręcznego nie ruszyłeś Warto to rozebrać i przepłukać i dać nowy smar bo to podstawa działania ręcznego.
Samemu wstępnie nic nie regulujesz, wkręcasz na tyle ile potrzeba tłoczek żeby wlazły klocki, po złożeniu wszystkiego pompujesz hamulcem aż tłoczek zaciśnie zacisk, na tej "śrubce" ampulowej robisz pół obrotu w tył żeby zrobić luz na zacisku tak żeby koło się obracało bez oporów. Samoregulatory w tłoczkach wszystko ustawią tak jak trzeba. Jeśli po odpuszczeniu śrubką jest za ciasno to luzujesz linkę ręcznego od strony dźwigni ręcznego(obrót lub 2) linka na zacisku nie może być naciągnięta na sztywno- musi mieć wyczuwalny luz.
Samemu wstępnie nic nie regulujesz, wkręcasz na tyle ile potrzeba tłoczek żeby wlazły klocki, po złożeniu wszystkiego pompujesz hamulcem aż tłoczek zaciśnie zacisk, na tej "śrubce" ampulowej robisz pół obrotu w tył żeby zrobić luz na zacisku tak żeby koło się obracało bez oporów. Samoregulatory w tłoczkach wszystko ustawią tak jak trzeba. Jeśli po odpuszczeniu śrubką jest za ciasno to luzujesz linkę ręcznego od strony dźwigni ręcznego(obrót lub 2) linka na zacisku nie może być naciągnięta na sztywno- musi mieć wyczuwalny luz.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
Te zaciski mają niespełna pótora roku. Po rozebraniu wszystko było jak nowe dlatego zdecydowałem że nie rozbiorę zbędnych żeczy skoro działa cały czas jak należy
Re: Zaciski tylne od Mazdy RX8???
No to co zawracasz gitarę
samo się wszystko ustawi, najlepiej jakby tył był trochę uniesiony żeby kołami obrócić.
Składaj fotki cyknij jak wyszło, popaczymy
samo się wszystko ustawi, najlepiej jakby tył był trochę uniesiony żeby kołami obrócić.
Składaj fotki cyknij jak wyszło, popaczymy
„czysta krew, trzeźwy umysł”