Przewody WN i świece
Przewody WN i świece
Zbliża się wymiana przewodów WN i świec. Według wielu opinii gdy posiada się instalację LPG na tych elementach nie można oszczędzać. Polecono mi w sklepie przewody WN Sentech'a i NGK. Świece również NGK ale właśnie, które? Do gazu słyszałem, że powinno się używać świec jedno elektronowych.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odp: Przewody WN i świece
Zwykle swiece ngk dzialaja dobrze a kosztuja po 15zl sztuka.
Re: Odp: Przewody WN i świece
Raczej nie przewiduję kupna wynalazków reklamowanych "świece do LPG". Zwykłe NGK ZFR w sklepie mi polecono, za 13,2 zł i takie też mam zamiar brać.Kocureq pisze:Zwykle swiece ngk dzialaja dobrze a kosztuja po 15zl sztuka.
Natomiast kable wymagają jednak chwili zastanowienia. Złej jakości kable potrafią przy LPG bardzo szybko się popsuć. Macie jakieś zaufane firmy?
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przewody WN i świece
Jeśli chcesz naprawdę porządne przewody to kup BERU, albo fordowskie, w następnej kolejności NGK, a o sentechach zapomnij bo to jest najniższa półka, już lepiej byś zrobił jakbyś Dał firmie która sie tym zajmuje do dorobienia na wzór
A co do świec to kup NGK ZFR 6 (o ile sie nie myle)
A co do świec to kup NGK ZFR 6 (o ile sie nie myle)
Ostatnio zmieniony 2012-10-21 15:48 przez Romas, łącznie zmieniany 1 raz.
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Odp: Przewody WN i świece
What?Kool pisze:Złej jakości kable potrafią przy LPG bardzo szybko się popsuć.
Masz jakieś argumenty do podparcia tej teorii? Co niby prądowi przeszkadza czy iskra leci w powietrze, benzynę czy w piasek? Kable to kable, jak będą dobrej jakości to wystarczą na lata, bez względu na rodzaj paliwa.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Re: Przewody WN i świece
Dzięki. Więc Sentechy odpadają. Na innych forach też piszą, że mają bardzo krótką żywotność. Beru nigdzie nie mogę znaleźć, chyba jednak kupię NGK bo można je dostać za 200zł i nie ma problemu z dostępnością.Romas pisze:Jeśli chcesz na prawde porządne przewody to kup BERU, albo fordowskie, w następnej kolejności NGK, a o sentechach zapomnij bo to jest najniższa półka, już lepiej byś zrobił jak byś Dał firmie która sie tym zajmuje do dorobienia na wzór
A co do świec to kup NGK ZFR 6 (o ile sie nie myle)
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Odp: Przewody WN i świece
To po pierwsze mógł być skrót myślowy, że na gazie szybciej da się zauważyć pogorszenie parametrów słabych kabli, niż takie samo na benzynie.avel pisze:What?Kool pisze:Złej jakości kable potrafią przy LPG bardzo szybko się popsuć.
Masz jakieś argumenty do podparcia tej teorii? Co niby prądowi przeszkadza czy iskra leci w powietrze, benzynę czy w piasek? Kable to kable, jak będą dobrej jakości to wystarczą na lata, bez względu na rodzaj paliwa.
Ale z drugiej strony, skoro mieszanka powietrza z gazem bardziej izoluje, niż powietrza z benzyną, to świeca mniej chętnie będzie odbierać prąd i szybciej może dojść do przebić. Nie tylko kable w takim samym stanie bardziej będą przebijać na gazie, ale i samo występowanie przebić szybciej je zniszczy. Ergo:www.gg.com.pl pisze:Benzyna i gaz płynny to paliwa, które mają różne właściwości fizyczne. Jedna z takich różnic to większa energia, jaką musi cechować się iskra elektryczna, by zdołała przebić warstwę mieszanki gazu i powietrza – większa niż w przypadku warstwy mieszanki benzynowo – powietrznej o tej samej grubości.
Kool pisze:Złej jakości kable potrafią przy LPG bardzo szybko się popsuć.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: Odp: Przewody WN i świece
Dokładnie taki skrót myślowy
- kris24v
- Posty: 193
- Rejestracja: 2008-07-21 00:47
- Samochód: 2.0 16v '95 2.5 24v '97 2.8 tdi '00 Daily
- Galeria: viewtopic.php?t=20553
- Lokalizacja: Święciechów, Düren(De)
Re: Przewody WN i świece
Miałem świece NGK lpg v-line czy jakoś tak i specjalnie różnicy ani w spalaniu ani w mocy nie było, a kosztowały 60zł szt. teraz mam ?Ngk za 20zł i jest to samo też na prawdę nie warto wywalać kasy, lepiej dołożyć ją do przewodów
kiedyś 2,5 teraz 2,0 w przyszłości znów będzie 2,5(mam ogromną nadzieję) To stare marzenia bo teraz jest 24V!!
Był Niebieski MQ '93 2.5
Jest Czerwony HL '95 2.0
Jest Fioletowy JJ '97 2.5
Był Niebieski MQ '93 2.5
Jest Czerwony HL '95 2.0
Jest Fioletowy JJ '97 2.5
- modano
- Posty: 96
- Rejestracja: 2007-07-22 10:43
- Samochód: Probe II V6
- Galeria: viewtopic.php?t=16692
- Lokalizacja: Siemianowice, Polkowice
Re: Przewody WN i świece
No właśnie, większość to mity motoryzacyjne. Albo użytkownicy trafiają na wybrakowane produkty:/ w moim poprzednim silniku miałem kable WN od nowości, i samochód cały czas hulał, po podmiance silnika(żarł olej) nie wiem czemu mechanik przełożył stare kable do nowszego silnika chociaż na nim były nowiuśkie kable NGK. przelatałem tak około 20.000 po czym z nudów przełożyłem na te nówki. nie odczułem żadnej różnicy ani w spalaniu ani w jeździe. Świece mam ngk ale made in france podobno gorsze, ale nie wiem pod jakim względem. W starym silniku miałem ngk made in japan. bez różnicy dla mnie. Jeśli chodzi o trwałość to te francuskie przejechały około 50.000 i chciałem wymienić, więc kupiłem nowe ale po wyjęciu ich z gniazd i oczyszczeniu z ciemnego osadu wyglądają jak te nowe . trochę się zdziwiłem i wsadziłem je z powrotem. dodam że poprzedni właściciel jeździł na gaz i ja też jeżdżę na gazie.
Ford Probe 2,5 V6 sensual styling, steering performance etc.
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Przewody WN i świece
Odkopię trochę, bo dzisiaj sobie uświadomiłem że od momentu kupna, przejechałem 80kkm i nie wymieniałem świec ani kabli, a licho wie ile poprzednik na nich jeździł. Spalanie w normie, gorąco czy zimno odpala od kopa, chodzi idealnie równo na benzynie i LPG (2-ga generacja), żadnego spadania z obrotów... hmm. mam chyba jakieś wyjątkowo trwałe
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: Przewody WN i świece
NGK i świece i kable to jest najlepszy wybór
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Przewody WN i świece
Na kablach zrobiłem ponad 50 tys i do tej pory na nich śmigam. Świece staram sie wymieniac co 20 tys wiec nie wiem ile maksymalnie mozna by na nich jezdzic Wszystko NGK. Sprawdz jakiej firmy masz bo jeżeli to prawda co mówisz to naprawdę wytrzymałe.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przewody WN i świece
Co do świec - jakość NGK już mocno spadła przez Francuzów i ja się przesiadłem na Denso. Jeśli chodzi o kable, dobre do R4 są kable SEIWA lub NGK blue (ale made in Japan)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Przewody WN i świece
Założyłem miesiąc temu przewody magneti marelli i tak z ciekawosci ktos ma z Was takie przewody ? Jaka opinia? Cena byla dobra to sie skusiłem - firma niby znana.
Re: Przewody WN i świece
Ja kupiłem 2 dni temu cewkę zapłonową Magneti Marelli, rodowity chińczyk
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przewody WN i świece
magneti marelli, to szajs niestety, nazwa firmy jest tylko "rozpoznawalna"
Re: Przewody WN i świece
Też trochę byłem zawiedziony że to made in PRC, no ale cóż musiałem brać.
Jako, że do mojego są dosyć tanie cewki to chyba kupię drugą na zapas ... oczywiście innego chińczyka
Jako, że do mojego są dosyć tanie cewki to chyba kupię drugą na zapas ... oczywiście innego chińczyka
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Przewody WN i świece
Ile dałeś za cewkę? Jak szukałem u siebie to wszędzie mowili ze nie ma w hurtowni. To samo z kopułką.
Re: Przewody WN i świece
Cewka 93 zł, ale są i tańsze na allegro, nawet po 60-70 oczywiście do 94
Bo do 96-97 około 200
Z kopułką też nie ma problemu, są w granicach 40- 50 zł, więcej nie ma sensu dawać.
Bo do 96-97 około 200
Z kopułką też nie ma problemu, są w granicach 40- 50 zł, więcej nie ma sensu dawać.
„czysta krew, trzeźwy umysł”