Od jakiegoś czas nasila się w moim aucie głuchy odgłos podczas zmiany biegu (jak by uderzyć pięścią w stół). Podczas zmiany między 2-3-4 (czyt: 2 -> sprzęgło -> 3 -> but) i chyba trochę mnie przy rekcjach 4-3-2.
Generalnie dźwięk występuje wtedy gry biegi zmieniam ala'Honda, czyli jak z karabinu. Przy zmianie 2 - neutralny - 3 - neutralny -4, nic nie słychać
Poduszki silnika oglądałem w listopadzie przy zmianie oleju, więc raczej ich nie podejrzewam, motorem tez nie telepie. energiczne dodawanie i odejmowanie gazu nie powoduje żadnych szarpnięć ani odgłosów.
Zastanawia się czy to nie jest kwestia stopniowego wyrabiania się tulejek na cięgnach,
Ktoś z was doświadczał możne podobnych objawów i sobie z tym poradził w inny sposób niż głośniejsza muzyka?
Głuche stuknięcie przy energicznej zmianie biegu
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Głuche stuknięcie przy energicznej zmianie biegu
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- Stig
- Klubowicz
- Posty: 1136
- Rejestracja: 2012-01-27 13:41
- Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=19937
- Lokalizacja: Będków .. Łódź
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Głuche stuknięcie przy energicznej zmianie biegu
Krzyżak skrzyni
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Głuche stuknięcie przy energicznej zmianie biegu
Nie jest to nic z przegubów czy mechanizmu różnicowego, Wysłuchałem to dokładnie od środy i dźwięk pojawia się w momencie wbicia biega, ale przed puszczeniem sprzęgła. nie ma wiec szans że to luzy dyfra czy przegubów bo zanim się puści sprzęgło nie występują na nich zmiany obciążenia.
Wsadziłem też paluch w korek od skrzyni żeby sprawdzić czy ogóle wyczuje olej, nie wyczułem, więc zamówiłem i dzisiaj wymieniłem. Niestety efekt autosugestii nie zadziałał Jak było tak jest.
Myślę że to chyba już starość i zużycie mechanizmu wybieraka i synchronizatorów dla biegów 3 i 4. To najczęściej wybierane przełożenia. Poza nimi choćbym nie wiem jak próbował, nie jestem w stanie wywołać tego stuknięcia przy zapianiu 2 lub 5.
Wsadziłem też paluch w korek od skrzyni żeby sprawdzić czy ogóle wyczuje olej, nie wyczułem, więc zamówiłem i dzisiaj wymieniłem. Niestety efekt autosugestii nie zadziałał Jak było tak jest.
Myślę że to chyba już starość i zużycie mechanizmu wybieraka i synchronizatorów dla biegów 3 i 4. To najczęściej wybierane przełożenia. Poza nimi choćbym nie wiem jak próbował, nie jestem w stanie wywołać tego stuknięcia przy zapianiu 2 lub 5.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest