Myślę, że to powinno Ci dać obraz na sytuacjęderek pisze:jak ktos zalewa minerałem i ma zamiar jeździć Probkiem w zimie to polecam ten filmik
http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4
OLEJ
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OLEJ
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OLEJ
A na czym teraz jeździsz?
Ja bym wlał na Twoim miejscu po płukance 5W40 albo 5W30, jak się boisz ze będzie ubywało oleju to zalej Mobila albo Volvoline
nie sią drogie ale za to dobre, i nie lej żadnego mineralnego bo to GŁUPOTA!
Orlen Platinum to ja leje do malucha
Ja bym wlał na Twoim miejscu po płukance 5W40 albo 5W30, jak się boisz ze będzie ubywało oleju to zalej Mobila albo Volvoline
nie sią drogie ale za to dobre, i nie lej żadnego mineralnego bo to GŁUPOTA!
Orlen Platinum to ja leje do malucha
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: OLEJ
Co za idiota z tego mechanika :/ ja pierdziele, takich ludzi to powinni zamykać normalnie! Dodam że ja robiłem płukankę co 5 tyś przy każdej wymianie i jakoś dziwnie się silnik nie rozszczelnił a pracował duuuuuużo lepiej, równiej i ciszej niż jak go kupowałem, a co do tego Orlena to nie będę się wypowiadał bo dostane kolejne ostrzeżenie tak czy siak Krecik i Mysza mają rację, w życiu nie pakuj takiego syfu do silnika a o mineralnym to w ogóle nie powinieneś myśleć, od razu płukanka i 10w40 semi jakiegoś Valvoline albo Millersa a później to samo, płukanka i jeżeli silnik będzie chodził ładnie i nie będzie łykał to zalej dobre 5w30 albo 5w40, tylko zaznaczam że dobrej firmy... jak nie wiesz jakie to są to na poprzedniej stronie kilka wymieniłem
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: OLEJ
Witam panów, mam pytanko posiadam probaska 2,5 v6 + LPG przebieg to 203tys. Dotychczas jeździłem na Lotus 10W40 czyli od 6 miesięcy bo tyle posiadam to autko, ale teraz chcę się doradzić i zakupić olej wyższej półki tylko nie wiem jaki byłby najlepszy oczywiście przy wymianie zrobię też płukankę silnika. Będe wdzięczny za pomoc.
- pawlacz
- Posty: 376
- Rejestracja: 2012-07-24 23:41
- Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=22222
Re: OLEJ
Ja jeżdżę na Mazda Dexelia 5w30 i jest w porządku. Spalanie oleju 0.6l na 6.000km, popychacze cicho pracują.
- Pawel_-5
- Posty: 373
- Rejestracja: 2010-06-09 21:29
- Samochód: Probe 2.5 V6 96r
- Galeria: viewtopic.php?t=18025
- Lokalizacja: Gdynia
Re: OLEJ
Lotos jeden z gorszych olei na rynku - zmień go czym prędzej Jeśli chodzi o lepsze oleje to celowałbym w Valvoline lub Motul. Jeśli dużo jeździsz na wysokich obrotach to polecałbym na wiosnę zalać VR1 10W60 przy czym olej jest trochę gęstszy.Dziki Beduin pisze:Witam panów, mam pytanko posiadam probaska 2,5 v6 + LPG przebieg to 203tys. Dotychczas jeździłem na Lotus 10W40 czyli od 6 miesięcy bo tyle posiadam to autko, ale teraz chcę się doradzić i zakupić olej wyższej półki tylko nie wiem jaki byłby najlepszy oczywiście przy wymianie zrobię też płukankę silnika. Będe wdzięczny za pomoc.
Jeśli chodzi o olej z najwyższej półki to dla mnie wybór jest tylko jeden - Royal Purple. Trochę olei przerobiłem i przy Royalu zostanę długo. Na amerykański forach możesz poczytać jakie różnice są w rozbieranych silnikach, które jeździły na innych olejach a na fioletowym
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ
2.5 GT v6 1996r. - JEST
2.5 GT v6 1996r. - JEST
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: OLEJ
Okey to kupiłbym go ale powiedz mi jaką lepkość wybrać jeżeli w tym momencie mam 10W40? Myslę nad rzadszym ponieważ w zimę silnik długo się smaruje na tym oleju 10w40Pawel_-5 pisze:Lotos jeden z gorszych olei na rynku - zmień go czym prędzej Jeśli chodzi o lepsze oleje to celowałbym w Valvoline lub Motul. Jeśli dużo jeździsz na wysokich obrotach to polecałbym na wiosnę zalać VR1 10W60 przy czym olej jest trochę gęstszy.Dziki Beduin pisze:Witam panów, mam pytanko posiadam probaska 2,5 v6 + LPG przebieg to 203tys. Dotychczas jeździłem na Lotus 10W40 czyli od 6 miesięcy bo tyle posiadam to autko, ale teraz chcę się doradzić i zakupić olej wyższej półki tylko nie wiem jaki byłby najlepszy oczywiście przy wymianie zrobię też płukankę silnika. Będe wdzięczny za pomoc.
Jeśli chodzi o olej z najwyższej półki to dla mnie wybór jest tylko jeden - Royal Purple. Trochę olei przerobiłem i przy Royalu zostanę długo. Na amerykański forach możesz poczytać jakie różnice są w rozbieranych silnikach, które jeździły na innych olejach a na fioletowym
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OLEJ
ja do tego polecam stosować płukankę co wymianę oleju - mimo, że silniki mamy bezkolizyjne to nadmiar nagaru na tłokach może sprawić że do kolizji dojdzie...
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Pawel_-5
- Posty: 373
- Rejestracja: 2010-06-09 21:29
- Samochód: Probe 2.5 V6 96r
- Galeria: viewtopic.php?t=18025
- Lokalizacja: Gdynia
Re: OLEJ
Royal Purple produkuje oleje w pełni syntetyczne, niezależnie od gęstości. Możesz śmiało wybrać 10W40 HPS jest to w pełni syntetyczny olejDziki Beduin pisze:Okey to kupiłbym go ale powiedz mi jaką lepkość wybrać jeżeli w tym momencie mam 10W40? Myslę nad rzadszym ponieważ w zimę silnik długo się smaruje na tym oleju 10w40
No i tak jak koledzy podpowiadają - zrób przed wymianą płukankę.
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ
2.5 GT v6 1996r. - JEST
2.5 GT v6 1996r. - JEST
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OLEJ
Krecik, a co ma nagar na tłokach do płukanki?KrecioPL pisze:ja do tego polecam stosować płukankę co wymianę oleju - mimo, że silniki mamy bezkolizyjne to nadmiar nagaru na tłokach może sprawić że do kolizji dojdzie...
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: OLEJ
Okey dzięki wielkie za info panowie
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: OLEJ
Hallo, trzy krótkie pytania:
1) czy Waszym zdaniem można dolewać oleju na rozgrzanym silniku?
2) czy po odkręceniu korka wlewu oleju to normalne, że unosi się lekki dymek?
3) kiedy najlepiej dokonywać pomiaru oleju, po dłuższym postoju, jak całość spłynie do miski czy należy patrzeć, aby podczas jego pracy na bagnecie było wskazanie w połowie przedziałki?
1) czy Waszym zdaniem można dolewać oleju na rozgrzanym silniku?
2) czy po odkręceniu korka wlewu oleju to normalne, że unosi się lekki dymek?
3) kiedy najlepiej dokonywać pomiaru oleju, po dłuższym postoju, jak całość spłynie do miski czy należy patrzeć, aby podczas jego pracy na bagnecie było wskazanie w połowie przedziałki?
Nie Sprzedam
Gen II 94
V6 2,5L
Gen II 94
V6 2,5L
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OLEJ
najważniejsze być na rozgrzany silnik pełnym impetem nie wlał oleju.
sprawdzaj miarkę po postoju nigdy na pracującym
sprawdzaj miarkę po postoju nigdy na pracującym
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: OLEJ
Ups
Dolałem z jakieś 150-200ml ale auta nie odpalałem, nie wiem w sumie czy lepiej byłoby odpalić, aby się wymieszał czy aby nabrał temperatury w misce?
A co z tym dymkiem po odkręceniu korka, to normalne czy raczej nie?
Dolałem z jakieś 150-200ml ale auta nie odpalałem, nie wiem w sumie czy lepiej byłoby odpalić, aby się wymieszał czy aby nabrał temperatury w misce?
A co z tym dymkiem po odkręceniu korka, to normalne czy raczej nie?
Nie Sprzedam
Gen II 94
V6 2,5L
Gen II 94
V6 2,5L
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OLEJ
To że dolałeś to się nic nie stało, na odpalonym silniku się nie dolewa oleju, on przy spływaniu sam się zagrzeje.
a dymek, hmmm musiał bym zobaczyć
a dymek, hmmm musiał bym zobaczyć
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: OLEJ
Romas dzięki za odpowiedź, na Ciebie jak zawsze można liczyć Oczywiście nie miałem na myśli odpalania podczas dolewania Hehe Chodziło mi o to, aby odpalić po dolaniu, aby się szybciej wymieszał i ogrzał:) Ale mniejsza już tym było, minęło, teraz zapewne już jest tej samej temperatury Luknij na ten wydobywający się dymek... może odma jest przytkana, albo to normalne, że coś tam się unosi, po jeździe autostradowej
Nie Sprzedam
Gen II 94
V6 2,5L
Gen II 94
V6 2,5L
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OLEJ
Myślę, że "dymek" to sprawa normalna - temperatura rozgrzanego oleju w V-ce wynosi ok. 130stopni. Wysoka różnica temperatur pomiędzy powietrzem z odkręconego korka i temperaturą na zewnątrz daje Wam odpowiedź_/Damian\_ pisze:Romas dzięki za odpowiedź, na Ciebie jak zawsze można liczyć Oczywiście nie miałem na myśli odpalania podczas dolewania Hehe Chodziło mi o to, aby odpalić po dolaniu, aby się szybciej wymieszał i ogrzał:) Ale mniejsza już tym było, minęło, teraz zapewne już jest tej samej temperatury Luknij na ten wydobywający się dymek... może odma jest przytkana, albo to normalne, że coś tam się unosi, po jeździe autostradowej
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: OLEJ
Krecio uspokoiłeś mnie Też mi się tak wydaje, że coś tam może się unosić:P
Nie Sprzedam
Gen II 94
V6 2,5L
Gen II 94
V6 2,5L
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 2016-05-23 12:35
- Samochód: Ford Probe v6 Black
Re: OLEJ
Witajcie wiem ze było wałkowane
zrobiłem remont 2.5 v6 przed remontem miał 236 tys km
Jak myslicie 5w30 lać czy coś innego bo mam mieszane uczucia
zrobiłem remont 2.5 v6 przed remontem miał 236 tys km
Jak myslicie 5w30 lać czy coś innego bo mam mieszane uczucia
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 2016-05-23 12:35
- Samochód: Ford Probe v6 Black
Re: OLEJ
czy na dotarcie to jest dobry pomysł 5w30?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OLEJ
na dotarcie możesz nawet zalać 10w40, zrobisz 1.5k km i wymiana na właściwy