Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 2014-05-23 19:39
- Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=23532
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona
Witam
Już dłuższy czas walczę z problemem różnicy wysokości przodu miedzy prawą a lewa stroną auta.
Zaraz po zakupie auta zauważyłem różnicę w wysokości z przodu auta.
Pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy to sprężyny wiec wymieniłem amory, odboje, mocowania no i sprężyny na vogtlandy -35.
Co ciekawe sprężyny założone na aucie były o różnej wysokości, długości tak jakby jedna była od wersji gt a druga o zwykłej.
Auto usiadło ale z jednej strony wchodziły 3 palce w nadkole z drugiej 4 wiec różnica była dość widoczna, pomyślałem że źle złożyłem
rozkładałem i składałem jeszcze dwa razy ale effect końcowy był zawsze taki sam wiec się poddałem.
Jakiś czas temu odkupiłem od Stiga zawieszanie gwintowane przód od golfa tył od astry, po założeniu i ustawieniu wysokości na tym samym poziomie problem wygląda następująco
z jednej strony wchodzi jeden palec z drugiej dwa
Może poradzicie co mógłbym jeszcze sprawdzić lub jak wykluczyć np. dzwona z którejś strony, geometria i zbieżność kół ustawiona
Pozdrawiam
Już dłuższy czas walczę z problemem różnicy wysokości przodu miedzy prawą a lewa stroną auta.
Zaraz po zakupie auta zauważyłem różnicę w wysokości z przodu auta.
Pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy to sprężyny wiec wymieniłem amory, odboje, mocowania no i sprężyny na vogtlandy -35.
Co ciekawe sprężyny założone na aucie były o różnej wysokości, długości tak jakby jedna była od wersji gt a druga o zwykłej.
Auto usiadło ale z jednej strony wchodziły 3 palce w nadkole z drugiej 4 wiec różnica była dość widoczna, pomyślałem że źle złożyłem
rozkładałem i składałem jeszcze dwa razy ale effect końcowy był zawsze taki sam wiec się poddałem.
Jakiś czas temu odkupiłem od Stiga zawieszanie gwintowane przód od golfa tył od astry, po założeniu i ustawieniu wysokości na tym samym poziomie problem wygląda następująco
z jednej strony wchodzi jeden palec z drugiej dwa
Może poradzicie co mógłbym jeszcze sprawdzić lub jak wykluczyć np. dzwona z którejś strony, geometria i zbieżność kół ustawiona
Pozdrawiam
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona
Ciekawy przypadek, w sumie zrobiłeś wszystko to, co nakazuje logika.
W naszych autach w zależności od rocznika, były amortyzatory o różnych wysokościach - 93/94 stało o 10mm niżej niż polift.
Sprężyny - pomiędzy V6 i 2.0 to jakieś 15mm.
A opony? Może masz opony o innym profilu z lewej i prawej strony?
Poza tym zamiast mierzyć palcami, weź miarkę i zmierz odległość od podłoża do najwyższego punktu nadkola.
W naszych autach w zależności od rocznika, były amortyzatory o różnych wysokościach - 93/94 stało o 10mm niżej niż polift.
Sprężyny - pomiędzy V6 i 2.0 to jakieś 15mm.
A opony? Może masz opony o innym profilu z lewej i prawej strony?
Poza tym zamiast mierzyć palcami, weź miarkę i zmierz odległość od podłoża do najwyższego punktu nadkola.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 2014-05-23 19:39
- Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=23532
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona
Wszystkie opony sa takie same
po zmierzeniu wychodzi tak:
Lewa strona 62cm od podloza
Prawa strona 63.8cm wiec roznica jest dosc widoczna
po zmierzeniu wychodzi tak:
Lewa strona 62cm od podloza
Prawa strona 63.8cm wiec roznica jest dosc widoczna
Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona
No to skoro jesteś pewny że przód jest dobrze to zajmij się tyłem, tam musi być przyczyna- to proste
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona
może coś z błotnikiem?może warto pomierzyć w innym miejscu ?
jeśli gwint ustawiałeś na stole to zapomnij że będzie równo na samochodzie, Już trochę gwintu się na montowałem i zawsze trzeba było korygować to raz a dwa kąty też dużo robią. tak jak Dura napisał, sprawdź też jak jest z tyłem
jeśli gwint ustawiałeś na stole to zapomnij że będzie równo na samochodzie, Już trochę gwintu się na montowałem i zawsze trzeba było korygować to raz a dwa kąty też dużo robią. tak jak Dura napisał, sprawdź też jak jest z tyłem
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 2014-05-23 19:39
- Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=23532
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona
gwint ustawiałem na aucie wiec powinno być dobrze
co do tyłu to muszę śruby mimośrodowe obciąć i wymienić na nowe bo są strasznie zapieczone będę coś kombinował w tym temacie bo zbieżności na tyle nie da rady ustawić choć tył auta stoi równo
co do tyłu to muszę śruby mimośrodowe obciąć i wymienić na nowe bo są strasznie zapieczone będę coś kombinował w tym temacie bo zbieżności na tyle nie da rady ustawić choć tył auta stoi równo
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona
skoro ustawiałeś na aucie to dlaczego masz różnicę w wysokości
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 2014-05-23 19:39
- Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=23532
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona
no właśnie sam tego nie wiem różnica wysokości była od zakupu czy to na gwintowanym zawieszeniu teraz czy na amorach z sprężynami voglandt wcześniej ;/
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona
po to masz gwint żeby ustawić sobie równo wysokość , czego jak widać nie uczyniłeś
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 2014-05-23 19:39
- Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=23532
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona
Ja wiem ze mogę ustawić na gwincie z jednej niżej z drugiej wyżej i będzie w miarę równo no ale miałem nadzieje że coś na to poradzę
ale pewnie trzeba będzie tak zrobić i się nie przejmować
ale pewnie trzeba będzie tak zrobić i się nie przejmować
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona
Może coś ze stabilizatorem? Mogą być założone różne wahacze (różnych producentów) i przyczepy łączników są delikatnie w innych miejscach co w efekcie powoduje nieustanne działanie stabilizatora. Odkręć na próbę łączniki i zobacz czy usiądzie równo. Tylko nie jeździj z odkręconymi . Możliwe też że auto miało jakąś przygodę z urwaniem koła, to wtedy nawet stabilizator może być krzywy. ale to wyjdzie w takim teście.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest