Datalogger.
Datalogger.
Jeśli ktoś chce przeprowadzić diagnostykę swojego bolida wydając ok. 20 zł. i to tylko raz, to polecam mmcdlog. Urządzonko jest zwykłym konwerterem RS232 opartym na układzie MAX232 lub MAX 233 (ten drugi jest trudniejszy do dostania ale ma mniej elementów zewnętrznych). Oprogramowanie też jest dostępne na tej stronie i obecnie jest nie tylko w werscji na PDA ale też na PC. Można też zrobić urządzonko w prostszy sposób , ale jego nie polecam. Takie podłączenie może spowodować uszkodzenie portu w laptopie gdy sygnał będzie miał zbyt wysokie napięcie.
Prawdę mówiąc nie wiem jak się to spisze w przypadku Probe, ale przecież OBD jest standardem. Natomiast urządzenie jest tylko konwerterem sygnałów. Pewno będzie konieczne ustalenie pinu DATA w łączu diagnostycznym. Być może też konieczne będzie "załatwienie" oprogramowania od Mazdy.
Jak narazie zrobiłem układ "na pajączka" i przetestowałem. W najbliższym czasie wezmę się za wytrawienie płytki i zlutowanie tego na stałe.
Prawdę mówiąc nie wiem jak się to spisze w przypadku Probe, ale przecież OBD jest standardem. Natomiast urządzenie jest tylko konwerterem sygnałów. Pewno będzie konieczne ustalenie pinu DATA w łączu diagnostycznym. Być może też konieczne będzie "załatwienie" oprogramowania od Mazdy.
Jak narazie zrobiłem układ "na pajączka" i przetestowałem. W najbliższym czasie wezmę się za wytrawienie płytki i zlutowanie tego na stałe.
U mnie to działało, więc przeniosłem "pajączka" na płytkę drukowaną. Poszukuje jeszcze wtyczki do łącza w samochodzie, bo podpinanie samymi kabelkami jest dość uciążliwe.machel pisze:Nie ukrywam, że z zainteresowaniem czekam na wyniki, bo sam zamierzam coś takiego zrobić - muszę tylko się trochę doszkolić najpierw
Nie ma co się szkolić Wykonanie jest dziecinnie proste.
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
A wiec od poczatku sygnal z obd-1 w jaki wyposazone sa fordy probe do 96 roku mozna zczytac, tylko po co niestety zadne urzadzenie nie pokaza nic wiecej niz to co mozna odczytac z kodow (bo obd1 jest tak zbudowane) a wiec po co kombinowac z urzadzeniem jesli ta sama czynnosc mozna wykonac za pomoca drutu i kartki papieru (ze spisanymi kodami)
pozdrawiam
ps. u ciebie asdero jest obd2 wiec to calkiem inna bajka
pozdrawiam
ps. u ciebie asdero jest obd2 wiec to calkiem inna bajka
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
Wydawało mi się, że z OBDI można czytać dodatkowe informacje. Więc się myliłem, a szkoda.Quaki pisze:a wiec po co kombinowac z urzadzeniem jesli ta sama czynnosc mozna wykonac za pomoca drutu i kartki papieru (ze spisanymi kodami)
pozdrawiam
ps. u ciebie asdero jest obd2 wiec to calkiem inna bajka
W 1996 roku obdII stało się standardem (ISO), ale samochody z USA/Japonii miały to już wcześniej tyle, że nie wszystkie. No i nie było ustandaryzowanych łącz i protokołów.
Np. u mnie mimo, że komunikacja jest zgodna z OBDII, to łącze już nie.
http://www.mlinkpro.com/
http://www.mlinkpro.com/basic%20system% ... iption.htm
http://www.mlinkpro.com/products.htm
Co wy na to ktoś tego używał lub podobnego, również pasuje do FE3 w końcu
to jest identyczny komp
http://www.mlinkpro.com/basic%20system% ... iption.htm
http://www.mlinkpro.com/products.htm
Co wy na to ktoś tego używał lub podobnego, również pasuje do FE3 w końcu
to jest identyczny komp
Urządzenie brzmi zachęcającohttp://www.mlinkpro.com/products.htm pisze:Full fuel mapping and control for up to 8 injectors Sequential Injection suitable for naturally aspirated or turbo
• Throttle transient enrichment
• Startup fuel map
• Full ignition timing mapping
• Integral ignition amplification
• Dedicated fuel pump control
• Full air temperature / pressure compensation up to 45 psi
• Closed loop/Open loop Lambda control*
• Integral two-step RPM limiter
• Max RPM 20,000
• Full turbo boost control (mapping), with overboost protection
• Shift light output
• Dedicated auxiliary outputs switchable by rpm, temps or pressures
• Dedicated tach output
• Full throttle shift ignition cut
• Complete self test for ignition, solenoids and fuel control
• Real time mapping capability with PC or Handheld programmer
• Data aquisition 3/5 minutes*
niestety Kamilhttp://www.mlinkpro.com/products.htm pisze:A system that is specifically designed for 2nd generation (OBD II Compliant)
to oznacza że z silnikiem musisz kupić komp z OBD2
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
O nie dopatrzyłem się ale IIgen się przyda jeśli by ktoś chciałMiH pisze:niestety Kamilhttp://www.mlinkpro.com/products.htm pisze:A system that is specifically designed for 2nd generation (OBD II Compliant)
to oznacza że z silnikiem musisz kupić komp z OBD2