Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Check Engine - error nr 16

Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Check Engine - error nr 16

Post autor: Artek »

Mam pytanko.
U mojego ojca w Mazdzie 626 2.0L wer. USA 95r. (ten sam silnik co probe 2.0L) padł alternator.
Mechanicy naprawili go, ale po tej usłudze zapala się kontrolka Check Engine.
Kontrolka zapala się po około 3 minutach jazdy i pali się cały czas.
Ojciec podjechał do serwisu Mazdy i tam odczytali kod błędu nr 16.
Co może oznaczać ten kod :?:
Samochód jeździ tak jak jeździł wcześniej, ale denerwująca jest ta paląca się ciągle kontrolka. :(
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Mazda 626 jest ona wyposażona w ten sam układ samokntroli silnika - Mazda EGI. Układ ten występuje w 2 odmianach - OBD I i OBD II. W porbe 93-94 jest OBD I i w nim kod 16 to błąd EGR. Musiałbyś sprawdzić jaki system jest w tej Mazdzie i jeżeli OBD I to kod 16 to EGR (lub jego obwód oczywiście).

To że zapalił się po 3 minutach jest normalne - system włącza kontrolę po nagrzaniu silnika.

Co do EGR - zobacz post Czujnik EGR.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Dzięki za odpowiedź. :D
Tylko ta mazda to 95r więc może mieć układ OBD II :roll: , a wtedy błąd nr 16 może oznaczać coś zupełnie innego :?:
Czy czujnik EGR jest do czegoś potrzebny?
Można go sobie tak po prostu wymontować bez żadnych konsekwencji?
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Gość

Post autor: Gość »

Jesli jest to kod 16 to system jest OBD-I. Dlaczego? Otoz system OBD-II w sterowaniu mazda EGI posiada kody 3 cyfrowe do 97/98 roku i 4 cyfrowe po 98 roku (nie liczac litery P w opisach). Sa wyjatki od tego, ale wiekszosc z nich spowodowana skladaniem auta po wypadku.

Swoja droga, to powinien Twoj Ojciec spytac mechanikow o przyczyne. Alternator przeciez nie padl bez powodu. Najczestsza jest uszkodzenie-zwarcie ukladu prostowniczego lub jego kabli.
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Sprawa sie wyjaśniła.
Był zgięty jakiś wężyk przez co komputer odczytywał kod błędu.
Dzięki za wszystkie rady.
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”