Mam pytanko.
U mojego ojca w Mazdzie 626 2.0L wer. USA 95r. (ten sam silnik co probe 2.0L) padł alternator.
Mechanicy naprawili go, ale po tej usłudze zapala się kontrolka Check Engine.
Kontrolka zapala się po około 3 minutach jazdy i pali się cały czas.
Ojciec podjechał do serwisu Mazdy i tam odczytali kod błędu nr 16.
Co może oznaczać ten kod
Samochód jeździ tak jak jeździł wcześniej, ale denerwująca jest ta paląca się ciągle kontrolka.
Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Check Engine - error nr 16
Check Engine - error nr 16
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Artek
Probe GT 2,5 V6
Mazda 626 jest ona wyposażona w ten sam układ samokntroli silnika - Mazda EGI. Układ ten występuje w 2 odmianach - OBD I i OBD II. W porbe 93-94 jest OBD I i w nim kod 16 to błąd EGR. Musiałbyś sprawdzić jaki system jest w tej Mazdzie i jeżeli OBD I to kod 16 to EGR (lub jego obwód oczywiście).
To że zapalił się po 3 minutach jest normalne - system włącza kontrolę po nagrzaniu silnika.
Co do EGR - zobacz post Czujnik EGR.
To że zapalił się po 3 minutach jest normalne - system włącza kontrolę po nagrzaniu silnika.
Co do EGR - zobacz post Czujnik EGR.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Jesli jest to kod 16 to system jest OBD-I. Dlaczego? Otoz system OBD-II w sterowaniu mazda EGI posiada kody 3 cyfrowe do 97/98 roku i 4 cyfrowe po 98 roku (nie liczac litery P w opisach). Sa wyjatki od tego, ale wiekszosc z nich spowodowana skladaniem auta po wypadku.
Swoja droga, to powinien Twoj Ojciec spytac mechanikow o przyczyne. Alternator przeciez nie padl bez powodu. Najczestsza jest uszkodzenie-zwarcie ukladu prostowniczego lub jego kabli.
Swoja droga, to powinien Twoj Ojciec spytac mechanikow o przyczyne. Alternator przeciez nie padl bez powodu. Najczestsza jest uszkodzenie-zwarcie ukladu prostowniczego lub jego kabli.