EGR

Awatar użytkownika
lajman
Posty: 93
Rejestracja: 2003-10-07 18:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Włocławek

EGR

Post autor: lajman »

Może ktoś powiedzieć mi gdzie znajduje się EGR i jak go zatkać??
Bo już mnie trzęsie jak przy każdym skrzyżowaniu mi przygasa lub gaśnie.
Z góry dzięki
gg: 1549665
2,5 GT - poszło w ręce brata
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

a sprawdziles kody bledow tak jak napisalem? masz jakis?
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
lajman
Posty: 93
Rejestracja: 2003-10-07 18:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: lajman »

Quaki pisze:a sprawdziles kody bledow tak jak napisalem? masz jakis?
Pozdrawiam
wychodzi kod nr 16
gg: 1549665
2,5 GT - poszło w ręce brata
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Ok a wiec jest to EGR najprawdopodobniej jest zapiczony (to sie zdarza) na prw wysylam ci instrucje jak go odkrecic
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

quaki wyslij te instrukcje tutaj bo problem EGR pojawia sie dosc systematycznie.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

W przypadku drugiej generacji zaślepić dziada i po kłopocie.
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Sqad a jak zaślepię EGR nie będą błędy wyskakiwać ?? 2 gen 2,5V6 :)
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

z moich doświadczeń (cały łikend przy tym spędziłem właśnie):

wtyczki muszą być podłączone a wszystkie rurki drożne i wsadzone tam gdzie być powinny. inaczej w czasie jazdy zapala się check engine i wyskakuje kod 16 przy sprawdzaniu błędów :(

podkleiłem tu i tam, założyłem wężyki i błąd mi się nie wyświetla (na razie) - po resecie kompa przejechałem 30 km czy to wystarczy?

teraz czasami mi autko gaśnie - co to może być? czy EGR ma wpływ na obroty? zapalam i jest ok, jadę i jest ok, ale jak przygazuję gwałtownie i szybko zabiorę nogę z pedała to obroty spadają do zera :roll:

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Zgadza się chcek bedzie sie palił, ale zdrowiej dla silnika.

Co do tego że Ci gasnie pimpo to też jest pewnie wina egra, chociażby zaślep wężyk który idzie do puszki z filtrem powietrza to jak zejdzie ze ssania to od razu gaśnie.

Wydaje mi się że po czynnościach czyszczących cały układ recyrkulacji powinno się zrobić regulacje obrotów i tpsa przy okazji bo właśnie obroty za nisko spadają.
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

tylko że jak jadę spokojnie to jest wszystko dobrze. po odpaleniu silnika i nagrzaniu go obroty stoją twardo ciut poniżej drugiej kreski czyli ok 650-700 obrotów własnie

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Dokładnie u mnie tak było, czasem jeszcze się zdarza muszę to poprawić, jak montowałem stożek to ów wężyk od puchy z filtrem zaślepiłem, ale gasł, potem go odślepiłem, lecz nigdzie nie podpinałem to obroty właśnie zachowywały się dokładnie tak jak piszesz, z tym że troche tak jeździłem, po podpięciu jest poprawa ale coś się rozregulowało i czasem się wachnie ale rzadko.
Awatar użytkownika
lajman
Posty: 93
Rejestracja: 2003-10-07 18:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: lajman »

a i jeszcze wywala mi bledy 41 i 34, ma ktos pojecie co z tym zrobic??
gg: 1549665
2,5 GT - poszło w ręce brata
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

34 to blad zaworu biegu jalowego
41 vris nr1
Co do instrukcji to juz wklejam

Jak wymienić EGR (zawór recyrkulacji spalin) i do czego on służy:
Zawór EGR służy do recyrkulacji spalin czyli do mieszania zasysanego powietrza ze spalinami ma to chronić środowisko. Zawór nie ma wpływu (a raczej ma ujemny ) na moc i moment obrotowy niestety jego niesprawność jest sygnalizowana przez komputer świeceniem się lampki „check engine „ co jest mocno denerwujące . Istnieje możliwość zaślepienia tego zaworu niestety musi on być sprawny.

1.Usytuowanie zaworu
2. Niezbędne narzędzia
3. Procedura krok po kroku
4. Możliwe usterki

1. Zawór usytuowany jest za blokiem silnika (patrząc od przodu autka) po stronie kierowcy. Dostęp do zaworu jest dość utrudniony z uwagi na usytuowanie zaraz nad łapą silnika (dostępu od dołu brak ) tak wiec musicie radzić sobie od góry.
2. Musicie przygotować :
- grzechotkę
- komplet kluczy nasadowych (pasujących do grzechotki)
- komplet kluczy płaskich + oczkowe (z reguły są jako jedna całość z jednej płaskie z drogiej oczkowe)
- rurka od podnośnika (takie jak sprzedawane są na przykład w makro pneumatyczne)
- klucz 23 (dodatkowy który trzeba będzie zniszczyć)
- młotek

3. Zaczynając należy zdemontować kilka rzeczy (w sumie to nie jest konieczne ale pomaga pierwszy raz jak ktoś sobie poradzi top można nie demontować)
- demontujemy dolot aż do przepustnicy
- demontujemy węże doprowadzające płyn do nagrzewnicy (za blokiem silnika tuz nad zaworem)

Następnie odkręcamy dwie nakrętki (o ile dobrze pamiętam 13 ale tego nie jestem pewien) mocujące zaworek (górna najłatwiej kluczem nasadowym z grzechotka ) dolna jest dostępna tylko kluczem oczkowym (trzeba to robić na ślepo bo nie da się tam zajrzeć). Uwaga pomiędzy zaworkiem a blokiem jest uszczelka która najprawdopodobniej wypadnie po odkręceniu dwóch śrubek należy na nią uważać i nie zgubić . Następnie wykorzystujemy dodatkowy klucz 23 ucinamy go tak mniej więcej 1/3 od strony przeciwnej niż cześć 23 (czyli drogi koniec nie ten od 23 ucinamy szlifierka kątowa lub piłka do metalu 2 rozwiązanie jest czasochłonne ) zakładamy klucz 23 na śrubę mocująca zawór do rurki idącej do kolektora . I tutaj następuje najtrudniejsza cześć do której będzie potrzebna droga osoba. Trzymając klucz na śrubie kładziemy na końcu klucza rurkę od podnośnika i druga osoba bije czymś ciężkim w rurkę (śruba odkręca się na dół wiec bez obawy ) niestety jest to konieczne gdyż z reguły śruba ta jest zapieczona na amen z uwagi na gorące spaliny przebiegające przez nią do kolektora ssącego. Odłączamy czujnik który znajduje się na zaworku (złączka idzie kawałek ale nie daleko wiec trzeba poszukać) oraz odłączamy wszystkie wężyki które i da do EGR-a. I wyciągamy rzeczony zaworek .

4. Możliwe usterki są trzy
-zawór EGR się zawiesił czyli mógł się zatrzymać w jednym miejscu i nie działa prawidłowo taki zawór czasami da się uratować można go rozruszać wstrzyknąć trochę wd-40 lub podobnego środka. Zawór ma się ruszać bez problemu i reagować na podciśnienie z wężyka.
-zawór ma uszkodzony czujnik (tutaj nic nie zrobicie musicie dąć nowy czujnik zresztą dość drogi)
-przetarł się wężyk od podciśnienia (prozaicznie wymienić wężyk)

Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Quaki pisze:Jak wymienić EGR (zawór recyrkulacji spalin) i do czego on służy:
Zawór EGR służy do recyrkulacji spalin czyli do mieszania zasysanego powietrza ze spalinami ma to chronić środowisko. Zawór nie ma wpływu (a raczej ma ujemny ) na moc i moment obrotowy niestety jego niesprawność jest sygnalizowana przez komputer świeceniem się lampki „check engine „ co jest mocno denerwujące . Istnieje możliwość zaślepienia tego zaworu niestety musi on być sprawny.
Czyli dobrze myslałem że można go zaślepić, ale nie rozumiem jednej rzeczy. Dlaczego zawór musi być sprawny nawet jak jest zaślepiony??
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Squad jesli nie dziala elektronika non stop swieci sie check mnie osobiscie to doprowadza do pasji ale jesli ktos moze z tym zyc to oczywiscie moze nie byc sprawny (chodzi mi w szczegolnosci oczujnik )
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Czyli jak dobrze rozumiem zaślepienie EGR'a nie powoduje świecącej się lampki, chyba że jest coś nie sprawne w układzie.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Nier wiem czy w kompie nie ma zapisanych wartosci co do spalin przy otwartym i zamknietym EGR jesli sa moze wystepowac swiecenie sie check engina ze wskazaniem na sonde lambda (komp bedzie sazdil ze ona zle pokazuje )
Ja jestem w trakcie permanentnego rozprawianaia sie z EGR-em wiec jak skoncze to pwoiem :)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Przeniesione z innego wątku.
DEMHELL pisze: Rurka do zaworu EGR okazała się za krótka (!) więc EGR został zaślepiony i nie ma już recyrkulacji spalin - nic się nie stało, check engine się nie świeci.
Wizualnie kolor zmienia się ze srebrnego na złoty - ale to dla mnie nie istotne.

Pozdrawiam
Ero pisze:A nie lepiej bylo ta rurke troszke przedluzyc??? przeciez wszedzie Ci to zrobia za psie pieniadze :D I mysle ze blad wyskoczyl sczytaj kody bledow.Nie zawsze kontrolka sie swieci :d A ten zawor EGR jest silniczkowi bardzo potrzebny i nie powinien byc odlaczony raczej.

http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin
RX pisze:Witam,

E tam ;) EGR można wywalić. KLZE w ogóle nie ma EGR'a.

5,
DEMHELL pisze:Myślę, że EGR jest potrzebny silniczkowi aby go zanieczyszczać brudnymi spalinami:)
qbass pisze:RX, tak KL-ZE nie ma EGR, ale nie ma też EGR w ECU. :)
Jeśli ktos chce mieć problemy z falującymi obrotami, to niech zaślepia.
Ero pisze:No wlasnie o to chodzi :D mocy wam to niie doda ze usuniecie egr a tylko zla prace ECU moze spowodowac jego usuniecie :d Komp bedzie ciagle zle dane sczytywal i bedzie kombinowal z mieszanka paliwawa az wreszcie cos sie zje...e. Ja jak np odlaczylem TPS to tez super bylo na poczatku Vrisy dzialaly itp ale po czasie autko przestalo zapalac i zawalilo kata calkowicie.Wiec nie polecam takich kombinacji.
RX pisze:
qbass pisze:RX, tak KL-ZE nie ma EGR, ale nie ma też EGR w ECU. :)
Jeśli ktos chce mieć problemy z falującymi obrotami, to niech zaślepia.
Mój KLZE chodzi na seryjnym ECU przestrojonym piggybackiem i nie ma żadnych problemów. Generalnie nie namawiam, ja po prostu musiałem tak zrobić ;)

5,
pawelc pisze:co do egr-a to najlepiej zawór zostawić a zaślepić w kolektorze dolotowym -ja mam tak zrobione w mx-6 -brat tak samo u siebie w mx-6 jeździmy już tak około 2-3 lat i nic złego się nie dzieje -jedyny mankament to czyściejszy kolektor w środku ;)
DEMHELL pisze:"zaślepić w kolektorze dolotowym" ???
A nie wylotowym?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”