panowie pomocy...

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: panowie pomocy...

Post autor: 2Ya »

W 2.0 było kika rodzaji aparatów zapłonowych,więc pytając czy od automatu podejdzie do manuala nie uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi,bo może podejśc ale nie musi .
Musisz sczytać symbol ze swojego aparatu zapłonowego i wtedy będziesz wszystko wiedział .
Metoda jest prosta - dajesz zastępczy moduł i montujesz go w obwód,jeździsz sobie ile tam chcesz i obserwujesz reakcje auta - jeśli jest ok masz winowajce .
Jeśli nie ,pada podejrzenie na cewkę,że ją szlag trafił.
Ponadto dobrze jest przejrzec wszystkie styki,przewody,kostki itd.

c ya
Obrazek
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: panowie pomocy...

Post autor: CBR »

Jak u mnie wystąpił ten problem to pomógł mi MIH, bywalec tego forum.
Wydaje mi się że wie co mówi i ma sporą wiedzę a w dodatku jest ze Szczecina.
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: panowie pomocy...

Post autor: vitek »

Jak w temacie :P
Kto wie, czy ten zacisk pasuje do 2.0 z 95r ?
:arrow: http://www.allegro.pl/item754673304_maz ... _lewy.html
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: panowie pomocy...

Post autor: Bogdan9999 »

Pewnie pasuje ale bo modele sie zgadzają ale cena masakra skontaktuj sie z schadowem on na pewno będzie miał w lepszej cenie. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: panowie pomocy...

Post autor: vitek »

Dzięki.
S_H_A_D_O_W nie ma :(
To nie dla mnie, nasza koleżanka szuka :arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=16489
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: panowie pomocy...

Post autor: bany0072 »

Ja też zaczynam mieć ten sam problem. Mianowicie auto po rozgrzaniu potrafi nagle zgasnąć i po kilku minutach odpala. Boje się nim gdziekolwiek jechać, bo myśl o tym że mi zgaśnie na skrzyżowaniu lub na światłach odbiera chęć życia :evil: Co dziwnie miałem już z tym problemy. Nawalało immo (boscha, można usunąć) więc to zrobiłem z pomocą sąsiada elektryka i forum. To pomogło bo zaczął działać zapłon, pompa paliwa i rozrusznik. A to wszystko odcinało immo. Następnie autku przyjrzał się samochodowy szaman i stwierdził że uszkodzony jest aparat zapłonowy (grzał się na włączonym zapłonie). Kupno nowego nie wchodzi w grę, za duży koszt. A kupno używanego również nie do końca pewne. Poszukałem i znalazłem firmę która zajmuje się naprawą aparatów zapłonowych (cewek, modułów) To yakuza w Toruniu. Wysłałem i po kilku dniach aparat wrócił naprawiony. Okazało się że popsuła się cewka oraz moduł. Kosz naprawy ok. 400 zł. Założyliśmy aparat, ustawiliśmy zapłon i autko działało bez zarzutów, do wczoraj. Mój probek to rocznik 95. Z tego co czytałem to aparat zapłonowy (Typ S1) w tych rocznikach ma wadę fabryczną, którą Yakuza podobno usunęła. Nie mam pojęcia co teraz począć. I czy to na pewno jest wina naprawianego aparatu zapłonowego :? Proszę was o wyrażenie opinii na ten temat. Przepraszam za długi post i za odpowiedzi z góry dziękuję.
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
wazir
Posty: 71
Rejestracja: 2009-01-15 15:38
Samochód: Probe USA 2.5 V6 GT
Lokalizacja: Białystok

Re: panowie pomocy...

Post autor: wazir »

A teraz masz takie same objawy jak wczesniej czy coś sie zminiło nie odpala czy gasnie kiedy chce czy jak??
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: panowie pomocy...

Post autor: bany0072 »

Wcześniej nie chciał odpalić w ogóle. Jak zgasł tak się nie odezwał aż po zamontowaniu naprawionego aparatu zapłonowego. Dziś też mi zgasł kilka razy, podczas wymiany płynu na zimowy. Skontaktowałem się z Yakuzą. Cewka i moduł są na gwarancji więc przedstawiciel napisał mi że naprawią w ramach owej gwarancji. Wystarczy wysłać. Tylko jedna kwestia nie daje mi spokoju, skoro napisali że usunięto wadę fabryczną i było ok, to czemu znowu się popsuło i czy to aby na pewno ostatni raz. A naprawiany był ledwo nie całe dwa m-ce temu. Nie wiem co mam o tym myśleć :? A co wy uważacie na ten temat??
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
Edyta
Klubowicz
Posty: 366
Rejestracja: 2007-11-01 16:15
Samochód: Było cudne Probe, teraz jest następca:-)
Galeria: viewtopic.php?t=12656
Lokalizacja: Raszyn

Re: panowie pomocy...

Post autor: Edyta »

Ja też wysyłałam dwa razy do Yakuzy, wymieniali mi cewkę i moduł, więc to już nie to. to masz zrobione na bank. Może masz źle ustawiony zapłon? U mnie w ogóle nie zapalał, więc wymieniłam komputer i to było to. Ale jeżeli Twój zapala, to chyba to kąt ustawienia zapłonu, o niczym innym niestety nie wiem.
Probe 2.0 16V :-) - Tęskno.
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: panowie pomocy...

Post autor: bany0072 »

Edyta jak zwykle służy pomocą :D Dla pewności wyśle, niech to sprawdzą. Dziwna sytuacja, bo do wczoraj wszystko było OK. A od wczoraj zgasł mi z 10 razy, ot tak sobie. Podejrzane :? Sprawdzą za darmo, bo mam jeszcze gwarancje. A jeśli to nie aparat, będziemy szukać dalej. mamy praktycznie identyczne auta, więc będę słuchał Twoich rad :)
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: panowie pomocy...

Post autor: Sam »

w aparacie poza cewką i modułem w sumie nic więcej nie ma takiego co mogło by się popsuć. No chyba że jakieś wadliwe elementy dali prawda jest taka że ja kupowałem nową cewkę była w pudełku w folii założyłem i nie gadał. Miała wadę fabryczną.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: panowie pomocy...

Post autor: bany0072 »

Dokładnie Sam. W moim roczniku w 2.0 16v taka wada fabryczna występuje. Myślałem że w Yakuzie ową wadę usunięto. Zobaczymy jak będzie teraz. Co zrobiłeś żeby silnik zagadał?? Aha, ile dałeś za cewkę?? Z ciekawości pytam :)
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: panowie pomocy...

Post autor: derek »

bany0072 pisze:Dokładnie Sam. W moim roczniku w 2.0 16v taka wada fabryczna występuje. Myślałem że w Yakuzie ową wadę usunięto. Zobaczymy jak będzie teraz.:)
Rok temu padl mi moduł zapłonu w aparacie S1, zrobilem zewnetrzny wg schematu z forum mimo ze jestem laikiem w tych sprawach, koszt 30 zł za częsci w sklepie elektronicznym, może brzydko wygląda bo jakies kable na aparacie teraz sterczą ale zrobilem już na nim 15tys. km i Probek chodzi jak nówka:)
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: panowie pomocy...

Post autor: wujeksex »

Dokładnie. Moduł zewnętrzny to rozwiązanie na dłuższą metę. Naprawa lub regeneracja modułu fabrycznego z aparatu S1 to rozwiązanie tymczasowe.
Moduł ten zamknięty jest w szczelnej "puszce" (aparacie zapłonowym) razem z cewką, która też emituje ciepło. Dodatkowo aparat podgrzewany jest przez kolektor wydechowy.
Moduł przegrzewa się i umiera :evil:.
Zrobiłem moduł według schematu z probe.net i Probek działał pięknie. Teraz na tym module jeździ Agusia.
Sam pisze:w aparacie poza cewką i modułem w sumie nic więcej nie ma takiego co mogło by się popsuć.
Są jeszcze czujniki Halla, których jak na dzień dzisiejszy nikomu nie udało się naprawić lub wymienić :( .
Ale mam już koncepcję jak można je wymienić/zastąpić. Problem w tym, że nie mogę dostać nigdzie części mi potrzebnych i czasu też brakuje.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: panowie pomocy...

Post autor: derek »

wujekhex pisze:Dokładnie. Moduł zewnętrzny to rozwiązanie na dłuższą metę. Naprawa lub regeneracja modułu fabrycznego z aparatu S1 to rozwiązanie tymczasowe.
Moduł ten zamknięty jest w szczelnej "puszce" (aparacie zapłonowym) razem z cewką, która też emituje ciepło. Dodatkowo aparat podgrzewany jest przez kolektor wydechowy.
Moduł przegrzewa się i umiera :evil:.
.
Dodam ze nawet modul zewnętrzny który mam na radiatorku przykręcony drutem do rurki wlotu powietrza jest tak gorący podczas pracy że parzy w ręce.. więc co musi sie dziać w środku aparatu gdzie nie ma takiego chlodzenia
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: panowie pomocy...

Post autor: wujeksex »

Ja swój moduł przykręciłem do ogromnego radiatora ze starego wzmacniacza audio. Nie robi się nawet ciepły :D.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: panowie pomocy...

Post autor: bany0072 »

Bardzo interesujące jest to, co piszecie :) Jeśli aparat zapłonowy popsuje się znowu, albo teraz go nie naprawią, trzeba będzie zrobić to co zrobiliście wy, wujekhex i derek. Są gdzieś fotki, żeby zobaczyć mniej więcej jak wygląda taka przeróbka??
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: panowie pomocy...

Post autor: wujeksex »

http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42
Ja skorzystałem z metody 1 z tym , że nie wpinałem się w 5 tylko bezpośrednio z minusa akumulatora, a w mniejszej wtyczce na 1 przewód odciąłem, bo i tak nie jest już tam potrzebny.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: panowie pomocy...

Post autor: bany0072 »

Jaki to jest typ aparatu zapłonowego?? Bo raczej nie S1. Niestety nie pamiętam teraz jak wyglądał mój w środku, ale już widzę że ten, na którym opisana jest cała operacja różni się od mojego. I tak muszę poczekać aż mi go przyślą z powrotem. Dzięki za pomoc :)
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: panowie pomocy...

Post autor: derek »

to nie jest S1 ale schemat pasuje, dodalem na forum wlasne wskazowki z naprawy i mysle ze kazdy dalby rade
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: panowie pomocy...

Post autor: wujeksex »

To jest S1 na 100%.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: panowie pomocy...

Post autor: Sam »

Za cewkę dałem 73 zł plus wysyłkahttp://www.wegasklep.net/search.php?mode=search&page=1 na forum już gdzieś pisałem o tej cewce to jest zamiennik.

Co do modłów zewnętrznych to też zrobiłem jak go zalałem zgodnie z instrukcją tym klejem na ciepło to się grzał ;/ i się wytopił ten klej ;/ ale być może był za blisko chłodnicy albo silnika. teraz okleiłem go poksyliną dokładnie i powiesiłem nieco niżej pod filtrem powietrza i się nie grzeje jakoś strasznie ;) pozdro
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
Agusia
Klubowicz
Posty: 2379
Rejestracja: 2007-12-25 21:54
Samochód: ProbekIIgen & ToyotaYaris prezentY od ukochanego OLEYKA
Galeria: viewtopic.php?t=14778
Lokalizacja: SPARCIAŁE KASZTANy

Re: panowie pomocy...

Post autor: Agusia »

wujekhex pisze:Dokładnie. Moduł zewnętrzny to rozwiązanie na dłuższą metę. Naprawa lub regeneracja modułu fabrycznego z aparatu S1 to rozwiązanie tymczasowe.
Moduł ten zamknięty jest w szczelnej "puszce" (aparacie zapłonowym) razem z cewką, która też emituje ciepło. Dodatkowo aparat podgrzewany jest przez kolektor wydechowy.
Moduł przegrzewa się i umiera :evil:.
Zrobiłem moduł według schematu z probe.net i Probek działał pięknie. Teraz na tym module jeździ Agusia.
Tak, tak, polecam :!:
Ale super była mina panów z gazowni jak
pytali się, a cóż to za cudo, a ja im wytłumaczyłam, że
to aparat zapłonowy, bo moduł się przegrzewał itd.

Śmigam na tym już trzeci miesiąc,
przejechałam ponad 2 tysiące km.
Awatar użytkownika
Edyta
Klubowicz
Posty: 366
Rejestracja: 2007-11-01 16:15
Samochód: Było cudne Probe, teraz jest następca:-)
Galeria: viewtopic.php?t=12656
Lokalizacja: Raszyn

Re: panowie pomocy...

Post autor: Edyta »

Hej,
Bany moim zdaniem wyklucz na początku aparat zapłonowy- jeżeli wróci do ciebie już z Yakuzy i masz nową dobrą cewkę + zregenerowany moduł to tak jak dobrze Wujek hex praw mogą to być te czujniki halla. Najlepiej by było gdybyś dogadał się z którymś pobliskim klubowiczem, żeby podjechał do Ciebie i przełóżcie aparaty. My z Voodoo tak zrobiliśmy i na moim aparacie probe Voodo odpalał bez modułu zewnętrznego. Dlatego wiedziałam że muszę szukać dalej, więc była wymiana świec i kabli zapłonowych jak również naprawa wiązki tej przy aparacie przy tych wsuwkach. Mam założony gaz, więc kable w tej wiązce były popękane itd. Dopiero po tym jak probe nie gadał, nie było iskry wymieniłam komputer-sterownik. i Gada i jeździ już z pół roku. Trochę tego jest niestety, ale na początku na pewno aparat.
Probe 2.0 16V :-) - Tęskno.
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: panowie pomocy...

Post autor: bany0072 »

No i niestety, wczoraj odesłali mi aparat który wg Yakuzy jest całkowicie sprawny, testowali go i dodatkowo podgrzewali aby dokładnie sprawdzić. Zamontowałem go wczoraj, zapalił i po nie całej minucie zgasł. Kupiłem nowe świece NGK i japońskie kable WN, dzisiaj zamontowałem, auto odpaliło i znowu zgasło, po chwili znowu odpaliło i tak w kółko. Podkreślam że auto stało, na luzie, nie jeździło, więc to na pewno nie żadne luźne kable itp. Rozkładam ręce, nie wiem co dalej. Spróbuję jeszcze wykonać moduł zewnętrzny. Macie jeszcze jakieś rady, pomysły :?: Proszę o pomoc.
PROBE STYLE by BANY
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”