A może M1T 73281 ? Bo to by wtedy pasowało.infernoblade pisze:
A więc tak w moim probku 2.0 94r euro nr :
M1T 7381
3Y04
ZC
Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady
Udało się zrobic zdjęcie ale musiałem go wyciągnąc
http://imageshack.us/photo/my-images/13/owf9.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/13/owf9.jpg/
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady
-- oryginalny post 2013-10-10 10:11 --
Kurde no taki ten numer jak napisałeś. Zamówiłem te szczotki sobie to sprawdzę jak mi przyjdą. Mają niby pasować do rozrusznika z Mazdy 626 GE 2.0 a taki mam
Dzięki za zdjęcie.
-- dodano 2013-10-11 07:49 --
Sprawdziłem te szczotki i do 2.0 pasują o takim rozmiarze MITSUBISHI 4.5x12x17.5 do rozrusznika o numerze Mitsubishi M1T 73281
Jak ktoś sobie będzie chciał zamówić to ma
Kurde no taki ten numer jak napisałeś. Zamówiłem te szczotki sobie to sprawdzę jak mi przyjdą. Mają niby pasować do rozrusznika z Mazdy 626 GE 2.0 a taki mam
Dzięki za zdjęcie.
-- dodano 2013-10-11 07:49 --
Sprawdziłem te szczotki i do 2.0 pasują o takim rozmiarze MITSUBISHI 4.5x12x17.5 do rozrusznika o numerze Mitsubishi M1T 73281
Jak ktoś sobie będzie chciał zamówić to ma
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- wujeksex
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady
Ja wymieniałem całość, czyli szczotki razem ze szczotkotrzymaczem, czyli całą płytkę mówiąc prostobogdano pisze:te będą dobre?:
http://allegro.pl/szczotki-rozrusznika- ... 08897.html
Płaciłem coś koło 25 zł i polecam wymienić właśnie całość, bo jak ktoś nie ma dobrej (mocnej) lutownicy, to nie uda się ich przylutować - grube przewody, które wymagają dużej ilości energii do ich rozgrzania.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady
Chcę się poradzić w temacie możliwej usterki rozrusznika.
Objaw taki: odpaliłem auto jak gdy nigdy nic, pojechałem ze 3 kilometry i zgasiłem, po 10 minutach, kompletny brak kręcenia, za to słychać lekkie buczenie i przygasające kontrolki na desce tak jak by rozrusznik był zablokowany, próbowałem kilka razy. Poszedłem do domu po ojca i drugie auto żeby odholować Proba, a on normalnie odpalił i teraz już odpala?
Co to było?
Objaw taki: odpaliłem auto jak gdy nigdy nic, pojechałem ze 3 kilometry i zgasiłem, po 10 minutach, kompletny brak kręcenia, za to słychać lekkie buczenie i przygasające kontrolki na desce tak jak by rozrusznik był zablokowany, próbowałem kilka razy. Poszedłem do domu po ojca i drugie auto żeby odholować Proba, a on normalnie odpalił i teraz już odpala?
Co to było?
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady
Możliwe, że się przyciął i tyle. Postał chwilę, przestygł i wróciło do normy...
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady
Miałem to samo. Kręcił kiedy mu sie podobało. Kupiłem mocniejszy akumulator i nic nie pomogło. Okazało sie ze sie zacinał. Wymieniłem na używkę i do tej pory kreci aż miło.
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady
Rozruszniki już takie są, nie tylko w Probe. Zużywają się brązowe tulejki, w których osadzony jest wirnik. Tulejka, częściej ta od strony koła zamachowego, wyciera się (staje się "jajowata"). Zdarzy się, że wirnik stanie krzywo i za czorta nie chce zakręcić. Wystarczy jakiś wstrząs lub w razie "W" wspomaganie młotkiem i już zakręci. Polecam wymienić tulejki na nowe (ewentualnie dorobić je przez zaprzyjaźnionego tokarza ale tylko i wyłącznie z brązu, mosiądz się nie nadaje) i na kilka, kilkanaście lat problem z głowy.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady
Dzięki za objaśnienie
Metodę młotkową znam, ale nie wiedziałem dlaczego tak się dzieje. Dodatku, w 2.0 rozrusznik jest ukryty lepiej niż dochody polskich posłów.
Metodę młotkową znam, ale nie wiedziałem dlaczego tak się dzieje. Dodatku, w 2.0 rozrusznik jest ukryty lepiej niż dochody polskich posłów.
Ostatnio zmieniony 2014-07-23 11:40 przez avel, łącznie zmieniany 1 raz.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady
Tak to wygląda w naturze (przykładowe zdjęcie). Po prawej nowa tulejka.
http://www.forum.subaru.pl/uploads/post ... 281253.jpg
Osobiście dorabiałem tulejki ze spieku brązu z grafitem, nasyconego olejem. Akurat miałem taki materiał i sprawdził się w 100%, równie dobrze nadaje się do tego celu, bardziej dostępny, brąz cynowo-fosforowy B101( u mnie w pracy "fachowcy" nazywają go samosmarujący, nie mam pojęcia dlaczego ) stosuje się go do wszelkiego rodzaju łożysk ślizgowych, panewek itp. Z tego materiału też korzystałem i mogę polecić.
http://www.forum.subaru.pl/uploads/post ... 281253.jpg
Osobiście dorabiałem tulejki ze spieku brązu z grafitem, nasyconego olejem. Akurat miałem taki materiał i sprawdził się w 100%, równie dobrze nadaje się do tego celu, bardziej dostępny, brąz cynowo-fosforowy B101( u mnie w pracy "fachowcy" nazywają go samosmarujący, nie mam pojęcia dlaczego ) stosuje się go do wszelkiego rodzaju łożysk ślizgowych, panewek itp. Z tego materiału też korzystałem i mogę polecić.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady
Tulejka od strony zębatki jest do dostania w JC Auto, kosztuje około 6 zł. Natomiast tulejka od strony szczotkotrzymacza nie do kupienia przynajmniej u nich, dalej nie szukałem.
Co do zużywania tulejek to nie zaobserwowałem takiego zjawiska a naprawiałem rozruszniki w 2 sztukach w przeciągu kilku miesięcy. Wycierają się szczotki + , minusowe znacznie mniej, ale warto wymienić komplet łącznie ze szczotkotrzymaczem. Niby w komplecie szczotek plusowych są dodatkowe szczotki minusowe do szczotkotrzymacza, ale bez zgrzewarki nawet nie warto próbować ich montować, żadne lutowanie się nie sprawdzi.
Słaby docisk szczotek do komutatora daje efekt wolnego kręcenia podczas rozruchu i dosyć dużej "wrażliwości" na spadek napięcia sugerujący w pierwszej chwili padnięty akumulator.
Ba... nawet akumulator na gwarancji wysłałem do sprawdzenia i otrzymałem go z pięknym certyfikatem i pomiarami że jest sprawny
Mniej więcej 2 tygodnie temu nie zamknąłem bagażnika i przez 2 dni świeciła się lampka w bagażniku, Woltomierz nie podniósł się nawet do czerwonej kreski po przekręceniu kluczyka i ...
odpalił wcześniej nie było to do pomyślenia.
Przy przebiegach 300 tys. nie ma dziwne że szczotki się wycierają, nie są wieczne.
Rozrusznik w 2.0 (nie wiem jak w Vce) ma zdecydowanie lepszą konstrukcję niż typowe rozruszniki (np. polska myśl techniczna z PRL) w których wymiana tulejek co pół roku to była norma. Wirnik jest osobnym elementem i nie jest wspólny z układem rozruchowym, tzn. na osi wirnika nie jest obsadzony mechanizm rozruchowy. Daje to dodatkową podporę całego układu przez co rozrusznik jest mniej podatny na wycieranie tulejek.
Co do zużywania tulejek to nie zaobserwowałem takiego zjawiska a naprawiałem rozruszniki w 2 sztukach w przeciągu kilku miesięcy. Wycierają się szczotki + , minusowe znacznie mniej, ale warto wymienić komplet łącznie ze szczotkotrzymaczem. Niby w komplecie szczotek plusowych są dodatkowe szczotki minusowe do szczotkotrzymacza, ale bez zgrzewarki nawet nie warto próbować ich montować, żadne lutowanie się nie sprawdzi.
Słaby docisk szczotek do komutatora daje efekt wolnego kręcenia podczas rozruchu i dosyć dużej "wrażliwości" na spadek napięcia sugerujący w pierwszej chwili padnięty akumulator.
Ba... nawet akumulator na gwarancji wysłałem do sprawdzenia i otrzymałem go z pięknym certyfikatem i pomiarami że jest sprawny
Mniej więcej 2 tygodnie temu nie zamknąłem bagażnika i przez 2 dni świeciła się lampka w bagażniku, Woltomierz nie podniósł się nawet do czerwonej kreski po przekręceniu kluczyka i ...
odpalił wcześniej nie było to do pomyślenia.
Przy przebiegach 300 tys. nie ma dziwne że szczotki się wycierają, nie są wieczne.
Rozrusznik w 2.0 (nie wiem jak w Vce) ma zdecydowanie lepszą konstrukcję niż typowe rozruszniki (np. polska myśl techniczna z PRL) w których wymiana tulejek co pół roku to była norma. Wirnik jest osobnym elementem i nie jest wspólny z układem rozruchowym, tzn. na osi wirnika nie jest obsadzony mechanizm rozruchowy. Daje to dodatkową podporę całego układu przez co rozrusznik jest mniej podatny na wycieranie tulejek.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady
Naprawiłem w Tm tygodniu rozrusznik i mogę potwierdzić, tuleje zastałem w sanie idealnym. Za to szczotki wytarły się do granic możliwości, tzn. plusowe powieszone były już na przewodach to uniemożliwiało ich prawidłowy docisk. Rozrusznik pracował nieprzerwanie od nowości (nie odkręcane śruby) więc trzeba przyznać że to mocna bestia.
Do rozrusznika można dokupić cały szczotkotrzymacz, ja znalazłem za 28zł (z przesyłkę). Wygląda jak oryginał i idealnie pasuje. Symbol to ASSBH5001, ale polecam szukać po typie rozrusznika nabitym na obudowie.
Jak by ktos miał kłopoy z zakładaniem szczotkotyrzmacza to taki mały tip ode mnie. Odginamy sprężynkę maksymalnie do tyłu. Popychamy szczotkę i puszczamy sprężynkę tak żeby oparła się z boku szczotki. Powtarzamy 4 razy i mamy ładnie zablokowane szczotki. Wkładamy, ustawiamy sprężynki na tyle szczotek i gotowe. Ja zaczepiłem sobie druciki żeby się nie mocować ze szczypcami.
Do rozrusznika można dokupić cały szczotkotrzymacz, ja znalazłem za 28zł (z przesyłkę). Wygląda jak oryginał i idealnie pasuje. Symbol to ASSBH5001, ale polecam szukać po typie rozrusznika nabitym na obudowie.
Jak by ktos miał kłopoy z zakładaniem szczotkotyrzmacza to taki mały tip ode mnie. Odginamy sprężynkę maksymalnie do tyłu. Popychamy szczotkę i puszczamy sprężynkę tak żeby oparła się z boku szczotki. Powtarzamy 4 razy i mamy ładnie zablokowane szczotki. Wkładamy, ustawiamy sprężynki na tyle szczotek i gotowe. Ja zaczepiłem sobie druciki żeby się nie mocować ze szczypcami.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest