cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 2011-04-27 18:59
- Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje
Wygląda, że rzeczywiście musiałem mieć koszmarnie spóźniony zapłon. Te 11 stopni co pisałem wyżej to zapomnijcie. 11 stopni było rzeczywiście, ale przy ok 1100 obrotów. Wtedy nie wiedziałem, że wyprzedzenie zapłonu tak silnie wzrasta z obrotami (przynajmniej w początkowej skali).
Silnik jest troszkę mocniejszy nawet na niezbyt dużych obrotach i wysokich biegach. Zauważyłem to od razu gdyż od dawna jeżdżę do pracy tymi samymi wzniesieniami, górkami itp. Od razu można poczuć lekko większe wciskanie w fotel na drogach do których od dawna przywykłem. Dawniej samochód jak była zima i zimny silnik to jak mu depłem to przerywał, a teraz to nawet gdy jest zimny silnik i nagle mu depnę do bardzo dobrze wkręca się na obroty. Oczywiście tak nie robię stale, tylko parę razy dla eksperymentu gdyż ponoć nagła ostra jazda na zimnym silniku może doprowadzić do przepalenia pierścieni.
Teraz przed chwilą jeszcze minimalnie przyspieszyłem zapłon i mam tak: na ok 600 obrotów (wskazówka trochę poniżej kreski w 2/3 wysokości, ale też trochę powyżej połowy wysokości skali 0....1000) punkcik lata mi po między 8, a 12 stopni! Więc średnia 10. Widzę, że lepiej już nic nie dostroję i na razie tak zostawiam. Mam nadzieję, że nie przyspieszyłem za dużo. Na razie chodzi znakomicie na gorącym silniku. Zobaczymy co będzie rano jak ostygnie.
Zatem elektromechanik, który mi to robił to jakaś porażka zmontował byle by tylko silnik jako tako chodził.
Dziwne, że silnik uruchamia się w tak bardzo dużym zakresie przesunięcia kąta!! U mnie złapał prawidłowe położenie dopiero pod koniec skali możliwości ustawienia aparatu.
Acha i początkowo ruszanie aparatem prawie nie wypływało na kąt zapłonu i już się wystraszyłem, że mam uszkodzoną lampę. Dopiero dalej kąt zaczął bardzo silnie zależeć od ruszenia aparatem. Tak jak pisali na Ford Probe net podczas przyspieszania zapłonu wzrosły mi wolne obroty i musiałem redukować śrubą, to chyba dobry znak? A i dlaczego ta kreseczka na obrotomierzu w przedziale 0...1000 na 1/3 wysokości przedziału jest grubsza, a ta na wysokości 2/3 przedziału cieńsza?
Silnik jest troszkę mocniejszy nawet na niezbyt dużych obrotach i wysokich biegach. Zauważyłem to od razu gdyż od dawna jeżdżę do pracy tymi samymi wzniesieniami, górkami itp. Od razu można poczuć lekko większe wciskanie w fotel na drogach do których od dawna przywykłem. Dawniej samochód jak była zima i zimny silnik to jak mu depłem to przerywał, a teraz to nawet gdy jest zimny silnik i nagle mu depnę do bardzo dobrze wkręca się na obroty. Oczywiście tak nie robię stale, tylko parę razy dla eksperymentu gdyż ponoć nagła ostra jazda na zimnym silniku może doprowadzić do przepalenia pierścieni.
Teraz przed chwilą jeszcze minimalnie przyspieszyłem zapłon i mam tak: na ok 600 obrotów (wskazówka trochę poniżej kreski w 2/3 wysokości, ale też trochę powyżej połowy wysokości skali 0....1000) punkcik lata mi po między 8, a 12 stopni! Więc średnia 10. Widzę, że lepiej już nic nie dostroję i na razie tak zostawiam. Mam nadzieję, że nie przyspieszyłem za dużo. Na razie chodzi znakomicie na gorącym silniku. Zobaczymy co będzie rano jak ostygnie.
Zatem elektromechanik, który mi to robił to jakaś porażka zmontował byle by tylko silnik jako tako chodził.
Dziwne, że silnik uruchamia się w tak bardzo dużym zakresie przesunięcia kąta!! U mnie złapał prawidłowe położenie dopiero pod koniec skali możliwości ustawienia aparatu.
Acha i początkowo ruszanie aparatem prawie nie wypływało na kąt zapłonu i już się wystraszyłem, że mam uszkodzoną lampę. Dopiero dalej kąt zaczął bardzo silnie zależeć od ruszenia aparatem. Tak jak pisali na Ford Probe net podczas przyspieszania zapłonu wzrosły mi wolne obroty i musiałem redukować śrubą, to chyba dobry znak? A i dlaczego ta kreseczka na obrotomierzu w przedziale 0...1000 na 1/3 wysokości przedziału jest grubsza, a ta na wysokości 2/3 przedziału cieńsza?
Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje
Jeśli w trybie diagnostycznym- na zworę obroty skaczą 8-12 to nie jest dobry znak.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 2011-04-27 18:59
- Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje
Cześć.
Nie skaczą obroty, lecz kąt wyprzedzenia zapłonu: jak przyświecam lampą to właśnie punkcik lata na skali gdzieś po między 8..12 stopni. Obroty złapałem w miarę stabilne gdzieś ok. 650, gdyby mi latały obroty to bym już nic nie wiedział. Wszystko robię w diagnostycznym.
Jak ustawię obroty trochę wyższe to punkcik już tak nie lata i stoi dość dobrze - jak wyżej pisałem - tylko przy wyższych obrotach zwiększa się też wyprzedzenie zapłonu i znowu nie wiem nic.
Nie skaczą obroty, lecz kąt wyprzedzenia zapłonu: jak przyświecam lampą to właśnie punkcik lata na skali gdzieś po między 8..12 stopni. Obroty złapałem w miarę stabilne gdzieś ok. 650, gdyby mi latały obroty to bym już nic nie wiedział. Wszystko robię w diagnostycznym.
Jak ustawię obroty trochę wyższe to punkcik już tak nie lata i stoi dość dobrze - jak wyżej pisałem - tylko przy wyższych obrotach zwiększa się też wyprzedzenie zapłonu i znowu nie wiem nic.
Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje
Sorry źle się wyraziłem,jeśli "punkt" - kąt wyprzedzenia zapłonu skacze to nie jest dobrze. Obroty przy tym nie będą skakać.
Nie ma średniej 10 jeśli punkt jest 8-12 - tu nic nie wyciągasz ze średniej,ma być punkt i tyle.
Auto napewno nie zachowuje się prawidłowo, chociaż możesz tego nie odczuwać i twierdzić że jest ok.
Masz na którymś kole przestawiony pasek,ewentualnie napinacz niedomaga.
Nie ma wyciągania żadnej średniej,punkt to punkt.
Nie ma średniej 10 jeśli punkt jest 8-12 - tu nic nie wyciągasz ze średniej,ma być punkt i tyle.
Auto napewno nie zachowuje się prawidłowo, chociaż możesz tego nie odczuwać i twierdzić że jest ok.
Masz na którymś kole przestawiony pasek,ewentualnie napinacz niedomaga.
Nie ma wyciągania żadnej średniej,punkt to punkt.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 2011-04-27 18:59
- Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje
Tyle, że przy ok 1000 obrotów punkcik stabilizuje się i raczej już nie skacze. Ale wtedy wzrasta znacznie też przyspieszenie zapłonu i nic mi to nie mówi. Gdyby był uszkodzony jakiś pasek itp to przy większych obrotach skakałby ten punkcik coraz bardziej (chyba), a nie stabilizował się.
Patrzyłem też po resecie kompa i z wyjętą zworą i tak samo skacze przy ok 650. Nic nie zmienia też zamocowanie adaptera lampy na kablu zapłonowym zarówno przy aparacie jak i przy świecy. No chyba, że to wina zbyt krótkiego odstępu po między elektrodami świec, ponieważ kiedy mi nie paliło, a nie znałem przyczyny to zmniejszyłem odstęp elektrod do 0.8 mm i tak używam do dziś. Ale bardzo wątpię.
No więc tak w zakresie niskich i średnich obrotów silnik jest rzeczywiście lekko mocniejszy, zauważył to nawet kolega, z którym jeżdżę do pracy. W zakresie maksymalnych obrotów jeszcze ze względu na pogodę nie miałem okazji przetestować.
Acha i falowanie obrotów wreszcie chyba w znacznym stopniu ustąpiło. Teraz w ogóle mi nie faluje jak na gorącym silniku zatrzymam się w korku to wolne obroty trzyma stabilnie. Chociaż jeszcze się nie cieszę bo też lekko się ociepliło i nie wiem jak zachowa się gdy wrócą silne mrozy lub czy wolne obroty nie spadną nadmiernie gdy zrobi się gorąco. Ale już widzę, że dawniej w taką pogodę jak teraz to zawsze falowało, a teraz trzyma stabilnie.
Co do spalania to na razie nie wiem bo sporo benzyny mi poszło na ustawianie i różne testy.
Patrzyłem też po resecie kompa i z wyjętą zworą i tak samo skacze przy ok 650. Nic nie zmienia też zamocowanie adaptera lampy na kablu zapłonowym zarówno przy aparacie jak i przy świecy. No chyba, że to wina zbyt krótkiego odstępu po między elektrodami świec, ponieważ kiedy mi nie paliło, a nie znałem przyczyny to zmniejszyłem odstęp elektrod do 0.8 mm i tak używam do dziś. Ale bardzo wątpię.
No więc tak w zakresie niskich i średnich obrotów silnik jest rzeczywiście lekko mocniejszy, zauważył to nawet kolega, z którym jeżdżę do pracy. W zakresie maksymalnych obrotów jeszcze ze względu na pogodę nie miałem okazji przetestować.
Acha i falowanie obrotów wreszcie chyba w znacznym stopniu ustąpiło. Teraz w ogóle mi nie faluje jak na gorącym silniku zatrzymam się w korku to wolne obroty trzyma stabilnie. Chociaż jeszcze się nie cieszę bo też lekko się ociepliło i nie wiem jak zachowa się gdy wrócą silne mrozy lub czy wolne obroty nie spadną nadmiernie gdy zrobi się gorąco. Ale już widzę, że dawniej w taką pogodę jak teraz to zawsze falowało, a teraz trzyma stabilnie.
Co do spalania to na razie nie wiem bo sporo benzyny mi poszło na ustawianie i różne testy.
Ostatnio zmieniony 2017-02-03 21:35 przez tomasz, łącznie zmieniany 1 raz.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje
Odkręć 4 śruby obudowy rozrządu od góry, przekręć wałem i sprawdź czy się znaczniki zgadzają
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje
Metoda którą "sprawdzasz" zapłon niczego nie dowodzi.
Ma być równo na 650 a nie na 1000. 1000 nikogo nie interesuje.
Nakierowałem ile mogłem ale nie mam zamiaru wdawać się w dyskusje, masz typowy objaw przestawionego któregoś koła na wałkach głowicy i tyle.
Czy to zrobisz czy nie, i czy sprawdzisz czy nie to akurat Twoja wola, powodzenia.
Ma być równo na 650 a nie na 1000. 1000 nikogo nie interesuje.
Nakierowałem ile mogłem ale nie mam zamiaru wdawać się w dyskusje, masz typowy objaw przestawionego któregoś koła na wałkach głowicy i tyle.
Czy to zrobisz czy nie, i czy sprawdzisz czy nie to akurat Twoja wola, powodzenia.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje
Tomku. Do którego kabla podłączasz klemę lampy strobo???
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 2011-04-27 18:59
- Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje
Na 1 - tak uważam - ten skrajny przy pasku rozrządu od strony kabiny zaraz przy siłowniku VRIS.
Sprawdziłem jeszcze wcześniej kabelki do przepływomierza i sond lambda i sąd lambda i są dobre.
Jeszcze pomierzyłem grzejniki sond lambda i wyszły 7.8 i 9 omów, ale czy one w 100% działają to nie jestem pewien.
Termometr powietrza na przepływomierzu to chyba te piny: środkowy i skrajny od strony chłodnicy (na Ford Probe net podają chyba piny wtyczki, a nie gniazda) wyszło mi 5.57 koma przy +2 stopniach.
A i w aparacie wymienili mi cały korpus metalowy, a jak korpus to pewnie razem z wałkiem, cewkę, moduł zostawili lecz wymienili tranzystor. Więc nic dziwnego, że przy tylu zmianach prawidłowe ustawienie zaczyna łapać dopiero pod koniec skali. Jak Wy macie oryginalne nie grzebane aparaty to zapewne prawidłowe położenie może złapać gdzieś bliżej środka skali.
Mówisz aby odkręcić tą plastikową osłonę paska rozrządu i nadkole i będą tam jakieś znaczniki? No jak się pogoda poprawi, a ja nie mam garażu to zapewne tam zajrzę.
Na razie wydaje się chodzić - jak pisałem - lepiej niż poprzednio. Muszę się jeszcze upewnić co do zużycia paliwa.
Sprawdziłem jeszcze wcześniej kabelki do przepływomierza i sond lambda i sąd lambda i są dobre.
Jeszcze pomierzyłem grzejniki sond lambda i wyszły 7.8 i 9 omów, ale czy one w 100% działają to nie jestem pewien.
Termometr powietrza na przepływomierzu to chyba te piny: środkowy i skrajny od strony chłodnicy (na Ford Probe net podają chyba piny wtyczki, a nie gniazda) wyszło mi 5.57 koma przy +2 stopniach.
A i w aparacie wymienili mi cały korpus metalowy, a jak korpus to pewnie razem z wałkiem, cewkę, moduł zostawili lecz wymienili tranzystor. Więc nic dziwnego, że przy tylu zmianach prawidłowe ustawienie zaczyna łapać dopiero pod koniec skali. Jak Wy macie oryginalne nie grzebane aparaty to zapewne prawidłowe położenie może złapać gdzieś bliżej środka skali.
Mówisz aby odkręcić tą plastikową osłonę paska rozrządu i nadkole i będą tam jakieś znaczniki? No jak się pogoda poprawi, a ja nie mam garażu to zapewne tam zajrzę.
Na razie wydaje się chodzić - jak pisałem - lepiej niż poprzednio. Muszę się jeszcze upewnić co do zużycia paliwa.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje
układ cylindrów a naszych V6 wygąda tak:
1 3 5
2 4 6
Więc pierwszy jest stojąc przed maską po prwej stronie przy grodzi.
1 3 5
2 4 6
Więc pierwszy jest stojąc przed maską po prwej stronie przy grodzi.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1886
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje
Po lewej:P
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje
Krecik, zapamiętaj, lewa strona to jest ta, gdzie u lewej stopy duży palec masz po prawej stronie
Ostatnio zmieniony 2017-02-04 12:47 przez Romas, łącznie zmieniany 1 raz.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje
kufffa. Znowu.
Racja. Z LEWEJ.
Racja. Z LEWEJ.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 2011-04-27 18:59
- Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje
Cześć.
Jak właściwie wyglądają te znaczniki?
Na kołach pasowych wałków znalazłem szybko (chyba) - takie białawe kreseczki na zewnętrznym rancie koła czy tak?
Zaś na głowicy miały być aluminiowe strzałki chyba. Zamiast strzałki w spodziewanym miejscu spostrzegłem dwa zęby, górny ciut poniżej uszczelki pokrywy zaworów i dolny niecały centymetr niżej, przypatrzyłem się bliżej i to nie są zęby lecz brzegi rowka, który idzie w głąb obudowy głowicy w kierunku akumulatora. Po kilku delikatnych włączeniach rozrusznika udało mi się ustalić biały znacznik koła na aby się pokrywał z górnym "zębem" (brzegiem rowka).
Odnalazłem na drugiej (tej bliżej kabiny) głowicy te "zęby", które też były brzegami rowka tuż poniżej uszczelki pokrywy zaworów (strasznie trudny dostęp bez podnoszenia silnika lub rozkręcania wielu rzeczy) no i patrze na biały znacznik drugiego koła rozrządu też się pokrywa z górnym "zębem".
Więc wnioskuję, że obie głowice są dobrze ustawione i nie ma między nimi przesunięć w ustawieniu rozrządu.
Zresztą jak by było przesunięte o jeden ząb na kole wałka to silnik chodziłby bardzo nierówno i byłby słabiuteńki. Wiem bo kolega w Oplu Astrze 1.8 16v 125 KM przestawił celowo rozrząd o 1 ząb by zobaczyć co się stanie i silnik chodził dziwnie, nierówno i był bardzo słaby.
Przy niskich temperaturach jednak falują wolne obroty, ale jak stanę w korku to kilka razy pofaluje i przestaje i w miarę równo trzyma wolne obroty. Jak jest cieplej to nie falują w ogóle. A i przypomniałem sobie, że te chece z falowaniem wolnych obrotów to pojawiły się chyba jak wymieniłem obie uszczelki pokryw zaworów. Zobaczę może coś przesunąłem przy przepustnicy jak odkręcałem elementy dolotu powietrza itp.
No nie wiem czemu tak skacze kąt wyprzedzania zapłonu przy tych obrotach (przy wyższych nie skacze) może przy tych ustawieniach też mi minimalnie falowały wolne obroty, a ja tego nie słyszałem bo przecież patrzeć na obrotomierz nie mogłem i jednocześnie obsługiwać lampę stroboskopową, a może coś nagrzebało JETTRO w aparacie. Instrukcja przewiduje kąt wyprzedzenia 9...11, a jak mi skacze od 8 do 12 to chyba się tragedia nie stanie?
Acha jak wy wymieniacie te paski rozrządu? Bo już widzę, że trzeba będzie wyraźnie unieść silnik i odkręcić go od prawego nadkola, to czy można podnieść silnik podkładając podnośnik i deskę pod miskę olejową? Czy też miska nie wytrzyma ciężaru silnika?
Dobra cześć.
Jak właściwie wyglądają te znaczniki?
Na kołach pasowych wałków znalazłem szybko (chyba) - takie białawe kreseczki na zewnętrznym rancie koła czy tak?
Zaś na głowicy miały być aluminiowe strzałki chyba. Zamiast strzałki w spodziewanym miejscu spostrzegłem dwa zęby, górny ciut poniżej uszczelki pokrywy zaworów i dolny niecały centymetr niżej, przypatrzyłem się bliżej i to nie są zęby lecz brzegi rowka, który idzie w głąb obudowy głowicy w kierunku akumulatora. Po kilku delikatnych włączeniach rozrusznika udało mi się ustalić biały znacznik koła na aby się pokrywał z górnym "zębem" (brzegiem rowka).
Odnalazłem na drugiej (tej bliżej kabiny) głowicy te "zęby", które też były brzegami rowka tuż poniżej uszczelki pokrywy zaworów (strasznie trudny dostęp bez podnoszenia silnika lub rozkręcania wielu rzeczy) no i patrze na biały znacznik drugiego koła rozrządu też się pokrywa z górnym "zębem".
Więc wnioskuję, że obie głowice są dobrze ustawione i nie ma między nimi przesunięć w ustawieniu rozrządu.
Zresztą jak by było przesunięte o jeden ząb na kole wałka to silnik chodziłby bardzo nierówno i byłby słabiuteńki. Wiem bo kolega w Oplu Astrze 1.8 16v 125 KM przestawił celowo rozrząd o 1 ząb by zobaczyć co się stanie i silnik chodził dziwnie, nierówno i był bardzo słaby.
Przy niskich temperaturach jednak falują wolne obroty, ale jak stanę w korku to kilka razy pofaluje i przestaje i w miarę równo trzyma wolne obroty. Jak jest cieplej to nie falują w ogóle. A i przypomniałem sobie, że te chece z falowaniem wolnych obrotów to pojawiły się chyba jak wymieniłem obie uszczelki pokryw zaworów. Zobaczę może coś przesunąłem przy przepustnicy jak odkręcałem elementy dolotu powietrza itp.
No nie wiem czemu tak skacze kąt wyprzedzania zapłonu przy tych obrotach (przy wyższych nie skacze) może przy tych ustawieniach też mi minimalnie falowały wolne obroty, a ja tego nie słyszałem bo przecież patrzeć na obrotomierz nie mogłem i jednocześnie obsługiwać lampę stroboskopową, a może coś nagrzebało JETTRO w aparacie. Instrukcja przewiduje kąt wyprzedzenia 9...11, a jak mi skacze od 8 do 12 to chyba się tragedia nie stanie?
Acha jak wy wymieniacie te paski rozrządu? Bo już widzę, że trzeba będzie wyraźnie unieść silnik i odkręcić go od prawego nadkola, to czy można podnieść silnik podkładając podnośnik i deskę pod miskę olejową? Czy też miska nie wytrzyma ciężaru silnika?
Dobra cześć.
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje
https://www.youtube.com/watch?v=4C-pPOCQ964 Obejrzyj ten odcinek , uświadomi cię on jak wyglądają znaczniki układu rozrządu .
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje
Widzę, że też oglądasz miłośników
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje
Nie oglądam. Wiem tylko że taki program istnieje. Ogulnie nie oglądam telewizji , wolę coś od czasu do czasu przeczytać. Wpisałem tylko w jutjubie " znaczniki rozrządu " i wyskoczyło jako pierwsze. Może pomoże to naszemu Tomkowiinfernoblade pisze:Widzę, że też oglądasz miłośników
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 2011-04-27 18:59
- Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje
Wygląda, że problem niestateczności obrotów rozwiązałem. Ktoś kto robił filtr stożkowy i zmieniał dolot dał nieszczelne wejście na odmę i tamtędy wchodziło trochę powietrza omijając czujnik temp i przepływu, a poza tym uszczelka po między przepustnicą i kolektorem była niepewna więc poprawiłem silikonem.
No i sprawdzam lampą i.... dostrzegam dwa punkciki: jeden bliżej prawego nadkola lata dość chaotycznie o kilka stopni jak dawniej, natomiast drugi punkcik bliżej skali i bloku cylindrów stoi równo na 12 stopni.
Dziwne może jakieś zabrudzenie tam było, a potem odpadło.
Można chyba jeździć z wyprzedzeniem 12 stopni. Strasznie mi się nie chce już tego grzebać i kombinować. Instrukcja przewiduje 9..11 stopni przy benzynie 92 oktany. Myślę, że się na 12 nic nie stanie jak leję benzynę 95.
No i sprawdzam lampą i.... dostrzegam dwa punkciki: jeden bliżej prawego nadkola lata dość chaotycznie o kilka stopni jak dawniej, natomiast drugi punkcik bliżej skali i bloku cylindrów stoi równo na 12 stopni.
Dziwne może jakieś zabrudzenie tam było, a potem odpadło.
Można chyba jeździć z wyprzedzeniem 12 stopni. Strasznie mi się nie chce już tego grzebać i kombinować. Instrukcja przewiduje 9..11 stopni przy benzynie 92 oktany. Myślę, że się na 12 nic nie stanie jak leję benzynę 95.