Śrubka od regulacji obrotów

Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Śrubka od regulacji obrotów

Post autor: Marcos »

Dzień dobry wieczór:)


Czy jest to śrubka do regulacji obrotów??
Obrazek
Od momentu zamontowania BOV-a obroty nieco mi spadły, dlatego się pytam.
GG:9377317 white GT1 90'
Gość

Post autor: Gość »

Oczywiscie ze tak tak tak... :)
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Wkręcasz obroty maleją, wykręcasz rosną :):):):)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

hej!a przy okazji jak juz tam jestes to zmien sobie ta opaske ktora widac na zdjeciu (na ruzre dolotowej)bo pewnie w momencie wlaczenia turbiny zasysa ci ta rure a jak sie wylacza to odpuszcza~!u mnie tak bylo bo te opaski take do d... ze sie w pale nie miesci!
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

york_2006 pisze:hej!a przy okazji jak juz tam jestes to zmien sobie ta opaske ktora widac na zdjeciu (na ruzre dolotowej)bo pewnie w momencie wlaczenia turbiny zasysa ci ta rure a jak sie wylacza to odpuszcza~!u mnie tak bylo bo te opaski take do d... ze sie w pale nie miesci!
I chyba odpowiedziałeś mi na kolejne pytanie:
Bo ja puszczam gaz to obroty spadają mi do 500, a czasami niżej i się od razu podnoszą.
Zaczęło się tak dziać po złożeniu BOV-a.
O tą opaskę chodzi??

Na jaką wymienić??
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Oj Marcos. Ty to nie wiesz już gdzie masz grzebać.

Jakiego BOV-a montowałeś, bo jeśli a-la Pelot to wiem co dolega Probkowi. :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Opaska jak opaska,ale czasami to kolanko potrafi pęknąć.Jak będziesz zmieniał opaskę,to obejrzyj dokładnie całą rurę,czy nie jest przypadkiem uszkodzona.Wtedy,gdy załącza się turbinka słychać charakterystyczny syk.Nie mylić z sykiem bova.Oba zjawiska syczą w innym momencie.
:D :D :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

Mam taki. Kamila 1/4 mili, podobno z Subaru Impreza.
Obrazek
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

opaske musisz zmienic na taka sama lub przynajmniej podobno tzn o podobnym systemie sciagania (skrecania) czyli srubka w poprzek zachacza o naciecia!osobiscie choc mysle ze nie jestem sam w tym przekonaniu uwazam ze opaski tego typu sa calkowicie do bani bo sa malo trwale a jeszcze mniej skuteczne [-X !jesli opaska ma przyjmowac jakiekolwiek naprezenia to poprostu te naciecia nie wytrzymuja bo opaska jest z mizernego materialu.oczywiscie o niebo lepsza bylaby opaska skrecana na srubke z nakretka na obu koncach tejze opaski (chyba wiecie o jaka mi chodzi)ale musialaby byc na wymiar tej rury!jesli masz mozliwosc to poszukaj takiej na pewno dluzej ci posluzy!POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

co daje ten bov w probku ?? znika albo zmniejsza sie turbo dziura- jest jakis wyrazny pozytywny efekt w praktyce??
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Blow Off Valve daje nie tylko wspaniały dźwięk podczas pracy silnika lecz spełnia jeszcze kilka innych funkcji. Między innymi podczas zmiany biegów, gdy przepustnica jest zamknięta, nie pozwala turbinie wytracić obrotów.Te profesjonalne BOV'y mają jeszcze płynną regulację,która
pozwala ustawić zawór na ciśnienie z przedziału np.: 0.6-1.5 bara.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Gość

Post autor: Gość »

a jak taki bov ma sie do eksploatacji tzn. przedłuża żywotność turbiny ?
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Przedłuża jej żywotność o pare ładnych tysiaków bo powoduje że napompowane powietrze podczas zamknięcie przepustnicy nie cofa się spowrotem i w dolocie jest wtedy mniejsze ciśnienie co za tym idzie turbina nie traci obrotow. :) :) :) :)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

ale nie należy się zbyt mocno tym bovem brendzlować bo każdy probek GT z turbinką posiada takiego bova seryjnie. :D

konstruktorzy wiedzieli o tym i uwzględnili go ale nazywa sie on w probe bypass'em i nie puszcza powietrza na zewnątrz tylko spowrotem przed turbinę.

Akurat uważam, że to logiczniejsze bo raz policzone powietrze przez przepływomierz wychodzi już tylko tłumikiem... :)

nie ma przekłąmań na dawkowaniu wtryskiwaczy i to eliminuje chrakterystyczny czarny dymek przy zmianie biegów w wersjach z BOV'em :)
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

nie zauważyłem, żeby mi kopcił :):)
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

moze troche mine sie z tematem ale chcialbym nadmienic ze probek np taki jak moj czyli 2.2 gt wer.USA nie potrzebuje zadnych BOV-ow ani tym podobnych dopalaczy bo mimo to ze na skrzyzowaniu jest ciezko nim ruszyc bo cala moc nie przechodzi na asfalt tylko podrzuca go do gora to zato jak sie wlaczy turbina to wogole nie ma o czym mowic! :1111_bye: zadna bejca zadna calibra ani jakikolwiek jeszcze inny szit u mnie w miescie nie ma zadnych szans wiec...mnie osobiscie wystarczy to co mam
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

ale zaraz
coś chyba ominąłem, jaki dopalacz!!!

Czy BOV dodaje jakies mocy czy coś?? Cały czs wydawało mi się, że chroni turbinkę i fajnie syczy :roll: :roll:
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

nieee... :) jork czytał tylko parzyste wiersze... :D:D:D:D


Marcos, nic do bani, bov to bov a dopalacz to dopalacz... :D
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Cynki pisze:ale nie należy się zbyt mocno tym bovem brendzlować bo każdy probek GT z turbinką posiada takiego bova seryjnie. :D

konstruktorzy wiedzieli o tym i uwzględnili go ale nazywa sie on w probe bypass'em i nie puszcza powietrza na zewnątrz tylko spowrotem przed turbinę.

Akurat uważam, że to logiczniejsze bo raz policzone powietrze przez przepływomierz wychodzi już tylko tłumikiem... :)

nie ma przekłąmań na dawkowaniu wtryskiwaczy i to eliminuje chrakterystyczny czarny dymek przy zmianie biegów w wersjach z BOV'em :)
To prawda. :D
Zbyszek ma rację.W naszym przypadku fabryczny bypass zupełnie wystarczy,ale jak ktoś chce pssssssyt,to może sobie założyć. :D
Największy minus dodatkowych Bov'ów (zwłaszcza zwykłych zaworów zwrotnych),to przekłamania w dawkowaniu.
Np.Jeżeli ktoś jedzie np.150 -160 km/h (TYLKO AUTOSTRADA :D ) i puszcza delikatnie pedał gazu,może zaobserwować dość konkretne szarpnięcia samochodem(coś jakby się dławił).Wtedy przyczyny trzeba szukać przede wszystkim w założonym bov'ie.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Gość

Post autor: Gość »

Chciałem to to zakładać ale argumenty Cynkiego przemawiaja do mnie :) Jak ktoś się nie ściga to w/g mnie w normalnej eksploatacji niewiele bov pomaga.
Resumując bov to taki bajerek tunera ? :wink:
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Widzisz.
To jest tak,jak założenie spojlera (skrzydła) z tyłu,do auta,które się nie ściga. :D W normalnej eksploatacji niewiele taki spojler pomaga.W rzeczywistości,to tylko bajer.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

:-$ Psssss!
:wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

nie mialem na mysli jakichs konkretnych dopalaczy ale napisalem to ogolnikowo.czytam wszystkie posty (a nie tylko parzyste badz nie)!to prawda ze ow BOV praktycznie nie dodaje zadnej mocy a nawet jesli tak jest to sa to wartosci tak znikome ze nikt niebylby w stanie tego odczuc (choc jak ktos ma bujna wyobraznie to dla niego nawet rozporka na kielichy ma kosmiczny efekt =D> ) i tak jak pisalem wczesniej mnie wystarczy to co mam i mysle ze nikt nie powinien byc niezadowolony z osiagow probka bo sa naprawde bardzo przyzwoite
Awatar użytkownika
Wuax
Posty: 384
Rejestracja: 2005-09-02 19:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Marki

Post autor: Wuax »

OLEY pisze:Widzisz.
To jest tak,jak założenie spojlera (skrzydła) z tyłu,do auta,które się nie ściga. :D W normalnej eksploatacji niewiele taki spojler pomaga.W rzeczywistości,to tylko bajer.
np. takiego, jaki gustowny :D :D :D :D :D
http://ab-tuning.ru/show_image.php?img= ... pg&id=5795
Można też pod tym w razie deszczu się schować. A wpływ oprócz zwiększonego oporu powietrza niewielki.
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by Obrazek
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

co ty z tymi ruskimi stronkami www????

jakieś sentymenty, korzenie ??
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”