Prezes5G19
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Prezes5G19
Super. Podoba mi się takie całościowe podejście.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Prezes5G19
Jeszcze musi trochę wody w Wiśle upłynąć żeby można powiedzieć że jest jednym z lepszych.LukaszProbe pisze:Grubo! ! Jedno z lepszych Probe na forum.
Jak już to robić to raz a porządnie . Szczerze mówiąc nie spodziewałem się że zajmie mi to aż tyle czasu i siły . Rudej co prawda nie ma zbyt wiele ale czyszczenie podwozia z brudów w pozycji leżącej nie należy do najprzyjemniejszych rzeczy . Przy demontażu sanek też się trochę namęczyłem z racji że robiłem to pierwszy raz ale po kilku godzinach , wyzwiskach w stronę niektórych śrub dałem rady wyszarpać to cholerstwo . Gdyby się miało chociaż kanał... już nie wspomnę o podnośniku ... ahhhhMaxxum pisze:Super. Podoba mi się takie całościowe podejście.
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: Prezes5G19
Jak oglądam to co robisz to aż wstyd mi jest wchodzić do mojego garażu
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Prezes5G19
Już prawie wszystkie części skompletowane do składania , podwozie zakonserwowane . Niebawem więcej fotek i grubszy opis co się dzieje w moim garażu .
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Prezes5G19
Co Ty wyprawiasz z tym probe!!!
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Prezes5G19
Wydech druga strona zamontuj- dwururka w kierunku tylnego zderzaka
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Prezes5G19
Hehe dobremysz pisze:Wydech druga strona zamontuj- dwururka w kierunku tylnego zderzaka
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: Prezes5G19
Odstąpiłbyś ten garaż na parę miesięcy, może mój mondek by się wyremontowałPrezes5G19 pisze:Niebawem więcej fotek i grubszy opis co się dzieje w moim garażu .
A tak na poważnie - kawał dobrej roboty zrobiłeś
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Prezes5G19
Szczerze mówiąc myślałem że doczepicie się do butelki po piwie w rurze wlewu paliwa przy baku no ale niestety wolę kupić części do proba niż dać za nowy telefon który zrobi dobre fotki .
Osłony termiczne doczekały się piaskowania , wyspawania przerdzewiałych miejsc oraz malowania . Udało mi się też odbudować układ odpowietrzania baku . Stary rozsypał się w dłoni .
Nadal szukam wiązki tylnych lamp euro 93` , na razie bezskutecznie
Od ponad miesiąca wszystkim powtarzam w kółko że konserwację .LukaszProbe pisze:Co Ty wyprawiasz z tym probe!!!
Osłony termiczne doczekały się piaskowania , wyspawania przerdzewiałych miejsc oraz malowania . Udało mi się też odbudować układ odpowietrzania baku . Stary rozsypał się w dłoni .
Nadal szukam wiązki tylnych lamp euro 93` , na razie bezskutecznie
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Prezes5G19
Probek dostał 2 kmpl. gum.
Na lato Hannkoki Ventus Prime K115 215 R17 50
Na zimę Continental ContiWinterContact TS850 195 R15 60
Aktualnie trwają prace nad wyciszaniem wnętrza matami alubutylowymi.
Rozglądam się za kupnem sprężyn -35 jakiejś renomowanej firmy ponieważ po wymianie na te od V-ki dziurska w nadkolach wydają się być większe niż na ory
Na lato Hannkoki Ventus Prime K115 215 R17 50
Na zimę Continental ContiWinterContact TS850 195 R15 60
Aktualnie trwają prace nad wyciszaniem wnętrza matami alubutylowymi.
Rozglądam się za kupnem sprężyn -35 jakiejś renomowanej firmy ponieważ po wymianie na te od V-ki dziurska w nadkolach wydają się być większe niż na ory
- Spider33
- Posty: 1241
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Prezes5G19
Jak dopiero co wymieniłeś sprężyny to się nie przejmuj tym że wysoki stoi. Kilka dni i ładnie siądzie. Różnica miedzy 2,0 a 2,5 musi być widoczna jak i odczuwalna w jeździe.
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Prezes5G19
Dawno nic tutaj nie wklejałem , miałem mały przestój w pracach nad wozem ale z nadejściem gorszej pogody i podczas trzytygodniowego urlopu coś tam ruszyło.
Po założeniu rozpórki i sprężyn od V-ki samochód zyskał znacznie na prowadzeniu w zakrętach , a zwłaszcza ciasnych . Całości dopełniły nowe opony z których jestem bardzo zadowolony. Mimo iż nie są one klasy premium , zachowują bdb. przyczepność na mokrej nawierzchni o różnej jakości nawet w temp. oscylującej wokół 2 stopni.
Z prac przeprowadzonych ostatnimi czasy to :
Wymiana świec zapłonowych na Denso . Stare NGK po przejechaniu 30 000 km nie są aż za nadto zużyte. Poszły w zapas
Wymiana płynu chłodzącego silnik , układ został przepłukany środkiem KenFloo , który usunął stary osad.
Czyszczenie i wymiana przepustnicy na taką która trzyma prawidłowe obroty jałowe
Wymiana poduszki przedniej silnika . Nie wiem po co skoro stara była w stanie dobrym ( mogę odsprzedać ory w pełni sprawną )
Spawanie tłumika środkowego po raz drugi na łączeniu rury z tłumikiem . Nie polecam zakładania ,,nołnejmów'' z najniższej półki
Probek podczas przeglądu technicznego został uszkodzony przez diagnostę a mianowicie koleś myślał że siedzi w pasacie i zaciągnął ręczny że prawie wajchę wyrwał czego skutkiem jest urwana linka lewego koła
Powolutku dobiega koniec wyciszania wnętrza , dotychczas wylepiłem 7m kwadratowych alubutylu a zostały jeszcze drzwi , klapa bagażnika , tylna ścianka bagażnika i dach . Przy okazji iż nie ma wnętrza zarzucę jeszcze jakieś lepszejsze głośniki .
Pozdrawiam wszystkich z Śląska Opolskiego
Po założeniu rozpórki i sprężyn od V-ki samochód zyskał znacznie na prowadzeniu w zakrętach , a zwłaszcza ciasnych . Całości dopełniły nowe opony z których jestem bardzo zadowolony. Mimo iż nie są one klasy premium , zachowują bdb. przyczepność na mokrej nawierzchni o różnej jakości nawet w temp. oscylującej wokół 2 stopni.
Z prac przeprowadzonych ostatnimi czasy to :
Wymiana świec zapłonowych na Denso . Stare NGK po przejechaniu 30 000 km nie są aż za nadto zużyte. Poszły w zapas
Wymiana płynu chłodzącego silnik , układ został przepłukany środkiem KenFloo , który usunął stary osad.
Czyszczenie i wymiana przepustnicy na taką która trzyma prawidłowe obroty jałowe
Wymiana poduszki przedniej silnika . Nie wiem po co skoro stara była w stanie dobrym ( mogę odsprzedać ory w pełni sprawną )
Spawanie tłumika środkowego po raz drugi na łączeniu rury z tłumikiem . Nie polecam zakładania ,,nołnejmów'' z najniższej półki
Probek podczas przeglądu technicznego został uszkodzony przez diagnostę a mianowicie koleś myślał że siedzi w pasacie i zaciągnął ręczny że prawie wajchę wyrwał czego skutkiem jest urwana linka lewego koła
Powolutku dobiega koniec wyciszania wnętrza , dotychczas wylepiłem 7m kwadratowych alubutylu a zostały jeszcze drzwi , klapa bagażnika , tylna ścianka bagażnika i dach . Przy okazji iż nie ma wnętrza zarzucę jeszcze jakieś lepszejsze głośniki .
Pozdrawiam wszystkich z Śląska Opolskiego
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Prezes5G19
Prezes, dobra robota!
Oby tak dalej!
Oby tak dalej!
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Prezes5G19
Cześć wszystkim.
Z przykrością muszę oznajmić iż mój budżet na proba zostaje mocno okrojony a co za tym idzie prace schodzą na dalszy plan
Z malowania narazie nici , nowe sprężyny jak i renowacja felg też nie szybko się doczekają uwagi co jednak nie znaczy że plan upadł. Nie , z zamiaru przeprowadzenia tych prac nigdy nie zrezygnuję! . Taka sytuacja utrzyma się do ok 2021r. a to dlatego że dopadł mnie wiek w którym czas na przejęcie budynku rodzinnego a wiążą się z nim nie małe koszta zmieniające priorytety finansowe w moim żuciu . Paradoksalnie cała ta sytuacja podgrzewa mój zapał do posiadania , dbania i dłubania przy probie. Obecnie skupiam się na drobnych pracach takich jak rozbiórka skrzyni , czyszczenie wnętrzności , wymianę uszczelniaczy i szkiełkowaniu obudowy .
Zbieram powolutku części i specjalistyczne narzędzia do kapitalnego remontu silnika i osprzętu który będę przeprowadzał sam . Niebawem dotrze do mnie miernik ciśnienia sprężania którym to przemierzę stan serca mojego proba. Spodziewam się negatywnego wyniku a to dlatego że silnik bierze dużo oleju ( ok 3 l od wymiany do wymiany. tj. 10k km ) a druga rzecz czasami postukuje jeden zawór z racji zawalonego popychacza zaworowego . Mam drugi motor z przebiegiem 175 tysi . I tu nie wiem co robić... remontować motor który leży luzem a do obecnie używanego lać ceramizery czy robić podmiankę i remontować ory silnik??? Wiem że dużo powie mi dokładna diagnoza pomiarowa ale chciałbym się was pany poradzić .
Z ostatnio przeprowadzonych prac , wymieniłem wszystkie poduszki silnika prócz tej , która trzyma skrzynię od lewej strony. Niestety rezultat jest taki że drgania silnika przenoszą się znacznie na karoserię samochodu . Poduchy są firmy Yamato i zamawiane były pod M626GE. Grodziową trzeba było potraktować kątówką bo od strony grodzi - okazała się ciut większa od ory . Wymieniona została zerwana linka ręcznego , przy okazji wyregulowałem ręczny co do jednego kN
Pozdrawiam
Z przykrością muszę oznajmić iż mój budżet na proba zostaje mocno okrojony a co za tym idzie prace schodzą na dalszy plan
Z malowania narazie nici , nowe sprężyny jak i renowacja felg też nie szybko się doczekają uwagi co jednak nie znaczy że plan upadł. Nie , z zamiaru przeprowadzenia tych prac nigdy nie zrezygnuję! . Taka sytuacja utrzyma się do ok 2021r. a to dlatego że dopadł mnie wiek w którym czas na przejęcie budynku rodzinnego a wiążą się z nim nie małe koszta zmieniające priorytety finansowe w moim żuciu . Paradoksalnie cała ta sytuacja podgrzewa mój zapał do posiadania , dbania i dłubania przy probie. Obecnie skupiam się na drobnych pracach takich jak rozbiórka skrzyni , czyszczenie wnętrzności , wymianę uszczelniaczy i szkiełkowaniu obudowy .
Zbieram powolutku części i specjalistyczne narzędzia do kapitalnego remontu silnika i osprzętu który będę przeprowadzał sam . Niebawem dotrze do mnie miernik ciśnienia sprężania którym to przemierzę stan serca mojego proba. Spodziewam się negatywnego wyniku a to dlatego że silnik bierze dużo oleju ( ok 3 l od wymiany do wymiany. tj. 10k km ) a druga rzecz czasami postukuje jeden zawór z racji zawalonego popychacza zaworowego . Mam drugi motor z przebiegiem 175 tysi . I tu nie wiem co robić... remontować motor który leży luzem a do obecnie używanego lać ceramizery czy robić podmiankę i remontować ory silnik??? Wiem że dużo powie mi dokładna diagnoza pomiarowa ale chciałbym się was pany poradzić .
Z ostatnio przeprowadzonych prac , wymieniłem wszystkie poduszki silnika prócz tej , która trzyma skrzynię od lewej strony. Niestety rezultat jest taki że drgania silnika przenoszą się znacznie na karoserię samochodu . Poduchy są firmy Yamato i zamawiane były pod M626GE. Grodziową trzeba było potraktować kątówką bo od strony grodzi - okazała się ciut większa od ory . Wymieniona została zerwana linka ręcznego , przy okazji wyregulowałem ręczny co do jednego kN
Pozdrawiam
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Prezes5G19
Prezes nie pozostaje nic innego jak spotkac sie na zlocie i przedyskutować zmiany (sprawy) P.S. Zaden PROBE nie jest idealny!( no może po za Sharka i Stiga;))
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Prezes5G19
Remontuj oryginalny silnik, a póki co zalej go gęstszym olejem. Nie lej tam żadnych uszczelniaczy ani innego badziewia bo padnie na amen.
Probe 96' 2.0 EURO
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Prezes5G19
Na zlot nie ma szans z jasnych przyczynLukaszProbe pisze:Prezes nie pozostaje nic innego jak spotkac sie na zlocie i przedyskutować zmiany (sprawy) P.S. Zaden PROBE nie jest idealny!( no może po za Sharka i Stiga;))
Od S.H.A.R.K`a probas też nie jest ideolo bo ABS nie ogania , no chyba że naprawił .
- -michal-
- Posty: 982
- Rejestracja: 2011-12-10 03:04
- Samochód: Yugo Koral :P
- Lokalizacja: Lublin, Chełm
Re: Prezes5G19
Chłopie, co ty prawiszPrezes5G19 pisze:Od S.H.A.R.K`a probas też nie jest ideolo bo ABS nie ogania , no chyba że naprawił .
Czym jest głupi ABS
Zobacz jaki on ogrom pracy włożył w ten samochód, widziałeś tego probasa chociaż na żywo
A co do tego ABS, to jeden NOWY czujnik okazał się wadliwy, ot i cała wielka usterka
Oxanin pierwszej klasy
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Prezes5G19
Panowie prawda jest taka.. w jakim stanie by nie byly nasze probasy to i tak mamy wyjatkowe fury!! ..kilka sztuk musi w Polsce przetrwać z dziada na pradziada..
Ostatnio zmieniony 2016-12-08 11:34 przez LukaszProbe, łącznie zmieniany 3 razy.
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Prezes5G19
No i to jest najważniejsze Dlatego Prezesie póki co jak masz problemy finansowe to inwestuj tylko tyle żeby mu się stan nie pogorszył. Bajery mogą poczekaćLukaszProbe pisze:kilka sztuk musi w Polsce przetrwać z dziada na pradziada..
Probe 96' 2.0 EURO
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Prezes5G19
Tak swoją drogą 3l na 10tys km (czyli 300ml na tysiaka) to wcale nie jest dużo jak na probe. Raczej wynik w normie świadczący o tym, że z silnikiem wszystko jest ok.
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Prezes5G19
No nie wiem czy to nie jest powód do zmartwień, swoim póki co zrobiłem 3 tysie od wymiany oleju i nic nie wziął.
Probe 96' 2.0 EURO
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Prezes5G19
To tylko się cieszyć. Uwierz mi 300ml to jest nic w probe. Zmeczone potrafią brac nawet 2l na tysiaka. Duzo wątków jest w necie na ten temat.Benet pisze:No nie wiem czy to nie jest powód do zmartwień, swoim póki co zrobiłem 3 tysie od wymiany oleju i nic nie wziął.
- Spider33
- Posty: 1241
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Prezes5G19
Na R4 to bardzo dużo. Jak jeździsz do momentu aż silnik stanie dęba to i 5 litrów będzie brał ale nie o to chodzi. Czytałeś pewnie ze branie oleju jest normą w probe ale chodziło o V6. To inna konstrukcja silnika i większość V-ek cos sobie tam popija.LukaszProbe pisze:To tylko się cieszyć. Uwierz mi 300ml to jest nic w probe. Zmeczone potrafią brac nawet 2l na tysiaka. Duzo wątków jest w necie na ten temat.Benet pisze:No nie wiem czy to nie jest powód do zmartwień, swoim póki co zrobiłem 3 tysie od wymiany oleju i nic nie wziął.