może dla Ciebie zadowalający...płynu powinno być pod maxkedziorski pisze:, płyn hamulcowy też jest na zadowalającym poziomie.
Jak bardzo mocno hamuję zapala się kontrolka ręcznego
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: Dziwny problem przy hamowaniu
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Dziwny problem przy hamowaniu
To się zgadza, powinno być prawie pod korek. Niestety ale czujnik u nas jest strasznie wysoko i każde lekkie bujnięcie spowoduje zachwianie zawartości zbiorniczka i zapalenie się czujnika.pelot pisze:płynu powinno być pod max
Dolej, a będzie spokój.
Ford Probe 2.0 '94r.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To się zgadza wszyscy mają racje, ale z reguły nic w przyrodzie nie gienie. Sprawdź klocki hamulcowe bo sie pewnie kończą w miare użytkowania coraz mniej klocka było i się mocniej tloczek wysówa, a co za tym idzie więcej płynu poszło w układ i więcej i więcej i zaczęło sie zapalać częściej i częściej.
Przypadkowo u mnie pojawił się podobny problem.
Ponadto, przy gwałtownym hamowaniu silnikiem (szybka redukcja na dużo niższy bieg) zapala się ta lampka nawet bez dotykania hamulca.
Kiedyś w hondzie miałem podobny problem, zsunął się kabelek czujnika z klocka hamulcowego, bujając się dotykał do masy dając sygnał że klocki się skończyły. Myślę że przy jeździe w koleinach kopnego śniegu może się to zdarzyć.
Mam zamiar się dziś ciepło ubrać i poszperać pod swoim, może to jest to
Ponadto, przy gwałtownym hamowaniu silnikiem (szybka redukcja na dużo niższy bieg) zapala się ta lampka nawet bez dotykania hamulca.
Kiedyś w hondzie miałem podobny problem, zsunął się kabelek czujnika z klocka hamulcowego, bujając się dotykał do masy dając sygnał że klocki się skończyły. Myślę że przy jeździe w koleinach kopnego śniegu może się to zdarzyć.
Mam zamiar się dziś ciepło ubrać i poszperać pod swoim, może to jest to
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
To wy macie czujniki w klockach?
Wuax - ubierz się cieplutko, bo długo będziesz szukał
Wuax - ubierz się cieplutko, bo długo będziesz szukał
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Macie chłopaki rację, za wszystko był odpowiedzialny czujnik w zbiorniczku z płynem. Po dolaniu około kieliszka DOT-3, bo tyle brakowało wszystko wróciło do normy. Z drugiej strony to dziwne, że probe nie ma czujników w klockach, trzeba będzie bardziej uważać gdy się będą kończyć, szkoda zrypać tarcze
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Dodatkowo podobna role pelni wlasnie ten czujniczek poziomu plynu w zbiorniczku. Gdy klocki sie zuzywaja to automatycznie tloczki w zaciskach wysuwaja sie dalej a co za tym idzie obniza sie poziom plynu w zbiorniczku i zapala sie kontrolka. Nie jest to idealne rozwiazanie ale zawsze daje jakis sygnal by powoli siegac po kaske na klocki.
Pozwolilem sobie zmienic temat tej pogawedki.
Pozwolilem sobie zmienic temat tej pogawedki.
Ostatnio zmieniony 2006-01-09 13:06 przez wingerman, łącznie zmieniany 1 raz.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Dokładnie potwierdzam. We wszystkich mazdach 626 generacji GD i niektórych GE (nie dotyczy Cronosów), z których mamy układy hamulcowe w naszych probkach, nie ma czujników zużycia hamulców rolę ich pełnią blaszki które tak się tłuką że w pierwszej chwili człowiek myśli że wydech się urwał a wszyscy okoliczni przyglądają się jak na wariata. Brzęk jest niesamowity w środku wytrzymać się nie da.Voodoo pisze:Z przodu na klockach masz specjalne blaszki zamocowane, które jak tylko klocek się będzie kończył, będą wydawały z siebie upierdliwy i dokuczliwy pisk. Tak więc będziesz wiedział kiedy klocki idą do wymiany
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 2006-04-18 11:30
- Samochód: Mitsubishi 3000GT
- Lokalizacja: Warszawa
Hamulce - kontrolka ręcznego
Mam pytanie do was kiedyś wyczytałem że przy ostrym hamowaniu powinny dohamowywać tylnie koła więc rozpędziłem się tak do około 160 i pedał hamulca w podłogę i zapaliła się kontrolka ręcznego stwierdziłem że wszystko w porządku i jeździłem od tamtej pory okolo 1 miesiąca lecz ostatnio około tygodnia temu kontrolka ręcznego zapala mi się nawet przy lekko wciśniętym pedale hamulca a jeśli samochód stoi całą noc to przez około 15 min po odpaleniu zapala się bardzo często i nie gaśnie bardzo dlugo jak już pojeżdzę trochę to wtedy też zapala się prawie zawsze przy hamowaniu lecz gaśnie od razu po zdjęciu nogi z hamulca. Sprawdzałem płyn hamulcowy i jest max więc nie wiem o co chodzi i co dalej zrobić Pomocy ! Dzieki
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 2006-04-18 11:30
- Samochód: Mitsubishi 3000GT
- Lokalizacja: Warszawa
hamulce
płynu hamulcowego jest max. Więc to nie to
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie rozumiem jednego stwierdzenia co to znaczy dohamowywuje
Kontrolka ręcznego zapala się jak nie ma płynu lub jak jest ręczny zaciągnięty lub czujnik się sypnoł choć to jest mało prawdopodobne. Możesz też sprawdzić stan klocków i tarcz czy nie są mocno zużyte, bo to też ma wpływ na długość wysuwania się tłoczka, a co za tym idzie obniżania się poziomu płynu.
Kontrolka ręcznego zapala się jak nie ma płynu lub jak jest ręczny zaciągnięty lub czujnik się sypnoł choć to jest mało prawdopodobne. Możesz też sprawdzić stan klocków i tarcz czy nie są mocno zużyte, bo to też ma wpływ na długość wysuwania się tłoczka, a co za tym idzie obniżania się poziomu płynu.
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- el_talerzos
- Posty: 375
- Rejestracja: 2005-08-09 20:05
- Samochód: model wiadomy,94r 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=7985
- Lokalizacja: Łódź - Bournemouth
A płyn masz w miarę świeży Miałem podobnie i w zbiorniczku wyglądał całkiem całkiem ale jak zacząłem spuszczać "płyn" to okazało się, że do dot'a to było kiedyś podobne - po wymianie wsio ok
Pozdrowionka
Pozdrowionka
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Azev 17" + eliptyczne montii
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 2004-12-12 17:06
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=8917
- Lokalizacja: mińsk mazowiecki
- Kontakt:
Świecąca się lampka hamulca ręcznego
Przy hamowaniu ostrzejszym pali mi się lampka hamulca ręcznego, co to za objaw?
- Zolak
- Posty: 513
- Rejestracja: 2006-01-07 20:46
- Samochód: FP "97 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=8715
- Lokalizacja: Warszawa
Moze ktorys tylny zacisk jest nie sprawny i odrazu nie odpuszcza....pozdro
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
- Kędziorek
- Posty: 3381
- Rejestracja: 2004-11-24 22:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8098
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Rozgrzeszony
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-12-16 22:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7335
- Lokalizacja: Ruda Śląska Dania
Kędziorek jesteś pewien że to sprawka małej ilości płynu hamulcowego?. Myślałem, że tak ma być z tą lampką. Ostatnio przy każdym hamowaniu zapala mi się lampka ręcznego. Co u ciebie było przyczyną?
Czarna rakieta - jak mówi moja Mama ;o)
Ford Probe 2.0 93 Base- w trakcie przebudowy.
Ford Probe 2.0 93 Base- w trakcie przebudowy.
- Kędziorek
- Posty: 3381
- Rejestracja: 2004-11-24 22:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8098
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- el_talerzos
- Posty: 375
- Rejestracja: 2005-08-09 20:05
- Samochód: model wiadomy,94r 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=7985
- Lokalizacja: Łódź - Bournemouth