VIN
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
tak tak wiem ze vinchecker pokaze mi 92 ale nie zmienia to faktu ze jest 93 w dowodzie
a pozatym byla juz dyskusja na temat tych madrych narzedzi do sprawdzania vinu i jak pewnie wszyscy pamietaja sa do D...
heh mnie tez wyszlo 11 litrow pojemnosci
a pozatym byla juz dyskusja na temat tych madrych narzedzi do sprawdzania vinu i jak pewnie wszyscy pamietaja sa do D...
heh mnie tez wyszlo 11 litrow pojemnosci
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA
zbieram na 2.5v6...
zbieram na 2.5v6...
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
A co Ci wychodzi z tej rozpiski?
Numer identyfikacyjny fabryki - Cyfra 1-3 1ZVPT21U9M5131789
1ZV Mazda Motor Manufacturing Corporation
--------------------------------------------------------------------------------
System bezpieczeństwa - Cyfra 4 1ZVPT21U9M5131789
B Aktywne pasy
C Aktywne pasy, poduszka powietrzna kierowcy
L Aktywne pasy, poduszka powietrzna kierowcy i pasarzera
P Pasywne pasy
--------------------------------------------------------------------------------
Identyfikator samochodów osobowych Forda - Cyfra 5 1ZVPT21U9M5131789
T Samochód importowany lub nie budowany przez Forda.
--------------------------------------------------------------------------------
Wersja - Cyfra 6-7 1ZVPT21U9M5131789
20 GL, Base
21 LX
22 GT
--------------------------------------------------------------------------------
Typ silnika - Cyfra 8 1ZVPT21U9M5131789
A 2.0L 4-Cyl.
B 2.5L V-6
C 2.2L 4-Cyl. Non-Turbo
L 2.2L 4-Cyl. Turbo
U 3.0L V-6
--------------------------------------------------------------------------------
Numer kontrolny - Cyfra 9 1ZVPT21U9M5131789
0, 9, X All
--------------------------------------------------------------------------------
Rok produkcji - Cyfra 10 1ZVPT21U9M5131789
K 1989
L 1990
M 1991
N 1992
P 1993
R 1994
S 1995
T 1996
V 1997
--------------------------------------------------------------------------------
Miejsce wytwarzania - Cyfra 11 1ZVPT21U9M5131789
5 Flat Rock, MI
--------------------------------------------------------------------------------
Numer seryjny - Cyfra 12-17 1ZVPT21U9M5131789
100,001 do 600,000
U mnie np. literka nr 10, a więc rok produkcji to N
Wynikałoby z tego, że mam model z roku '92. Na słupku za drzwiami kierowcy jest naklejka i tam dokładnie jest napisane, że wyprodukowany 30.10.1991. Jest to już prawie koniec roku i stąd pewnie w VINie literka N
W dowodzie natomiast mam rok produkcji 1993. Z tym, że jest to na bank data pierwszej rejestracji w Polsce. Nic innego.
Numer identyfikacyjny fabryki - Cyfra 1-3 1ZVPT21U9M5131789
1ZV Mazda Motor Manufacturing Corporation
--------------------------------------------------------------------------------
System bezpieczeństwa - Cyfra 4 1ZVPT21U9M5131789
B Aktywne pasy
C Aktywne pasy, poduszka powietrzna kierowcy
L Aktywne pasy, poduszka powietrzna kierowcy i pasarzera
P Pasywne pasy
--------------------------------------------------------------------------------
Identyfikator samochodów osobowych Forda - Cyfra 5 1ZVPT21U9M5131789
T Samochód importowany lub nie budowany przez Forda.
--------------------------------------------------------------------------------
Wersja - Cyfra 6-7 1ZVPT21U9M5131789
20 GL, Base
21 LX
22 GT
--------------------------------------------------------------------------------
Typ silnika - Cyfra 8 1ZVPT21U9M5131789
A 2.0L 4-Cyl.
B 2.5L V-6
C 2.2L 4-Cyl. Non-Turbo
L 2.2L 4-Cyl. Turbo
U 3.0L V-6
--------------------------------------------------------------------------------
Numer kontrolny - Cyfra 9 1ZVPT21U9M5131789
0, 9, X All
--------------------------------------------------------------------------------
Rok produkcji - Cyfra 10 1ZVPT21U9M5131789
K 1989
L 1990
M 1991
N 1992
P 1993
R 1994
S 1995
T 1996
V 1997
--------------------------------------------------------------------------------
Miejsce wytwarzania - Cyfra 11 1ZVPT21U9M5131789
5 Flat Rock, MI
--------------------------------------------------------------------------------
Numer seryjny - Cyfra 12-17 1ZVPT21U9M5131789
100,001 do 600,000
U mnie np. literka nr 10, a więc rok produkcji to N
Wynikałoby z tego, że mam model z roku '92. Na słupku za drzwiami kierowcy jest naklejka i tam dokładnie jest napisane, że wyprodukowany 30.10.1991. Jest to już prawie koniec roku i stąd pewnie w VINie literka N
W dowodzie natomiast mam rok produkcji 1993. Z tym, że jest to na bank data pierwszej rejestracji w Polsce. Nic innego.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Hehe. To akurat nie jest mój nr VIN. Zauważ, że ja mam 2.2 GT a nie LX 3.0 V6.
Początek VINu mam również 1FD i z tego co pamiętam oznacza to, że samochód był produkowany na Europę. Domyślam się, że literka nr 5 u Ciebie to T więc oznacza ona, że części zostały wyprodukowane we Flat Rock, potem sprowadzone do Niemiec i tutaj złożone w całość.
Ot i cała filozofia.
Ja rozumiem, że się nie przejąłeś rocznikiem '92, ale nie mów więcej że masz rocznik '93 z silnikiem 2.2.
Początek VINu mam również 1FD i z tego co pamiętam oznacza to, że samochód był produkowany na Europę. Domyślam się, że literka nr 5 u Ciebie to T więc oznacza ona, że części zostały wyprodukowane we Flat Rock, potem sprowadzone do Niemiec i tutaj złożone w całość.
Ot i cała filozofia.
Ja rozumiem, że się nie przejąłeś rocznikiem '92, ale nie mów więcej że masz rocznik '93 z silnikiem 2.2.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Sokół
- Posty: 179
- Rejestracja: 2006-03-29 14:25
- Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
no to mnie zrobili z vinu wynika , że mam 92 a w dowodzie pisze 91
Black probe 2.2 GT Turbo
mazda 626 coupe ( już u innego właściciela)
mazda 323 bg (bling-bling)(sprzedana i skasowana)
psssss i wszystko jasne
http://s150.photobucket.com/albums/s85/angelunnia/
www.csv.pl
mazda 626 coupe ( już u innego właściciela)
mazda 323 bg (bling-bling)(sprzedana i skasowana)
psssss i wszystko jasne
http://s150.photobucket.com/albums/s85/angelunnia/
www.csv.pl
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Spokojnie, nie ma się co martwić. Nikt Cię nie zrobiłSokół pisze: no to mnie zrobili z vinu wynika , że mam 92 a w dowodzie pisze 91
U mnie jest tak samo. Mam literkę N, a mimo to mam rok '91.
Jeżeli jeszcze posiadasz naklejkę na słupku za drzwiami kierowcy, to sprawdzisz sobie dokładną datę produkcji, łącznie z miesiącem i dniem. Domyślam się, że data produkcji będzie bliska końcowi roku 91.
Jeżeli nie masz tej naklejki, to pewnie autko było już malowane i ktoś w niewiedzy po prostu ją zerwał (błąd!). Rok produkcji w dowodzie rejestracyjnym można wytłumaczyć w jeden sposób, a mianowicie samochód został sprowadzony i kupiony w Polsce niedługo po zejściu z "taśmy". Oznacza to, że kupił go ktoś baaaardzo bogaty jak na owe czasy w Polsce i pierwsza rejestracja w naszym kraju nastąpiła właśnie w roku jego wyprodukowania.
Hehe. Może teraz już mniej, ale swego czasu, taka ( moim zdaniem ) paranoja z wpisem w rubryce "rok produkcji", zamiast rzeczywistego roku wyprodukowania samochodu - daty pierwszej rejestracji auta w Polsce niosła za sobą wiele korzyści, choćby przy zawieraniu umowy OC lub, co chyba najważniejsze, przy sprzedaży.york_2006 pisze:no coz trzeba sie pogodzic z rzeczywistoscia ale badz co badz jak to wyglada w dowodzie
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=119301812 rok produkcji
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA
zbieram na 2.5v6...
zbieram na 2.5v6...
Podepnę się tutaj, bo mam podobny "problem" co Oley, mianowicie rozbieżność pomiędzy rokiem produkcji z VINu a tym na naklejce na słupku. Mianowicie, według VINu autko mam z 89, mechanicznie jest to lekko zakręcone 89, zaś na naklejce na słupku mam rocznik 1993.
Tymczasem miałem problem z rejestracją z innego powodu i moje autko oglądał rzeczoznawca samochodowy który robił fotki vinów, tabliczek, naklejek itp oceniając ich prawidłowość i to czy nie są podrobione. Stwierdził to ponad wszelką wątpliwość, wpisując w protokole pokontrolnym iż oglądał Probe II z 1993 roku z silnikiem 2.0 Na pytanie skąd to wziął odpowiedział że tak mu się vin zdekodował.
Więc formalnie mam autko o pojemności 2.0 i '93 w dowodzie. Natomiast moje pytanie jest następujące: skąd rozbieżność między literką K oznaczającą 89 w vinie, a naklejką gdzie jako rok produkcji figuruje 93. Ktoś ma jakieś pomysły?
Tymczasem miałem problem z rejestracją z innego powodu i moje autko oglądał rzeczoznawca samochodowy który robił fotki vinów, tabliczek, naklejek itp oceniając ich prawidłowość i to czy nie są podrobione. Stwierdził to ponad wszelką wątpliwość, wpisując w protokole pokontrolnym iż oglądał Probe II z 1993 roku z silnikiem 2.0 Na pytanie skąd to wziął odpowiedział że tak mu się vin zdekodował.
Więc formalnie mam autko o pojemności 2.0 i '93 w dowodzie. Natomiast moje pytanie jest następujące: skąd rozbieżność między literką K oznaczającą 89 w vinie, a naklejką gdzie jako rok produkcji figuruje 93. Ktoś ma jakieś pomysły?
--
Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
Mój szczęśliwy numerek to: 1ZVBT22L8K5139864.
Fotki naklejki teraz nie zrobię, bo zostałem czasowo rozdzielony z autkiem, ale jak wróci do mnie to zamieszczę.
Zastanawiające jest również wyposażenie:
Wersja usa (reflektory, migacze etc.), natomiast co ciekawe brak było szyb w prądzie i pasów automatycznych. Poza tym wszystkomający (klima, tempomat, zawieszenie, regulowane wspomaganie, lusterka elektryczne, centralny - nie wiem co z tego jest "standardem" to piszę wszystko)
Fotki naklejki teraz nie zrobię, bo zostałem czasowo rozdzielony z autkiem, ale jak wróci do mnie to zamieszczę.
Zastanawiające jest również wyposażenie:
Wersja usa (reflektory, migacze etc.), natomiast co ciekawe brak było szyb w prądzie i pasów automatycznych. Poza tym wszystkomający (klima, tempomat, zawieszenie, regulowane wspomaganie, lusterka elektryczne, centralny - nie wiem co z tego jest "standardem" to piszę wszystko)
--
Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Ależ tu nie ma żadnej filozofii. Wszystko w/g VIN-u się zgadza.
Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to czwarta literka."B" To jakoś mi nie pasuje do reszty.
A ten rzeczoznawca, to jakiś dziwny dla mnie.
No i ta naklejka na słupku jakaś nie "teges".
Jej nie da się zedrzeć, żeby nie uszkodzić i ponownie nakleić.
Auto rozumiem ma fabryczny lakier?
Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to czwarta literka."B" To jakoś mi nie pasuje do reszty.
A ten rzeczoznawca, to jakiś dziwny dla mnie.
No i ta naklejka na słupku jakaś nie "teges".
Jej nie da się zedrzeć, żeby nie uszkodzić i ponownie nakleić.
Auto rozumiem ma fabryczny lakier?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Ale co Ci nie pasuje? Aktywne pasy nie mają związku z elektrycznymi. Aktywne = ze zwijaczem i nic ponadto. Pasywne to w dużym fiacie ostatnio widziałem.OLEY pisze:Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to czwarta literka."B" To jakoś mi nie pasuje do reszty.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Lakier fabryka poza lewym nadkolem, nawet specyficzne jego malowanie podejrzewam iż również fabryczne z uwagi na stopień zużycia. Naklejka też bez śladów jakiejkolwiek ingerencji, postaram się jak najszybciej zrobić fotkę.OLEY pisze: No i ta naklejka na słupku jakaś nie "teges".
Jej nie da się zedrzeć, żeby nie uszkodzić i ponownie nakleić.
Auto rozumiem ma fabryczny lakier?
A przychodzi mi jeszcze jedna rzecz - Ford lubił robić końcówki serii z rzeczami jakie im zostawały, stąd często nietypowe wyposażenie końcowych roczników. Możliwe żeby to był taki właśnie leżak?
No i następne zastanawiające - jakim sposobem w hameryce przeszło auto tej kategorii z szybami w korbach?
Prawy mam pasywnyRobert pisze: Aktywne = ze zwijaczem i nic ponadto. Pasywne to w dużym fiacie ostatnio widziałem.
--
Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Jeżeli tak, to wszystko pasuje.Robert pisze:Ale co Ci nie pasuje? Aktywne pasy nie mają związku z elektrycznymi. Aktywne = ze zwijaczem i nic ponadto. Pasywne to w dużym fiacie ostatnio widziałem.OLEY pisze:Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to czwarta literka."B" To jakoś mi nie pasuje do reszty.
Zmyliło mnie jednak to, że w podanym wyżej rozwiązaniu 3.0 V6, jest literka "P".
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
VIN w IIgen
Nie trafiłem na temat w II gen więc może tu się coś dowiem?
mój nr: 1FA L T 20 A X T 5 000000
Dekoder przy pierwszej rejestracji w kraju rozszyfrował:
-region: Ameryka Płn.
-kraj: USA
-marka: Ford USA
-rok prod.: 1996
-rok modelowy: 07.1995-06.1996
-aktywne pasy+2 poduszki
-GL
-2 litry, 4 cylindry
i to wszystko
Brief "mówi" : Ford USA, rok 1996, dopuszczony do ruchu 04.03.96
mój nr: 1FA L T 20 A X T 5 000000
Dekoder przy pierwszej rejestracji w kraju rozszyfrował:
-region: Ameryka Płn.
-kraj: USA
-marka: Ford USA
-rok prod.: 1996
-rok modelowy: 07.1995-06.1996
-aktywne pasy+2 poduszki
-GL
-2 litry, 4 cylindry
i to wszystko
Brief "mówi" : Ford USA, rok 1996, dopuszczony do ruchu 04.03.96
Ostatnio zmieniony 2008-09-20 12:39 przez vitek, łącznie zmieniany 1 raz.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- domo
- Posty: 745
- Rejestracja: 2006-04-08 20:45
- Galeria: viewtopic.php?t=11027
- Lokalizacja: Gubin
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Dzięki, to pocieszające.
A możesz jakoś rozszyfrować czy to Ameryka czy Europa?
Niby lampy i kierunki mam jak w Euro ale konsola od klimy jak USA (patrzyłem na www.performanceprobe.pl).
Jak go rozpoznać?
A możesz jakoś rozszyfrować czy to Ameryka czy Europa?
Niby lampy i kierunki mam jak w Euro ale konsola od klimy jak USA (patrzyłem na www.performanceprobe.pl).
Jak go rozpoznać?
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- domo
- Posty: 745
- Rejestracja: 2006-04-08 20:45
- Galeria: viewtopic.php?t=11027
- Lokalizacja: Gubin