
VIN
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3616
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
tak tak wiem ze vinchecker pokaze mi 92 ale nie zmienia to faktu ze jest 93 w dowodzie 
a pozatym byla juz dyskusja na temat tych madrych narzedzi do sprawdzania vinu i jak pewnie wszyscy pamietaja sa do D...
heh mnie tez wyszlo 11 litrow pojemnosci
			
			
									
						
							
a pozatym byla juz dyskusja na temat tych madrych narzedzi do sprawdzania vinu i jak pewnie wszyscy pamietaja sa do D...
heh mnie tez wyszlo 11 litrow pojemnosci
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA
zbieram na 2.5v6...
			
						zbieram na 2.5v6...
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
A co Ci wychodzi z tej rozpiski?
Numer identyfikacyjny fabryki - Cyfra 1-3 1ZVPT21U9M5131789
1ZV Mazda Motor Manufacturing Corporation
--------------------------------------------------------------------------------
 
System bezpieczeństwa - Cyfra 4 1ZVPT21U9M5131789
B Aktywne pasy
C Aktywne pasy, poduszka powietrzna kierowcy
L Aktywne pasy, poduszka powietrzna kierowcy i pasarzera
P Pasywne pasy
--------------------------------------------------------------------------------
 
Identyfikator samochodów osobowych Forda - Cyfra 5 1ZVPT21U9M5131789
T Samochód importowany lub nie budowany przez Forda.
--------------------------------------------------------------------------------
 
Wersja - Cyfra 6-7 1ZVPT21U9M5131789
20 GL, Base
21 LX
22 GT
--------------------------------------------------------------------------------
 
Typ silnika - Cyfra 8 1ZVPT21U9M5131789
A 2.0L 4-Cyl.
B 2.5L V-6
C 2.2L 4-Cyl. Non-Turbo
L 2.2L 4-Cyl. Turbo
U 3.0L V-6
--------------------------------------------------------------------------------
 
Numer kontrolny - Cyfra 9 1ZVPT21U9M5131789
0, 9, X All
--------------------------------------------------------------------------------
 
Rok produkcji - Cyfra 10 1ZVPT21U9M5131789
K 1989
L 1990
M 1991
N 1992
P 1993
R 1994
S 1995
T 1996
V 1997
--------------------------------------------------------------------------------
 
Miejsce wytwarzania - Cyfra 11 1ZVPT21U9M5131789
5 Flat Rock, MI
--------------------------------------------------------------------------------
 
Numer seryjny - Cyfra 12-17 1ZVPT21U9M5131789
100,001 do 600,000
U mnie np. literka nr 10, a więc rok produkcji to N
Wynikałoby z tego, że mam model z roku '92. Na słupku za drzwiami kierowcy jest naklejka i tam dokładnie jest napisane, że wyprodukowany 30.10.1991. Jest to już prawie koniec roku i stąd pewnie w VINie literka N
W dowodzie natomiast mam rok produkcji 1993. Z tym, że jest to na bank data pierwszej rejestracji w Polsce. Nic innego.
			
			
									
						
							Numer identyfikacyjny fabryki - Cyfra 1-3 1ZVPT21U9M5131789
1ZV Mazda Motor Manufacturing Corporation
--------------------------------------------------------------------------------
System bezpieczeństwa - Cyfra 4 1ZVPT21U9M5131789
B Aktywne pasy
C Aktywne pasy, poduszka powietrzna kierowcy
L Aktywne pasy, poduszka powietrzna kierowcy i pasarzera
P Pasywne pasy
--------------------------------------------------------------------------------
Identyfikator samochodów osobowych Forda - Cyfra 5 1ZVPT21U9M5131789
T Samochód importowany lub nie budowany przez Forda.
--------------------------------------------------------------------------------
Wersja - Cyfra 6-7 1ZVPT21U9M5131789
20 GL, Base
21 LX
22 GT
--------------------------------------------------------------------------------
Typ silnika - Cyfra 8 1ZVPT21U9M5131789
A 2.0L 4-Cyl.
B 2.5L V-6
C 2.2L 4-Cyl. Non-Turbo
L 2.2L 4-Cyl. Turbo
U 3.0L V-6
--------------------------------------------------------------------------------
Numer kontrolny - Cyfra 9 1ZVPT21U9M5131789
0, 9, X All
--------------------------------------------------------------------------------
Rok produkcji - Cyfra 10 1ZVPT21U9M5131789
K 1989
L 1990
M 1991
N 1992
P 1993
R 1994
S 1995
T 1996
V 1997
--------------------------------------------------------------------------------
Miejsce wytwarzania - Cyfra 11 1ZVPT21U9M5131789
5 Flat Rock, MI
--------------------------------------------------------------------------------
Numer seryjny - Cyfra 12-17 1ZVPT21U9M5131789
100,001 do 600,000
U mnie np. literka nr 10, a więc rok produkcji to N
Wynikałoby z tego, że mam model z roku '92. Na słupku za drzwiami kierowcy jest naklejka i tam dokładnie jest napisane, że wyprodukowany 30.10.1991. Jest to już prawie koniec roku i stąd pewnie w VINie literka N
W dowodzie natomiast mam rok produkcji 1993. Z tym, że jest to na bank data pierwszej rejestracji w Polsce. Nic innego.

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
			
						- 
				Sh(.)(.)ters
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Hehe. To akurat nie jest mój nr VIN. Zauważ, że ja mam 2.2 GT a nie LX 3.0 V6. 
Początek VINu mam również 1FD i z tego co pamiętam oznacza to, że samochód był produkowany na Europę. Domyślam się, że literka nr 5 u Ciebie to T więc oznacza ona, że części zostały wyprodukowane we Flat Rock, potem sprowadzone do Niemiec i tutaj złożone w całość.
Ot i cała filozofia.
Ja rozumiem, że się nie przejąłeś rocznikiem '92, ale nie mów więcej że masz rocznik '93 z silnikiem 2.2.
			
			
									
						
							Początek VINu mam również 1FD i z tego co pamiętam oznacza to, że samochód był produkowany na Europę. Domyślam się, że literka nr 5 u Ciebie to T więc oznacza ona, że części zostały wyprodukowane we Flat Rock, potem sprowadzone do Niemiec i tutaj złożone w całość.
Ot i cała filozofia.
Ja rozumiem, że się nie przejąłeś rocznikiem '92, ale nie mów więcej że masz rocznik '93 z silnikiem 2.2.

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
			
						- Sokół
- Posty: 179
- Rejestracja: 2006-03-29 14:25
- Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
 no to mnie zrobili z vinu wynika , że mam 92 a w dowodzie pisze 91
 no to mnie zrobili z vinu wynika , że mam 92 a w dowodzie pisze 91 
Black probe 2.2 GT Turbo
mazda 626 coupe ( już u innego właściciela)
mazda 323 bg (bling-bling)(sprzedana i skasowana)
psssss i wszystko jasne
http://s150.photobucket.com/albums/s85/angelunnia/

www.csv.pl
			
						mazda 626 coupe ( już u innego właściciela)
mazda 323 bg (bling-bling)(sprzedana i skasowana)
psssss i wszystko jasne
http://s150.photobucket.com/albums/s85/angelunnia/

www.csv.pl
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Spokojnie, nie ma się co martwić.Sokół pisze:no to mnie zrobili z vinu wynika , że mam 92 a w dowodzie pisze 91
 Nikt Cię nie zrobił
 Nikt Cię nie zrobił  
 U mnie jest tak samo. Mam literkę N, a mimo to mam rok '91.
Jeżeli jeszcze posiadasz naklejkę na słupku za drzwiami kierowcy, to sprawdzisz sobie dokładną datę produkcji, łącznie z miesiącem i dniem. Domyślam się, że data produkcji będzie bliska końcowi roku 91.
Jeżeli nie masz tej naklejki, to pewnie autko było już malowane i ktoś w niewiedzy po prostu ją zerwał (błąd!). Rok produkcji w dowodzie rejestracyjnym można wytłumaczyć w jeden sposób, a mianowicie samochód został sprowadzony i kupiony w Polsce niedługo po zejściu z "taśmy". Oznacza to, że kupił go ktoś baaaardzo bogaty jak na owe czasy w Polsce i pierwsza rejestracja w naszym kraju nastąpiła właśnie w roku jego wyprodukowania.
Hehe. Może teraz już mniej, ale swego czasu, taka ( moim zdaniem ) paranoja z wpisem w rubryce "rok produkcji", zamiast rzeczywistego roku wyprodukowania samochodu - daty pierwszej rejestracji auta w Polsce niosła za sobą wiele korzyści, choćby przy zawieraniu umowy OC lub, co chyba najważniejsze, przy sprzedaży.york_2006 pisze:no coz trzeba sie pogodzic z rzeczywistoscia ale badz co badz jak to wyglada w dowodzie

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
			
						http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=119301812  rok produkcji
 rok produkcji
			
			
									
						
							 rok produkcji
 rok produkcjibyla czarna jedyneczka 2.2 GT USA
zbieram na 2.5v6...
			
						zbieram na 2.5v6...
Podepnę się tutaj, bo mam podobny "problem" co Oley, mianowicie rozbieżność pomiędzy rokiem produkcji z VINu a tym na naklejce na słupku. Mianowicie, według VINu autko mam z 89, mechanicznie jest to lekko zakręcone 89, zaś na naklejce na słupku mam rocznik 1993. 
Tymczasem miałem problem z rejestracją z innego powodu i moje autko oglądał rzeczoznawca samochodowy który robił fotki vinów, tabliczek, naklejek itp oceniając ich prawidłowość i to czy nie są podrobione. Stwierdził to ponad wszelką wątpliwość, wpisując w protokole pokontrolnym iż oglądał Probe II z 1993 roku z silnikiem 2.0 Na pytanie skąd to wziął odpowiedział że tak mu się vin zdekodował.
 Na pytanie skąd to wziął odpowiedział że tak mu się vin zdekodował. 
Więc formalnie mam autko o pojemności 2.0 i '93 w dowodzie. Natomiast moje pytanie jest następujące: skąd rozbieżność między literką K oznaczającą 89 w vinie, a naklejką gdzie jako rok produkcji figuruje 93. Ktoś ma jakieś pomysły?
			
			
									
						
							Tymczasem miałem problem z rejestracją z innego powodu i moje autko oglądał rzeczoznawca samochodowy który robił fotki vinów, tabliczek, naklejek itp oceniając ich prawidłowość i to czy nie są podrobione. Stwierdził to ponad wszelką wątpliwość, wpisując w protokole pokontrolnym iż oglądał Probe II z 1993 roku z silnikiem 2.0
 Na pytanie skąd to wziął odpowiedział że tak mu się vin zdekodował.
 Na pytanie skąd to wziął odpowiedział że tak mu się vin zdekodował. Więc formalnie mam autko o pojemności 2.0 i '93 w dowodzie. Natomiast moje pytanie jest następujące: skąd rozbieżność między literką K oznaczającą 89 w vinie, a naklejką gdzie jako rok produkcji figuruje 93. Ktoś ma jakieś pomysły?
-- 
Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
			
						Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
Mój szczęśliwy numerek to: 1ZVBT22L8K5139864.
Fotki naklejki teraz nie zrobię, bo zostałem czasowo rozdzielony z autkiem, ale jak wróci do mnie to zamieszczę.
Zastanawiające jest również wyposażenie:
Wersja usa (reflektory, migacze etc.), natomiast co ciekawe brak było szyb w prądzie i pasów automatycznych. Poza tym wszystkomający (klima, tempomat, zawieszenie, regulowane wspomaganie, lusterka elektryczne, centralny - nie wiem co z tego jest "standardem" to piszę wszystko)
			
			
									
						
							Fotki naklejki teraz nie zrobię, bo zostałem czasowo rozdzielony z autkiem, ale jak wróci do mnie to zamieszczę.
Zastanawiające jest również wyposażenie:
Wersja usa (reflektory, migacze etc.), natomiast co ciekawe brak było szyb w prądzie i pasów automatycznych. Poza tym wszystkomający (klima, tempomat, zawieszenie, regulowane wspomaganie, lusterka elektryczne, centralny - nie wiem co z tego jest "standardem" to piszę wszystko)
-- 
Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
			
						Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Ależ tu nie ma żadnej filozofii.  Wszystko w/g VIN-u się zgadza.
  Wszystko w/g VIN-u się zgadza.
Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to czwarta literka."B" To jakoś mi nie pasuje do reszty.
A ten rzeczoznawca, to jakiś dziwny dla mnie.
No i ta naklejka na słupku jakaś nie "teges".
Jej nie da się zedrzeć, żeby nie uszkodzić i ponownie nakleić.
Auto rozumiem ma fabryczny lakier?
			
			
									
						
							 Wszystko w/g VIN-u się zgadza.
  Wszystko w/g VIN-u się zgadza.Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to czwarta literka."B" To jakoś mi nie pasuje do reszty.
A ten rzeczoznawca, to jakiś dziwny dla mnie.
No i ta naklejka na słupku jakaś nie "teges".
Jej nie da się zedrzeć, żeby nie uszkodzić i ponownie nakleić.
Auto rozumiem ma fabryczny lakier?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
			
						- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Ale co Ci nie pasuje? Aktywne pasy nie mają związku z elektrycznymi. Aktywne = ze zwijaczem i nic ponadto. Pasywne to w dużym fiacie ostatnio widziałem.OLEY pisze:Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to czwarta literka."B" To jakoś mi nie pasuje do reszty.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:  Lekcja 1 (bardzo krótka) i
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i  Lekcja 2 (krótka)
 Lekcja 2 (krótka)
 
 
 '89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
			
						 Lekcja 1 (bardzo krótka) i
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i  Lekcja 2 (krótka)
 Lekcja 2 (krótka) 
 
 '89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgradeLakier fabryka poza lewym nadkolem, nawet specyficzne jego malowanie podejrzewam iż również fabryczne z uwagi na stopień zużycia. Naklejka też bez śladów jakiejkolwiek ingerencji, postaram się jak najszybciej zrobić fotkę.OLEY pisze: No i ta naklejka na słupku jakaś nie "teges".
Jej nie da się zedrzeć, żeby nie uszkodzić i ponownie nakleić.
Auto rozumiem ma fabryczny lakier?
A przychodzi mi jeszcze jedna rzecz - Ford lubił robić końcówki serii z rzeczami jakie im zostawały, stąd często nietypowe wyposażenie końcowych roczników. Możliwe żeby to był taki właśnie leżak?
No i następne zastanawiające - jakim sposobem w hameryce przeszło auto tej kategorii z szybami w korbach?
Prawy mam pasywnyRobert pisze: Aktywne = ze zwijaczem i nic ponadto. Pasywne to w dużym fiacie ostatnio widziałem.

-- 
Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
			
						Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Jeżeli tak, to wszystko pasuje.Robert pisze:Ale co Ci nie pasuje? Aktywne pasy nie mają związku z elektrycznymi. Aktywne = ze zwijaczem i nic ponadto. Pasywne to w dużym fiacie ostatnio widziałem.OLEY pisze:Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to czwarta literka."B" To jakoś mi nie pasuje do reszty.
 
 Zmyliło mnie jednak to, że w podanym wyżej rozwiązaniu 3.0 V6, jest literka "P".

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
			
						- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
VIN w IIgen
Nie trafiłem na temat w II gen więc może tu się coś dowiem?
mój nr: 1FA L T 20 A X T 5 000000
Dekoder przy pierwszej rejestracji w kraju rozszyfrował:
-region: Ameryka Płn.
-kraj: USA
-marka: Ford USA
-rok prod.: 1996
-rok modelowy: 07.1995-06.1996
-aktywne pasy+2 poduszki
-GL
-2 litry, 4 cylindry
i to wszystko
Brief "mówi" : Ford USA, rok 1996, dopuszczony do ruchu 04.03.96
			
			
													mój nr: 1FA L T 20 A X T 5 000000
Dekoder przy pierwszej rejestracji w kraju rozszyfrował:
-region: Ameryka Płn.
-kraj: USA
-marka: Ford USA
-rok prod.: 1996
-rok modelowy: 07.1995-06.1996
-aktywne pasy+2 poduszki
-GL
-2 litry, 4 cylindry
i to wszystko
Brief "mówi" : Ford USA, rok 1996, dopuszczony do ruchu 04.03.96
					Ostatnio zmieniony 2008-09-20 12:39 przez vitek, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
							był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
			
						jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- domo
- Posty: 745
- Rejestracja: 2006-04-08 20:45
- Galeria: viewtopic.php?t=11027
- Lokalizacja: Gubin
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Dzięki, to pocieszające.
A możesz jakoś rozszyfrować czy to Ameryka czy Europa?
Niby lampy i kierunki mam jak w Euro ale konsola od klimy jak USA (patrzyłem na www.performanceprobe.pl).
Jak go rozpoznać?
			
			
									
						
							A możesz jakoś rozszyfrować czy to Ameryka czy Europa?
Niby lampy i kierunki mam jak w Euro ale konsola od klimy jak USA (patrzyłem na www.performanceprobe.pl).
Jak go rozpoznać?
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
			
						jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- domo
- Posty: 745
- Rejestracja: 2006-04-08 20:45
- Galeria: viewtopic.php?t=11027
- Lokalizacja: Gubin



 
 





