Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str
nie wiem co ty Misiek z tym OBD3 ale jak stworzyles to gratuluje jesteś Wielki pewnie się komuś przyda.
A propos kompa nikt nie pęka, co do sygnału Vrisów to już znalazłem ale TPS i Tacho bez serwisówki to troche na oślep szukać to bez sensu.
Drugie pytanie moje, to czy przy tylu róznych kompach, czy to możliwe że nikt ( fabryka) nie wyeliminował błędu Vrisów przez ten cały czas???
Wiem,że kiedyś one u mnie działały jak powinny, ale miałem problemy z silnikiem wyciagłem go i po tym się wszystko porąbało. Czy aby to napewno w późniejszych rocznikach kwestia kompa??? Jeśli tak to jak podłączyć ten wynalazek od Mbmastera aby to u mnie działało...
A propos kompa nikt nie pęka, co do sygnału Vrisów to już znalazłem ale TPS i Tacho bez serwisówki to troche na oślep szukać to bez sensu.
Drugie pytanie moje, to czy przy tylu róznych kompach, czy to możliwe że nikt ( fabryka) nie wyeliminował błędu Vrisów przez ten cały czas???
Wiem,że kiedyś one u mnie działały jak powinny, ale miałem problemy z silnikiem wyciagłem go i po tym się wszystko porąbało. Czy aby to napewno w późniejszych rocznikach kwestia kompa??? Jeśli tak to jak podłączyć ten wynalazek od Mbmastera aby to u mnie działało...
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
oczywiscie przypadkiem nacisnalem 3 zamiast 2 chodzilo o OBD2
vris powinien dzialac prawidlowo jesli dzialaja prawidlowo wszystkie czujniki w silniku (tutaj prawdopodobnie TPS ma trzaski)
nie wiem czy nie bedziesz mial problemow po odcieciu kabli od solenoidow (mozliwe ze OBD bedzie wywalalo blad)
moze jakies oporniczki czy cos ?
vris powinien dzialac prawidlowo jesli dzialaja prawidlowo wszystkie czujniki w silniku (tutaj prawdopodobnie TPS ma trzaski)
nie wiem czy nie bedziesz mial problemow po odcieciu kabli od solenoidow (mozliwe ze OBD bedzie wywalalo blad)
moze jakies oporniczki czy cos ?
- Kędziorek
- Posty: 3381
- Rejestracja: 2004-11-24 22:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8098
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Jeżeli chodzi blache osłaniającą ECU, to wystarczy śruby z okrągłymy zkończeniami rozwiercić i zastąpić zwykłymi śrubami, blache lepiej zostawić spełnia role ochrony mechanicznej i ekranującej.
Jeżeli chodzi o sygnały to jest kilka sposobów na zlokalizowanie.
Rozumiem że głównie chodzi o sygnał z TPS-a i tzw tacho, wystarczy posiadać miernik uniwersalny, z 1,5 metra przewodu.
UWAGA: WSZYSTKO ROBIMY PRZY ODłąCZONYM AKU
Miernik ustawiamy na sprawdzanie tzw przejść i jeden koniec przewodu(1,5m) wpinamy do wtyczki tps-a (wcześniej oczywiście ją ściągamy) potrzebny nam sygnał to TP(zwykle żółty kabel)niżej jest opis sygnałów wtyczki z tpsa zaczerpnięty ze strony www.ford-probe.net , drugi koniec przewodu łączymy z końcówką miernika, a drugą końcówką miernika sprawdzamy poszczególne piny na wtyczkach przy ECU.
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=40
Podobnie postępujemy przy szukaniu sygnały z tzw Tacho.
Ale tu są dwie możliwości, sygnał z aparatu zapłonowego lub CKP2(głównie roczniki po 95, ale w tedy trzeba przekalibrować układ sterowania Vrisów).
Jeżeli chodzi o sygnał z CKP2, to ta sama historia jak z tps-em wedle opisu ze strony www.ford-probe.net, potrzebny sygnał to CKP2
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=40
Zamieściłem też opis sygnałów we wtyczkach z aparatu zapłonowego
http://www.fordprobe.pl/upload/files/95disty02.jpg
postępujemy analogicznie jak wyżej.
pozdro 4ALL
Jeżeli chodzi o sygnały to jest kilka sposobów na zlokalizowanie.
Rozumiem że głównie chodzi o sygnał z TPS-a i tzw tacho, wystarczy posiadać miernik uniwersalny, z 1,5 metra przewodu.
UWAGA: WSZYSTKO ROBIMY PRZY ODłąCZONYM AKU
Miernik ustawiamy na sprawdzanie tzw przejść i jeden koniec przewodu(1,5m) wpinamy do wtyczki tps-a (wcześniej oczywiście ją ściągamy) potrzebny nam sygnał to TP(zwykle żółty kabel)niżej jest opis sygnałów wtyczki z tpsa zaczerpnięty ze strony www.ford-probe.net , drugi koniec przewodu łączymy z końcówką miernika, a drugą końcówką miernika sprawdzamy poszczególne piny na wtyczkach przy ECU.
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=40
Podobnie postępujemy przy szukaniu sygnały z tzw Tacho.
Ale tu są dwie możliwości, sygnał z aparatu zapłonowego lub CKP2(głównie roczniki po 95, ale w tedy trzeba przekalibrować układ sterowania Vrisów).
Jeżeli chodzi o sygnał z CKP2, to ta sama historia jak z tps-em wedle opisu ze strony www.ford-probe.net, potrzebny sygnał to CKP2
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=40
Zamieściłem też opis sygnałów we wtyczkach z aparatu zapłonowego
http://www.fordprobe.pl/upload/files/95disty02.jpg
postępujemy analogicznie jak wyżej.
pozdro 4ALL
Osoby ktore maja do wymiany kondensator znajda tutaj instrukcje
http://www.fordprobe.pl/upload/goget.php/zamiana.jpg
taka sama dolacze tez do listu z kondensatorem i cyna do lutowania.
http://www.fordprobe.pl/upload/goget.php/zamiana.jpg
taka sama dolacze tez do listu z kondensatorem i cyna do lutowania.
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
Pakułek pisze:Panie mbmaster. 3 dni temu wpłaciłem kase, napisałem też na PW info. Jendak do dziś zero kontaktu, towaru czy tez potwierdzenia z twojej strony. Nie przywykłem do takich transakcji!
Spoko , Pakulek nikt tu przekrétów nie robi, daj troche luzu dla mbmastera , moze ma chlopak "urwanie glowy" i nie zaglada na PW.
Ja tez czekam na odpowiedz , i czekam , i czekam ale rozumié ze jest to poczátek i naprawdé sporo ludzi jest tym zainteresowana nie tylko na tym jednym Forum
No dokladnie tak jak Qauki nizej napisal , pewnie facet wyjechal ,
Ostatnio zmieniony 2006-08-26 19:15 przez TYKWA, łącznie zmieniany 1 raz.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Jasne, przecież nie mówie że wyjechał z moja kasą . Po prostu:
poprosił o wpłate-wpłaciłem
poprosił o opis na PW gdzie ma całość zosatć wysłana - napisałem
Myślałem że odezwie sie i potwierdzi otrzymanie kasy i przyjęcie zlecenia na wysyłke. To wszystko. Bynajmniej tak się postępuje w bisnesach
Dlatego po 3 dniach ciszy,pozwoliłem sobie napisać w temacie.
poprosił o wpłate-wpłaciłem
poprosił o opis na PW gdzie ma całość zosatć wysłana - napisałem
Myślałem że odezwie sie i potwierdzi otrzymanie kasy i przyjęcie zlecenia na wysyłke. To wszystko. Bynajmniej tak się postępuje w bisnesach
Dlatego po 3 dniach ciszy,pozwoliłem sobie napisać w temacie.
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi
- Koszyk
- Posty: 382
- Rejestracja: 2005-12-12 23:00
- Samochód: Ford Probe, Dodge Ram, Fiat Uno, Renualt Kangoo
- Galeria: viewtopic.php?t=9264
- Lokalizacja: Gryfino
- Koszyk
- Posty: 382
- Rejestracja: 2005-12-12 23:00
- Samochód: Ford Probe, Dodge Ram, Fiat Uno, Renualt Kangoo
- Galeria: viewtopic.php?t=9264
- Lokalizacja: Gryfino
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Lukask to juz jest dobrze czy nie?? Napisze teraz jak zrobic jakby diagnostyke dzialania ukladu.
Vris 1,2 mozna kolor kabelka sprawdzic na silniku
+ to ten ktory dziala na zaplonie
- wiadomo (masa z obudowy kompa)
TPS- wlaczamy zaplon (II stopien stacyjki, nie odpalamy silnika) powinna sie zapalic zielona dioda na ukladzie. Teraz pedal gazu stopniowo wciskamy w podloge jak juz bedzie prawie maksymalnie wcisniety przekaznik w ukladzie wyda charakterystyczny KLIK. Jesli Klik jest slyszalny to mamy dobrze podpiety TPS, jesli nic nie slychac to znaczy ze jest zle wpiety.
TACHO- odpalamy silnik i powolutku stopniowo jedziemy na biegu jalowym obrotami do gory. W punktach otwarc vrisow też powinno byc slychac KLIK przekaznikow (w wersji standart na 3250, 4250, 6250) polecam sprawdzanie tylko tej wartosci prz 3250 bo szkoda palowac silnik na wyzszych obrotach. Jesli nie slyszymy klikania w tym zakresie obrotow tzn ze mamy zly sygnal z TACHO. Jesli slychac klikania w innym zakresie tzn ze tez też mamy zly sygnal z TACHO.
Aha jesli uklad juz jest podlaczony dobrze i TPS KLIKA (75% wcisniecia pedalu) i TACHO klika przy 3250, 4250 nie beda sie jeszcze zapalac diody. Diody zapalaja sie dopiero kiedy uklad uwzgledni zalaczony TPS.
Czyli zeby uklad zadzialal na postoju trzeba wcisnac pedal gazu na maxa i patrzec jak wskazowka mija kolejne obroty punkty otwarc. Najlepiej dlatego testowac uklad na 2 biegu i powiedzmy od 2000rpm przy (max wcisnietym gazie) przegonic auto do 6500rpm. Mam nadzieje ze w miare zrozumiale to napisalem
Vris 1,2 mozna kolor kabelka sprawdzic na silniku
+ to ten ktory dziala na zaplonie
- wiadomo (masa z obudowy kompa)
TPS- wlaczamy zaplon (II stopien stacyjki, nie odpalamy silnika) powinna sie zapalic zielona dioda na ukladzie. Teraz pedal gazu stopniowo wciskamy w podloge jak juz bedzie prawie maksymalnie wcisniety przekaznik w ukladzie wyda charakterystyczny KLIK. Jesli Klik jest slyszalny to mamy dobrze podpiety TPS, jesli nic nie slychac to znaczy ze jest zle wpiety.
TACHO- odpalamy silnik i powolutku stopniowo jedziemy na biegu jalowym obrotami do gory. W punktach otwarc vrisow też powinno byc slychac KLIK przekaznikow (w wersji standart na 3250, 4250, 6250) polecam sprawdzanie tylko tej wartosci prz 3250 bo szkoda palowac silnik na wyzszych obrotach. Jesli nie slyszymy klikania w tym zakresie obrotow tzn ze mamy zly sygnal z TACHO. Jesli slychac klikania w innym zakresie tzn ze tez też mamy zly sygnal z TACHO.
Aha jesli uklad juz jest podlaczony dobrze i TPS KLIKA (75% wcisniecia pedalu) i TACHO klika przy 3250, 4250 nie beda sie jeszcze zapalac diody. Diody zapalaja sie dopiero kiedy uklad uwzgledni zalaczony TPS.
Czyli zeby uklad zadzialal na postoju trzeba wcisnac pedal gazu na maxa i patrzec jak wskazowka mija kolejne obroty punkty otwarc. Najlepiej dlatego testowac uklad na 2 biegu i powiedzmy od 2000rpm przy (max wcisnietym gazie) przegonic auto do 6500rpm. Mam nadzieje ze w miare zrozumiale to napisalem
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
U mnie jest tak na zapłonie jest zielona dioda jak zapalamy silnik odrazu od 2 virisa się zapala i pali aż do ponad 6 tysi kiedy obie gasną , od virisa jeden zapala się prawidłowo ponad 3 tysie i ponad 6 gaśnie z tą drugą .Autko zyskało buta od 3 tysi i nie straciło ponad 4 czy możliwe jest że ta dioda po prostu źle świeci ??
Aha jest jeszcze jeden problem obroty spadajną do 1200 i stoją bardzo długo tylko czasami spadają na te 750 i to po długim czasie.
Aha jest jeszcze jeden problem obroty spadajną do 1200 i stoją bardzo długo tylko czasami spadają na te 750 i to po długim czasie.
- krycha
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-07-01 21:56
- Galeria: viewtopic.php?t=6442
- Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
- Kontakt:
- Koszyk
- Posty: 382
- Rejestracja: 2005-12-12 23:00
- Samochód: Ford Probe, Dodge Ram, Fiat Uno, Renualt Kangoo
- Galeria: viewtopic.php?t=9264
- Lokalizacja: Gryfino
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Kurcze, sprawdzaliśmy kilka razy. Fakt, że parę razy się źle wpięliśmy, ale to przez to, że była pierwsza w nocy no i przede wszystkim, przez te wolne piny. Naprawdę trzeba to robić w spokoju i dokładnie.mbmaster pisze:EE lukask masz zle podlaczone. Sprawdz tak jak napisalem po koleii bo na 100% to zle podlaczone jest
Pytanko. Czy pociągnięcie masy nie z obudowy kompa, a z innego miejsca może być problemem?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]