Przeguby GT vs GL
- DENAT
- Posty: 206
- Rejestracja: 2003-10-24 13:39
- Galeria: viewtopic.php?t=13615
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Przeguby GT vs GL
Mam pytanko, które przeguby (zewnętrzny lub/i wewnętrzny) się różnią między wersją GT a GL? I czy są sposoby by zamontować do GT przeguby z GL?
Pozdro.
Pozdro.
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
- mika_vixen
- Posty: 140
- Rejestracja: 2005-11-18 18:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Strzyżów
Panowie nie rozpędzajcie sie tak
Uzupełnie wasze wypowiedzi
Nie założysz przegubów zewnętrznych z GL do GT jak piszą koledzy. Różnica tkwi w większej średnicy osi która wchodzi do piasty w przypadku GT (gwoli ścisłości GT ma 28, a GL 26 "ząbków" na wieloklinie piasty)
ponadto GL ma mniejszą średnicę "patyka " (osi) od strony wewnętrznej (dla GT 26 a dla GL 25 ząbków na wieloklinie)
Idąc tym tropem mamy więc dwie rożne średnice wieloklinu osi od strony przegubu zewnętrznego czli dla GT będzie 26/26 a dla GL 26/25, długości są takie same.
Przeguby zewnętrzne jaki i osie są zamiienne stronami (prawa lewa). Inna jest tylko oś która wchodzi do skrzyni od strony prawej za podporą.
Natomiast jeśi chodzi o przeguby wewnętrzne są zamienne dla GT i GL i mają taką samą budowę (choć głowy nie dam, ale tak sądzę) (różne są tylko w wypadku M/T lub A/T)
Jako ciekawostkę powiem że nie warto kupować przegubu z ABS bo pierścień da się przełożyć
A jeszcze leprza ciekawostka to zagadka Mazdy która jest u mnie. Orginalny przegub zewnętrzny ma u mnie oznaczenie 25/56/28. I tu jest numer. Piasta od GT a wewnętrzna część od GL pisząc po waszych modelach hehe. Cała zabawa polega na tym że nie ma takiego przegubu ani dla forda ani dla mazdy ale udało mi się znaleźć jeden hehe twardy szukacz ze mnie. Otóż ten przegub pochodzi od Mitsubishi Pajero 2,5 i najtańszy kosztuje 480 zł. Ot sie mi amerykańckiej mazdy zachciało hahaha.Obecnie jestem na etapie kompletowania półosiek i nowych wszystkich przegubów koszt hmmm około 1200 PLN
Uzupełnie wasze wypowiedzi
Nie założysz przegubów zewnętrznych z GL do GT jak piszą koledzy. Różnica tkwi w większej średnicy osi która wchodzi do piasty w przypadku GT (gwoli ścisłości GT ma 28, a GL 26 "ząbków" na wieloklinie piasty)
ponadto GL ma mniejszą średnicę "patyka " (osi) od strony wewnętrznej (dla GT 26 a dla GL 25 ząbków na wieloklinie)
Idąc tym tropem mamy więc dwie rożne średnice wieloklinu osi od strony przegubu zewnętrznego czli dla GT będzie 26/26 a dla GL 26/25, długości są takie same.
Przeguby zewnętrzne jaki i osie są zamiienne stronami (prawa lewa). Inna jest tylko oś która wchodzi do skrzyni od strony prawej za podporą.
Natomiast jeśi chodzi o przeguby wewnętrzne są zamienne dla GT i GL i mają taką samą budowę (choć głowy nie dam, ale tak sądzę) (różne są tylko w wypadku M/T lub A/T)
Jako ciekawostkę powiem że nie warto kupować przegubu z ABS bo pierścień da się przełożyć
A jeszcze leprza ciekawostka to zagadka Mazdy która jest u mnie. Orginalny przegub zewnętrzny ma u mnie oznaczenie 25/56/28. I tu jest numer. Piasta od GT a wewnętrzna część od GL pisząc po waszych modelach hehe. Cała zabawa polega na tym że nie ma takiego przegubu ani dla forda ani dla mazdy ale udało mi się znaleźć jeden hehe twardy szukacz ze mnie. Otóż ten przegub pochodzi od Mitsubishi Pajero 2,5 i najtańszy kosztuje 480 zł. Ot sie mi amerykańckiej mazdy zachciało hahaha.Obecnie jestem na etapie kompletowania półosiek i nowych wszystkich przegubów koszt hmmm około 1200 PLN
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Mylisz się. GT bez ABS naprawiane przez Ciebie to jakaś rzeźba ( GL z przełożonym silnikiem).
GT'88 nie miały ani ABSu, ani żadnych przegubów (produkcję rozpoczęto w 89).
GT'88 nie miały ani ABSu, ani żadnych przegubów (produkcję rozpoczęto w 89).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
...ani silnika, ani...Robert pisze:GT'88 nie miały ani...
Robert pisze:(produkcję rozpoczęto w 89).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
- DENAT
- Posty: 206
- Rejestracja: 2003-10-24 13:39
- Galeria: viewtopic.php?t=13615
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Witam. Ja na wiosnę chcę wymienić prawy przegub.mam GT 92 a ABS. Wyczytałem na tym forum że istnieje sklep (adres poniżej) w którym można kupić pasujące przeguby do probe I GT.....co o tym sądzicie?
Nie załamujcie mnie pisząc że pasują od pajero za 500zł/szt.
Pozdro
www.eurodriveshafts.pl
Nie załamujcie mnie pisząc że pasują od pajero za 500zł/szt.
Pozdro
www.eurodriveshafts.pl
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
A to ciekawe! - dzwoniłem do nich własnie,bo potrzebuje przeguby do GT 91rok - i co ? Dupa (za przeproszeniem), mają tylko z ilością zębów do ABS 44,a w jedynce jest 90.fazario pisze:Witam. Ja na wiosnę chcę wymienić prawy przegub.mam GT 92 a ABS. Wyczytałem na tym forum że istnieje sklep (adres poniżej) w którym można kupić pasujące przeguby do probe I GT.....co o tym sądzicie?
www.eurodriveshafts.pl
-> Mają tylko przeguby do bez ABS (pierścien trzeba przełożyć samemu ze starego przegubu) cena 160 dla klubu,a normalnie 187 za sztukę.
łatwo jest przerzucić ten pierścień? - wg ich tak
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD Distinctive nero fuoco
&
ex Alfa Romeo GTV nero ; Volvo 480 Turbo Collection nr 116/480
&
ex Alfa Romeo GTV nero ; Volvo 480 Turbo Collection nr 116/480
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
[url=http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3661] Yytaj[/url] Mr. Cynk pisze:przetestowałęm.
są .-biś-ci przesyłka szybka, upust jest.
co do przegubów:
ja kupiłem nieopatznie takie z pierścieniem do ABS ale posiadającym 44 zęby....
u mnie było 90 zębów więc jak ktoś spojrzy na swój przegub i stwierdzi żę jeden ząbek ma więcej niż 2mm szerokości to na bank ma ich tylko 44 na pierścieniu a jeśli zęby będą normalnie ostre i w ilościach niczym u piranii to na bank ma ich 90
zmiana pierścienia to betka, imadełk, młotek i przecinak i schodzi jak babci trampki.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- J@cekW
- Posty: 199
- Rejestracja: 2006-03-28 01:49
- Samochód: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
- Lokalizacja: Szczecin
Tutaj też coś znajdziesz http://www.japparts.pl/www/index.php?&pid=
tylko musisz się zalogować...
tylko musisz się zalogować...
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Adresy są w odpowiednim wątku w dziale FAQ.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2006-11-01 00:06
- Samochód: 92 Probe 2.2 GT
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- wargawiesiek
- Posty: 371
- Rejestracja: 2007-01-19 19:46
- Galeria: viewtopic.php?t=11379
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
Kurcze, gdzies tą karteczke z telefonem zapodzialem, ale jutro tam podjade i Ci napisze na forum to sobie przedzownisz co i jak...Miki pisze:A możesz dać jakieś namiary, gdzie kupiłeśKoNdRoN pisze:ja kupiłem w sobote przegub Holzera z ABSem za 131 zeta
msle ze to rozsadna cena
a to dokladnie jest w Opocznie(łódzkie)
ja dzisiaj odstawilem probaska do warsztatu wlasnie na wymiane przeguna i gum, a i od razu uszczelke mi wymienia spod dekla bo cieknie(a kupilem od mazdy bodajze 626 GD, gruba)
a jutro jak bede mial czas to zlukam te rezystory co Oley mi napisal
pozdro
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA